2011-12-23, 22:23
Medlem
Hejsan!

Har alldeles nyss tankat hem audacity för att lite snabbt kunna editera ut element ur låtar osv för att kunna använda som sms/ringsignaler. enda bekymret är att jag inte fattar vad fan jag håller på med.

säg att jag nu vill klippa ut 30 sekunder ur låt A, dessa 30 sekunder finns mellan 1.30-2.00. Jag tror jag har förstått loopfunktionen, men kan inte få den att spela in det upprepande ljudet från sig själv. är jag inne på rätt spår eller springer jag åt fel håll?

snälla hjälp, vill ju bara ha en cool ringsignal.
Citera
2011-12-23, 22:33
Medlem
Klipp bort resten av ljudet och ha kvar det du vill ha kvar??? Och sen kopierar du upp det som finns kvar det antal gånger du vill?
Citera
2011-12-23, 22:43
Medlem
hur?!?!

ni pratar med någon som är så grön att det är obeskrivbart, och varje försök till utbildning bör ses som att försöka lära ett barn att knyta skorna över telefon, tyväär.
Citera
2011-12-23, 22:56
Medlem
Neubautens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedning-
Hejsan!

Har alldeles nyss tankat hem audacity för att lite snabbt kunna editera ut element ur låtar osv för att kunna använda som sms/ringsignaler. enda bekymret är att jag inte fattar vad fan jag håller på med.

säg att jag nu vill klippa ut 30 sekunder ur låt A, dessa 30 sekunder finns mellan 1.30-2.00. Jag tror jag har förstått loopfunktionen, men kan inte få den att spela in det upprepande ljudet från sig själv. är jag inne på rätt spår eller springer jag åt fel håll?

snälla hjälp, vill ju bara ha en cool ringsignal.

Om du vill klippa ur så får du markera området, klippa ut (ctrl + x) och sedan klippa in (ctrl + v) när du fixat ett nytt/tomt spår.
Nytt spår för du så att du trycker på redigera+nytt spåt (om jag inte missminner mig) eller bara markerar hela låten (efter du klippt ut) och trycker på deleate och sedan klistrar du in den.
Citera
2011-12-23, 23:09
Medlem
Underbart, jag har nu lyckats isolera det segment jag var intresserad av, men hur får jag det till en mp3 fil?
Citera
2011-12-23, 23:12
Medlem
Neubautens avatar
Citat:
Underbart, jag har nu lyckats isolera det segment jag var intresserad av, men hur får jag det till en mp3 fil?

Du får gå till Arkiv eller Redigera (minns inte, var ett tag sedan man använde audacity, kör med Logic pro nu för tiden så, hehe ) och sedan skall det finnas som alternativ att exportera filen.

Tror dock att man måste ha en plugg för att göra en mp3:a, tror du får göra en typ ogg eller något sådant eller wav och sedan skaffa en konverterare.
Citera
2011-12-23, 23:25
Medlem
Kusinen5s avatar
Citat:
Fåru in ringsignalen? i windows movie makers så är det inga problem att få till mp3 om du vet hur..
Citera
2011-12-25, 14:30
Medlem
Skogswalds avatar
For further reference:
https://www.flashback.org/t1132344
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem