Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-22, 12:55
  #1
Medlem
Har fått en "Förnyelsefaktura" på ett "nyckelbricksabonnemang" jag aldrig beställt eller godkänt från SST Svensk Säkerhetstjänst.

"Det är nu tid att förnya ert nyckelbricksabonnemang".

Inte alls, jäkla skitstövlar. Om ni behöver ragga kunder med såna här metoder är ni illa ute.

https://www.sst.se/nyckelbrickor
Citera
2011-12-22, 13:02
  #2
Medlem
Nomis2000s avatar
Läs det finstilta. Det kan vara så att det framgår att det "bara" är ett erbjudande. Om inte så bestrid fakturan och polisanmäl.

Edit: Omdömen på Rejta.se
__________________
Senast redigerad av Nomis2000 2011-12-22 kl. 13:04.
Citera
2011-12-22, 13:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomis2000
Läs det finstilta. Det kan vara så att det framgår att det "bara" är ett erbjudande. Om inte så bestrid fakturan och polisanmäl.

Edit: Omdömen på Rejta.se

Jo, det är säkert bara ett "erbjudande". Har bestridit fakturan för säkerhets skull. Det är dock inte samma företag som länkas till på Rejta. SST Säkerhetstjänst ligger i Helsingborg.

https://www.sst.se/start

Trodde det var ett seriöst företag. När de börjar köra med sån här "marknadsföring" förstår man att dom är desperata. Jävligt avslöjande.
Citera
2011-12-22, 13:41
  #4
Medlem
Senast för några månader sedan sökte företaget "Stockholms vassaste säljare". Det är väl det vi ser resultatet av nu. Desperata säljare "med vinnamentalitet". Jäkla losers skulle jag vilja säga.

http://vakanser.se/jobb/stockholms+v...jare+till+sst/
Citera
2012-01-13, 20:47
  #5
Medlem
kr0ns avatar
Fick en faktura här om dagen men det fint stilta står det om du inte vill täckna upp det så bortser du från fakturan. Jag slängde fakturan och tänkte inte mer på det.
Fick nu en påminnelse står så här:

"Bäste abonnent!
För en tid sedan fick Ni en faktura från oss angående Era Nyckelbrickor. Vad vi kan se så är denna faktura fortfarande obetald. Önskas ingen förnyelse av abonnemanget skall kvarvarande nyckelbrickor skickas tillbaka till Svensk Säkerhetstjänst.
Har betalning skett inom de senaste dagarna ber vi Er vänligen borse från denna påminnelse."

Vad jag vet så fick jag inte någon bricka med förra brevet och jag är inte så dum så att jag tar emot gratis saker på stan och samtidigt lämnar mina uppgifter.

Så min första fråga, någon som vet om det skickades en bricka i första brevet? (jag personligen kände inte till att det var en bricka i första brevet).

Min andra fråga, om det skickades en bricka i första brevet är det ens lagligt? Låt säga att jag äger Företag X som skickar kalsonger till Person Anders. Kan jag då skriva antingen betalar du fakturan eller så skickar du tillbaka kalsongerna. Frakten står du själv för :P. Anyhow vore intressant att veta om mer folk fått dessa fakturor. Juridiska aspektet och om man ska polisanmäla vilken brottsrubrisering ska man yrka på? För jag vill polisanmäla för det känns lite som att de kan dra det till inkasso och jag vill inte få en oskyldigt betalnings prick i mitt register.
Citera
2012-01-14, 08:13
  #6
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0n
Min andra fråga, om det skickades en bricka i första brevet är det ens lagligt? Låt säga att jag äger Företag X som skickar kalsonger till Person Anders. Kan jag då skriva antingen betalar du fakturan eller så skickar du tillbaka kalsongerna. Frakten står du själv för :P. Anyhow vore intressant att veta om mer folk fått dessa fakturor. Juridiska aspektet och om man ska polisanmäla vilken brottsrubrisering ska man yrka på? För jag vill polisanmäla för det känns lite som att de kan dra det till inkasso och jag vill inte få en oskyldigt betalnings prick i mitt register.
Det är nog negativ avtalsbindning och sånt är inte okej. Hatar när det hände.

https://lagen.nu/begrepp/Negativ_avtalsbindning
Citera
2012-01-16, 17:53
  #7
Medlem
kh31d4rs avatar
Fick också en påminnelse.

från deras hemsida:
Citat:
Under fredag eftermiddag den 13 januari drabbades vi av en driftstörning på vår telefonväxel, Vi ber om ursäkt för det inträffade.

Undrar varför, om de skickade ut en batch felaktiga fakturor
Citera
2012-02-21, 00:21
  #8
Medlem
Kan säga så här

Lita inte på företaget

Just nu ringer dem runt till alla som har fått prova på GratisBrickor och säger
"Hej du har fått 1 år gratis som trogen kundrabbat för du har provat våran nyckelbricka"
bla bla bla..

Det är rent skitsnack..tjänsten är 325 kr för två år men säljaren låsas slänga på ett extra år för att locka.

sen när kunder ringer och vill få tag i folk på kontret så svarar chefen o säger " Svensk säkerhetstjänst, nej du måste ha ringt fel" och slänger på i örat

inget att rekommendera
Citera
2012-03-05, 19:45
  #9
Medlem
LOL fick ett samtal precis, sökte upp numret och kom till Flashback OFC
Citera
2012-03-13, 12:17
  #10
Medlem
Fick ett brev nyss, ingen av oss har prövat någon nyckelbricka. Om man bara ignorerar brevet (det står ju att man inte behöver betala om man inte är intresserad), slipper man fler brev eller kommer det fula påminnelser och larvigheter?

Jag är lite road, första fulföretaget jag råkat ut för...
Citera
2013-09-23, 16:04
  #11
Medlem
VARNING!!!
Detta är ett blufföretag!!!
Ringde nyss om en "Påminnelse" som jag fått.
När jag började ställa frågor om vem som tecknat avtalet och när, så började den dryge fan att sväva på svaren...
Efter bara en liten stund, så sade han att "jag tar bort allt!"
"Varför?" frågade jag
"Ja, du ville väl säga upp abonnemanget?..."
"Varför tror du det?" svarade jag

Klick!

Han lade på luren...
Citera
2014-01-09, 13:04
  #12
Medlem
rottenzs avatar
De e ena riktiga j-la slamkrypare,störde mig precis efter mannagryns gröten
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback