2011-12-27, 11:54
Medlem
DrVaxjos avatar
sjuka e ju att när folk ser de på stan så reagerar de inte när en kvinna skriker o svär o e allmänt hårdhänt mot sin man. men skulle de va tvärtom skulle de samlas en folkmassa.
Citera
2011-12-27, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De flesta män som mördas återfinns i de kretsarna, även om inte alla gör det. De flesta som mördar är män. På vilket sätt får du fakta till att handla om kollektiv skuld?
Men det var ju det jag konstaterade redan i starten - fakta är jobbigt, den skall vi tala tyst om ... vi skall bara tycka lite synd om män så det känns bra för er som inte är drabbade, eller?

Skall vi tala om kvinnors lidande på andra håll i världen också? Då torde de män som går i krig med män på mäns order vara en piss havet faktiskt.

Jag har såvitt jag vet aldrig har förnekat att det är mest män som mördar håller du inte med får du gärna ta upp var jag förnekar detta sen kan du också förklara vad det har med ämnet att göra, det blir också ganska patetisk när du gnäller över att vi gnäller när du har den gigantiska offerkoftan på dig, du får försöka hålla ditt hyckleri på en iaf. rimlig nivå.
När det gäller misshandel är det en annan femma iaf. i relationer.

Du bagatelliserar män som mördas med att ständigt ta upp ursäkter för varför dom mördas just pga. att du tycker att "vi" förtjänar det om inte det är att åberopa en kollektiv skuld så vet jag inte vad du klassar som kollektiv skuld.
Du behöver inte tycka synd om någon, vad vi diskuterade var om det är mer synd om 1 hemlös kvinna kontra 9 hemlösa män, du kommer ihåg topic eller och vad rubriken på artikeln var?

I rätt tråd kan vi tala om det så kan jag komma in där och göra som du och påstå att alla kvinnor förtjänas att mördas pga. att dom provocerar männen och är för svagbegåvade för att förstå den fysiska hierarkin fortsätta i din stil med att bagatellisera mord helt enkelt.
Ja vill du kalla dessa miljoner män som tvingas in i krig och dör för "en piss i havet" så får du la göra det, bara bra när dina psykopattendenser blir extra tydliga.

Citat:
Ursprungligen postat av DrVaxjo
vi ska inte ens ta upp ämnet krig. där kvinnor slipper undan och män sätts i fängelse eller avrättas om de inte går ut i krig. så argumentet "I krig" är de mer synd om män.

fler kvinnor slår män än män som slår kvinnor.

Visst är det så.
Citera
2011-12-27, 12:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Jag har såvitt jag vet aldrig har förnekat att det är mest män som mördar håller du inte med får du gärna ta upp var jag förnekar detta sen kan du också förklara vad det har med ämnet att göra, det blir också ganska patetisk när du gnäller över att vi gnäller när du har den gigantiska offerkoftan på dig, du får försöka hålla ditt hyckleri på en iaf. rimlig nivå.
När det gäller misshandel är det en annan femma iaf. i relationer.

Du bagatelliserar män som mördas med att ständigt ta upp ursäkter för varför dom mördas just pga. att du tycker att "vi" förtjänar det om inte det är att åberopa en kollektiv skuld så vet jag inte vad du klassar som kollektiv skuld.
Du behöver inte tycka synd om någon, vad vi diskuterade var om det är mer synd om 1 hemlös kvinna kontra 9 hemlösa män, du kommer ihåg topic eller och vad rubriken på artikeln var?

I rätt tråd kan vi tala om det så kan jag komma in där och göra som du och påstå att alla kvinnor förtjänas att mördas pga. att dom provocerar männen och är för svagbegåvade för att förstå den fysiska hierarkin fortsätta i din stil med att bagatellisera mord helt enkelt.
Ja vill du kalla dessa miljoner män som tvingas in i krig och dör för "en piss i havet" så får du la göra det, bara bra när dina psykopattendenser blir extra tydliga.
Men lilla nutte*, skall du hävda att det var jag som gled off-topic nu?

Glassa tillbaka i tråden tycker jag och titta på vart ni själva hade skidat iväg någonstans. För mycket glögg kvar i kroppen eller?

*Valt med hänsyn till att jag känner medlidande med dig då du uppenbarligen sprungit vilse i dina egna inlägg ..... eller nåt.
Citera
2011-12-27, 12:32
Medlem
Tänk om det är sant, då? Om de hemlösa kvinnorna faktiskt är mer utsatta än hemlösa män, om de faktiskt är mer stigmatiserade? Ska man inte få berätta om det pga att det finns statistik som säger att fler män misshandlas och fler män som dör när de krigar?

För mig utesluter inte det ena, det andra. Det kan vara synd om flera på samma gång, det kan finnas fler problem samtidigt som behöver belysas.
Citera
2011-12-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Tänk om det är sant, då? Om de hemlösa kvinnorna faktiskt är mer utsatta än hemlösa män, om de faktiskt är mer stigmatiserade? Ska man inte få berätta om det pga att det finns statistik som säger att fler män misshandlas och fler män som dör när de krigar?

För mig utesluter inte det ena, det andra. Det kan vara synd om flera på samma gång, det kan finnas fler problem samtidigt som behöver belysas.
Det är vämjeligt ditt tänkande. I nästa stund pratar du om kvinnans som mannens jämlike. Skäms, ni är ju enbart anarkoopportunister ni kvinnor.
Citera
2011-12-27, 13:17
Bannlyst
Det här var min första post i tråden.

Detta var din.

Citat:
Men lilla nutte*, skall du hävda att det var jag som gled off-topic nu?

Glassa tillbaka i tråden tycker jag och titta på vart ni själva hade skidat iväg någonstans. För mycket glögg kvar i kroppen eller?

*Valt med hänsyn till att jag känner medlidande med dig då du uppenbarligen sprungit vilse i dina egna inlägg ..... eller nåt.

Så kan den som läser bilda sig en egen uppfattning om vem som var mest ot...
Måhända att lite glögg finns kvar, vad är din ursäkt? Du kan fan inte må bra alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av Varmare

Visst kan det vara så vilket jag också sa i min första post men nu ska vi inte jämnföra äpplen och päron det kan aldrig vara mer synd om kvinnor som grupp när 95% av dom hemlösa är män dom hemlösa är tämligen utsatta som grupp överlag skulle jag vilja säga och om du tar en koll på tråden narly länkar till ser man en klar tendens i hur saker och ting rapporteras håller du inte med om det? Varför inte berätta om något utan en feministisk agenda?
Det som provocerar är ju just det att bara ena sidan får detta lyse.
Citera
2011-12-27, 13:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det här var min första post i tråden.

Detta var din.

Så kan den som läser bilda sig en egen uppfattning om vem som var mest ot...
Måhända att lite glögg finns kvar, vad är din ursäkt? Du kan fan inte må bra alltså.
Din första post i tråden?

Varför hoppar du över ert lilla utbyte om misshandel, mord och din replik med krig som du var involverad i och som jag hoppade in i?

Lite rädd för att stå för dina egna inlägg? Skulle det se illa ut att ni gled off-topic först med gråtvalserna..... men lilla nutte då....
Citera
2011-12-27, 13:46
Bannlyst
Citat:
Din första post i tråden?

Varför hoppar du över ert lilla utbyte om misshandel, mord och din replik med krig som du var involverad i och som jag hoppade in i?

Lite rädd för att stå för dina egna inlägg? Skulle det se illa ut att ni gled off-topic först med gråtvalserna..... men lilla nutte då....

Ja min första post i tråden, scrolla upp om du är osäker.
För du förstår man kan inte direkt klaga på att folk är ot när ens första post i tråden är just det, totalt ot alltså, du vet den som är utan synd kan kasta första stenen osv.
Börjar det sjunka in eller behövs ytterligare förklaring?
Speciellt rädd är jag inte men skrev ju ett tämligen långt svar där ditt svar var "nutte" vem som var rädd för diskussion är uppenbart, ta tag i ditt projicerande inte smakfullt för en tant i din ålder.
Citera
2011-12-27, 14:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja min första post i tråden, scrolla upp om du är osäker.
För du förstår man kan inte direkt klaga på att folk är ot när ens första post i tråden är just det, totalt ot alltså, du vet den som är utan synd kan kasta första stenen osv.
Börjar det sjunka in eller behövs ytterligare förklaring?
Speciellt rädd är jag inte men skrev ju ett tämligen långt svar där ditt svar var "nutte" vem som var rädd för diskussion är uppenbart, ta tag i ditt projicerande inte smakfullt för en tant i din ålder.
Jag klev in i ett pågående meningsutbyte - samförstånd mer exakt - som var off-topic, det var du involverad i.
Jag kommenterade bl a din off-topic post. Har du svårt med ansvar? Kan det vara därför du upplever en sådan orättvisa i allt?
Citera
2011-12-27, 14:55
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Jaså, jag trodde du var mest inne på att vad du blev mest provocerad av.

Är det mer synd om kriminella som skjuts ner eller mördas som följd av sitt kriminella liv än en kvinna som slås ihjäl i sitt eget hem av mannen hon lever med .... mmm, måste jag ens tänka på det. Svar; nej jag behöver inte det.

Edit;
Krig - människor som går ut i akt och mening att döda andra... oj, skall de ha extra medlidande när de dör först. För att? (Förutsätter givetvis att vi talar om svenskar här - för du vill väl inte sockra med andras lidande?)
Vi pratar uteliggare, och du börjar gorma om krig? Uteliggarna är knappast soldater, det är precis lika synd om manliga uteliggare som kvinnliga. Om alla kvinnor ständigt ska ses som offer, och alla män ständigt ska ses som förövare, hur i helvete ska vi uppnå jämställdhet då tror du? Smaka på denna mening, ALLA MÄN ÄR INTE FÖRÖVARE, ALLA MÄN BEGÅR INTE BROTT, ALLA MÄN ÄR INTE SOLDATER. Upprepa 10 gånger varje kväll tills budskapet gått in.

Är din man också förövare? Din pappa? Morfar, farfar? Var de också kriminella avskum som förtjänade giljotinen?
Citera
2011-12-27, 15:01
Bannlyst
Citat:
Jag klev in i ett pågående meningsutbyte - samförstånd mer exakt - som var off-topic, det var du involverad i.
Jag kommenterade bl a din off-topic post. Har du svårt med ansvar? Kan det vara därför du upplever en sådan orättvisa i allt?

Min post var iaf. på temat "mest synd om" din är och förblir totalt irrelevant, fortsätt gräva du är snart i Kina.
Ansvar för vad? Hemlösthet? Mord? Misshandel? Kollektiv skuld som gäller alltså.
Citera
2011-12-27, 15:04
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Min post var iaf. på temat "mest synd om" din är och förblir totalt irrelevant, fortsätt gräva du är snart i Kina.
Ansvar för vad? Hemlösthet? Mord? Misshandel? Kollektiv skuld som gäller alltså.
Jag är tydligen precis lika skyldig till Förintelsen som Hitler själv, bara för att vi råkar vara av samma kön. Det tycker jag är konstigt, för feminister brukar ju säga att kön inte ska ha någon betydelse, men ändå ska dagens män sota för av andra män begångna brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in