2017-01-20, 04:41
Medlem
Rarogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Finns en bok ute som sägs vara revolutionerande i ordets rätta bemärkelse i synen på missbruk.

Boken påstår rätt och slätt att det inte finns biologiskt beroende. Beroende uppstår alltid för att personen är missnöjd med det nuvarande läget hen befinner sig i.

Ni kanske skulle läsa den boken?

edit: extremt goda recensioner world wide
Vilken bok tänker du på? Chasing the scream? Även om det inte är den boken du menar, så måste jag inflika att det är en mycket läsvärd bok, rekommenderar den till alla!
Citera
2017-01-20, 10:44
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Då tog du för lite för att ha tagit det på riktigt. Ivade du?
Det är att ta heroin enligt mig. Man har inte tagit h förrän man skjutit det. Det är en helt annan drog intravenöst än snortat tex. Rökning kan ge en skön rush, men det rår inte på iv heller
Nä snortade det enbart..
Citera
2017-01-20, 10:56
Medlem
Citat:
Tack för svaret!
Precis som jag trodde då, alla säger att heroin är så jävla farligt, när det egentligen blir farligt först efter ett långvarigt bruk.

Finns dock en ett skimmer runt det här med heroin, så någon alternativ drog är det itne frågan om.
Man kan inte säga varken eller att det är farligt först efter ett långvarigt bruk. Beror helt på individen i fråga.
Citera
2017-01-20, 11:10
Medlem
Centralstimulantias avatar
Jag tror att det är fullt möjligt att du bara tar det 1 gång och sen inget mer om du inte har nån beroendepersonlighet eller haft missbruk tidigare. Kan bli att du inte ens känner något speciellt rus på bara 1 försök. Däremot kanske du kommer spy.

Dock så känner jag en kille som gjorde samma sak, och han fick en super najs upplesvelse på bara 1 hit. Det ända han tänkte på i flera månader va den där kicken han fick. Han fick gå i terapi också ett par gånger för att prata om hur han skulle förhindra ett återfall och bli fast i skiten. Men efter ett tag släppte suget och han är nu som vanligt. Med det sagt så är det ändå lite gambling.
Citera
2017-01-20, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Stor överraskning

Ja exakt, vilken skräll
Citera
2017-01-20, 12:06
Medlem
En tripprapport samt redogörelse för vad som hände därefter är f.ö i sin ordning här. Fram med the good stuff grisen.
Citera
2017-01-20, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rarog
Vilken bok tänker du på? Chasing the scream? Även om det inte är den boken du menar, så måste jag inflika att det är en mycket läsvärd bok, rekommenderar den till alla!

the biology of desire.

Finns film på youtube som ska bara baserad på den boken.
Senast redigerad av Attraktiv 2017-01-20 kl. 16:03.
Citera
2017-01-20, 16:37
Medlem
Rarogs avatar
Citat:
the biology of desire.

Finns film på youtube som ska bara baserad på den boken.
Jaså, måste se den någon gång. Tack för tipset hörru!
Citera
2017-01-21, 19:41
Medlem
JiseOnes avatar
Går väl, jag hade inga problem med det iaf :-P Fast nu är jag ju inte så duktig för det jag föredrar starkare substanser bara rökte ett halvgram i desperation men blev typ frisk och lite till.. Lär inte börja slå i mig heller så lär inte bli av igen
Citera
2017-01-22, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Går väl, jag hade inga problem med det iaf :-P Fast nu är jag ju inte så duktig för det jag föredrar starkare substanser bara rökte ett halvgram i desperation men blev typ frisk och lite till.. Lär inte börja slå i mig heller så lär inte bli av igen

Vad är det för starkare substanser du tänker på?
Har du tillgång till apoteksvaror så att säga.. Du skulle kört sprutis istället då.
Men du har jo apotekstillgång
Citera
2017-01-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Påstår mig inte vara heroinveteran men har skjutit det ett 60-tal gånger kanske. Skjutit sub, oxy och morfin också. Det som skiljer morfin från heroin är att heroin är 10(typ)gånger starkare än morfin den första halvtimmen-timmen. Sen övergår det till ett vanligt morfinrus. Heroin är ju diacetylmorfin, ett potent morfin med kort halveringstid som bryts ner till moffe.
Snicksnack!

Jag har varit junkie i 20 år och det är svårt att avgöra om det är heroin el morfin när du skjuter. Skillnaden är minimal.
Citera
2017-01-22, 15:40
Medlem
Citat:
Tog heroinet och blev fast i skiten

Nu får du berätta mer!
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera