2011-12-28, 15:46
Medlem
bratemos avatar
Det är väldigt vanligt med pluntor och små 50ml glasflaskor med sig (Typ, Jäger, vodka i miniflaskor). Dessa tas enkelt med i fickor och du fyller din blåsa samtidigt som du tömmer den inne på toan.

Tips bara, jag jobbar som Entrévärd (Vakt, vaktjävel krogvakt fittvakt - vad du vill) och under juldagen gick jag in på gästtoaletterna och kollade av dessa efter fyllor mm. Då ser jag två grabbar inne på en av toaletterna (Inte pissoarerna) och jag hör en av dem säga "vakt vakt vakt vakt" väldigt odiskret, vilket gör att jag självklart rycker upp dörren de försöker stänga för att se vad de håller på med. Då står en av dem med just en plunta.

Så stå för fan ensam och lås dörren när du smuttar på den, gör det diskret, för det är så jävla segt när man måste kasta ut folk pga detta, larvigt enkelt att undangömma, så lås dörren och gör det snyggt. Och bli inte för full....
Citera
2011-12-28, 15:54
Medlem
ArmeCykels avatar
Brukar ibland ha med mig en plunta på krogen, det ær ju så helvetes dyrt dær. Och før att ingen ska se det brukar jag gå in på toaletten och dricka ur pluntan. Eller utomhus.
Citera
2011-12-28, 16:31
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tursa
Nej det ser aldrig någonsin bra ut. Det ser alltid väldigt lodigt ut

kan någon få det att se bra ut, så är det jag
Citera
2011-12-28, 16:33
Medlem
ballings avatar
Okej, nu har vi avhandlat hur man ska gömma pluntan, och att det är fantastiskt att ha de med sig på krogen. Men varfan skaffar man sig en plunta, om man inte beställer via nätet det vill säga?
Citera
2011-12-28, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKanin
Hur länge tror du att en resturang/klubb har råd att ha öppet om merparten av gästerna står och halsar ljummet brännvin på dass? Jag kan hålla med om att priserna är höga i det här landet, men å andra sidan kan man inte förvänta sig att folk ska arbeta gratis.

Irrelevant argument. Merparten av gästerna kommer inte medföra plunta. Ett system där merparten
betalar och vissa medtar plunta kommer alltid fungera ekonomiskt, för båda parterna.
Citera
2011-12-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balling
Okej, nu har vi avhandlat hur man ska gömma pluntan, och att det är fantastiskt att ha de med sig på krogen. Men varfan skaffar man sig en plunta, om man inte beställer via nätet det vill säga?

Finns i de flesta souveniraffärerna, även järnaffärer tror jag. Då blir de väl iof ingen hög kvalité.

Annars så funkar väl nätet utmärkt?
Citera
2011-12-28, 18:11
Medlem
ballings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakerman
Finns i de flesta souveniraffärerna, även järnaffärer tror jag. Då blir de väl iof ingen hög kvalité.

Annars så funkar väl nätet utmärkt?

Tips på en bra nätaffär som säljer kvalitativa grejer?
Citera
2011-12-28, 19:39
Medlem
Citat:

Det vet jag tyvärr ingen sådär på rak hand.
Men google is your friend, dock så påstår väl alla att de har världens bästa grejor...
Citera
2011-12-28, 19:58
Medlem
Citat:

one more time

http://www.getpersonal.se/classic/pluntor.html
Citera
2011-12-28, 20:17
Medlem
Svizzeras avatar
Jag tycker det låter som lite alkoholistvarning när man tar med sig en plunta till krogen (som att ta med öl när man åker till München...). Detta är ännu ett tecken på hur sjuk den svenska alkoholpolitiken verkligen är.

Jag kan dock förstå fullt ut att man försöker "dryga ut kassan" genom att slippa betala dessa överpriser för egentligen billiga produkter i baren.

Citera
2011-12-28, 21:15
Medlem
sobshaks avatar
Förstår TS som inte orkar vänta i baren

OT.
Har inga problem med att betala på krogen och går man till ett ställe där man vet att det tar tid att få sin whiskey så är det baren/nattklubbens förlust att jag tar med mig en plunta istället för att baren/nattklubben anställer fler bartenders.
Citera
2011-12-28, 21:37
Medlem
brotucks avatar
Fyll en ölflaska med whiskey och ta med innanför rocken så räcker det längre. då behöver man ju inte smussla med drickandet heller eftersom ingen märker nått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in