Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-25, 20:51
  #1
Avstängd
cupiids avatar
Tänkte redigera några klipp med WMM men.. när jag ska importera in något klipp så står det Codec fel hämtning ..., och har markerat rutan i alternativ på hämta codec automatiskt.. och har accepterat på brandväggen, så vad är det för fel någon som kan hjälpa :S?
Citera
2007-09-26, 20:35
  #2
Medlem
astrid88s avatar
va är det för format på klippet.??

moviemaker kan inte imoprtera Quicktime filer blandannat.
Citera
2007-09-26, 21:10
  #3
Medlem
yxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupiid
Tänkte redigera några klipp med WMM men.. när jag ska importera in något klipp så står det Codec fel hämtning ..., och har markerat rutan i alternativ på hämta codec automatiskt.. och har accepterat på brandväggen, så vad är det för fel någon som kan hjälpa :S?
Tanka ner K-lite mega codec pack.
http://www.free-codecs.com/download/...Codec_Pack.htm

Quicktime filer kan du alltid konvertera till t.ex AVI eller nått.
Citera
2007-10-10, 01:42
  #4
Avstängd
cupiids avatar
är avi format, har alltid kunna redigera sånna klipp förr, har testat att tanka det där men funkar ändå inte..
Citera
2008-06-03, 23:55
  #5
Medlem
spytobys avatar
har också ett problem med moviemaker

Problemet började bara en helt vanlig dag när jag skulle när jag skulle spara ett filmklipp(spelar ingen roll ifall det bara är en bild) så står det;

Windows Movie Maker kan inte spara filmen på platsen du angav. Kontrollera att orginalkällfilerna som används i filmen fortfarande är tillgängliga, att platsen där du vill spara filmen är tillgänglig och att det finns tillräckligt med ledigt hårddiskutrymme. Försök sedan igen.

Checkat alla de problem de nämnde men inget stämmer. Vad kan problemet vara?
Citera
2008-06-03, 23:58
  #6
Medlem
Pampariuuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spytoby
har också ett problem med moviemaker

Problemet började bara en helt vanlig dag när jag skulle när jag skulle spara ett filmklipp(spelar ingen roll ifall det bara är en bild) så står det;

Windows Movie Maker kan inte spara filmen på platsen du angav. Kontrollera att orginalkällfilerna som används i filmen fortfarande är tillgängliga, att platsen där du vill spara filmen är tillgänglig och att det finns tillräckligt med ledigt hårddiskutrymme. Försök sedan igen.

Checkat alla de problem de nämnde men inget stämmer. Vad kan problemet vara?

Ta bort Movie Maker ifrån datorn
Gå in på Google, sök på: Download Movie Maker

Så enkelt är det, det funkade för mig - så det ska funka för dig
Citera
2008-06-04, 19:51
  #7
Medlem
spytobys avatar
Hur tar man bort movie maker och installerar det igen?
Citera
2008-06-06, 18:32
  #8
Medlem
spytobys avatar
Är det ens möjligt?
Citera
2009-07-27, 20:29
  #9
Avstängd
Problem med Windows movie maker

Japp , det är så att mitt windows movie maker inte vill konvertera mitt videoprojekt. Jag har redigerat en film och lagt in massa bilder och mpg videofiler men när jag sedan ska spara filmfilen så kommer det upp ett följande meddelande upp:

" Windows movie maker kan inte spara filmen på platsen du angav. Kontrollera att originalkällfilerna som används i filmen fortfarande är tillgängliga, att platsen där du vill spara filmen är tillgänglig och att det finns tillräckligt med ledigt hårdiskutrymme . Försök sedan igen. "


Vad ska jag göra för att fixa det , behöver verkligen er hjälp . Vettefan vad de e som strular. Vill bara konvertera projektet till wmv men det funkar ju inte. Fan ska jag göra , vill verkligen få det fixat ? ?

Tacksam för svar.
Citera
2010-04-22, 20:12
  #10
Medlem
Filmprogram som kan öppna Windows Movie Maker-projekt?

Det är något fel med mitt Windows Movie Maker som gör att jag inte kan konvertera ett projekt till WMV. Det är ett projekt som visar klipp ur olika musikvideor (avi-filer) till en bakgrundslåt. Jag har tidigare aldrig gjort ett sådant projekt, utan uteslutande använt Movie Maker för att lägga bilder på låtar som jag senare lagt upp på YouTube. Det jag gör nu är alltså ett mer komplicerat projekt och jag antar att förklaringen till mitt problem hänger samman med det. Någon som har en idé om vad det kan röra sig om?

Hur som helst vill jag också passa på att fråga efter ett alternativt program till Movie Maker men som låter användaren öppna Movie Maker-projekt. Kanske kan jag prova att öppna mitt projekt den vägen och sedan försöka spara det.
Citera
2010-04-22, 20:26
  #11
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polow1
Hur som helst vill jag också passa på att fråga efter ett alternativt program till Movie Maker men som låter användaren öppna Movie Maker-projekt. Kanske kan jag prova att öppna mitt projekt den vägen och sedan försöka spara det.
Endast WMM öppnar .MSWMM :/
Citera
2010-04-22, 20:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Endast WMM öppnar .MSWMM :/

Fan. Jobbigt.

Någon som har en idé om varför jag inte kan spara mitt projekt till WMV då?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback