2017-01-17, 22:09
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Lånar tråden lite. Nu förstod jag inte om ts polare blev zonkare på heltid eller om det bara blev en gång.

Men nu kom jag att minnas för något drygt år sedan, jag var 17, mitt mående var oerhört dåligt. Hela min tillvaro gick ut på att få tag på heroin, morfin eller oxy. Min familj hade pengar så stal mycket pengar och saker att sälja. Aja skitsamma, eftersom jag bodde utomhus i princip, drog omkring i stan, olika lägenheter osv träffade jag andra som gjorde likandant. Varav en var en snygg trevlig assnäll tjej som var ett år äldre än jag. När vi träffades första gången var en sommar när jag var 15, ingen av oss minns det, men vi var på samma fest iaf.

Nu till storyn: Jag och tjejen började hänga rätt mycket, i början tog vi mycket flödder och drack mycket tillsammans, sen gick vi runt i stockholms stad och hade kul. Vi pratade inte så mycket om varför vi mådde dåligt i själen, men hon hade iaf blivit sexuellt utnyttjad av en familjemedlem som liten.
Jag hängde på helgerna med en annan tjej också... morfinet... Den riktiga tjejen jag var med ville att jag skulle introducera henne till morfinet som en annan tjej gjort till mig. Efter mycket om och men gjorde jag det.. satte en injektion och kunde så fort hon slog huvudet bakåt se vilket misstag jag begått. Hon blev heroinist någon månad, överdoserade. Tappade lite kontakt med henne. Men när hon kom ut ren tog vi kontakt igen. Älskar henne nu, vi är skitbra kompisar, en av mina bästa. Men i takt med att jag började med flöddret, spriten och allt annat igen började hon leka med heroin på helgerna. Hon har varit beroende tills nu igen. Nu ska hon försöka sluta igen.
Man tar inte heroin en gång, gör man det tog man för lite! Inget i världen slår den känslan, värmen och kärleken. Även om du lyckas vara utan H på 1år... 2år... 10år... så när du får möjligheten att prova det igen, gör du det, och tillsist fastnar man. Skulle påstå att man är fast redan sedan gång 1. Bara att man kan lyckas vara ren under lång period, ibland livet ut.

Jävligt lång tex blev det. Men nån kanske orkar läsa och nån kanske tar rådet till sig.
Funderar på att skriva en rusrapport om en speciell kväll tillsammans med henne
Citera
2017-01-18, 17:31
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Vet inte hur du definierar "fast" men i min värld krävs mer än en gång.

Rick iofs svar på min fråga. Ingen tar heroin only once

Jag tog det några gånger och tröttnade..
Citera
2017-01-18, 17:40
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Jag tog det några gånger och tröttnade..
Då tog du för lite för att ha tagit det på riktigt. Ivade du?
Det är att ta heroin enligt mig. Man har inte tagit h förrän man skjutit det. Det är en helt annan drog intravenöst än snortat tex. Rökning kan ge en skön rush, men det rår inte på iv heller
Citera
2017-01-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smickraren
Ja, det låter som ett kul vad. Vad skulle kunna gå fel?
Flashbacks bästa inlägg ovan.

En fråga till er som är veteraner på detta område, är inte heroin i princip samma sak som morfin om det injiceras? Eller Oxynorm eller liknande. Har inte många redan upplevt ett rus som är väldigt snarlikt heroin genom smärtstillande inom sjukvården?

Då menar jag vid mycket svåra benbrott och sådant.
Citera
2017-01-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokadsvampis
Varför blandar vissa langare cannabis med glas då?

Mig veterligen så har det hänt enstaka gånger och då är det inte langarna som gör det utan importörer/producenter.

Har även läst att det inte är någonting som du är osäker på, om du rökt glasfiber så kommer du att känna extremt obehag och uppsöker i de flesta fallen sjukvården på grund av dina besvär.

Det vanligaste man använder vid besprutning är en lösning med socker och vatten och är så vitt jag vet inte farlig att röka, dock inte speciellt behagligt och kan lätt upptäckas genom att askan 'hårdnar' ganska mycket.
Citera
2017-01-18, 19:43
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Flashbacks bästa inlägg ovan.

En fråga till er som är veteraner på detta område, är inte heroin i princip samma sak som morfin om det injiceras? Eller Oxynorm eller liknande. Har inte många redan upplevt ett rus som är väldigt snarlikt heroin genom smärtstillande inom sjukvården?

Då menar jag vid mycket svåra benbrott och sådant.
Påstår mig inte vara heroinveteran men har skjutit det ett 60-tal gånger kanske. Skjutit sub, oxy och morfin också. Det som skiljer morfin från heroin är att heroin är 10(typ)gånger starkare än morfin den första halvtimmen-timmen. Sen övergår det till ett vanligt morfinrus. Heroin är ju diacetylmorfin, ett potent morfin med kort halveringstid som bryts ner till moffe.
Citera
2017-01-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Påstår mig inte vara heroinveteran men har skjutit det ett 60-tal gånger kanske. Skjutit sub, oxy och morfin också. Det som skiljer morfin från heroin är att heroin är 10(typ)gånger starkare än morfin den första halvtimmen-timmen. Sen övergår det till ett vanligt morfinrus. Heroin är ju diacetylmorfin, ett potent morfin med kort halveringstid som bryts ner till moffe.

Okej men då var jag inte helt ute och cyklade med andra ord.

Så om man får rejäla doser morfin intravenöst på sjukhuset så är det mycket likt Heroin men inte lika intensivt? Det verkar ju som att Morfin är en farligare drog att börja med eftersom den inte har lika mycket associerad destruktivitet.
Citera
2017-01-18, 19:49
Medlem
InCognitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Skulle påstå att man är fast redan sedan gång 1.

Köper inte denna. Man är fast innan man ens provar. Det vill säga, de flesta som provar att ta heroin IV är i en mycket speciell situation där de väljer att ta den mest stigmatiserade och ökända drogen på det mest stigmatiserade och ökända viset. De 99.99% som aldrig provar har generellt sett inte den psykosociala problematik som gör att de upplever den enorma smärtlindring som ligger till grund till det stora beroendet som drabbar många jonkare.

Jag har själv en beroendeproblematik men tror inte att alla personer utan vidare skulle hamna där utan en viss biologisk och psykologisk sårbarhet mot den specifika substansen.
Citera
2017-01-19, 03:59
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Okej men då var jag inte helt ute och cyklade med andra ord.

Så om man får rejäla doser morfin intravenöst på sjukhuset så är det mycket likt Heroin men inte lika intensivt? Det verkar ju som att Morfin är en farligare drog att börja med eftersom den inte har lika mycket associerad destruktivitet.
Precis, heroin är mycket intensivt i början, så morfin på sjukhuset är väldigt likt. Dock aldrig fått morfin på sjukhus men har skjutut morfin själv

Citat:
Ursprungligen postat av InCognitium
Köper inte denna. Man är fast innan man ens provar. Det vill säga, de flesta som provar att ta heroin IV är i en mycket speciell situation där de väljer att ta den mest stigmatiserade och ökända drogen på det mest stigmatiserade och ökända viset. De 99.99% som aldrig provar har generellt sett inte den psykosociala problematik som gör att de upplever den enorma smärtlindring som ligger till grund till det stora beroendet som drabbar många jonkare.

Jag har själv en beroendeproblematik men tror inte att alla personer utan vidare skulle hamna där utan en viss biologisk och psykologisk sårbarhet mot den specifika substansen.
Så kan det vara också, stämde definitivt på mig, jag ville prova heroin långt innan jag gjorde det, även om jag visste att jag skulle fastna. Nu är jag dock mer benzotorsk än opiodtorsk...
Citera
2017-01-19, 13:08
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Det är som att vara uppfödd i en godtemplarfamilj och gå direkt på att halsa en dunk mäsk eller dricka t-röd silad genom en skogaholmslimpa.
Citera
2017-01-19, 20:16
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InCognitium

Tror samma lika. Ibland hör man "ingen tror att de ska bli fast första gången de testar". Total bullshit, de som väljer att skjuta horse är oftast redan fucked och vet det.
Det finns kanske tidpunkter och platser där det varit hippt och folk har varit naiva men i stort tror jag det stämmer.
Citera
2017-01-19, 21:48
Bannlyst
Finns en bok ute som sägs vara revolutionerande i ordets rätta bemärkelse i synen på missbruk.

Boken påstår rätt och slätt att det inte finns biologiskt beroende. Beroende uppstår alltid för att personen är missnöjd med det nuvarande läget hen befinner sig i.

Ni kanske skulle läsa den boken?

edit: extremt goda recensioner world wide
Senast redigerad av Attraktiv 2017-01-19 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in