2011-12-28, 08:40
  #49
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKanin
Hur länge tror du att en resturang/klubb har råd att ha öppet om merparten av gästerna står och halsar ljummet brännvin på dass? Jag kan hålla med om att priserna är höga i det här landet, men å andra sidan kan man inte förvänta sig att folk ska arbeta gratis.

Spelar krogarna efter reglerna? De sätter reglerna. Hur många köp redovisas och skattas för, 2/3? Skulle jag betala 100~ för en sexa skattefri sprit? Det gör jag förvisso. Tar inte med en plunta, det hade förtagit litet av upplevelsen, ska jag även ta med mig citron, mineralvatten och sockerlag? Har dock inget principiellt emot att bära med sig en plunta.

Med priser på 79~ kronor för en Heineken får nattklubbarna måhända kapitalstarka gäster men med sådana priser kommer per automatik pluntbärare. Det är inte alls konstigt.
Citera
2011-12-28, 09:42
  #50
Medlem
verkar lite........ Gubbigt?
Citera
2011-12-28, 11:22
  #51
Medlem
Finkel79s avatar
Tycker det låter kanon och ta med en fickplunta in på krogen, ska jag göra nästa gång.
Hade inte priserna varit så hutlösa hade kanske folk inte behövt berusa sig till max innan de går ut utan istället gå ut nykter och tidigare. Hade varit trevligt och kunna sitta ute på krogen längre med polarna och svepa de 10-12 ölen man häller i sig där istället för hemma.
Citera
2011-12-28, 12:34
  #52
Medlem
Jafan89s avatar
Brukar mer eller mindre alltid ha med mig en fickplunta vid utgång, gör man det på ett snyggt sätt och inte skämms för det, så ser det helt enkelt bra ut sammtidigt som man sparar in en jäkla massa pengar (spriten köpt utomlands) och man får ändå en lagom mängd alkohol på en kväll
Citera
2011-12-28, 13:12
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Brukar mer eller mindre alltid ha med mig en fickplunta vid utgång, gör man det på ett snyggt sätt och inte skämms för det, så ser det helt enkelt bra ut sammtidigt som man sparar in en jäkla massa pengar (spriten köpt utomlands) och man får ändå en lagom mängd alkohol på en kväll


Nej det ser aldrig någonsin bra ut. Det ser alltid väldigt lodigt ut
Citera
2011-12-28, 13:32
  #54
Medlem
judepacykels avatar
Det ska jag börja med, så ja!
Citera
2011-12-28, 13:45
  #55
Medlem
Vakthoras avatar
[quote=Fittig]Man ger 2-300 kr för att komma in på en klubb, därefter betalar man tio gånger det redan dyra systempriset för alkohol.
QUOTE]

2-300 för att komma in på en krog?
vart kostar det så mycket?

Ta med sig lite whiskey eller dyligt i en plunta tycker jag inte är så bonnigt, ok kommer jag på dig blir du utkörd men mer än så är det inte. Sitter man däremot med ölburkar eller petflaskor så är det verkligen bonnigt, kan man inte pynta runt 40:- för en öl ens!? Smugglar man med sig burkar in då är man fan kung över gödselstacken.
Citera
2011-12-28, 13:50
  #56
Medlem
Newbieh1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Du kallar fickplunta "bonnigt", sen har du själv glidit in med vin i en petflaska, skabb.

Har gjort varken eller då jag inte tycker det är värt att vara på krogen om jag inte har pengar, och innan någon gör påhopp så vaskar jag inte och köper inte heller in hela flaskor, drinkluder undanbes dessutom.

Reagerade precis likadant som dig när jag läste hans otroligt pantade text, haha!

Håller på slänga min iPhone i golvet med autospell och dåligt format på safari för flashback!
Citera
2011-12-28, 13:50
  #57
Medlem
trallexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vakthora
Smugglar man med sig burkar in då är man fan kung över gödselstacken.

Haha, tänkte precis berätta om min polare som har tagit med sig en ölburk in på krogen. Han är inte bonnig, bara awesome. Jag tror han gör det för att det blir öl över på förfesten som han inte hinner dricka upp då eller på vägen till krogen. Det bästa är ju att han knäcker dem och sen häller upp dem i ett glas eller en flaska.
Citera
2011-12-28, 14:12
  #58
Medlem
Vakthoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
Haha, tänkte precis berätta om min polare som har tagit med sig en ölburk in på krogen. Han är inte bonnig, bara awesome. Jag tror han gör det för att det blir öl över på förfesten som han inte hinner dricka upp då eller på vägen till krogen. Det bästa är ju att han knäcker dem och sen häller upp dem i ett glas eller en flaska.


Det tycker jag är ruskigt bonnigt. Är man så dumsnål att man inte lämnar en ölburk utanför som man har i fickan så borde man inte gå ut. Fickpluntor med finare alkohol i köper jag att folk tar med sig. Men att ta med sig petflaskor med vin eller ölburkar är inte awsome det är bara smuts i mina ögon.
Blir det öl över på förfesten tar man dem nästa dag eller nästa gång man dricker.

"Wow om jag tar med mig burken in tjänar jag 30:- på det, hajja läget, vilken grej, det är ju en halv pizza"

Ber honom artigt men bestämt att lämna ölen, högaffeln samt traktorn utanför.
Citera
2011-12-28, 14:56
  #59
Medlem
Fittigs avatar
[quote=Vakthora]
Citat:
Ursprungligen postat av Fittig
Man ger 2-300 kr för att komma in på en klubb, därefter betalar man tio gånger det redan dyra systempriset för alkohol.
QUOTE]

2-300 för att komma in på en krog?
vart kostar det så mycket?

Ta med sig lite whiskey eller dyligt i en plunta tycker jag inte är så bonnigt, ok kommer jag på dig blir du utkörd men mer än så är det inte. Sitter man däremot med ölburkar eller petflaskor så är det verkligen bonnigt, kan man inte pynta runt 40:- för en öl ens!? Smugglar man med sig burkar in då är man fan kung över gödselstacken.
Jag har betalat 2-300 för att komma in på klubbar lite överallt i Sverige, och utomlands. En vanlig pub -utan dansgolv, tar oftast inte så höga inträden, om de nu ens tar inträde.

Nej att släpa in ölburkar på krogen har jag aldrig fått för mig, den öl man har med sig från förfesten är alltid slut när man kommer till krogen. Däremot brukar jag smuggla med mig Sk "roadbears" ut från krogen när man ska dra vidare. Det är inte uppskattat bland vakterna av någon anledning.
Citera
2011-12-28, 14:58
  #60
Medlem
Fittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vakthora
Citat:
Ursprungligen postat av Fittig
Man ger 2-300 kr för att komma in på en klubb, därefter betalar man tio gånger det redan dyra systempriset för alkohol.

2-300 för att komma in på en krog?
vart kostar det så mycket?

Ta med sig lite whiskey eller dyligt i en plunta tycker jag inte är så bonnigt, ok kommer jag på dig blir du utkörd men mer än så är det inte. Sitter man däremot med ölburkar eller petflaskor så är det verkligen bonnigt, kan man inte pynta runt 40:- för en öl ens!? Smugglar man med sig burkar in då är man fan kung över gödselstacken.
Jag har betalat 2-300 för att komma in på klubbar lite överallt i Sverige, och utomlands. En vanlig pub -utan dansgolv, tar oftast inte så höga inträden, om de nu ens tar inträde.

Nej att släpa in ölburkar på krogen har jag aldrig fått för mig, den öl man har med sig från förfesten är alltid slut när man kommer till krogen. Däremot brukar jag smuggla med mig Sk "roadbears" ut från krogen när man ska dra vidare. Det är inte uppskattat bland vakterna av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in