Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKanin
Under mina år som student var jag inte så fittig att jag stod och halsade medhavd sprit på dass. Har man inte råd att gå på krogen så är det väl bara att köpa en hela renat och stanna hemma?
Men du kanske tycker att folk ska få äta sin medhavda mat på restauranger....
Man ger 2-300 kr för att komma in på en klubb, därefter betalar man tio gånger det redan dyra systempriset för alkohol.
Går jag på restaurang så betalar jag för maten, men det är för att någon lagt ner tid på att laga den åt mig. En bartender gör en drink på 10 sekunder och har 80kr+ i marginal på varje drink han blandar. Så jag har faktiskt inte dåligt samvete för att jag hade med en flaska starkt ibland när jag hade det knapert.
Tur att det finns idealister som dig, du kommer säkert få skada hand med gud personligen när tiden kommer, och då är det jag som står där med lång näsa. Tills dess kommer jag se dig som en sucker.
Att du inte fattar skillnaden mellan att dricka på en krog och dricka hemma -tom efter att jag förklarat det för dig, får mig att undra vad i helvete du gör när du besöker en lokal.