Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-27, 20:00
  #1
Medlem
Jag blev nyss uppgringd av en irakier. Svarade 2 gånger och sa att han hade fel nummer och la på. Killen ringde upp igen så jag la på. Sen ringer han igen och jag antog att snubben inte fattat att han ringt fel, så jag sa på engelska att du har antagligen ringt fel och snubben svarar med "No I call from Irak, I am friend."


Har jag al-qaida efter mig? Hur fan fick han tag på mitt nummer? Och har detta hänt någon annan?

00982136212530, nummret han ringde ifrån.

(Postade i sista utvägen sektionen då jag trodde att telefoni = teknik. Borde kolla ordentligt innan jag antar saker och ting.)
Citera
2011-12-27, 20:07
  #2
Medlem
Cerises avatar
Du kanske har släktingar därifrån som söker dig?
Citera
2011-12-27, 20:18
  #3
Medlem
Fan du kanske missa din livs chans...

Jag blev uppringd av ett skumt nummer. Personen i fråga satt på
jordens sämsta telelinje ( ungefär som han satt på andrasidan jorden)
och pratade på knaglig engelska.Jag hade tydligen blivit utvald i någon lista.
Om jag bara skulle sattsa tusen euro i nägon investering så skulle jag få det tillbaks
det 10 faldigt minst !!
Citera
2011-12-27, 20:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *b*
Fan du kanske missa din livs chans...

Jag blev uppringd av ett skumt nummer. Personen i fråga satt på
jordens sämsta telelinje ( ungefär som han satt på andrasidan jorden)
och pratade på knaglig engelska.Jag hade tydligen blivit utvald i någon lista.
Om jag bara skulle sattsa tusen euro i nägon investering så skulle jag få det tillbaks
det 10 faldigt minst !!

Hah, tack för svaret, underlättar att höra det. Blev seriöst livrädd. Nog för att man fått samtal från diverse skumma länder förr, men jag bytte nummer för några månader sen och tidigare nummer har åtminstone varit från EU. Jag menar, vem fan vill bli uppringd av en irakier?
Citera
2011-12-27, 20:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakkd
Jag menar, vem fan vill bli uppringd av en irakier?




På 50 talet skickade dem brev, det kom att kallas för "niggeriabrev" då dom kom
där ifrån. Nu mailar dom och ringer istället. Kom förövrigt och tänka på ett judgejudy
avsnitt där det handlar om en scam variant.

http://www.youtube.com/watch?v=myYiCVGM3Aw Judgejudy's slutkommentar är klockren,
humor på hög nivå
Citera
2011-12-27, 20:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *b*


På 50 talet skickade dem brev, det kom att kallas för "niggeriabrev" då dom kom
där ifrån. Nu mailar dom och ringer istället. Kom förövrigt och tänka på ett judgejudy
avsnitt där det handlar om en scam variant.

http://www.youtube.com/watch?v=myYiCVGM3Aw Judgejudy's slutkommentar är klockren,
humor på hög nivå

Vet om niggeria breven. Blev bara så paff utav att det faktiskt hände mig. Undrar hur dom hinner med det när det fortfarande är lite "kaoz" där borta? :P
Citera
2011-12-27, 21:57
  #7
Medlem
HAHA hände något liknande med mig. Ringde en kille från Schweiz och började prata dålig engelska sen efter att han sagt vad han hette m.m så övergick han till tyska fatta nada. Jag la på han ringde igen å prata tyska så fick aldrig reda på vad han ville....
Citera
2011-12-27, 23:28
  #8
Medlem
Cerises avatar
Turkiska och arabiska namn behöver nödvändigtvis inte skilja sig åt, har du ett vanligt muslimskt namn kanske du har blivit förväxlad med någon annan...
Citera
2011-12-27, 23:52
  #9
Medlem
GustNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakkd
Hah, tack för svaret, underlättar att höra det. Blev seriöst livrädd. Nog för att man fått samtal från diverse skumma länder förr, men jag bytte nummer för några månader sen och tidigare nummer har åtminstone varit från EU. Jag menar, vem fan vill bli uppringd av en irakier?

Där kan du ha svaret. Har hört att nummer återanvänds så han kanske sökte förra "nummerägaren". Själv verkar jag ha fått ärvt nummret av en senil kärring som får kallelse till psyket och folktandvården minst en gång i månaden.
Citera
2011-12-27, 23:57
  #10
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakkd
Jag blev nyss uppgringd av en irakier. Svarade 2 gånger och sa att han hade fel nummer och la på. Killen ringde upp igen så jag la på. Sen ringer han igen och jag antog att snubben inte fattat att han ringt fel, så jag sa på engelska att du har antagligen ringt fel och snubben svarar med "No I call from Irak, I am friend."


Har jag al-qaida efter mig? Hur fan fick han tag på mitt nummer? Och har detta hänt någon annan?

00982136212530, nummret han ringde ifrån.

Numret är från Iran inte Irak, så nån arabiska behöver man inte kunna prata.
Citera
2011-12-28, 00:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *b*
Fan du kanske missa din livs chans...

Jag blev uppringd av ett skumt nummer. Personen i fråga satt på
jordens sämsta telelinje ( ungefär som han satt på andrasidan jorden)
och pratade på knaglig engelska.Jag hade tydligen blivit utvald i någon lista.
Om jag bara skulle sattsa tusen euro i nägon investering så skulle jag få det tillbaks
det 10 faldigt minst !!
Man måste bara älska dem, hur dumma tror de att människor är? Men uppenbarligen så funkar det, annars skulle de inte hålla på med sådana samtal.
Citera
2011-12-28, 00:26
  #12
Medlem
Deciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilsh
Man måste bara älska dem, hur dumma tror de att människor är? Men uppenbarligen så funkar det, annars skulle de inte hålla på med sådana samtal.

det finns människor till allt. Ringer du 100pers och en nappar så har du ändå tjänat på't
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback