Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-06, 21:37
  #5989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridayfreedom
Är det någon som vet om MD hade någon bil tillhanda när han greps i samband med fritagningen i onsdags? Om inte så tyder det ju på att han blivit "strandad" där när EV och PN inte dök upp som väntat under måndagen. Man får väl förmoda att dom var på väg dit när dom greps, eller? Man kan tänka sig den stigande paniken hos MD under måndag, tisdag och onsdag när han plötsligt inte hör av eller får kontakt med sina kumpaner. Man undrar vad som snurrar i huvudet på honom då. Rätt mycket tid att sitta och tänka ensam i ett stort, tomt och kallt hus med bara gisslan som sällskap...
Bra fråga. För en bil är ju försvunnen.
Citera
2012-01-06, 21:38
  #5990
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjordkvinna12
Vet man hur mycket cash dom krävt och av vem?
Kidnappningen var inte av ekonomiska skäl enligt de 3 häktade, själv tror man att dem ljuger.
Citera
2012-01-06, 21:39
  #5991
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis
Kidnappningen var inte av ekonomiska skäl enligt de 3 häktade, själv tror man att dem ljuger.
Källa? Om de anger motiv eller icke-motiv måste de ha erkänt.
Citera
2012-01-06, 21:39
  #5992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det räcker inte med körkort för att kunna köra bil. Man måste kunna köra bil också. Det är inte säkert att man kan det om man saknar körkort.
Hur länge hade månne MD suttit fast i Älglund med gisslan innan han fått panik... Detta förutsatt att EV eller PN inte snackat eller att polisen inte hittat stället.
Citera
2012-01-06, 21:39
  #5993
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det räcker inte med körkort för att kunna köra bil. Man måste kunna köra bil också. Det är inte säkert att man kan det om man saknar körkort.
Nej, förvisso. Men hade han kunnat hade han nog försökt ta sig till affären om han haft tillgång till bil.
Som nybliven husägare hade han kunnat gå och höra med grannarna om de kunnat ge honom skjuts kanske..Fast då måste man ju vara djärv.
Citera
2012-01-06, 21:40
  #5994
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel666
javisst, jag vet heller inte orsaken..dock ser jag ingen anledning till att fuska med bidrag om man är så pass välutbildad o tjänar bra?

kan va så att de bor hemma tills de hittar sin fru och tills dess hjälper sin far .. som med all säkerhet är pensionär?

just a guess

Mm, men de bor nära Rosengård, borde de inte ha hittat nån bostad i nåt annat område ifall de är välbeställda läkare som vill ta hand om sin far? Utan att ha nån kännedom om Malmös bostadsområden känns det inte som någon direkt högstatusadress.
Citera
2012-01-06, 21:41
  #5995
Medlem
Callass avatar
.
__________________
Senast redigerad av Callas 2012-01-06 kl. 22:29.
Citera
2012-01-06, 21:42
  #5996
Medlem
hotpots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Mm, men de bor nära Rosengård, borde de inte ha hittat nån bostad i nåt annat område ifall de är välbeställda läkare som vill ta hand om sin far? Utan att ha nån kännedom om Malmös bostadsområden känns det inte som någon direkt högstatusadress.

Jag förstår inte vad brorsorna har med det här att göra. Misstänker ni att de kört en av bilarna?
Citera
2012-01-06, 21:42
  #5997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt
Jag har varit borta ett tag och kommer nu tillbaka för att se spekulationer om att Alex varit med på det själv vilket jag finner väldigt märkligt med tanke på den bild som god skötsam och kristen som målades upp innan. Finns det några konkreta bevis för detta, eller är det mest vilda spekulationer? Finns det indicier som tyder på att så vore fallet?

Jag har sett Pollockmålningar som är mer strukturerade än den här tråden, alt om någon redan skrivit ett bra inlägg om detta så länka gärna eller berätta vart jag kan finna detta.


Kalla det hellre spekulationer än "mest vilda sådana" eftersom alternativet är att AÅ skulle mördas.
Citera
2012-01-06, 21:42
  #5998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hotpot
Jag förstår inte vad brorsorna har med det här att göra. Misstänker ni att de kört en av bilarna?

Förstår inte heller.
Citera
2012-01-06, 21:42
  #5999
Medlem
detta hände någon gång på gymnasiet: var på fest och EV var där dock under tidigare namn va. och ju mer berusad han blev så börja han babbla mer om konstiga grejer så som snabba cash, diverse droger, sterioder för snabb förvandling av kroppen, namnbyte då han inte gillade hur folk drev med hans namn och försvenskade det; "måsen". att hans gamla namn kunde förväxlas med terrorism, men senare samma kväll spånade han på hur olika terrorplaner...sen kan man diskutera hur allvarlig han var med det sistnämnda ...


men som sagt, detta var under gymnasietiden
Citera
2012-01-06, 21:43
  #6000
Medlem
hotpots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Bra poäng i all sin enkelhet.
Om det var allra första gången för MD att sitta bakom ratten kanske det inte var så lätt att ens lämna garageuppfarten.

Men herregud det var ca 6 km till affären! En kille med ordentlig jacka och skor promenerar den biten på en halvtimme!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback