2011-12-19, 16:36
Medlem
toczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Welcome to the friend zone. Vad jag reagerade på i ditt ursprungliga inlägg var att du verkade vara rätt så passiv och överlät till henne att ta initiativ... bad mistake, som jag ser det. Förvänta dig inte att det blir något med den här kvinnan framöver, för hon har ju redan bestämt att du bara duger till att vara vän. Så gör anteckningar och gå vidare.

hehe jo jag ser att det ser så ut, men så har det inte varit, det har faktiskt varit 50/50 ganska exakt på vems initiativ, dvs det har skett naturligt...
Citera
2011-12-19, 16:40
Medlem
toczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Hon gillar dig mycket och fall ni ska sexa med varandra så kommer det komma upp ett "hinder" beroende på hur ni är som personer, hon är rädd att förlora dig genom att bli tillsammans, vissa tjejer lever inte i nuet utan tänker snarare "hoppas att jag inte blir ett ytterligare ligg för honom" eller så börjar det där svartsjuke dramat som att testa varandra tills något brister ut, genom det menar jag att man tappar det och blir helt galen i den andras ögon p.g.a något som kallas "kärlek" eller va fan det än är

Är väl lite av samma person som dig, känslorna inom mig styr mig konstant, min intuition har lett mig genom mitt liv och har sett saker som just min intuition har framskådat innan det ens skett. Men saken är att du har ungefär samma mönster där känslor styr ditt liv, vilka vänner du väljer o.s.v o.s.v. Kan garantera dig att detta kommer att få dig oerhört knäckt om ni blir tillsammans när hon sagt sådär som hon sagt och sedan bryter upp, hamnade i samma sits ungefär, fick känslor och när ja väl fick dom så kändes det som att de eskalerade inte i fler utan själva volymen i de känslor som jag hade ökade vilket resulterade att jag inte kunde tänka riktigt klart inom mig själv. Denna person hade inte samma mönster i min personlighet, så hon fattade inte vilken känslorik karaktär jag var, hon trodde snarare att jag hade de känslor som jag beskrev, men visste inte att volymen för de känslor som hon kanske hade inte kunde mäta sig i min nivå då just detta har styrt mig i hela mitt liv.

Strunta i henne för i slut ändan så blir du "vän" med en tjej om du tycker hon är sexuellt attraktiv i dina ögon och inte bara en "vän". Det där kanske fungerar, men va fan ska du gå runt och ha ständigt sex fantasier med just denna individ och inte få något om det känns rätt....... tycker det är slöseri med tid i mina ögon faktiskt.

Du har fått lite om bakfoten, det handlar inte om sex. Har inte ens haft dom tankarna än, har inte haft sex just för jag bestämde mig för att respektera hennes vilja då det nyligen tog slut för henne. Samtidigt som den nivån det låg på kändes bekvämt för både henne och mig så eskalerade jag det inte förrän hon var lite säkrare på sin sak...
Vrf skulle hon förlora mig genom o bli tillsammans menar du? -låter som nått fruntimmers bullshit.

Men du har väl rätt, har svårt o klippa banden bara... Riktigt svårt! Känns typ som att medvetet sikta på stupet och sätta gasen i botten.
Citera
2011-12-19, 16:42
Medlem
SportTacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tocz
Fuck this, jäkla fruntimmer... Bara förstör!

Som en vis man en gång sa: Women; if they didn't have cunts you would throw rocks at them.

Citera
2011-12-19, 16:51
Medlem
toczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKey
Stå för dig själv, säg vad du känner för henne och om hon inte känner samma sak håll med henne om att bli vänner men hör inte av dig lika mycket som förut.

Då kan antingen två grejer hända

1. Hon kommer sakna dig
2. Hon skiter i

I vilket fall som helst så har du the moral high ground och slipper gå runt och tänka på det negativa mellan er två om ni typ skulle dissa varandra istället.

Viktigaste är att du är ärlig med dig själv om vad du känner. Känns det bättre att vara vänner med henne än att dissa henne helt o hållet va då vän med henne till den höjd hon förtjännar att va vän med dig.

Skulle det då sen inte hända något mer mellan er "vänskap" (för tjejer o killar kan aldrig riktigt vara vänner då det är rent biologiskt omöjligt att bara vara vänner och handlar bara om vart ni står på varandras favorit listor) så kan du starkt fundera på att gå vidare för det finns faktist andra tjejer där ute som vill ha dig lika mycket som du vill ha dom.

Jo, jag är ingen sån där som inte vågar säga va jag tycker, jag sa det till henne direkt: "sorry, jag är inte den typen av person som bara kan släcka en låga och gå ner till att bara vara vänner bara sådär"
Varav hon blev ledsen o tyckte det lät som att vi aldrig kommer umgås mer. -Vilket hon också frågade mig...
Den typen av vän hon ville att jag skulle vara e den hon umgås mest med, t.om mer än hennes tjejpolare, -och jag känner henne tillräckligt väl för att veta att om jag slutar höra av mig, så kmr hon höra av sig och fråga varför. Så jag kommer inte komma ifrån frågan oavsett, och det känns isf elakt att ignorera henne när hon faktiskt frågar mig rakt ut...

The moral high ground tror jag att jag redan förlorat tbh... Men förstår din tanke, och det där med att vara ärlig mot mig själv har jag svårt för just nu, för jag kan för allt i världen inte känna vilket som känns bäst... Det är 50/50 liksom. En liten del av mitt hjärta säger: "umgås, du vet inte, hon kanske kommer över exet snabbt" (-vilket är JÄTTE naiv och patetiskt jag vet!)"
Medans min mer resonliga del säger: "ditt jävla pucko, gå fan inte och va olyckligt kär med så små förhoppningar"

Som jag nämnde högre upp, oavsett vilken väg jag väljer så känns det som att det är ett stup där o att gasa ner för stupet känns onödigt...

Jo det där med att gå vidare, är ju det svåra... Jag har svårt att gå vidare om någon är kvar i mitt liv, behöver klippa banden helt isf, ta bort överallt och inte svara över huvud taget, problemet där e ju bara att gemensamma vänner ibland är på att vilja göra saker ihop också... O det där med "det finns många andra bussar" -dont start! säger jag bara... Jag tänkte så en gång i tiden också, men efter att ha provat olika miljöer, olika tillställningar, t.om gjort ändringar i mig själv samt testat flertal olika typer av personer, men det ändå blivit samma resultat, så tror jag inte på det där längre.

(Resultatet = tjejen i fråga är inte redo/inte vill av andra anledningar eller hittar någon annan)
Citera
2011-12-19, 16:51
Medlem
toczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportTac
Som en vis man en gång sa: Women; if they didn't have cunts you would throw rocks at them.

Word! Just nu känner jag mig som att denna bruden följer mitt Lovetip som jag har på min avatar... lol, fail.
Citera
2011-12-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tocz
Jo, jag är ingen sån där som inte vågar säga va jag tycker, jag sa det till henne direkt: "sorry, jag är inte den typen av person som bara kan släcka en låga och gå ner till att bara vara vänner bara sådär"
Varav hon blev ledsen o tyckte det lät som att vi aldrig kommer umgås mer. -Vilket hon också frågade mig...
Den typen av vän hon ville att jag skulle vara e den hon umgås mest med, t.om mer än hennes tjejpolare, -och jag känner henne tillräckligt väl för att veta att om jag slutar höra av mig, så kmr hon höra av sig och fråga varför. Så jag kommer inte komma ifrån frågan oavsett, och det känns isf elakt att ignorera henne när hon faktiskt frågar mig rakt ut...

The moral high ground tror jag att jag redan förlorat tbh... Men förstår din tanke, och det där med att vara ärlig mot mig själv har jag svårt för just nu, för jag kan för allt i världen inte känna vilket som känns bäst... Det är 50/50 liksom. En liten del av mitt hjärta säger: "umgås, du vet inte, hon kanske kommer över exet snabbt" (-vilket är JÄTTE naiv och patetiskt jag vet!)"
Medans min mer resonliga del säger: "ditt jävla pucko, gå fan inte och va olyckligt kär med så små förhoppningar"

Som jag nämnde högre upp, oavsett vilken väg jag väljer så känns det som att det är ett stup där o att gasa ner för stupet känns onödigt...

Jo det där med att gå vidare, är ju det svåra... Jag har svårt att gå vidare om någon är kvar i mitt liv, behöver klippa banden helt isf, ta bort överallt och inte svara över huvud taget, problemet där e ju bara att gemensamma vänner ibland är på att vilja göra saker ihop också... O det där med "det finns många andra bussar" -dont start! säger jag bara... Jag tänkte så en gång i tiden också, men efter att ha provat olika miljöer, olika tillställningar, t.om gjort ändringar i mig själv samt testat flertal olika typer av personer, men det ändå blivit samma resultat, så tror jag inte på det där längre.

(Resultatet = tjejen i fråga är inte redo/inte vill av andra anledningar eller hittar någon annan)

Jag har varit i din situation nu senast och jag förlorade den tjejen. I stunden kändes det rätt och logiskt att dissa henne och gå vidare men sen nu i efterhand känns det tomt och fel, jag har ändå förlorat en bra vän så att säga.

Så tänk efter innan du väljer bort henne ur ditt liv också, bränn åtminstonde inte bort alla broar ni har tillsammans för nångång kommer du vilja höra av dig till henne bara för att kolla läget liksom för att du bryr dig.

Man blir bara bitter av att gå vidare och "försöka glömma" behåll din moral high ground istället och respektera henne så mycket du känner att hon förtjännar av dig. Säg till henne att du kan tänka dig va vän men skämta till det att du fortfarande är kär i henne (vilket är sanningen) hon kommer antagligen då komma över sitt ex bli kär i dig eller hitta någon annan. Du ska dock absolut inte vänta på henne bara, utan ut och träffa andra tjejer som faller ditt intresse.

Jag tror de skulle funka bättre så än om du dissa henne totalt brände alla möjligheter till kontakt med henne och "försökte gå vidare" de liksom svårare så.

Jag ångrar som fan att de sluta dåligt med den där tjejen jag borde lyssnat på hur jag kände då och inte det logiska som fanns där för stunden. Som sagt de kommer o går, stunder där jag är stolt över att jag dissa henne andra stunder då jag verkligen har min gard nere och känner ångesten och i slutändan tror jag att de bästa är att följa vad som känns rätt vilket jag insett på nytt igen.
Senast redigerad av TheKey 2011-12-19 kl. 19:09.
Citera
2011-12-19, 19:28
Medlem
Säg att du inte vill vara "bara vänner". Det fungerar inte att umgås som kompis med någon man är förälskad i. Du kommer inte klara av att se andra killar ragga på henne eller hångla med henne (eller vad hon nu gör på krogen). Du kommer må skit när hon börjar dejta någon annan.

Har varit med om det några gånger. Killar jag inte varit kär i som ändå vill fortsätta vara kompisar med mig, fastän deras känslor inte är besvarade. De tänker att jag kommer få känslor så småningom och jag tänker att deras känslor kommer försvinna. Inget av detta händer. Det slutar alltid i ren jävla misär. Bråk och svartsjuka på fyllan. I slutändan måste man helt säga upp bekantskapen. Har också varit kompis med en kille jag varit förälskad i, det är ännu värre. Gör så förbannat ont hela tiden. Känns som någon hugger i ens bröst med en gaffel så fort de pratar med en annan tjej.

Vill hon bara vara vän så be henne hitta någon annan. Hon kan mycket väl vara intresserad av dig men kör kompiskortet av andra skäl. Att hon är rädd att verka för angelägen, spelar svår, att hon tycker relationen går fort fort fram eller något annat. Då är det bra att du är rak och säger precis vad du är ute efter. Inget kompistjafs alltså. Dricka te, shoppa och kolla film kan hon väl göra med sina väninnor?
Citera
2011-12-19, 19:57
Medlem
Kaptenn-Haddocks avatar
Du kommer nog inte gilla mig efter att ha läst min text...

Jobbigt läge, men. Du gjorde misstaget att sätta dig själv i en sån situation med en som nyss blivit singel. Varningsklockorna kunde inte ha varit starkare...

Dessvärre är det lätt att vara efterklok.
Citera
2011-12-19, 20:04
Medlem
Drakula09s avatar
Nauw puttninuttan. Du förstår sätter man inte tjejerna inom en viss tidsram så blir man vänfacksplacerad. Nu går hon till en annan kille som är mer på och vill ligga. Learn and move on.
Citera
2011-12-19, 22:14
Medlem
toczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKey
Jag har varit i din situation nu senast och jag förlorade den tjejen. I stunden kändes det rätt och logiskt att dissa henne och gå vidare men sen nu i efterhand känns det tomt och fel, jag har ändå förlorat en bra vän så att säga.

Så tänk efter innan du väljer bort henne ur ditt liv också, bränn åtminstonde inte bort alla broar ni har tillsammans för nångång kommer du vilja höra av dig till henne bara för att kolla läget liksom för att du bryr dig.

Man blir bara bitter av att gå vidare och "försöka glömma" behåll din moral high ground istället och respektera henne så mycket du känner att hon förtjännar av dig. Säg till henne att du kan tänka dig va vän men skämta till det att du fortfarande är kär i henne (vilket är sanningen) hon kommer antagligen då komma över sitt ex bli kär i dig eller hitta någon annan. Du ska dock absolut inte vänta på henne bara, utan ut och träffa andra tjejer som faller ditt intresse.

Jag tror de skulle funka bättre så än om du dissa henne totalt brände alla möjligheter till kontakt med henne och "försökte gå vidare" de liksom svårare så.

Jag ångrar som fan att de sluta dåligt med den där tjejen jag borde lyssnat på hur jag kände då och inte det logiska som fanns där för stunden. Som sagt de kommer o går, stunder där jag är stolt över att jag dissa henne andra stunder då jag verkligen har min gard nere och känner ångesten och i slutändan tror jag att de bästa är att följa vad som känns rätt vilket jag insett på nytt igen.

Okej, hmm... En sann tanke, men ändå inte... För hon vill umgås väldigt mkt med sina vänner, o det pallar inte jag... Visst kan jag tänka mig att prata lite med henne på FB/MSN osv, men att umgås, ja du det går nog inte nu tror jag :S Självfallet vill jag inte bränna några broar, men för att vara naiv, ärlig och patetisk så kan jag erkänna att detta är pga att jag innerst inne hoppas på att hon ska bli kär i mig istället... Så då blir det ju automatiskt att jag "går o väntar" :/

Jag förstår din tanke med att träffa andra under tiden och sen se lite vad som händer i framtiden, men som jag precis nämnde, ska jag va hennes vän kmr det bli att vi måste umgås, å då kmr det ju bli att vi går ut ihop i gemensamt gäng, varav då hon troligtvis kmr vilja fyllestrula med någon, å de kmr jag aldrig klara av o se... Hon vill ju fortf ha mys och närhet, bara inget seriöst än...
Sen tror jag inte jag kan träffa andra så länge hon finns i mitt liv, för jag kmr bara bli påmind o känslorna för henne kmr inte att försvinna så länge hon finns kvar (såppas väl känner jag mig själv)
Sen är jag inte direkt den som alla tjejer flockas runt heller, så om jag ska träffa någon ny behöver jag gå in för det och kämpa lite. Vilket inte går om känslor finns för henne

Är ju lite min egna värsta fiende i detta märker jag -.-
Citera
2011-12-19, 22:15
Medlem
toczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenn-Haddock
Du kommer nog inte gilla mig efter att ha läst min text...

Jobbigt läge, men. Du gjorde misstaget att sätta dig själv i en sån situation med en som nyss blivit singel. Varningsklockorna kunde inte ha varit starkare...

Dessvärre är det lätt att vara efterklok.

I know I know, är väl medveten om detta... Får helt enkelt skylla mig själv att jag e puckad nog o göra sådär, vart inte menat egentligen hlr... Jag gick in i det hela för att "lära känna en ny vän" men det sa bara pang så vart det mer än så ändå
Citera
2011-12-19, 22:17
Medlem
toczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakula09
Nauw puttninuttan. Du förstår sätter man inte tjejerna inom en viss tidsram så blir man vänfacksplacerad. Nu går hon till en annan kille som är mer på och vill ligga. Learn and move on.

Vad syftar du på med tidsram?
hehe nej, har väldigt svårt o tro att hon går till någon annan som e mer på och vill ligga... Det handlar inte om sex, handlar om att hon e kär i sitt ex. Hon vill inte ha sex med någon förutom honom fick jag höra idag ... *yay*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in