Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-04, 14:54
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajgon
Fan vad häärligt! Jag kontaktade upplevspanien.se om hjälp om att hitta en lägenhet i Málaga eller Fuengirola, de sa att de skulle hjälpa mig efter nyår!
sådant där healthcard är beställt! börjar plugga v.3.. känns som det börjar närma sig trots allt : )

btw, har inte varit utomlands på länge och behöver man ta någon spruta innan man åker?

det beror helt på.. jag vaccinerade mig inte ett dugg men jag är inte speciellt för sådant.. (inte för svininfluensa och massa andra vacciner) men om du e osäker kolla med typ nån vaccincentral va dom rekomenderar.. hepatitsprutorna är väl alltid bra att ta..
Citera
2012-01-07, 23:01
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajgon
Fan vad häärligt! Jag kontaktade upplevspanien.se om hjälp om att hitta en lägenhet i Málaga eller Fuengirola, de sa att de skulle hjälpa mig efter nyår!
sådant där healthcard är beställt! börjar plugga v.3.. känns som det börjar närma sig trots allt : )

btw, har inte varit utomlands på länge och behöver man ta någon spruta innan man åker?

kul, kul!
du kan kolla på enalquiler.com också, där vi hittade våran lägenhet. men den är på spanska.

ang. spruta.. inte till spanien, vad jag vet. skulle bli väldigt förvånad om man behövde det. jag har i alla fall inte tagit någon
Citera
2012-01-12, 15:42
  #27
Medlem
vokals avatar
Mallroca är också ett alternativ.. Dock är inte NIE och SS ett jätte lätt project som alla verkar få det att låta..
Citera
2012-01-14, 23:01
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vokal
Mallroca är också ett alternativ.. Dock är inte NIE och SS ett jätte lätt project som alla verkar få det att låta..

inte?
vi gick till polisstationen, fick ett datum och tid, kom tillbaka på datumet och fick vårt nie nummer.
Citera
2012-01-15, 00:06
  #29
Medlem
vokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteLagomTyp
inte?
vi gick till polisstationen, fick ett datum och tid, kom tillbaka på datumet och fick vårt nie nummer.

Jag syftar så klart på om du ska ha ut ett recidentia.. På mallorca är det omständigt iaf, kanske inte svårt, men omständigt. Jag fick åka 6 ggr pga diverse problem som, nätverket nere, för långa köer så man inte kommer in innan dom stänger etc. Jävla massa väntande iaf! Polisstation? VA? oficina de extranjeros äre som utfärdar denna handling!
Citera
2012-01-17, 01:33
  #30
Medlem
Racar003s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vokal
Jag syftar så klart på om du ska ha ut ett recidentia.. På mallorca är det omständigt iaf, kanske inte svårt, men omständigt. Jag fick åka 6 ggr pga diverse problem som, nätverket nere, för långa köer så man inte kommer in innan dom stänger etc. Jävla massa väntande iaf! Polisstation? VA? oficina de extranjeros äre som utfärdar denna handling!

Fick då mitt recidentia på polis station, en svensk advokat bokat tid åt mig och fyllde i papper i förväg så gick vi dit så vare klart!
Citera
2012-01-22, 02:33
  #31
Medlem
vokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racar003
Fick då mitt recidentia på polis station, en svensk advokat bokat tid åt mig och fyllde i papper i förväg så gick vi dit så vare klart!

Detta var inte på Mallorca? Plus att proceduren går till :

Köa till "ofecina de extranjeros", få papper att fylla i samt ett inbetalningskort, vidare till banken för att betala in (obs: dom samarbetar bara med en bank så är du inte kund hos just den banken så måste du starta konta för att få betala eller komma på en specifik dag när dom hanterar kontantbetalningar, vilket är 2 olika dagar i veckan mellan ett visst klockslag) sedan tillbaks och om du är lite smooth så har du redan fixat dig en nummer lapp innan du gick till banken. Sätt dig och vänta på din tur och väl inne tar det max 2 minuter att få ditt certificat!

Men räkna med att det kommer ta tid att vänta, och se till att va där tidigt som fan om du vill vara säker på att komma in! samt att 50 % av gångerna kommer dom ha " dator fel "... haha ...
__________________
Senast redigerad av vokal 2012-01-22 kl. 02:40.
Citera
2012-01-27, 21:16
  #32
Medlem
Sajgons avatar
Tog steget..

Nu sitter jag nere i min lägenheten med en öl i ena handen och skriver med den andra i södra Spanien!

Helt toppen fint är det och ångrar det inte för 1 sekund.. något jag hoppas jag kommer insperera mina vänner också att göra

Citera
2012-01-28, 21:22
  #33
Medlem
Sajgons avatar
Söker inneboende - om någon har lust att flytta ner så finns det plats i lägenheten, bara att PMa om info isåfall..
Citera
2012-01-28, 23:25
  #34
Medlem
Låter härligt! Är lätt avundsjuk nu.
Vad blev det för ort?
Citera
2012-01-30, 14:23
  #35
Medlem
Sajgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xviggo
Låter härligt! Är lätt avundsjuk nu.
Vad blev det för ort?

Marbella Om någon har lite tips eller något om staden så är de alla välkommna helst inget dyrt, vad man bör uppleva här
Citera
2012-02-01, 07:51
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajgon
Söker inneboende - om någon har lust att flytta ner så finns det plats i lägenheten, bara att PMa om info isåfall..

vet inte om du redan gjort det men ett tips är att skicka in en radannons på svenskamagasinet.nu & sydkusten.es
sen har du ju spanienforum.se också, som har en uthyres forum
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1751522

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback