2009-11-25, 14:14
Medlem
undergångs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Här kan du få lite sköna tips: https://www.flashback.org/showthread.php?t=902852

Jo, Piggelin-tricket känner jag ju till, men jag vill mest veta hur man ska blanda ut det för bästa resultat. Jag har druckit 96-procentig sprit rent tidigare och jag slog upp skallen mot asfalten en gång och hamnade fel med tåget en annan gång och fick vandra flera timmar längs tågrälsen för att komma rätt. Så jag dricker helst inte rent.
Citera
2009-11-25, 14:25
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undergång
Jo, Piggelin-tricket känner jag ju till, men jag vill mest veta hur man ska blanda ut det för bästa resultat. Jag har druckit 96-procentig sprit rent tidigare och jag slog upp skallen mot asfalten en gång och hamnade fel med tåget en annan gång och fick vandra flera timmar längs tågrälsen för att komma rätt. Så jag dricker helst inte rent.
Det har väl ingen betydelse? Det är mängden alkohol som spelar roll. Sen kanske det i och för sig inte är så begåvat att shotta ren 96%, två snabba supar á 4 cl blir ungefär som en halv kvarting vanlig sprit.
Citera
2009-11-25, 15:58
Medlem
Citat:
Nu är ju FB ett riktigt dagisforum, så jag hade inte förväntad mig enbart seriösa svar, men vad fan liksom? Har ni inget bättre för er än att flumma runt och skriva skit som inte hjälper tråden ett piss?
Tack för ett seriöst svar, i alla fall.

Kom just på att i Allan Edwall's låt Sommarvisa så sjungs det "Själv blandar jag fredligt min t-sprit med Kir..". Undrar om det skulle vara ett alternativ att blanda det med Kir?
Ledsen,men du kanske själv förstår att trådens tema liksom tigger lite om trams.
Men okej,iden med kir låter väl inte helt uppåt väggarna då sötman och den kraftiga svartvinbärssmaken kanske kan hjälpa till att få ner skiten.
Annars skulle jag nog prova med champgne,nej jag skojar inte,kolsyran kan nog tona ner helvetessmaken litegrann och dessutom är det alltid intressant när ytterligheter möts.
Citera
2009-11-25, 16:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Trådar sammanfogade //Moderator
Citera
2009-11-25, 19:13
Medlem
undergångs avatar
Citat:
Det har väl ingen betydelse? Det är mängden alkohol som spelar roll. Sen kanske det i och för sig inte är så begåvat att shotta ren 96%, två snabba supar á 4 cl blir ungefär som en halv kvarting vanlig sprit.

Det var just det jag menade. Dricker jag en vodka rent så blir jag såklart fullare än om jag dricker samma mängd blandad 50/50 med läsk. Jämför att dricka bärs på 7.5% och dricka samma mängd folköl. Alltså är det ju inte bara mängden som har betydelse.
Citera
2009-11-25, 19:14
Medlem
undergångs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Ledsen,men du kanske själv förstår att trådens tema liksom tigger lite om trams.
Men okej,iden med kir låter väl inte helt uppåt väggarna då sötman och den kraftiga svartvinbärssmaken kanske kan hjälpa till att få ner skiten.
Annars skulle jag nog prova med champgne,nej jag skojar inte,kolsyran kan nog tona ner helvetessmaken litegrann och dessutom är det alltid intressant när ytterligheter möts.

Haha, ja jävlar, det vore fint att blanda T-sprit med skumpa! Helst en riktigt dyr skumpa, då! Fin blandning.
Citera
2009-11-25, 20:33
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Det var just det jag menade. Dricker jag en vodka rent så blir jag såklart fullare än om jag dricker samma mängd blandad 50/50 med läsk. Jämför att dricka bärs på 7.5% och dricka samma mängd folköl. Alltså är det ju inte bara mängden som har betydelse.
Det blir du inte. Låt säga att du slår upp tio cl 40% vodka och dricker det rent, eller tio cl som du blandar med läsk. Menar du att du blir fullare av samma mängd alkohol bara för att den inte är blandad?
Sen jämför du en 7,5% öl med en 3,5%. Ja, antalet centiliter i burken är lika, men mängden alkohol är olika, det är det jag menar. Om du dricker en burk 7,2% eller två burkar folköl så får du i dig ungefär samma mängd alkohol.
Citera
2009-11-25, 22:50
Medlem
Maajkas avatar
Citat:
Har du egen erfarenhet av det, eller?

Yes, flera års dessutom.
Citera
2009-11-26, 00:20
Medlem
Citat:
Det blir du inte. Låt säga att du slår upp tio cl 40% vodka och dricker det rent, eller tio cl som du blandar med läsk. Menar du att du blir fullare av samma mängd alkohol bara för att den inte är blandad?
Sen jämför du en 7,5% öl med en 3,5%. Ja, antalet centiliter i burken är lika, men mängden alkohol är olika, det är det jag menar. Om du dricker en burk 7,2% eller två burkar folköl så får du i dig ungefär samma mängd alkohol.
Koncentrationen har dock betydelse.Tarmen tar även upp det som inte är alkohol(helt otroligt,va!).
Citera
2009-11-26, 00:47
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Koncentrationen har dock betydelse.Tarmen tar även upp det som inte är alkohol(helt otroligt,va!).
Kanske det, men vatten/läsk påverkar inte kroppen som alkohol gör.
Citera
2009-11-26, 10:06
Medlem
undergångs avatar
Citat:

Om man blandar ut 40% vodka med läsk så är det inte längre 40%. Det är ju rätt självklart? Därför går det att jämföra med stark- och folköl.
Citera
2009-11-26, 10:50
Medlem
Citat:
Kanske det, men vatten/läsk påverkar inte kroppen som alkohol gör.
Om du funderar lite kring mängd,koncentration,tid och tarmfunktion så kommer du nog på det till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in