Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-05, 19:07
  #4789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superkorven
Speciellt med tanke på sin C-uppsats också som skulle in.

Precis. Inte en chans att man drar iväg frivilligt på en sådan grej i slutet av december om en uppsatsdeadline är den 3/1, om man tänker lämna in uppsatsen. Man är ju glad om man hinner duscha dagarna innan en sådan inlämning. Om han däremot först hade lämnat in uppsatsen till sin handledare och sedan dragit hade det kunnat vara en annan femma.
Citera
2012-01-05, 19:08
  #4790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulHjelm
För en Norrlänning är odubbade däck = sommardäck.

Saknar var H1:an (den bil som hyrdes i Gbg och som beslagtagits) hittades.
WTF va? vad e d du saknar förklara
Citera
2012-01-05, 19:08
  #4791
Medlem
Eincintuiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Nu hittade jag det.
[/i]

Här är troligen de tre personer som det syftas på:

http://www.allabolag.se/5568584857/befattningar
Citera
2012-01-05, 19:10
  #4792
Medlem
juliusvernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxx4x
jo vi bytte ut nästan alla däck iår mot odubbade pga utlandsresor och körning i centr. stan, och jag förstår mkt väl att dom fastnade med skräphögen i snön, för har du inte lastat nåt tungt i bilen så kan du fastna med en sån bil tom i en nedförsbacke. men problemet är ett annat.....90% av dom H-1orna är vita, så jag utgick hela dagen från att den var vit, var förmodligen för intresserad på att följa tråden här istället för att ha koll på vad jag skriver

Jaså? Kan den ha varit silvermetallic?
Citera
2012-01-05, 19:10
  #4793
Medlem
Det här har säkert varit uppe tidigare i tråden (har svårt att tänka mig att det inte skulle ha uppmärksammats men nej, jag tänker inte leta igenom 400 inlägg) eller har kanske inte ett dugg med saken att göra. Ignorera isf men jag måste göra av informationen nånstans även om jag troligen ligger några dar efter. På FB finns sidan Alexander Åhmans Rövhål med karta över Grunerlokka. 2 personer gillar detta.
Citera
2012-01-05, 19:10
  #4794
Medlem
Det hela blir mer och mer otroligt att de klantat sig så!

Börjar likna rånet som gjordes med skoter i en norrländsk stad. Rånarna rusar in i byggnaden, rån hotar med pistol men kör sedan i väg med skoter tvärs igenom stan (inte vanligt i den staden) och sedan är det bsra för polusen att följa skoterspåret fram till huset där rånarna sitter med bytet....
Citera
2012-01-05, 19:11
  #4795
Avstängd
2Keynotes avatar
Är det någon som vet EV:s riktiga efternamn?
Citera
2012-01-05, 19:12
  #4796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Stämmer det att AÅ och hans fångvaktare har varit klasskamrater i Linköping så får man väl anse att fallet är löst, eller?

källa på det alternativt ett pm till mig med hintar på namnet på fångvaktaren, känner ett par såna =)
Citera
2012-01-05, 19:12
  #4797
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Det faller på sin egen orimlighet att AÅ inte visste om att han var kidnappad och gett sig iväg frivilligt. Han lämnade isåfall sin lägenhet i Uppsala helt olåst med dörrn öppen och tog bara med sig en jacka & massa tekniksaker. Verkar ju klyftigt. Särskilt om man gillar frilufsliv & tänkt ta sig några dagar i vintervärlden.

Det är ju det jag inte tycker att det är - orimligt, alltså.

Jag har aldrig träffat Alexander själv, däremot hans pappa och - tror jag - farbror, och åtminstone de gillar att knalla runt med en fet sedelrulle med gummiband runt om ... Familjen tycks vara av åsikten att cash is king. Säger inte att AÅ är likadan, men jag kan i princip garantera att pank, det är han inte. Och om man nu vill sticka iväg bara, vad är det man inte kan ersätta på vägen?

Jo, dator och telefon. Skit i resten, liksom. Om Alexander hade en etta i Uppsala är det ju inte troligt att han släpat med sig friluftsprylar dit, utan "nä nu drar vi, tandborste och et cetera köper vi på vägen".

Däremot den olåsta dörren har jag inget rakt förslag på orsaken till - annat än möjligen psykologisk. "Nu skiter jag i det här, det går som det går", och så smäller man igen dörren och pyser.
Citera
2012-01-05, 19:13
  #4798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oops12
Varje län i Sverige har egen Insatsstyrka.

I storstäderna Sthlm, Malmö och Gbg finns piketen.

Här kan ni se när Örebros egna insatsstrycka tränar

http://na.se/misc/bildspel/insatsspel/

Eh, nej. Piketen finns i storstäderna som du säger.
Nationella insatsstyrkan finns i Sthlm.
Möjligtvis har något enstaka län en egen insatsstyrka, men långt från alla1
Citera
2012-01-05, 19:13
  #4799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxx4x
WTF va? vad e d du saknar förklara
soorrrrry jag läste fel....tyckte du skrev "saknar vår H1...."
Citera
2012-01-05, 19:13
  #4800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juliusverne
Jaså? Kan den ha varit silvermetallic?
ja
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback