2011-12-27, 19:14
Medlem
Tidigare när jag gått ut har det blivit mest att stå i baren och supa som ett djur med förmånliga priser då jag känner många bartenders, men det senaste året har det blivit mer och mer på dansgolvet där jag har som roligast.

Problemet jag har är att jag kommit på mig själv nu med en ny vana/ovana. Jag tar alltid med mig en plunta ut fylld med rom eller whisky. Inte för att jag är snål utan för att när jag kommer till ett ställe så vill jag ha något alkoholhaltigt i handen under hela kvällen (inte när jag dansar dock). När man kommer till ett ställe beställer vanlig grogg, säg rom cola så sveper jag den dansar och sen tillbaka, till denna då omänskliga kö! En halvtimme senare är man tillbaka på dansgolvet och då är bytena ofta borta

Lösningen har blivit, först till baren, beställa en short drink (kanske någon som vill smaka och då ser det konstigt ut om man har ren sprit i ett highball-glas), svepa den, ställa glaset säkert, dansa, /ragga, gå till glaset, fylla på det, VOILA! Tillbaka på golvet med fin sprit i handen eller bara svepa den på plats...

Är ni fler som gör som mig?
Citera
2011-12-27, 19:20
Medlem
SiSeniors avatar
Plunta med whiskey är standard för mig. Ibland två pluntor till och med. Eftersom en 6a kostar 100kr+ där jag bor ser jag de som en investering.
Citera
2011-12-27, 19:21
Medlem
Nej det gör jag inte. Jag tycker att det är ganska själviskt att riskera utskänkningstillståndet för restaurangen.
Citera
2011-12-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Plunta med whiskey är standard för mig. Ibland två pluntor till och med. Eftersom en 6a kostar 100kr+ där jag bor ser jag de som en investering.

Eller hur! Dom ställena jag går till är 100 pix för en sexa av något billigt, tex Ambasadeur, Whiteroom osv men på söder skulle jag väl kanske skippa det då köerna oftast är bättre!

Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Nej det gör jag inte. Jag tycker att det är ganska själviskt att riskera utskänkningstillståndet för restaurangen.

Själviskt? Sen när har du sett en polis inne på en klubb någonstans, kanske barer...
Det värsta som skulle hända om en vakt såg dig är väl att du hade blivit utlängd!
Citera
2011-12-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av publicmenace
Själviskt? Sen när har du sett en polis inne på en klubb någonstans, kanske barer...
Det värsta som skulle hända om en vakt såg dig är väl att du hade blivit utlängd!
Kontrollanter brukar inte vara poliser, och de är dessutom civilklädda.
Citera
2011-12-27, 19:31
Medlem
Falcãos avatar
Det här med fickplunta känns ju lite bonnigt men kan man sköta det diskret så ingen ser det så varför inte. Själv har jag aldrig haft med en klassisk fickplunta men det har hänt att jag haft vin eller sprit i en 50 cl petflaska vid något tillfälle.
Citera
2011-12-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Det här med fickplunta känns ju lite bonnigt men kan man sköta det diskret så ingen ser det så varför inte. Själv har jag aldrig haft med en klassisk fickplunta men det har hänt att jag haft vin eller sprit i en 50 cl petflaska vid något tillfälle.

Du kallar fickplunta "bonnigt", sen har du själv glidit in med vin i en petflaska, skabb.

Har gjort varken eller då jag inte tycker det är värt att vara på krogen om jag inte har pengar, och innan någon gör påhopp så vaskar jag inte och köper inte heller in hela flaskor, drinkluder undanbes dessutom.
Citera
2011-12-27, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão

Ja jävligt bonnigt men jag passar ju inte pluntan bland polarna direkt, tror inte ens någon vet något av polarna!

Fick en plunta av exets brorsa och såg ett bra användningsområde... har aldrig med mig den till jobbet tex....
Citera
2011-12-27, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Du kallar fickplunta "bonnigt", sen har du själv glidit in med vin i en petflaska, skabb.

Har gjort varken eller då jag inte tycker det är värt att vara på krogen om jag inte har pengar, och innan någon gör påhopp så vaskar jag inte och köper inte heller in hela flaskor, drinkluder undanbes dessutom.

Köper heller inte helrör förutom om jag kanske firar födelsedag, då blir det en flaska vodka på sin höjd.
ja det med petflaskan låter om något illa!
Citera
2011-12-27, 19:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Jag brukar inte göra det då jag oftast har väldigt svårt för sprit och det känns ovärt att plunta öl! Krogen priserna är ju överdrivet dyrt..50 spänn för en öl är inte värt de.. Sen nån shot för 120 kronor är ännu mer

Det är bara att förfesta ganska mycket så sparar man pengar!
Citera
2011-12-27, 19:46
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av publicmenace
Tidigare när jag gått ut har det blivit mest att stå i baren och supa som ett djur med förmånliga priser då jag känner många bartenders, men det senaste året har det blivit mer och mer på dansgolvet där jag har som roligast.

Problemet jag har är att jag kommit på mig själv nu med en ny vana/ovana. Jag tar alltid med mig en plunta ut fylld med rom eller whisky. Inte för att jag är snål utan för att när jag kommer till ett ställe så vill jag ha något alkoholhaltigt i handen under hela kvällen (inte när jag dansar dock). När man kommer till ett ställe beställer vanlig grogg, säg rom cola så sveper jag den dansar och sen tillbaka, till denna då omänskliga kö! En halvtimme senare är man tillbaka på dansgolvet och då är bytena ofta borta

Lösningen har blivit, först till baren, beställa en short drink (kanske någon som vill smaka och då ser det konstigt ut om man har ren sprit i ett highball-glas), svepa den, ställa glaset säkert, dansa, /ragga, gå till glaset, fylla på det, VOILA! Tillbaka på golvet med fin sprit i handen eller bara svepa den på plats...

Är ni fler som gör som mig?

Ja, men slutar du inte upp med dansandet så kommer det att gå illa. Känner flera som har blivit helt konstiga och tråkiga av det. Otäckt som fan.
Citera
2011-12-27, 19:49
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen

Jag har aldrig hällt upp vinet i en petflaska med syftet att jag ska smuggla in det på krogen men det har hänt på somrarna att man suttit i parken och druckit vin ur en petflaska då det ser bättre ut än att dricka direkt ur flaskan och man vill inte ta med vinglas ut om man vet att man sen på kvällen förmodligen ska gå ut på lokal och inte vill sticka hem om innan för att lämna glaset. Det har då hänt att man inte hunnit dricka allt vinet innan folk blir otåliga och vill gå till något ställe och då har det hänt att petflaskan fått följa med på stället och att man diskret hällt över det i ett glas. Har inte sagt att det är classy utan nog fan är det lite bonnigt det också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in