Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-23, 14:46
  #1
Medlem
Som sagt vill att sidan ska starta med den här effekten
Citera
2011-12-23, 14:52
  #2
Medlem
Chevrons avatar
Nå, så vad är problemet?
Citera
2011-12-23, 15:39
  #3
Medlem
ortaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Nå, så vad är problemet?

Haha instämmer
Citera
2011-12-23, 18:00
  #4
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truqs
Som sagt vill att sidan ska starta med den här effekten

släck jointen, och gå o sov!
Citera
2011-12-28, 04:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Nå, så vad är problemet?
1. Jag vill att effekten ska starta utan att man klickar på något när sidan startas.
2. När man klickar på en annan sida som ser likadan ut ska man komma till sidan där texten ska "vandra" framm.
3. Ev. skulle man kunna ha effekten på sidan innan eller hur man nu vill göra, det viktigaste är att man inte kan trycka på knappen "uppdatera sidan" och få se effekten en gång till.
4. Det ska vara en bild på sidan "där man klickar" som då ska ersättas av "vandrande" texten.

Hoppas ni fattade.
Citera
2011-12-28, 05:30
  #6
Medlem
jonthe12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truqs
1. Jag vill att effekten ska starta utan att man klickar på något när sidan startas.
2. När man klickar på en annan sida som ser likadan ut ska man komma till sidan där texten ska "vandra" framm.
3. Ev. skulle man kunna ha effekten på sidan innan eller hur man nu vill göra, det viktigaste är att man inte kan trycka på knappen "uppdatera sidan" och få se effekten en gång till.
4. Det ska vara en bild på sidan "där man klickar" som då ska ersättas av "vandrande" texten.

Hoppas ni fattade.

För att köra en bit javascript när sidan laddats in kan du använda $(document).ready(). (ersätt alltså .click() med detta)

Och knappen "uppdatera sidan"? Du menar den i webbläsaren? Om du trycker på den laddas hela sidan om och du kan inte förhindra att samma sak ska ske igen. (det är det som är själva iden med uppdatera sidan, att saker ska laddas om)

Men nej det är lite oklart vad du vill fortfarande, ta en sak itaget.
Citera
2011-12-29, 03:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonthe12
För att köra en bit javascript när sidan laddats in kan du använda $(document).ready(). (ersätt alltså .click() med detta)

Och knappen "uppdatera sidan"? Du menar den i webbläsaren? Om du trycker på den laddas hela sidan om och du kan inte förhindra att samma sak ska ske igen. (det är det som är själva iden med uppdatera sidan, att saker ska laddas om)

Men nej det är lite oklart vad du vill fortfarande, ta en sak itaget.
Lyckades tyvärr inte:
Citera
2012-01-01, 20:00
  #8
Medlem
jonthe12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truqs
Lyckades tyvärr inte:

Du ska ersätta $('#1') och $('#2') med $(document) menade jag. När "dokumentet" är redo (har laddats) så körs metoden på det objektet.

Gott nytt år!
Citera
2012-01-03, 04:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonthe12
Du ska ersätta $('#1') och $('#2') med $(document) menade jag. När "dokumentet" är redo (har laddats) så körs metoden på det objektet.

Gott nytt år!
Detsamma.

Nu funkar det men jag vill att effekten bara ska "trilla" ner när sidan startar.
Sen om man klickar på en länk till en annan sida ska texten åka upp.
Citera
2012-01-07, 21:48
  #10
Medlem
Som sagt jag vill att texten bara ska trilla ner, inte först upp ---> sen ner.
Då syftar jag på koden i inlägget innan.
(Provade att ändra lite men lyckades inte få det att funka.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback