Jag har läst en hel del om detta debacel i brittisk media, och jag kan rekommendera er att göra det samma. Mycket intressant och man får ofta också en bakgrund till skriverierna.
Vi har fått läsa att Diana blev bedragen av Charles under deras äktenskap, och att Diana sårades djupt av detta. Vad jag förstått så bedrog Charles henne med Camilla, (som också var gift)
När jag läst engelsk media så har jag förstått att Diana hade "flera" "ett antal" älskare och så vidare...
Dianas sista älskare var Dodi al Fayed, som också omkom i bilkraschen. Vad jag inte visste var att han, när han blev tillsammans med Diana var förlovad med en annan kvinna, Kelly Fisher, som stämde honom eftersom hon ansåg att de var förlovade, när det kom fram att han också dejtade Diana. Datum för bröllopet var satt till den 9 augusti 1997.
Enligt Kelly Fisher så var hon ombord på en yacht, medan Dodi och Diana umgicks på en annan yacht...
På sätt och vis så gjorde Diana precis som Camilla, lät sig engageras i en upptagen man.
Här kommer en länk och ett utdrag om Kelly Fisher:
https://people.com/royals/who-is-kelly-fisher-dodi-fayed/
"Kelly Fisher claimed she and Dodi Fayed were engaged when he and Princess Diana started dating
Kelly met Dodi Fayed in July 1996 while they were both in Paris, and they got together quickly. Kelly later alleged that Dodi started romancing Princess Diana just as speedily, and claimed that there was a significant overlap between her relationship with Dodi and his and Diana's courtship. Vanity Fair reported that Kelly would wait for Dodi on one of his yachts while he cavorted with the Princess of Wales on another yacht.
Kelly reportedly didn't know that Dodi was actually having an affair with Diana until The Sunday Mirror published photos of the pair kissing. According to Kelly's attorney, Kelly and Dodi were slated to marry on Aug. 9, 1997 — and Dodi gave her a large sapphire and diamond engagement ring."
Undra om det kommer fram i boken eller någon av alla intervjuer som Harry ger?