2011-12-27, 23:30
Medlem
Fittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKanin
Under mina år som student var jag inte så fittig att jag stod och halsade medhavd sprit på dass. Har man inte råd att gå på krogen så är det väl bara att köpa en hela renat och stanna hemma?

Men du kanske tycker att folk ska få äta sin medhavda mat på restauranger....
Man ger 2-300 kr för att komma in på en klubb, därefter betalar man tio gånger det redan dyra systempriset för alkohol.

Går jag på restaurang så betalar jag för maten, men det är för att någon lagt ner tid på att laga den åt mig. En bartender gör en drink på 10 sekunder och har 80kr+ i marginal på varje drink han blandar. Så jag har faktiskt inte dåligt samvete för att jag hade med en flaska starkt ibland när jag hade det knapert.

Tur att det finns idealister som dig, du kommer säkert få skada hand med gud personligen när tiden kommer, och då är det jag som står där med lång näsa. Tills dess kommer jag se dig som en sucker.

Att du inte fattar skillnaden mellan att dricka på en krog och dricka hemma -tom efter att jag förklarat det för dig, får mig att undra vad i helvete du gör när du besöker en lokal.
Citera
2011-12-28, 00:00
Medlem
Razputins avatar
Alltså generellt sett så brukar jag ha pluntan med mig då jag missat förfesten typ. Händer att den är med på förfesten ibland med men det är inte alls ofta. Fan har pluntan med mig i vardagen ibland inser jag nu men det kan vara pga jag har glömt den i jackfickan, brukar inte grogga ihop något på fik och sånt riktigt

Tycker det är okej speciellt för fattiga studerande, är det inte en fest med kåren så kan det bli dryga inträden och då lättar det lite i plånboken att ha sin plunta i bakfickan. Bara att dra upp den innan man ska kissa och så
Citera
2011-12-28, 00:13
Medlem
xDs avatar
Fortsätt ta pluntan med dig!! Krogarna tjänar redan tillräckligt med pengar på sin sprit.

*Tar en klunk ur pluntan*
Citera
2011-12-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittig
Man ger 2-300 kr för att komma in på en klubb, därefter betalar man tio gånger det redan dyra systempriset för alkohol.

Går jag på restaurang så betalar jag för maten, men det är för att någon lagt ner tid på att laga den åt mig. En bartender gör en drink på 10 sekunder och har 80kr+ i marginal på varje drink han blandar. Så jag har faktiskt inte dåligt samvete för att jag hade med en flaska starkt ibland när jag hade det knapert.

Tur att det finns idealister som dig, du kommer säkert få skada hand med gud personligen när tiden kommer, och då är det jag som står där med lång näsa. Tills dess kommer jag se dig som en sucker.

Att du inte fattar skillnaden mellan att dricka på en krog och dricka hemma -tom efter att jag förklarat det för dig, får mig att undra vad i helvete du gör när du besöker en lokal.

Wow. Starka ord min vän. All creeds till dig.
Kärlek.

Ont: den här idén med plunta lät inte så dåligt
Citera
2011-12-28, 00:40
Medlem
Funderar på plunta bara för att..
Citera
2011-12-28, 01:30
Medlem
precixs avatar
det är hål i min plunta...
Citera
2011-12-28, 01:40
Medlem
Pinto1s avatar
Självklart har jag med mig pluntan på krogen.
För att jag är snål? mja, jag är fattig och att betala för sprit på krogen känns som att bli böjd över bardisken och sodomerad.
Skäms jag? nej.
Tycker att ni som skäms över en sånhär sak borde ta och slappna av lite, måste vara jobbigt att fundera så mycket över vad andra tycker
Citera
2011-12-28, 02:24
Medlem
KaptenAlmas avatar
Vart brukar ni förvara era pluntor under krogbesöken? Jag menar, om man inte har en kavaj så är det ju ganska klumpigt att ha den i byxfickan eller dyl.
Citera
2011-12-28, 02:44
Medlem
Pinto1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenAlma
Vart brukar ni förvara era pluntor under krogbesöken? Jag menar, om man inte har en kavaj så är det ju ganska klumpigt att ha den i byxfickan eller dyl.

Ska väll kanske inte säga "självklart har jag pluntan med mig" då det faktiskt förutsätter att jag har kavaj på mig, annars hamnar den i innerfickan på jackan i garderoben och där gör den ju inte mycket nytta, om inte det står nån stackars törstig och tjuvaktig garderobspersonal där
Citera
2011-12-28, 03:03
Medlem
downies avatar
Har alltid med mig en halvliter vin i petflaska när jag går ut. Klarar inte av att stå i kön när det är smockfullt med gäster. Sen att det blir billigare är inte en nakdel!
Citera
2011-12-28, 04:38
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Fan att man inte har tänkt på det innan, hur smart som helst ju. Inte en jävel som bryr sig inne på krogen om man tar sig en rackabajsare lite diskret medan man röker eller pissar. Har aldrig blivit kroppsvisiterad häller.

Vad bortsett från whisky är bäst att ta med sig? Dvs nåt som inte smakar skit samt håller fyllan vid liv.
Citera
2011-12-28, 05:06
Medlem
tonyy1s avatar
Nja, det har hänt att man tagit med sig något mindre, även blivit upptäckt och portad en gång pga det(var en 4cl jägermeister som kom i färdiga miniatyrflaskor som man kan köpa på systemet). Pet-flaska har ju också hänt och jag fattar inte varför det skulle vara bonnigt, varför det spelar någon roll eller till och med varför man skulle bry sig om hur det anses. Kanske bara är en 08-grej där man vill vara så storstad som möjligt, men vafan, man får väl välja själv ifall man vill spara in lite pengar där risken är att man blir utslängd.

Nu när jag tänker efter lite så tror jag faktiskt syftet med en flaska med sig ut för min del alltid har vart för att ha något att dricka på vägen till krogen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in