2023-01-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han säger nu att han och Megh har aldrig sagt att hovet varit rasistiska. Det är media som gjort det. Såg aldrig intervjun med Oprah så jag vet inte.
Åtminstone Meghan har helt klart kört in det narrativet och insinuerat att hovet, delvis även kungafamiljen själv, varit rasistiska. Att sedan hon och Harry kanske inte har sagt, rakt upp och ner, att "the Court and the family itself are infected with racism" är isåfall helt underordnat.

Varken Meghan eller Harry har heller någonsin sagt ifrån mot skribenter som har dragit ut den vinkeln ännu längre, trots att de har mycket goda kontakter inom media.
Citera
2023-01-10, 15:10
Medlem
Jag har intensivt följt Meghan och Harrys bravader den senaste tiden, främst på Youtube. Flera av dessa engelska ”hov-experter” som intervjuas är helt förbluffade. Inte så att de är oerhört upprörda eller så, mer att de nästan skrattar eller fnittrar över eländet. Ungefär som om att de inte tror sina öron.

Blir det en fortsatt negativ utveckling på det här så är det tveksamt om jag klarar av att titta något mer, det kommer att bli för smärtsamt isåfall. Genansen tar över.
Citera
2023-01-10, 15:15
Medlem
DjPuttes avatar
Problemet är att Engelska Kungahuset har så högstatus hos gemeneman i UK samt samlade tabloidmedia , Dem tror inte ngt av detta hänt oavsett vad det skulle finnas för bevis till sanning så djupt inrotat är rojalisterna indoktrinerade med det hela!

Visst det finns nog en sanning av vad Harry säger kring varför han agerat som han gjort och hur det fungerar innan för väggarna vilket jag tror är det folk stör sig på mest att han kommer med en viss sanning, Att Charlie valde en gift kvinna att vänstra med då han var gift med Diana och ska man gissa så nog finns det mer skandaler som kan komma att läcka ut i ljuset än det lilla Harry säger!
Citera
2023-01-10, 15:25
Medlem
H&Ms påhitt tar ju fokus från verkliga äckligheter som brittiska kungahuset har ägnat sig åt t ex att Charles lurade in Diana i ett resonemangsäktenskap men "glömde" berätta det för henne. Och den där galningen Prins Andrews Epstein-eskapader. Båda sakerna helt ok enligt gamla Bettans regelbok.

Så man kan undra om H&M totalt sett är nyttiga idioter för brittiska kungahuset.
Citera
2023-01-10, 15:35
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
H&Ms påhitt tar ju fokus från verkliga äckligheter som brittiska kungahuset har ägnat sig åt t ex att Charles lurade in Diana i ett resonemangsäktenskap men "glömde" berätta det för henne. Och den där galningen Prins Andrews Epstein-eskapader. Båda sakerna helt ok enligt gamla Bettans regelbok.

Så man kan undra om H&M totalt sett är nyttiga idioter för brittiska kungahuset.
Lite så är det M&M tar smällen för något dem inte kan rå för och deras historia anses som en lögn medans övriga sitter i det dolda, Det finns nog en hel hög som borde få komma upp i ljuset men då skulle nog skribenterna få en chock och inte veta vad är vad!
Citera
2023-01-10, 15:41
Medlem
snowbells avatar
Jag har läst en hel del om detta debacel i brittisk media, och jag kan rekommendera er att göra det samma. Mycket intressant och man får ofta också en bakgrund till skriverierna.

Vi har fått läsa att Diana blev bedragen av Charles under deras äktenskap, och att Diana sårades djupt av detta. Vad jag förstått så bedrog Charles henne med Camilla, (som också var gift)

När jag läst engelsk media så har jag förstått att Diana hade "flera" "ett antal" älskare och så vidare...
Dianas sista älskare var Dodi al Fayed, som också omkom i bilkraschen. Vad jag inte visste var att han, när han blev tillsammans med Diana var förlovad med en annan kvinna, Kelly Fisher, som stämde honom eftersom hon ansåg att de var förlovade, när det kom fram att han också dejtade Diana. Datum för bröllopet var satt till den 9 augusti 1997.
Enligt Kelly Fisher så var hon ombord på en yacht, medan Dodi och Diana umgicks på en annan yacht...

På sätt och vis så gjorde Diana precis som Camilla, lät sig engageras i en upptagen man.

Här kommer en länk och ett utdrag om Kelly Fisher:
https://people.com/royals/who-is-kelly-fisher-dodi-fayed/

"Kelly Fisher claimed she and Dodi Fayed were engaged when he and Princess Diana started dating
Kelly met Dodi Fayed in July 1996 while they were both in Paris, and they got together quickly. Kelly later alleged that Dodi started romancing Princess Diana just as speedily, and claimed that there was a significant overlap between her relationship with Dodi and his and Diana's courtship. Vanity Fair reported that Kelly would wait for Dodi on one of his yachts while he cavorted with the Princess of Wales on another yacht.

Kelly reportedly didn't know that Dodi was actually having an affair with Diana until The Sunday Mirror published photos of the pair kissing. According to Kelly's attorney, Kelly and Dodi were slated to marry on Aug. 9, 1997 — and Dodi gave her a large sapphire and diamond engagement ring."

Undra om det kommer fram i boken eller någon av alla intervjuer som Harry ger?
Senast redigerad av snowbell 2023-01-10 kl. 15:45.
Citera
2023-01-10, 16:02
Avslutad
Jag tror ändå inte att Harry ljuger om de händelser som han återberättar, även om det såklart är hans subjektiva upplevelse som han återger. Men min känsla är ändå att Kate känt en stor konkurrens från Meghan och varit lite snorkig/snipig/dryg/avståndstagande pga detta. William känns också lite avig mot Meghan och dessutom hetsig och lite okontrollerad. Om det har planterats artiklar i pressen - tja, Kate kan ha nämnt för en vän som i sin tur fått nämna för utvald tabloid att… ”En källa nära kungahuset uppger…”

Jag tycker det var okänsligt att Kate att gnata på Meghan om brudtärneklänningen dagarna innan Meghans bröllop, när hon måste haft 1000 saker att fixa. Plus en pappa som spårade ur och sen blev sjuk. Jag tolkar Meghans tårar (om det nu var som Harry beskriver, men jag tror som sagt han är ärlig) att det var stress som fick henne att bryta ihop. I det läget behöver ju inte Kate lägga lök på laxen och öka stressen. Det känns väldigt okänsligt att föra fram sin 3-åriga dotters klänning som en huvudpunkt för bruden att hantera, dagarna innan samma brud ska gå igenom en kunglig tv-sänd vigsel. Där tappade Kate poäng.

Iofs tror jag att Meghan skulle kunna göra samma sak - även hon självisk- så det är väl kaka möter maka i det här fallet.
Citera
2023-01-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Tror allt är meghans fel.... Meghans familj varnade kungafamiljen om henne. Innan bröllopet.. Men alla tyckte så synd om meghan... Hon har säkert hotat Harry. ATT BERÄTTAR DU INTE. så får du aldrig mer se mig och barnen

Hotat och hotat. Han är väl bara kär. Han skyddar sin prinsessa mot "draken" (dvs s.k."toxiskt maskulin"). Han har ju sett väldigt förälskad ut, skulle ge honom 10 av 10 toffelpoäng.

När dramat inte drar till sig rätt uppmärksamhet så kommer han att vara obsolet, hon dumpar honom och han får ta konsekvenserna. Han har kapat alla band till de som kunde hjälpa och stötta honom. Media, kokain och underåriga prostituerade kommer att äta honom levande.
Citera
2023-01-10, 19:52
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Jag har läst en hel del om detta debacel i brittisk media, och jag kan rekommendera er att göra det samma. Mycket intressant och man får ofta också en bakgrund till skriverierna.

Vi har fått läsa att Diana blev bedragen av Charles under deras äktenskap, och att Diana sårades djupt av detta. Vad jag förstått så bedrog Charles henne med Camilla, (som också var gift)

När jag läst engelsk media så har jag förstått att Diana hade "flera" "ett antal" älskare och så vidare...
Dianas sista älskare var Dodi al Fayed, som också omkom i bilkraschen. Vad jag inte visste var att han, när han blev tillsammans med Diana var förlovad med en annan kvinna, Kelly Fisher, som stämde honom eftersom hon ansåg att de var förlovade, när det kom fram att han också dejtade Diana. Datum för bröllopet var satt till den 9 augusti 1997.
Enligt Kelly Fisher så var hon ombord på en yacht, medan Dodi och Diana umgicks på en annan yacht...

På sätt och vis så gjorde Diana precis som Camilla, lät sig engageras i en upptagen man.

Här kommer en länk och ett utdrag om Kelly Fisher:
https://people.com/royals/who-is-kelly-fisher-dodi-fayed/

"Kelly Fisher claimed she and Dodi Fayed were engaged when he and Princess Diana started dating
Kelly met Dodi Fayed in July 1996 while they were both in Paris, and they got together quickly. Kelly later alleged that Dodi started romancing Princess Diana just as speedily, and claimed that there was a significant overlap between her relationship with Dodi and his and Diana's courtship. Vanity Fair reported that Kelly would wait for Dodi on one of his yachts while he cavorted with the Princess of Wales on another yacht.

Kelly reportedly didn't know that Dodi was actually having an affair with Diana until The Sunday Mirror published photos of the pair kissing. According to Kelly's attorney, Kelly and Dodi were slated to marry on Aug. 9, 1997 — and Dodi gave her a large sapphire and diamond engagement ring."

Undra om det kommer fram i boken eller någon av alla intervjuer som Harry ger?
Harry var väl så pass ung när hon dog att han inte själv uppfattade så mycket eller förstod vad som hände medans Diana levde. Diana blev ju närmast helgonförklarad när hon dog 1997, men innan dess var det en hel del mer negativa skriverier om henne. Så sanningen är kanske att Diana och Charles var ungefär lika goda kålsupare i sitt äktenskap, även om Diana var den oskuldsfulla bruden till en början. Diana kan ju rimligtvis inte ha varit helt ovetandes om att Dodi redan var förlovad.

Ja, det finns mängder av infallsvinklar och saker att fundera på när det gäller Harry och hans agerande. För mig verkar det som att allt det han för fram i intervjuer etc egentligen hör hemma i terapirummet. Inte i offentligheten. Det är helt enkelt inte bra att fläka ut sig för hela världen så som Harry gör. Han kommer att ångra sig men då är det för sent.
Han och Meghan borde ha dragit sig tillbaka i Kalifornien, gått i terapi och tröskat igen allt privat. Tagit time out, helt enkelt. Efter det hade Harry kanske inte känt behovet av att fläka ur sig offentligt utan han hade hittat en annan väg i livet. Att det blev så här beror nog både på tidsandan och parets behov av enorma inkomster för att behålla den standard Harry förväntar sig. Det gäller att smida medan järnet är varmt.
Citera
2023-01-10, 20:57
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Hotat och hotat. Han är väl bara kär. Han skyddar sin prinsessa mot "draken" (dvs s.k."toxiskt maskulin"). Han har ju sett väldigt förälskad ut, skulle ge honom 10 av 10 toffelpoäng.

När dramat inte drar till sig rätt uppmärksamhet så kommer han att vara obsolet, hon dumpar honom och han får ta konsekvenserna. Han har kapat alla band till de som kunde hjälpa och stötta honom. Media, kokain och underåriga prostituerade kommer att äta honom levande.

Redan Elizabeth konstaterade ju, när H hade träffat M, att "han verkar lite för kär". Meghan vet nog hur hon ska trycka på rätt knappar, för att få män så galna i sig. Hon ÄR ju skådespelerska.
Citera
2023-01-10, 22:08
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Redan Elizabeth konstaterade ju, när H hade träffat M, att "han verkar lite för kär". Meghan vet nog hur hon ska trycka på rätt knappar, för att få män så galna i sig. Hon ÄR ju skådespelerska.
Jo, men å andra sidan verkar ju Meghan ha misslyckats med att få Charles eller William på fall. Hon måste ju ha insett att om hon skulle ha någon framtid i kungahuset måste hon ha deras stöd.
Jag tror faktiskt inte att Meghan är någon riktigt skicklig femme fatale.
Citera
2023-01-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jo, men å andra sidan verkar ju Meghan ha misslyckats med att få Charles eller William på fall. Hon måste ju ha insett att om hon skulle ha någon framtid i kungahuset måste hon ha deras stöd.
Jag tror faktiskt inte att Meghan är någon riktigt skicklig femme fatale.
Jag har inte alls haft känslan av att M varit intresserad av någon framtid i kungahuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in