• 1
  • 2
2011-12-19, 03:54
Medlem
toczs avatar
Hopp... De där underbara orden man verkligen älskar att höra från sin drömtjej... *yes*

Ursäkta värdelös grammatik, är väl inte på det bästa humöret direkt...

Började med att jag inte brydde mig så mkt om denna tjej, vi var mest bara msn-bekanta typ. Gemensam polare som nån gång sagt "lägg till denne" osv... Aldrig riktigt pratat, tills för några veckor sen då gemensamma polaren kom och sa "din drömtjej blev singel för nån månad sen, är du fortf intresserad?"

Nu syftade hon självklart på drömtejen utseende mässigt, precis vad jag gillar på alla sätt o vis. T.om min favorit ögonfärg! Så självklart vart jag intresserad... Denna tjejen tog då (efter rekommendationer från vår gemensamma vän) kontakt med mig. Pratade på kvällarna i några veckor, sen bjöd hon och denne gemensamma vännen med mig på en ölrunda en helg. Drog med mig en polare så vi blev ett gäng.

Blev en ganska lugn kväll först, drömtjejen visade tecken på en fantastisk personlighet. Efter en stund fick hon nog av att jag inte upptäckte hennes signaler och med lite öl i sig kom modet så hon började kyssa mig.

Kvällen avslutades sent med en mysig promenad (hade båda börjat nyktra till ganska bra då) och godnatt kyss... Dagen efter fick jag ett sms, varav hon frågade om jag ville ses. Sure, träffades och den här gången var det mitt initiativ för kyssar, vilket svarades på med mkt glädje och känsla.
Efter en stund började hon göra klassiska saker som e tecken på intresse, bla pilla mig i håret, smeka mig på armarna o de där... Sen ringde hennes 3 tjejpolare, som var i stan och frågade om hon ville ses, visst. Vi gick o satte oss med dom på ett par bänkar. Varav hon distinkt visade att jag tillhörde henne genom att sätta sig i mitt knä o ge mig kyssar.

Pang på, hopp där klickade det med drömtjejen ja, inte helt illa! -kände jag... Efter ytterligare några veckor och att ha träffats ganska mkt (på bådas initiativ 50/50), eller snarare "väldigt mkt" så säger hon att jag har hennes drömpersonlighet. Vilket är precis vad jag har tänkt om henne. Men innan jag hinner säga detsamma
kommer hon och säger: "jag gillar dig också extremt mycket men kan vi inte bara umgås som vänner?"

Jaha, undrar ju självklart varför, så frågar henne... Jag är den typen som vill ha raka besked nämligen, vilket hon vet... Å hon säger "jo men asså du är underbar och jag gillar dig men vi kan väl umgås som vänner, utan att kyssas eller något? Jag har inte kommit över mitt ex än o jag vill inte lova dig någon framtid som kanske inte finns, så du ska inte gå o vänta på mig heller" -.-

Så nu sitter man här... Precis fått höra "jag gillar dig men vill inte ha ett förhållande med dig" av sin drömtjej och denna söndagen gick över från skit bra till värdelös på några sekunder.

Vet inte ens varför jag skriver den här skiten här, who the hell cares liksom?! E man en nice guy blir man sårad, så enkelt är det... Gött o skriva av sig lite antar jag, om någon vill kommentera så be my guest.

Ge gärna något förslag isf på vafan man kan göra/tänka eller tips på vad ni själva gjort i liknande situation.
Kan tillägga att jag är en känslofylld person och har väldigt svårt (typ omöjligt) att "stänga av" känslor. Så känns som att jag inte kan umgås med henne som vän, att se henne hångla upp nån annan på krogen t.ex får mig spyfärdig... Men känns ändå som att jag inte riktigt kan släppa. Vet ju att hon o exet inte va ihop så länge... Men kan samtidigt inte gå o vänta...
ääh blir inte klok på något... Screw this! Söker nog bara lite sympati och tröst tror jag.
Citera
2011-12-19, 04:05
Medlem
Sjuknesss avatar
Sådana situationer är alltid jobbiga.
Jag skulle råda dig att försöka ta avstånd från henne för ditt eget bästa eftersom du nämnde att du var en känslig person som har svårt för att stänga av känslor, vilket hon kommer göra det ännu svårare för dig att göra om ni umgås som vänner.

Att försöka hoppas på att det blir något är troligtvis någonting som du inte kommer bli lyckligare av, mestadels för att om den här tjejen verkligen kände något starkt för dig så hade hon aldrig frågat om ni bara kunde vara vänner.

Tough luck, man.
Hoppas du kan gå vidare.
Citera
2011-12-19, 04:14
Medlem
toczs avatar
hmm, ja det e nog omjöligt för mig (tror jag) att gå från mysa, kyssar, hålla hand till att gå utan detta och dessutom se henne hångla med andra... Men samtidigt e jag naiv och blåst nog att känna jag inte vill släppa det helt, finns ju fortf en chans längre fram liksom. Å då hon redan gillar mig riktigt mkt är jag ju självfallet #1 på listan när det väl blir dags... MEN... Det kan ju ffs ta månader, lr mer ?!

Fuck this, jäkla fruntimmer... Bara förstör!
Citera
2011-12-19, 04:24
Medlem
Låt henne vara ett tag, du är ju hennes rebound och eftersom hon nyss kommit ur ett förhållande så är det nog klokt om hon får se sig om och vet vad hon missar. Jag skulle inte ha några förhoppningar dock, för att inte bli besviken, men tycker hon om dig så kommer hon ju försöka nåt snart igen.

Varför tror du att hon kommer springa och hångla upp killar till höger och vänster, förresten? Jag skulle bli ganska avtänd av den tanken och släppa henne helt.
Citera
2011-12-19, 04:29
Medlem
toczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wunderwuman
Låt henne vara ett tag, du är ju hennes rebound och eftersom hon nyss kommit ur ett förhållande så är det nog klokt om hon får se sig om och vet vad hon missar. Jag skulle inte ha några förhoppningar dock, för att inte bli besviken, men tycker hon om dig så kommer hon ju försöka nåt snart igen.

Varför tror du att hon kommer springa och hångla upp killar till höger och vänster, förresten? Jag skulle bli ganska avtänd av den tanken och släppa henne helt.

Vi diskuterade rebound i början, redan innan hon blev singel, vart bara ett ämne liksom. Va typ en av de få gångerna vi pratade långt innan vi träffades, då kom det på tal att rebounds är typ ligg för henne. Å hon säger det alltid till personen, hon är ganska ärlig av sig nämligen, ganska rakt på sak. Säger vad hennes agenda är... Eller trodde jag iaf... Så när hon blev singel igen o började träffa mig så diskuterade vi det och då sa hon iaf att jag inte var det, inte just då iaf... Men uppenbarligen vart jag ju det ändå ja...

För att hon är en sån tjej som alla killar vill ha på krogen, den typen av tjej som vid första anblick är "åh en slitz-brud" och när man lär känna henne är hon som en liten kanin. Dessutom har hon själv sagt att när hon e ute brukar hon hångla lite för att det e kul (förutsatt att hon inte har kille då såklart)... Och som vänner, är man ju ute ihop... O då kmr hon räkna sig som singel, vilket innebär jag kmr märka/se det där... Bara tanken får mig att sätta hjärtat i halsgroppen.
Citera
2011-12-19, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tocz
Vi diskuterade rebound i början, redan innan hon blev singel, vart bara ett ämne liksom. Va typ en av de få gångerna vi pratade långt innan vi träffades, då kom det på tal att rebounds är typ ligg för henne. Å hon säger det alltid till personen, hon är ganska ärlig av sig nämligen, ganska rakt på sak. Säger vad hennes agenda är... Eller trodde jag iaf... Så när hon blev singel igen o började träffa mig så diskuterade vi det och då sa hon iaf att jag inte var det, inte just då iaf... Men uppenbarligen vart jag ju det ändå ja...

För att hon är en sån tjej som alla killar vill ha på krogen, den typen av tjej som vid första anblick är "åh en slitz-brud" och när man lär känna henne är hon som en liten kanin. Dessutom har hon själv sagt att när hon e ute brukar hon hångla lite för att det e kul (förutsatt att hon inte har kille då såklart)... Och som vänner, är man ju ute ihop... O då kmr hon räkna sig som singel, vilket innebär jag kmr märka/se det där... Bara tanken får mig att sätta hjärtat i halsgroppen.

Jag är av åsikten att det inte existerar ärliga människor. Säger inte att folk ljuger, men de förskönar fantamej sanningen hela jävla tiden. (jag är inte bitter...)

Bara för att alla killar vill ha henne så betyder det ju inte att hon vill ha alla killar. Om hon har minsta vett i huvet så kommer hon undanbe sig alla kroppsliga aktiviteter när du är i närheten, sjukt taskigt annars. Vad som än händer så får du inte låta henne få övertaget, typ ligga lite när det passar henne och leka med dig, såsom de flesta gör som inte kan bestämma sig.

Va inte ledsen, det löser sig ska du se. På ett eller annat sätt. Puss!
Citera
2011-12-19, 04:49
Medlem
toczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wunderwuman
Jag är av åsikten att det inte existerar ärliga människor. Säger inte att folk ljuger, men de förskönar fantamej sanningen hela jävla tiden. (jag är inte bitter...)

Bara för att alla killar vill ha henne så betyder det ju inte att hon vill ha alla killar. Om hon har minsta vett i huvet så kommer hon undanbe sig alla kroppsliga aktiviteter när du är i närheten, sjukt taskigt annars. Vad som än händer så får du inte låta henne få övertaget, typ ligga lite när det passar henne och leka med dig, såsom de flesta gör som inte kan bestämma sig.

Va inte ledsen, det löser sig ska du se. På ett eller annat sätt. Puss!

Tja, har ju märkt att tjejer har en tendens o va jävligt veliga, säga en sak och känna/mena tvärtom -.- min tillit rök ju helt...

Nej, det vet jag att hon inte vill ha... Men jag vet också hur hon funkar som singel, hon tycker det e roligt o flörta upp EN kille per kväll och hångla med honom. Sen slutar hon där, går inte med dom hem på något sätt lr liknande. Detta är info jag snappat upp både från henne och gemensamma vännen när vi diskuterat ämnet och hur våra kompisar är när vi e ute osv...
Så jag vet inte om hon kmr det, men hon gillar mig, och hon kmr säkert försöka göra samma mot mig. Iaf när hon fått dricka lite, kmr troligtvis försöka dansa med mig o kyssa mig...

Hur ska jag göra för att hon inte ska få övertaget? -kan tillägga att vi aldrig legat och det har varit av respekt för henne, just för jag visste att hon nyligen blivit dumpad så har jag inte velat gå för for fram och vi har pratat om det, hon är ganska känslosam där, vill verkligen känna att hon gillar killen innan hon gör något. O det var fine med mig, har inte bråttom med det där så länge det känns bra på andra plan.

Var inte ledsen, haha, tack, men tyvärr. Svårt o bara låta bli o va det sådär!
Polare tror att hon testar mig... Men jag köper inte det, hon har själv sagt att hon inte är redo liksom...
Har kört fast känner jag, vilken väg jag än väljer så känner jag att jag inte orkar -.-
Citera
2011-12-19, 05:39
Medlem
Zelogaths avatar
Jag tror att det bästa för dig, som de flesta verkar tycka, är att ta ett steg tillbaka och ta avstånd från denna tjejen.

Du mår inte bättre av att vara vän med henne om hon beter sig så som du säger, 'hånglar för att det är kul'- det kan man kanske tolka på flera sätt, men har man precis kommit ur ett förhållande, mjukstartar ett nytt, och sedan skriker SINGEL-LIV för att kunna hångla runt på fester så är man en slampa i mina ögon.

Verkligen no offense, men jag är av den gamla skolan..

Iallafall, hon ger dig en ärlig chans till att dra även fast det är uppenbart att hon helst vill att du stannar som vän så hon kan plocka fram potentiell-pojkvän-kortet då och då om hon känner sig ensam, men hon sa också att du inte skulle vänta på henne- så gör inte det.

Se det från den ljusa sidan, hade ni blivit tillsammans nu så hade hon kanske brutit upp efter någon månad för att börja åla runt med exet för att hon inte kommit över honom, det hade gjort ännu mer skada på dig!

Så för att summera, om jag var du så skulle jag fokusera på mig själv och göra det jag känner för, sluta umgås med tjejen och låta det vara ett minne blott.
Avgör själv om du kan ha ytlig kontakt över msn med henne men själv skulle jag inte ha det.

Mitt ex var riktigt snabb med att hitta en ny när vi gjorde slut, om det var ett rebound, en desperat aktion för att slippa vara ensam, eller något som pågått bakom min rygg blev jag aldrig klar med, men en sak var säker- när hon sa att hon bara ville vara vänner så försvann hon långt bort åt helvete från mig och det är jag jävligt glad för!

Edit: Vill du diskutera något eller ha lite pepp så kan du alltid slänga iväg ett PM, tro mig- jag vet hur du känner!
Citera
2011-12-19, 06:23
Medlem
toczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Se det från den ljusa sidan, hade ni blivit tillsammans nu så hade hon kanske brutit upp efter någon månad för att börja åla runt med exet för att hon inte kommit över honom, det hade gjort ännu mer skada på dig!

Mjo, men så verkar det ju va med alla tjejer, de som e singlar e ju det av en anledning... Oftast att dom e totala cpbarn eller att dom inte kommit över sina ex... Är ju en omöjlighet o hitta någon som e vettig och redo...
Citera
2011-12-19, 10:00
Medlem
Hon gillar dig mycket och fall ni ska sexa med varandra så kommer det komma upp ett "hinder" beroende på hur ni är som personer, hon är rädd att förlora dig genom att bli tillsammans, vissa tjejer lever inte i nuet utan tänker snarare "hoppas att jag inte blir ett ytterligare ligg för honom" eller så börjar det där svartsjuke dramat som att testa varandra tills något brister ut, genom det menar jag att man tappar det och blir helt galen i den andras ögon p.g.a något som kallas "kärlek" eller va fan det än är

Är väl lite av samma person som dig, känslorna inom mig styr mig konstant, min intuition har lett mig genom mitt liv och har sett saker som just min intuition har framskådat innan det ens skett. Men saken är att du har ungefär samma mönster där känslor styr ditt liv, vilka vänner du väljer o.s.v o.s.v. Kan garantera dig att detta kommer att få dig oerhört knäckt om ni blir tillsammans när hon sagt sådär som hon sagt och sedan bryter upp, hamnade i samma sits ungefär, fick känslor och när ja väl fick dom så kändes det som att de eskalerade inte i fler utan själva volymen i de känslor som jag hade ökade vilket resulterade att jag inte kunde tänka riktigt klart inom mig själv. Denna person hade inte samma mönster i min personlighet, så hon fattade inte vilken känslorik karaktär jag var, hon trodde snarare att jag hade de känslor som jag beskrev, men visste inte att volymen för de känslor som hon kanske hade inte kunde mäta sig i min nivå då just detta har styrt mig i hela mitt liv.

Strunta i henne för i slut ändan så blir du "vän" med en tjej om du tycker hon är sexuellt attraktiv i dina ögon och inte bara en "vän". Det där kanske fungerar, men va fan ska du gå runt och ha ständigt sex fantasier med just denna individ och inte få något om det känns rätt....... tycker det är slöseri med tid i mina ögon faktiskt.
Senast redigerad av Locho 2011-12-19 kl. 10:04.
Citera
2011-12-19, 15:33
Medlem
Clayton80s avatar
Welcome to the friend zone. Vad jag reagerade på i ditt ursprungliga inlägg var att du verkade vara rätt så passiv och överlät till henne att ta initiativ... bad mistake, som jag ser det. Förvänta dig inte att det blir något med den här kvinnan framöver, för hon har ju redan bestämt att du bara duger till att vara vän. Så gör anteckningar och gå vidare.
Citera
2011-12-19, 15:56
Medlem
Stå för dig själv, säg vad du känner för henne och om hon inte känner samma sak håll med henne om att bli vänner men hör inte av dig lika mycket som förut.

Då kan antingen två grejer hända

1. Hon kommer sakna dig
2. Hon skiter i

I vilket fall som helst så har du the moral high ground och slipper gå runt och tänka på det negativa mellan er två om ni typ skulle dissa varandra istället.

Viktigaste är att du är ärlig med dig själv om vad du känner. Känns det bättre att vara vänner med henne än att dissa henne helt o hållet va då vän med henne till den höjd hon förtjännar att va vän med dig.

Skulle det då sen inte hända något mer mellan er "vänskap" (för tjejer o killar kan aldrig riktigt vara vänner då det är rent biologiskt omöjligt att bara vara vänner och handlar bara om vart ni står på varandras favorit listor) så kan du starkt fundera på att gå vidare för det finns faktist andra tjejer där ute som vill ha dig lika mycket som du vill ha dom.
Senast redigerad av TheKey 2011-12-19 kl. 16:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in