Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-19, 20:29
  #1
Medlem
handipackads avatar
När jag sitter vid datorn och spelar vill jag inte blir störd, men min pojkvän vill inte förstå det.. har försökt prata med honom om det, men ändå så blir han sur när jag säger till honom att låta mig vara när jag spelar. Jag menar ingenting illa eller så, men jag är en lat jävel och tycker det är jobbigt att behöva ta av headsetet för att han ska säga något helt orelevant när jag försöker döda folk...

Vad ska man göra för att få sin pojkvän att förstå? Han blir sur när jag säger att jag vill vara ifred, även fast jag säger det på ett snällt sätt..

Det kanske är en liten skitgrej i era ögon, men jag är en grinig kärring.
Citera
2011-12-19, 20:36
  #2
Medlem
svampdamps avatar
Du är en bitter slyna som förtjänar att få ditt steamkonto hackat.
Om du nu vore seriös så har du hittat dig en riktig toffel. En dagsedel så du ser stjärnor kanske skulle få dig på andra tankar?

Hur mycket spelar du mer dygn?
Citera
2011-12-19, 20:39
  #3
Medlem
handipackads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Du är en bitter slyna som förtjänar att få ditt steamkonto hackat.
Om du nu vore seriös så har du hittat dig en riktig toffel. En dagsedel så du ser stjärnor kanske skulle få dig på andra tankar?

Hur mycket spelar du mer dygn?

Japp, jag är en bitter slyna och mitt steamkonto har redan blivit hackat, men det har inget med saken att göra.

Jag spelar inte mycket alls, inte ens varje dag. Ett par timmar som högst. Men när jag väl spelar, så vill jag spela och ingenting annat.
Citera
2011-12-19, 20:49
  #4
Medlem
Eftersom det är ditt intresse så ska din pojkvän lämna dig ifred när du spelar om det är det du vill, förutsatt att du inte spelar sjukligt mycket. Det är inget fel i att spela, precis som vilket intresse som helst, problemet är att många inte förstår det. Du får helt enkelt sätta dig med din pojkvän och prata om det. Fråga om han vill bli störd när han sitter med något av sina intressen.
Citera
2011-12-19, 20:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caper
Eftersom det är ditt intresse så ska din pojkvän lämna dig ifred när du spelar om det är det du vill, förutsatt att du inte spelar sjukligt mycket. Det är inget fel i att spela, precis som vilket intresse som helst, problemet är att många inte förstår det. Du får helt enkelt sätta dig med din pojkvän och prata om det. Fråga om han vill bli störd när han sitter med något av sina intressen.

Instämmer.

Spelar inte din pojkvän "dataspel"? Det är annars bara att frågon om han vill vara med.
Citera
2011-12-19, 20:59
  #6
Medlem
Fluweels avatar
Du kan vara väldigt pedagogisk och först ge honom massor med kärlek och uppmärksamhet och därefter säga att du behöver dra dig tillbaka till ditt spel på datorn...
Citera
2011-12-19, 22:19
  #7
Medlem
Kaustis avatar
Sex med kravet att du får spela sen bör funka. Win-win för båda.
Citera
2011-12-19, 22:22
  #8
Medlem
Linterieurs avatar
Varför inte bara se till att när ni umgås så hittar ni på något, och när du vill spela så umgås ni inte.
Han slipper sitta där och vänta på att du blir klar och du slipper bli störd.
Svårare än så var det inte.
Citera
2011-12-19, 23:52
  #9
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handipackad
Vad ska man göra för att få sin pojkvän att förstå? Han blir sur när jag säger att jag vill vara ifred, även fast jag säger det på ett snällt sätt..

Håller han på så här annars också, att han ständigt måste ha din uppmärksamhet? Det låter i.a.f. rätt så omoget. Man måste kunna vara i samma rum utan att umgås varenda sekund. Visst, har han något vettigt att säga som inte kan vänta till dess du är klar ("Ursäkta mig, älskling, men jag råkade sätta eld på mig själv. Skulle du kunna vara så vänlig och hämta lite vatten åt mig?") är det en sak, men man kan ju inte hålla på och störa hur som helst när man är mitt i en match eller så. I och med att du ju har försökt förklara för honom att du inte uppskattar vad han gör, att du tycker att han stör, ja, då antar jag att det är någon form av överdrivet uppmärksamhetsbehov från hans sida.

En möjlig kompromiss kan annars vara att du bestämmer när du tar kortare pauser i spelandet, t.ex. när du har dött ett liv i spelet. Då kan du bestämma att nu passar det att vi växlar några ord. Kanske är nåt som kan funka, eller i alla fall minska mängden avbrott som kommer olägligt.
Citera
2011-12-20, 01:23
  #10
Medlem
sister.fockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
En möjlig kompromiss kan annars vara att du bestämmer när du tar kortare pauser i spelandet, t.ex. när du har dött ett liv i spelet. Då kan du bestämma att nu passar det att vi växlar några ord. Kanske är nåt som kan funka, eller i alla fall minska mängden avbrott som kommer olägligt.

Vad försöker du säga? Att TS förlorar ett liv var tionde minut?
Citera
2011-12-20, 01:31
  #11
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sister.focka
Vad försöker du säga? Att TS förlorar ett liv var tionde minut?

Nej, nåt sånt skulle jag såklart inte påstå, då hon säkert har galna skills. Hon skrev att hon spelar max ett par timmar, så kanske hon losar ett liv i timmen iaf (pga. korkade lagmedlemmar) och då kan kolla om pojkvännen fortfarande lever och därigenom uppfylla hans samtalsbehov ("Lever du? Ok.").
Citera
2011-12-20, 12:17
  #12
Medlem
sister.fockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Nej, nåt sånt skulle jag såklart inte påstå, då hon säkert har galna skills. Hon skrev att hon spelar max ett par timmar, så kanske hon losar ett liv i timmen iaf (pga. korkade lagmedlemmar) och då kan kolla om pojkvännen fortfarande lever och därigenom uppfylla hans samtalsbehov ("Lever du? Ok.").

Sorry, ville mest trolla lite, var inte alls seriös när jag skrev det där.

Men TS, du har följande val:
1. Prata med killen igen, han kanske förstår då (troligtvis inte).
2. Spela när han inte är hemma (om ni bor ihop).
3. Försök få honom att spela med dig, eller sysselsätt honom med någon annat när du vill spela.
4. Var lika jobbig tillbaka när han vill göra något själv, om han frågar varför du stör så svarar du "du stör ju när jag spelar". Barnsligt javisst, men ta det här som en sista utväg.

Hur kommer det sig att killen inte (verkar) ha något intresse för spel? De flesta killar drömmer väl om gamingtjejer?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback