Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-29, 18:31
  #1
Medlem
Hej,


Jag är en relativt vass kille och inte direkt feg alls när det kommer till livet, men jag har lite änglsan över att bara börja snacka med en tjej jag tycker är söt som jag inte känner sedan tidigare. Känns lite olustigt liksom. "Approach anxiety" kallas det visst.

Såg att det fanns någon annan tråd om detta, men den hade bara fått ett inlägg så jag försöker också.

Ju sötare JAG tycker att tjejen är desto knepigare blir det. Nu pratar jag dagtid och ingen alkohol.
Ofta jobbar dessa söta tjejer på olika ställen. Ofta jobbar de nog där just för att de är söta. Men jag vågar liksom inte riktigt föra samtalet till något flörtigt och jag är långt ifrån att komma så långt som att faktiskt fixa till en dejt el. liknande.

Ibland jobbar tjejen på ett ställe och ibland är det en civilist. Jobbar de någonstans så är det ännu knepigare för då vet man att de spelar en roll och vågar inte tro något annat oavsett vad de visar för signaler.

Hur kan jag komma över denna spärr så att jag faktiskt kan gå vidare med någon? Jag träffar relativt ofta tjejer som visar mig tydliga signaler, men jag vågar liksom inte mer än att vara trevlig tillbaks. Kanske skojar man lite någon gång, men hur kan man faktiskt ta det längre till något romantiskt om det är en person som man inte träffar var dag som i t. ex plugget?

Ibland hoppas man att tjejen kunde vara ännu mer framfusig så det hände något, men om de redan stirrar en i ögonen, virvlar håret, fnittrar etc. förväntar de sig ju att jag skall stå för mitt och ta det längre.
Citera
2011-12-29, 18:38
  #2
Medlem
Viggen82s avatar
Jösses, du borde nog prova på nätdejting istället, det är la inte så svårt att tjöta lite med en tjej, se det så här, du har ju ingenting att förlora om du ändå inte känner bruden i fråga... du känner snart av om hon är intresserad av mer.
Citera
2011-12-29, 19:17
  #3
Medlem
Ok, gärna inlägg från folk med lite mer förståelse för ämnet. Du vet tjejer spelar ibland att de inte är intresserade just för att de är. Det finns folk som kan vända saker fram och tillbaka flera gånger med en tjej under 15 min.
Citera
2011-12-29, 20:10
  #4
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ole30000miljoner
Ibland hoppas man att tjejen kunde vara ännu mer framfusig så det hände något, men om de redan stirrar en i ögonen, virvlar håret, fnittrar etc. förväntar de sig ju att jag skall stå för mitt och ta det längre.
Att kalla det "approach anxiety" tycker jag är att försöka undvika att kalla det vid sitt rätta namn: feghet.

Man up. Så enkelt är det. Om en kvinna ger dig alla intressesignaler i världen, då är det upp till dig att göra nåt åt saken. Grabba tag i dina testiklar och påminn dig själv om att det är din uppgift som man att få saker att hända, inte att förhålla sig passiv och vänta på att hon ska ta din hand och leda dig.

Och kom ihåg att det tar emot mest första gången. Det är dock upp till dig att styra upp ditt liv och utveckla dina relationer till hur du vill att de ska vara. Det här är inte bara isolerat till relationer med kvinnor utan går igen på alla delar av livet: om du gång på gång tar initiativ i ditt liv och ser till att saker händer, då faller det sig efter ett tag naturligt att göra så även i dina interaktioner med kvinnor.
Citera
2011-12-29, 20:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Att kalla det "approach anxiety" tycker jag är att försöka undvika att kalla det vid sitt rätta namn: feghet.

Man up. Så enkelt är det. Om en kvinna ger dig alla intressesignaler i världen, då är det upp till dig att göra nåt åt saken. Grabba tag i dina testiklar och påminn dig själv om att det är din uppgift som man att få saker att hända, inte att förhålla sig passiv och vänta på att hon ska ta din hand och leda dig.

Och kom ihåg att det tar emot mest första gången. Det är dock upp till dig att styra upp ditt liv och utveckla dina relationer till hur du vill att de ska vara. Det här är inte bara isolerat till relationer med kvinnor utan går igen på alla delar av livet: om du gång på gång tar initiativ i ditt liv och ser till att saker händer, då faller det sig efter ett tag naturligt att göra så även i dina interaktioner med kvinnor.


"Det är din uppgift som man att få saker att hända, inte att förhålla sig passiv och vänta på att hon ska ta din hand och leda dig."

Detta stämmer

Men hur skall man göra det liksom. Skall jag från att frgåa vilka väskor som är på rea till att föreslå att vi hånglar i provhytten. Haha det trodde jag inte, men i alla fall...
Citera
2011-12-29, 20:56
  #6
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ole30000miljoner
Men hur skall man göra det liksom. Skall jag från att frgåa vilka väskor som är på rea till att föreslå att vi hånglar i provhytten. Haha det trodde jag inte, men i alla fall...
Nu tycker ju jag att man i allmänhet inte bör ragga på tjejer under deras arbetstid. Det är ju där de får sin inkomst ifrån och då vill de ju liksom behålla jobbet, inte hångla upp random snubbar i provhytten. Är det väldigt lite att göra för dem i butiken kan man ju snacka med dem ett tag och föreslå en fika eller dylikt om det rullar på bra och man känner att där finns mer än bara professionell artighet. Att föra enkla samtal med butikspersonal kan vara ett sätt att komma över feghet vad gäller enkla samtal med kvinnor, men inte så mycket mer än så (om man nu inte får jävligt tydliga inviter som går långt utanför vad som är normalt för en butiksanställd).

Om jag vore du skulle jag inrikta mig på tjejer som befinner sig i någon annan situation. Kanske har du några fritidsintressen där du naturligt kan hamna i samtal? Då är det ju en mycket mer normal samtalssituation. Eller också kanske du umgås med vänner och bekanta utanför plugget, t.ex. hänger på kaféer och då lätt kan börja få kontakt med nya bekantskaper?

Och det här med att du tycks mentalt särbehandla "söta" tjejer är nåt du måste komma över. Finns säkert många sätt att göra det på, men i grunden handlar det om att vänja sig vid kvinnors sällskap, så att du inte längre ser det som något konstigt. Se dem som personer, inte bara ett sött skal.
Citera
2011-12-29, 21:20
  #7
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ole30000miljoner
"Det är din uppgift som man att få saker att hända, inte att förhålla sig passiv och vänta på att hon ska ta din hand och leda dig."

Detta stämmer

Men hur skall man göra det liksom. Skall jag från att frgåa vilka väskor som är på rea till att föreslå att vi hånglar i provhytten. Haha det trodde jag inte, men i alla fall...

Alltså, handlar det om en expedit någonstans så får du iaf göra som du nämnde, öppna upp för lite kallprat och se om hon signalerar positivt på din närvaro - efter det kan du inte fortsätta agera som en abstrakt skugga, nej du får vara konkret och så klart föreslå om ni ska ta en kaffe eller luncha någonstans, fråga om hon har lust, för att hon är så trevlig

Särskilt om du redan vet några på förhand! dom försvinner ju kanske ur sortimentet om du väntar för länge och nästa leverans kanske inte håller samma design

what could possibly fail?

ta en kbt session eller två för att boosta dig i kommunikation
Citera
2012-01-05, 14:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Alltså, handlar det om en expedit någonstans så får du iaf göra som du nämnde, öppna upp för lite kallprat och se om hon signalerar positivt på din närvaro - efter det kan du inte fortsätta agera som en abstrakt skugga, nej du får vara konkret och så klart föreslå om ni ska ta en kaffe eller luncha någonstans, fråga om hon har lust, för att hon är så trevlig

Särskilt om du redan vet några på förhand! dom försvinner ju kanske ur sortimentet om du väntar för länge och nästa leverans kanske inte håller samma design

what could possibly fail?

ta en kbt session eller två för att boosta dig i kommunikation


Kbt-session? Var och hur gör man det?


Btw. Hur citerar man bara en bit text och inte alltihopa du skrivit? Aldrig tagit mig tiden att luska ut det.
Citera
2012-01-05, 15:38
  #9
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ole30000miljoner
Kbt-session? Var och hur gör man det?
KBT = Kognitiv beteendeterapi, en populär form av terapi inriktad på att genom samtal ta sig ur "tankefel" och dylikt som begränsar ens liv. KBT erbjuds i princip överallt. Fråga Google.

Citat:
Btw. Hur citerar man bara en bit text och inte alltihopa du skrivit? Aldrig tagit mig tiden att luska ut det.
Man klickar "Citera" som vanligt och sen går man in och ändrar i texten mellan QUOTE och /QUOTE.
Citera
2012-01-05, 16:26
  #10
Medlem
KaptenStyrbjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ole30000miljoner
"Det är din uppgift som man att få saker att hända, inte att förhålla sig passiv och vänta på att hon ska ta din hand och leda dig."

Detta stämmer

Men hur skall man göra det liksom. Skall jag från att frgåa vilka väskor som är på rea till att föreslå att vi hånglar i provhytten. Haha det trodde jag inte, men i alla fall...

Du får väl koppla på charmen. Om du t ex tycker att en tjej i en klädbutik är söt kan du be henne att agera smakråd. "Hej. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken tröja jag ska köpa. Vilken tror DU att JAG passar bäst i?". Och så fortsätter du därifrån.

Sen avslutar du med att fråga om du kan få hennes nummer för att höras av senare. Får du ett ja är det bra, får du ett nej är det bara att gå därifrån. Det finns fler fiskar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback