Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är mer eller mindre nedlagt nu. Siba och Netonnet har avtalat om att inte skapa ökad konkurrens i Göteborg. Därför har Sibas ägare köpt in sig i Netonnet för att få en styrelseplats i Netonnet (för att man inte skall bryta mot kartellreglerna).
Dessutom går det rykten om att Netonnet går ekonomisk dåligt just nu pga att de satsat lite för mycket på expansion i bla Stockholm. Så vi får väl se vad som händer.
Jaha, du verkar vara en initierad person! Så vitt jag vet har Fabian Bengtsson gått in i NetOnNet som privatperson alltså inte Siba och köpt 11% vilket han enligt egen utsago ser som en finansiell investering och ett sätt att sätta sig in i modellen e-handel/fysisik butik. Såvitt jag vet köper man inte 11% procent av ett såpass stort företag utan att vara hyggligt säker på avksastning.
För övrigt tycker jag att du ska kolla fakta... t ex vilka som sitter i NetOnNets styrelse vilket enl. Svensk bolagsordning är ofentlig information. Följande kommer från en kommuniké efter NetOnNets bolagsstämma den 7e september i år: "
Omval av styrelse
Omval skedde av Anders Halvarsson, Ebbe Pelle Jacobsen, Johan Röhss, Jan Friedman, Jean-Francois Baril
samt Mattias Ledunger." Som du ser lyser Fabian Bengtsson med sin frånvaro. Nu känns detta som om jag står och försvara NetOnNet i en diskussion som började för att jag ville ha lite info om hur det var att handla hos dem, blir ju lite fel. Jag gillar dock inte när man lägger fram rykten som man hört av sin grannes systers halbror vars arbetskamrat hade hört att... och behandlar detta som fakta. Ja, din första paragraf tyder på att du ligger inne med förstahandsinfo.