2011-12-26, 11:46
Medlem
DrVaxjos avatar
http://nyheter.se.msn.com/gallery.aspx?cp-documentid=160130558

Denna skit artikell påstår att de e mer synd om hemlösa kvinnor och att de e mer utsatta än hemlösa män.

Kvinnorna extra utsatta

Men de som är extra utsatt är de hemlösa kvinnorna. Enligt Nora Eng är man ännu mer stigmatiserad.

– Det är dubbelt utsatta och det är kanske en ännu större sorg att en kvinna har tagits ifrån sin familj och framför allt barn. De är också mer utsatta än män då många prostituerar sig, utnyttjas, misshandlas och lever i destruktiva relationer med droger.

Så en kvinna plågas mer än en man av att mista sina barn?
när de säger att de e mer synd om kvinnor som blir misshandlade har jag som svar.
Det dödas fler män i sverige, det misshandlas fler män i sverige..
jävla skit artikel som skriver att de e mer synd om hemlösa kvinnor..
Citera
2011-12-26, 11:51
Medlem
SiSeniors avatar
Vem är artikelförfattaren? Vilket jävla fjolla.
De är sådana människor som får mig att hata feminister ännu mer.

Citat:
Ursprungligen postat av DrVaxjo
Så en kvinna plågas mer än en man av att mista sina barn?
De reagerade jag också på. Skulle mammorna vara bäst i alla länge? Knappast. De är minst lika många kvinnor som missbrukar och slår sina barn.
Citera
2011-12-26, 11:54
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrVaxjo
Kvinnorna extra utsatta

Men de som är extra utsatt är de hemlösa kvinnorna. Enligt Nora Eng är man ännu mer stigmatiserad.

– Det är dubbelt utsatta och det är kanske en ännu större sorg att en kvinna har tagits ifrån sin familj och framför allt barn. De är också mer utsatta än män då många prostituerar sig, utnyttjas, misshandlas och lever i destruktiva relationer med droger.

Grotesk jävla människosyn. Man börjar undra om kvinnor i sverige har en empatistörning. Kanske drabbas kvinnor och deras hjärna exta mycket av miljögifter och deras förmåga till empati och insikt har eroderats bort. Äckliga kräk
Citera
2011-12-26, 11:57
Medlem
DrVaxjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vem är artikelförfattaren? Vilket jävla fjolla.
De är sådana människor som får mig att hata feminister ännu mer.

De reagerade jag också på. Skulle mammorna vara bäst i alla länge? Knappast. De är minst lika många kvinnor som missbrukar och slår sina barn.

majoriteten av de som mördar barn är av könet snigel..
Citera
2011-12-26, 12:33
Medlem
Som prostituerade har de iaf en chans att göra hyfsat stora pengar relativt enkelt.
Citera
2011-12-26, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smickraren
Som prostituerade har de iaf en chans att göra hyfsat stora pengar relativt enkelt.

kvinnor som är uteliggare brukar inte se så tilltalande ut
Citera
2011-12-26, 12:41
Medlem
narlysimpeltons avatar
Vi kan nog dra den vetenskapliga analysen att kvinnor drabbas värst av ALLTING

https://www.flashback.org/t920370
Senast redigerad av narlysimpelton 2011-12-26 kl. 12:46.
Citera
2011-12-26, 12:41
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smickraren

Där har du en poäng som är till fördel för de kvinnliga prostituerade. Män har mycket svårare att hitta kunder än kvinnor.
Citera
2011-12-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGudsson
kvinnor som är uteliggare brukar inte se så tilltalande ut

Man tänker sig ofta det värsta när man hör ordet "uteliggare" men det är inte alltid så det är. Vissa sköter sig rätt bra faktiskt och man skulle aldrig kunna tro att de inte har ett hem.
Och sen finns det män som stoppar kuken i vad som helst så visst finns det kunder.
Citera
2011-12-26, 13:42
Medlem
DrVaxjos avatar
fattar helt enkelt inte varför d skulle va mer synd om kvinnor.. lätt o tjäna 500spänn på o suga av nån.. medans en manlig uteliggare måste stjäla koppar..som kräver mer energi o han riskerar fängelse..oj nu e han plötsligt kriminell om han stjäl koppar.. och borde va i fängelse,, medans den kvinnliga uteliggaren behöver suga 2 kukar så kan hon klara av o äta för en månad
Citera
2011-12-26, 13:44
Medlem
DrVaxjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavenderSky
Vilken tramsig tråd. Självklart är det mycket synd om alla som är hemlösa.
Män är lite tuffare än kvinnor, kanske är lättare för dem att klara sig på gatan. Vad vet jag.

Den här tråden är så tramsig så jag struntar i om jag är OT.

På samma sida hos MSN kan man läsa följande:

Herregud vilket trams. Ett "barn" som kan ta sig själv från Afghanistan till Sverige, landvägen. Just det. Däremot kan man verkligen ifrågasätta den här kvinnans omdöme.
Vilken sjuk värld vi lever i.
håll dig till tråden. varför skulle män va tuffare när fler män än kvinnor tar sitt liv när de når botten?
Citera
2011-12-26, 13:45
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Där har du en poäng som är till fördel för de kvinnliga prostituerade. Män har mycket svårare att hitta kunder än kvinnor.

Med tanke på att det tydligen är unga män som är den grupp som prostituerar sig mest i Sverige har jag svårt att köpa ditt argument...

https://www.flashback.org/t1502268
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in