Citat:
Återigen - Jag BÖRJADE INTE gorma om någonting - jag besvarade grinpellarnas tyck synd om män parad;
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Vi pratar uteliggare, och du börjar gorma om krig? Uteliggarna är knappast soldater, det är precis lika synd om manliga uteliggare som kvinnliga. Om alla kvinnor ständigt ska ses som offer, och alla män ständigt ska ses som förövare, hur i helvete ska vi uppnå jämställdhet då tror du? Smaka på denna mening, ALLA MÄN ÄR INTE FÖRÖVARE, ALLA MÄN BEGÅR INTE BROTT, ALLA MÄN ÄR INTE SOLDATER. Upprepa 10 gånger varje kväll tills budskapet gått in.
Är din man också förövare? Din pappa? Morfar, farfar? Var de också kriminella avskum som förtjänade giljotinen?
Är din man också förövare? Din pappa? Morfar, farfar? Var de också kriminella avskum som förtjänade giljotinen?
Mitt första inlägg;
Citat:
https://www.flashback.org/sp34758339
Citat:
Ursprungligen postat av DrVaxjo
denna meningslösa artikel är provocerande som du säger.
men inte bara att 9 av 10 är män.
majoriteten av de som blir misshandlade i sverige är män, majoriteten av de som dödas i sverige är män, majoriteten av de som tar sitt liv pga psykisk ohälsa är män.
denna meningslösa artikel är provocerande som du säger.
men inte bara att 9 av 10 är män.
majoriteten av de som blir misshandlade i sverige är män, majoriteten av de som dödas i sverige är män, majoriteten av de som tar sitt liv pga psykisk ohälsa är män.
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Japp visst är det så, min personliga "provoceringsfavorit" är ändå "det är mest synd om kvinnor i krig" trots att 98% av dom som dör är män men logik har aldrig varit feministers starka sida.
Japp visst är det så, min personliga "provoceringsfavorit" är ändå "det är mest synd om kvinnor i krig" trots att 98% av dom som dör är män men logik har aldrig varit feministers starka sida.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Majoriteten av de som misshandlar och dödar - i krig och i fred är män, men det bör vi kanske tala om tyst om.
Det är ju hemskt att se sanningen som den är - män är offer för män.
Majoriteten av de som misshandlar och dödar - i krig och i fred är män, men det bör vi kanske tala om tyst om.
Det är ju hemskt att se sanningen som den är - män är offer för män.
Så kan vi få slut på de vilda och fantasifulla undaflykterna nu. Burros och DrVaxjo diskuterade inte uteliggare. De hade fullt upp med att gråta ut om annat.
Var har jag skrivit ALLA män mr läskunnig? Eller är det bara en liten övertolkning för att få starta en ny gråtserenad under offerkoftans mantel?