2006-11-17, 21:45
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Det har ju talats om att NetOnNet skall etablera sig i Göteborg de senaste tre åren, men är det någon som VET, och inte TROR när det blir? Gärna också var någonstans...? Alltså inte bara rykten utan gärna fakta!

E. f.

Du kollade inte länken till pressemeddelandena jag postade nyss eller? Skall öppnas i backa-området typ i januari. inget exakt datum bestämt ännu dock
Citera
2006-11-17, 22:49
Bannlyst
Citat:
Det har ju talats om att NetOnNet skall etablera sig i Göteborg de senaste tre åren, men är det någon som VET, och inte TROR när det blir? Gärna också var någonstans...? Alltså inte bara rykten utan gärna fakta!

E. f.
Jag TROR att det blir 1a kvartalet 2007 ute i Bäckebol??? men vem vet. jag tänkte iaf kolla in nya butiken i STHLM när jag är där i mitten av december.
Citera
2006-11-22, 22:17
Bannlyst
tråden död?

så moderator, verkar som att den här tråden har gått o dött.
Citera
2006-11-22, 23:04
Medlem
OliTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyOneKenoby
så moderator, verkar som att den här tråden har gått o dött.

Hur tänker du nu? Om en tråd dör av sig själv är det oftast för att diskussionsunderlaget är begränsat. Någon mer fråga du vill få svar på?

/Moderator
Citera
2006-11-23, 03:23
Medlem
En fruktpizzas avatar
Svar direkt!

Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Du kollade inte länken till pressemeddelandena jag postade nyss eller? Skall öppnas i backa-området typ i januari. inget exakt datum bestämt ännu dock

Jo, det var precis det jag gjorde. Men det har stått ungefär likadant där en längre tid nu. Den enda skillnaden är att datumet flyttas fram hela tiden. Plus att det är lite vagt beskrivet exakt var någonstans det kommer att bli. Backa eller Bäckebol? Inte direkt grannar precis, alltså om någon visste lite mera precist var och när det nu blir... Det var DET min fråga gick ut på..
Citera
2006-11-24, 17:56
Bannlyst
förslag på adress

Kan detta var ngt???

http://www.fastighetskontoret.goteborg.se/prod/fastighetskontoret/dalis20.nsf/vyFilArkiv/0265_06_FN060320.pdf/$file/0265_06_FN060320.pdf
Citera
2006-11-24, 21:20
Medlem
Sorken1981s avatar
Jag beställde en hel del prylar för nåt år sen, fick dom bara nån dag senare, men allt höll garantitiden ut så supporten kan jag inte säga nåt om, men som sag snabba leveranser.
Citera
2006-11-26, 22:46
Medlem
En fruktpizzas avatar
Dåså!

Citat:
Kan detta var ngt???

http://www.fastighetskontoret.goteborg.se/prod/fastighetskontoret/dalis20.nsf/vyFilArkiv/0265_06_FN060320.pdf/$file/0265_06_FN060320.pdf

Äntligen ett klart och tydligt besked! Tackar!!
Citera
2006-11-27, 12:02
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Äntligen ett klart och tydligt besked! Tackar!!

Det är mer eller mindre nedlagt nu. Siba och Netonnet har avtalat om att inte skapa ökad konkurrens i Göteborg. Därför har Sibas ägare köpt in sig i Netonnet för att få en styrelseplats i Netonnet (för att man inte skall bryta mot kartellreglerna).

Dessutom går det rykten om att Netonnet går ekonomisk dåligt just nu pga att de satsat lite för mycket på expansion i bla Stockholm. Så vi får väl se vad som händer.
Citera
2006-11-27, 16:52
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är mer eller mindre nedlagt nu. Siba och Netonnet har avtalat om att inte skapa ökad konkurrens i Göteborg. Därför har Sibas ägare köpt in sig i Netonnet för att få en styrelseplats i Netonnet (för att man inte skall bryta mot kartellreglerna).

Dessutom går det rykten om att Netonnet går ekonomisk dåligt just nu pga att de satsat lite för mycket på expansion i bla Stockholm. Så vi får väl se vad som händer.

Källa?
Citera
2006-11-27, 19:09
Bannlyst
jaha! vart har du "hört" detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Jaha, du verkar vara en initierad person! Så vitt jag vet har Fabian Bengtsson gått in i NetOnNet som privatperson alltså inte Siba och köpt 11% vilket han enligt egen utsago ser som en finansiell investering och ett sätt att sätta sig in i modellen e-handel/fysisik butik. Såvitt jag vet köper man inte 11% procent av ett såpass stort företag utan att vara hyggligt säker på avksastning.

För övrigt tycker jag att du ska kolla fakta... t ex vilka som sitter i NetOnNets styrelse vilket enl. Svensk bolagsordning är ofentlig information. Följande kommer från en kommuniké efter NetOnNets bolagsstämma den 7e september i år: "Omval av styrelse
Omval skedde av Anders Halvarsson, Ebbe Pelle Jacobsen, Johan Röhss, Jan Friedman, Jean-Francois Baril
samt Mattias Ledunger.
" Som du ser lyser Fabian Bengtsson med sin frånvaro. Nu känns detta som om jag står och försvara NetOnNet i en diskussion som började för att jag ville ha lite info om hur det var att handla hos dem, blir ju lite fel. Jag gillar dock inte när man lägger fram rykten som man hört av sin grannes systers halbror vars arbetskamrat hade hört att... och behandlar detta som fakta. Ja, din första paragraf tyder på att du ligger inne med förstahandsinfo.
Citera
2006-11-28, 08:17
Medlem
Citat:
Jaha, du verkar vara en initierad person! Så vitt jag vet har Fabian Bengtsson gått in i NetOnNet som privatperson alltså inte Siba och köpt 11% vilket han enligt egen utsago ser som en finansiell investering och ett sätt att sätta sig in i modellen e-handel/fysisik butik. Såvitt jag vet köper man inte 11% procent av ett såpass stort företag utan att vara hyggligt säker på avksastning.

Familjen Bengtsson äger 20% av Netonnet via deras bolag Waldir AB... http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=585208
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in