2011-12-31, 20:18
Medlem
Akilles-själs avatar
Jag, frugan och morsan och evt svärfar också (beroende på om han styr upp något annat eller blir ensamen runt tolvslaget nu eller ej).
Igen av oss ser hårt alls på allt firande och festande nu längre, blir lite kräftor, hummer, skumpa och sällskaps/bräd spel skulle jag tro.

Nyårsafton förlorar faktiskt verkligen mer sin charm när man blir äldre och tröttnar betydligt mer på att clubba och leta pussy med allhanda "rusmedel" i kroppen.
Sen finns det inte många precis i samma åldersgrupp som mig längre som fakiskt fortfarande festar på det visset också idag(om man nu ändå ville ut på stan hur som helst).
Det är tyvärr lite av en svunnen tid som på gott och ont passerats av de flesta i min ålder (30).
Mins tiderna då näsgodiset och brudarna dunkades flitigt på toan och det sen braka loss ordentligt och rallarsvingarna försökte hitta hem för att sen efter en lyckad kväll vakna upp i fyllecellen.
Det var tider det....
Citera
2012-12-30, 18:36
Medlem
Viewts avatar
Jag försökte organisera en fest med cirka 350 pers. La hjärta och själ i skiten, ordnade med ett flertal förfester och nyårsmiddagar som folk kunde gå på innan själva festen - det var ett enormt projekt.

För en timme sedan sprack allt av anledningar jag inte ens pallar dra igenom.

Firar nyår vid vattnet, ensam med en flaska whiskey.
Citera
2025-12-30, 22:05
Avslutad
Nu bumpar jag en väldigt gammal tråd men det är väl bättre än att skapa en ny.

För min del kommer jag att fira nyår ensam. Det blir att ta på sig den varma sköna morgonrocken, sjunka ner i soffan och kolla på film. Dricka lite julmust, äta godis/chips och ta några oxy för att njuta lite extra.
Citera
2025-12-31, 05:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Viewt
Jag försökte organisera en fest med cirka 350 pers. La hjärta och själ i skiten, ordnade med ett flertal förfester och nyårsmiddagar som folk kunde gå på innan själva festen - det var ett enormt projekt.

För en timme sedan sprack allt av anledningar jag inte ens pallar dra igenom.

Firar nyår vid vattnet, ensam med en flaska whiskey.
Enligt min erfarenhet blir nyårsafton alltid en katastrof oavsett. Det här var ett ypperligt exempel!

Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackBeer
Nu bumpar jag en väldigt gammal tråd men det är väl bättre än att skapa en ny.

För min del kommer jag att fira nyår ensam. Det blir att ta på sig den varma sköna morgonrocken, sjunka ner i soffan och kolla på film. Dricka lite julmust, äta godis/chips och ta några oxy för att njuta lite extra.
Låter skönt. Jag har alltid avskytt nyår så jag kommer isolera mig förutom möjligtvis en sväng att handla. Sedan barrikaderar jag dörren från insidan.
Citera
2025-12-31, 07:18
Medlem
halaltarzans avatar
Det blir att fira med mat, vin och grogg på tu man hand med min kärring. Dock ska jag leka överklass idag och gå omkring inomhus med skjorta och skor på. Kan mycket väl bli så att hon får en aperitif i form av Tarzans köttiga nyårsraket innan middagen också.

Att man däremot håller sig vaken till tolvslaget så vi kan gå ut och titta på fyrverkerier tror jag dock inte på.
Citera
2025-12-31, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aind
Frågeställningen är enkel! Hur spenderar ni nyårsafton? Tycker ni det är en stor högtid? Vart? Hur? Var? När?

Jag vet att många där ute firar nyårsaftonen helt ensamma, och jag lider med er. Försök hooka någonting att göra nu en vecka innan! Och varför inte tipsa varandra här? Vet att det finns en hel del som är ensamma denna kväll av olika anledningar.

Själv så blir det att traditionellt fira kvällen med mina närmsta vänner, äta och dricka fint. Därefter rör vi oss utåt till någon klubb eller liknande.
Det vanliga, supa, slåss och åka radiobil........
Citera
2026-01-01, 15:08
Medlem
Andersdamaans avatar
Firade i Pattaya ìhop med fru, dotter och ett par goda vänner med deras familjer.
Det blev en rejäl trerättersmiddag med både grillad hummer, rejäla biffar och en väldigt smarrig fruktsallad till efterrätt. Efter middagen så gick vi upp till hotellets takterass och tittade på fyrverkerierna nere vid stranden. Dom dundrade på väldigt rejält!!

Efter det så blev det nattning av ungar och groggar på balkongen. Ett väldigt för mig annorlunda men väldigt trevligt nyår!
Citera
2026-01-01, 15:18
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ni som är ensamma på nyårsafton, UTVECKLA! Varför? Vill ni att det ska vara så? Trivs ni med att vara ensamma? Saknar ni vänner? Är ni osociala?
Spela Bingolotto med morsan och farsan. Har inga vänner.
Citera
2026-01-01, 15:25
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ni som är ensamma på nyårsafton, UTVECKLA! Varför? Vill ni att det ska vara så? Trivs ni med att vara ensamma? Saknar ni vänner? Är ni osociala?
Nej inte isocial men de man känner är knäppa
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in