Jag vill leva så mycket jag bara kan! Vänner som jobbar, de reser och upplever så ofta de bara kan! Jag tänker även när jag börjar arbeta efter studierna, flyttar hemifrån, inte kommer jag kunna ta mig friheten att resa hur som helst då? Då lägger man ner extra arbete åt att få befordran, högre lön bland annat.
Vem fan vill egentligen jobba hela sommaren med ett enformigt jobb som man har NOLL intresse för, jag sitter hellre och läser en bok, solar och tar mig några joggingrundor varje morgon. Vem vill egentligen montera bilar fredagskvällar, utöver det att man vaknat tidigt på morgonen och pluggat hela dagen, jag vill istället gå ut och ta mig EN iskall och njuta av ett live-band efter mina studier.
Min axel har dessutom börjat strula efter alla montör-jobb jag proppat åt mig under mina år som student/gymnasieelev, och fy-helvete för dessa jobb som är konstruerade för robotar och inte människor!
Jag har minsann jobbat och slitit, stressat och skrapat pengar under mina år, för vadå? För att tjäna en tusenlapp extra i framtiden, utöver de 20-tusen andra tusenlappar man tjänar?
Citat:
Ursprungligen postat av aacceerr
Jag läser en treårig utbildning som inte är en yrkesutb utan bara något jag finner intressant. Har ingen aning vad jag vill jobba med sen och visste inte ens om jag skulle tycka att utbildningen var rolig (det gör jag om det nu är relevant) men där är förklaringen till varför jag inte valt att ta studielån. Men även som förra personen sa är det väl onödigt att skuldsätta sig om man inte behöver. Däremot är väl ett studielån ett av de bättre lån du kan ta, du kommer säkert få ett väldigt bra jobb med din utbildning och förmodligen inte känna av de lilla du betalar tillbaka i månaden.
Kan väll förstå varför någon som pluggar till socionom eller sjuksköterska inte bör ta studielån, lönen efter utbildningen är inte så hög och en tusenlapp i månaden för avbetalning märks då av.