Citat:
Ursprungligen postat av Uppslagsverk
Jaha?
Menar du att jag endast är en illusion i ditt huvud? Eller finns jag, fast du har skapat mig?
Edit: Är du Gud på LSD?
Du är troligtvis en illusion, dock kan illusioner hjälpa mig. För tänk själv, vad för bevis har du att NÅGON annan existerar förutom dig själv? Detta betyder givetvis inte att du kan göra hur som helst, allt får ju konsekvenser. Men jag hävdar att man ändå kan styra sitt medvetna och manipulerar det och då även manipulera sitt liv.
Absolut inte, jag är inte det minsta hög.
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Jag har bemästrat lucid dreaming i hela mitt liv, o visst kan du själv ändra på din omgivning men endast genom dina egna handlingar.
Vi säger att du tappar en kopp kaffe på arbetsplatsens kopiator, företaget tvingas köpa en ny men kostnaden är för stor för att klara arbetarnas löner. Företaget går i konkurs och du förlorar jobbet.
(jätteöverdrivet men du förstår kanske vad jag menar?)
Jag förstår vad du menar. Dock tog jag bara Lucid dreaming som ett exempel där jag vet att man "manipulerar" sina drömmar, vilket jag tror man även kan göra på riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Ganska många som tänker som du, en hel rörelse.
http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_attraction
Intressant! Men hur tar du själv ställning till min teori, skulle detta vara möjligt om vi antar att (i mitt fall) min hjärna skapar mitt medvetande, och kontrollera det exakt hur jag vill?