2011-12-26, 13:50
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Alltid synd om kvinnor när det passar sig..Men att kalla kvinnor som det "klenare"könet o man blir sågad vid fotknölarna. Inte mer synd om de än alla andra bostadslösa.
Citera
2011-12-27, 10:14
Bannlyst
Kanske är det så att hemlösa kvinnor blir mer utsatta än män har jag ingen aning om men om man nu tycker det är en tävling i vem det är mest synd om får man kanske först fråga sig vilken grupp det är som är hemlösa, inte läst någon seriös forskning från Sverige men i USA uppskattar dom att 95% av alla hemlösa är män så frågan är kanske då snarare är det mer synd om 1 hemlösa kvinna än 9 hemlösa män, om vi nu ska mäta det faktiska lidandet menar jag.
Alla dessa "mest synd om" artiklar är synnerligen provocerande.
Citera
2011-12-27, 10:34
Medlem
DrVaxjos avatar
denna meningslösa artikel är provocerande som du säger.
men inte bara att 9 av 10 är män.
majoriteten av de som blir misshandlade i sverige är män, majoriteten av de som dödas i sverige är män, majoriteten av de som tar sitt liv pga psykisk ohälsa är män.
Citera
2011-12-27, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrVaxjo
majoriteten av de som blir misshandlade i sverige är män, majoriteten av de som dödas i sverige är män, majoriteten av de som tar sitt liv pga psykisk ohälsa är män.

Japp visst är det så, min personliga "provoceringsfavorit" är ändå "det är mest synd om kvinnor i krig" trots att 98% av dom som dör är män men logik har aldrig varit feministers starka sida.
Citera
2011-12-27, 10:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Japp visst är det så, min personliga "provoceringsfavorit" är ändå "det är mest synd om kvinnor i krig" trots att 98% av dom som dör är män men logik har aldrig varit feministers starka sida.

Majoriteten av de som misshandlar och dödar - i krig och i fred är män, men det bör vi kanske tala om tyst om.

Det är ju hemskt att se sanningen som den är - män är offer för män.
Citera
2011-12-27, 10:44
Medlem
Finns minst lika många hemlösa män som får ta den i 2an gnyande och frusstandes utan att egentligen gilla situationen,
så snacket om att det är mer synd om hemlösa kvinnor har icke någon grund.

Det finns perversa svin som lurar hemlösa män till sex , vart är världen på väg ?
Citera
2011-12-27, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Majoriteten av de som misshandlar och dödar - i krig och i fred är män, men det bör vi kanske tala om tyst om.

Det är ju hemskt att se sanningen som den är - män är offer för män.

Så det blir mindre hemskt om det är någon av samma kön som mördar en eller vad försöker du säga? Då får man skylla sig själv för att vi alla har en gigantisk kollektiv skuld som sitter i kuken?
Tråden handlar om vem det är mest synd om du nu i din iver glömde av det och ska man nu generalisera lite anser jag att det är mest synd om den "grupp" som är störst.
Välkommen till Micros manshatar-timme även kallad "1 kvinna är mer värd än 9 män", psykopat sök hjälp.
Citera
2011-12-27, 10:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så det blir mindre hemskt om det är någon av samma kön som mördar en eller vad försöker du säga? Då får man skylla sig själv för att vi alla har en gigantisk kollektiv skuld som sitter i kuken?
Tråden handlar om vem det är mest synd om du nu i din iver glömde av det och ska man nu generalisera lite anser jag att det är mest synd om den "grupp" som är störst.
Välkommen till Micros manshatar-timme även kallad "1 kvinna är mer värd än 9 män", psykopat sök hjälp.
Jaså, jag trodde du var mest inne på att vad du blev mest provocerad av.

Är det mer synd om kriminella som skjuts ner eller mördas som följd av sitt kriminella liv än en kvinna som slås ihjäl i sitt eget hem av mannen hon lever med .... mmm, måste jag ens tänka på det. Svar; nej jag behöver inte det.

Edit;
Krig - människor som går ut i akt och mening att döda andra... oj, skall de ha extra medlidande när de dör först. För att? (Förutsätter givetvis att vi talar om svenskar här - för du vill väl inte sockra med andras lidande?)
Senast redigerad av micro113 2011-12-27 kl. 10:58.
Citera
2011-12-27, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jaså, jag trodde du var mest inne på att vad du blev mest provocerad av.

Är det mer synd om kriminella som skjuts ner eller mördas som följd av sitt kriminella liv än en kvinna som slås ihjäl i sitt eget hem av mannen hon lever med .... mmm, måste jag ens tänka på det. Svar; nej jag behöver inte det.

Edit;
Krig - människor som går ut i akt och mening att döda andra... oj, skall de ha extra medlidande när de dör först. För att? (Förutsätter givetvis att vi talar om svenskar här - för du vill väl inte sockra med andras lidande?)

Aha så vi har en kollektiv skuld att bära på alltså intressant.
Aha så alla män som mördas är kriminella där ser man.

Ska man ha extra medlidande för dom fattiga vilket det nästan alltid är som krigar för makten som tvingas ut mot sin vilja, nej kanske inte extra medlidande men iaf. lite medlidande annars har man någon empatistörning och nej givetvis talar vi inte om Svenskar när artikeln som handlade om att det är mest synd om kvinnor i krig handlade om kriget i Irak, vilket krig är det vi Svenskar utkämpar som du hade i åtanke måntro...
Citera
2011-12-27, 11:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Aha så vi har en kollektiv skuld att bära på alltså intressant.
Aha så alla män som mördas är kriminella där ser man.
De flesta män som mördas återfinns i de kretsarna, även om inte alla gör det. De flesta som mördar är män. På vilket sätt får du fakta till att handla om kollektiv skuld?
Men det var ju det jag konstaterade redan i starten - fakta är jobbigt, den skall vi tala tyst om ... vi skall bara tycka lite synd om män så det känns bra för er som inte är drabbade, eller?

Citat:
Ska man ha extra medlidande för dom fattiga vilket det nästan alltid är som krigar för makten som tvingas ut mot sin vilja, nej kanske inte extra medlidande men iaf. lite medlidande annars har man någon empatistörning och nej givetvis talar vi inte om Svenskar när artikeln som handlade om att det är mest synd om kvinnor i krig handlade om kriget i Irak, vilket krig är det vi Svenskar utkämpar som du hade i åtanke måntro...
Skall vi tala om kvinnors lidande på andra håll i världen också? Då torde de män som går i krig med män på mäns order vara en piss havet faktiskt.
Citera
2011-12-27, 11:42
Medlem
DrVaxjos avatar
vi ska inte ens ta upp ämnet krig. där kvinnor slipper undan och män sätts i fängelse eller avrättas om de inte går ut i krig. så argumentet "I krig" är de mer synd om män.

fler kvinnor slår män än män som slår kvinnor.
Citera
2011-12-27, 11:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
vi ska inte ens ta upp ämnet krig. där kvinnor slipper undan och män sätts i fängelse eller avrättas om de inte går ut i krig. så argumentet "I krig" är de mer synd om män.

fler kvinnor slår män än män som slår kvinnor.
I alla fall på college i USA - så det så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in