2011-03-03, 07:27
Bannlyst
Jag gick förbi där igår. Dom kör ju nu bara ett par kvadratmeter på övre plan, med en del demo-ex och i skylten har man produkter som hade gjort tv-shop gröna av avund.

Som påpekades någon annanstans, Waldir är en extremt sluten krets, med tydliga kopplingar till SGP, som tidigare levde under konkurshot. Att grundaren till Netonnet säljer sina aktier ser väl inte så bra ut.

Jag är övertygad om att Waldir/SGP jobbar stenhårt för att hitta finansiärer, vilket borde vara hopplöst, eftersom idén inte håller. Det bär sig inte. Att Waldir köpte en så stor del av aktierna tror jag helt enkelt berodde på att man såg en nedåtgående trend, som ser dåligt ut, det är illa nog att man inte säljer varor i butikerna, om aktien samtidigt går ner så är det snabbt kört, äger man då stor del av aktierna, så har man iaf säkerställt att ingen handel sker med dom.

Men, dom måste få in pengar för kunna fortsätta, det får dom inte, tror jag.
Citera
2011-03-29, 21:49
Medlem
Siba i Södertälje stänger inom några dagar, kommer inte ihåg om de sa fredag eller måndag när jag var där idag.
Citera
2011-03-30, 20:56
Medlem
Nja, inte KK men det går ju inget bra... http://www.it24.idg.se/2.2275/1.376898/siba-bloder

Dessutom skall moderbolaget ta hand om en ännu kraftigare blödning i Netonnet. Avundas inte Bengtsson just nu..
Citera
2011-04-11, 05:59
Bannlyst
Jag läste i GP att inga anställda skulle drabbas av detta, kan det verkligen stämma, vad händer med dom anställda i dom butiker som lägger ner, den i Nordstan t.ex.?
Citera
2011-04-11, 15:02
Medlem
Uppgifter om SIBA-chefer

Jag skall granska SIBA-chefen Bengt Valdemar Bengtsson men jag har stött på problem. Jag skulle behöva få fram uppgifter på honom, trots att de är skyddade. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med ett fullständigt personnummer på honom? Hur kan jag få fram mer information om hans inkomst och liknande?

Oerhört tacksam för hjälp med detta.
Citera
2011-04-11, 15:06
Medlem
Vad ska du med hans personnummer till..?
Citera
2011-04-11, 15:20
Medlem
CoopColas avatar
Tvinga in honom i en låda så berättar han nog
Citera
2011-04-11, 20:13
Bannlyst
Kidnappa honom så får du inte bara reda på hans inkomst utan du får även ta del av den...
Citera
2011-04-11, 22:57
Medlem
I butiken i Södertälje så hoppades de att de skulle flyttas till butiken i Kungens Kurva istället. Men förstår inte hur de ska kunna ta lika mycket personal med mindre antal butiker och samtidigt göra mer pengar.
Citera
2011-04-12, 10:56
Medlem
naughtyboy72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaE
Jag skall granska SIBA-chefen Bengt Valdemar Bengtsson men jag har stött på problem. Jag skulle behöva få fram uppgifter på honom, trots att de är skyddade. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med ett fullständigt personnummer på honom? Hur kan jag få fram mer information om hans inkomst och liknande?

Oerhört tacksam för hjälp med detta.

Förstår inte riktigt vad du är ute efter..."Granska" leta lik i gaderoben eller hur menar du?
Citera
2011-04-12, 11:06
Medlem
Redors avatar
Sedan kidnappningshistorien så är hans personuppgifter skyddade och är alltså inte för allmän kännedom.
Ska du ha tag i hans personuppgifter så får du nog hacka dig in i polisens register.
Citera
2011-04-12, 13:10
Medlem
En person med 1 skrivet inlägg på FB frågar efter personuppgifter på en företagsledare (som tidigare också varit kidnappad). Antingen har vi att göra med en bortkommen wannabe till utpressare (el dyl) eller en eländigt amatörmässig journalist.

Oavsett så får du nog TS "granska" på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in