2011-12-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Tja brukar också plocka på mig en fickplunta med brännvin i regel...

Vem orkar tappa flowet i en kö för att betala överpris?

Bara att göra det till en vana att gå in på toaletten varje gång man ska pissa, sen äre bara att dra lite...

Då slipper man också försöka tajma in fyllan till krogen vilket ibland slutar med obalanserad fjortisfylla

Haha, det är precis så det ska gå till, svårt för brudar dock då deras köer tenderar att vara längre än barkön... Men för oss grabbar går det alltid smidigt
Citera
2011-12-27, 22:27
Medlem
Maxtacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av publicmenace
någon vecka om det inte är i rent silver/sterling, annars säkert väldigt länge. men en plunta rymmer ju inte mer än kanske 10 -14cl så det håller sig tills den är tom utan problem

Har du några tips på var man kan köpa fickpluntor i silver? Har googlat men hittar ingen som säljer, endast diverse auktioner
Citera
2011-12-27, 22:39
Medlem
FarbrorKanins avatar
Vad är vitsen med att stå och halsa ur en plunta på toaletten?

Har ni inte råd att gå ut på krogen så stanna hemma.
Citera
2011-12-27, 22:44
Medlem
Fittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKanin

Så enda anledningen till att du går på lokal, är alltså för att bränna överskottspengar?
Låt då oss andra gå dit för att bli fulla och träffa folk utan att det ska behöva kosta en förmögenhet.

Under mina år som student så brukade jag ta med mig en trettiofemma whiskey in på krogen. Vid det laget var den kanske halvfull efter förfesten och sedan kunde man göra slut på den under kvällen. Oftast så var jag bland de som gjorde av med mest stålar likt förbannat.
Citera
2011-12-27, 22:55
Medlem
Europolitans avatar
Citat:

Vitsen har redogjorts för tidigare i tråden.

Jag använder själv inte fickplunta men tycker att du borde hålla käften om du inte vill eller kan tillföra diskussionen något.

I tråden har redogjorts för flera skäl till varför somliga har fickplunta med sig ut. Din kommentar är ungefär lika givande som "dansgolvet är till för de som inte har råd att stå i baren".
Citera
2011-12-27, 22:56
Medlem
FarbrorKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittig
Så enda anledningen till att du går på lokal, är alltså för att bränna överskottspengar?
Låt då oss andra gå dit för att bli fulla och träffa folk utan att det ska behöva kosta en förmögenhet.

Under mina år som student så brukade jag ta med mig en trettiofemma whiskey in på krogen. Vid det laget var den kanske halvfull efter förfesten och sedan kunde man göra slut på den under kvällen. Oftast så var jag bland de som gjorde av med mest stålar likt förbannat.

Under mina år som student var jag inte så fittig att jag stod och halsade medhavd sprit på dass. Har man inte råd att gå på krogen så är det väl bara att köpa en hela renat och stanna hemma?

Men du kanske tycker att folk ska få äta sin medhavda mat på restauranger....
Citera
2011-12-27, 23:03
Medlem
Citat:
Under mina år som student var jag inte så fittig att jag stod och halsade medhavd sprit på dass. Har man inte råd att gå på krogen så är det väl bara att köpa en hela renat och stanna hemma?

Men du kanske tycker att folk ska få äta sin medhavda mat på restauranger....

klubbar är i regel restauranger, ingen matservering, ingen alkoholservering... men du går ofta dit utan att äta? Bara för att dricka, eller hur?

Men visst, om jag går på restaurang/klubb för att äta men min dricka tar för lång tid och jag har sprit på mig så varför inte! Maten är kanske inte så behändig att ta med sig!!

Men det handlar INTE om pengarna, utan om KÖERNA

Men visst, har du inte råd att hyra/köpa/gå på bio så får du inte kolla film om den inte går på tv....
Senast redigerad av publicmenace 2011-12-27 kl. 23:10.
Citera
2011-12-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxtacy
Har du några tips på var man kan köpa fickpluntor i silver? Har googlat men hittar ingen som säljer, endast diverse auktioner

Nää, har också kollat, dessa e schyssta!

http://www.getpersonal.se/classic/pluntor.html
Citera
2011-12-27, 23:09
Medlem
-Mystics avatar
Sist jag var ute hade jag med mig Minttu i en plunta! Det sparade mig ett x antal kr.
Citera
2011-12-27, 23:10
Medlem
Semestas avatar
Att ta med fickplunta ut på korgen känns som att ta med matlåda till jobbet...

Man pröjsar ändå ofta ett inträde till värde av naziguldet och att ta en liten rackabajsare när man väl är på toa känns helt ok, faktiskt. Att spara pengar känns klyftigt. Även fast jag själv inte använder mig utav fickplunta.
Senast redigerad av Semesta 2011-12-27 kl. 23:16.
Citera
2011-12-27, 23:10
Medlem
FarbrorKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av publicmenace
klubbar är i regel restauranger, ingen matservering, ingen alkoholservering... men du går ofta dit utan att äta? Bara för att dricka, eller hur?

Men visst, om jag går på restaurang/klubb för att äta men min dricka tar för lång tid och jag har sprit på mig så varför inte! Maten är kanske inte så behändig att ta med sig!!

Hur länge tror du att en resturang/klubb har råd att ha öppet om merparten av gästerna står och halsar ljummet brännvin på dass? Jag kan hålla med om att priserna är höga i det här landet, men å andra sidan kan man inte förvänta sig att folk ska arbeta gratis.
Citera
2011-12-27, 23:13
Medlem
Citat:
Hur länge tror du att en resturang/klubb har råd att ha öppet om merparten av gästerna står och halsar ljummet brännvin på dass? Jag kan hålla med om att priserna är höga i det här landet, men å andra sidan kan man inte förvänta sig att folk ska arbeta gratis.

Okej, då vet du inte vad en torrent är gissar jag, eller du använder dig inte av en sådan?

Tro mig, folk slutar inte gå på bio för att folk laddar ner filmer, likadant med medhavd sprit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in