2011-12-19, 16:34
Medlem
Neubautens avatar
Kom även på att för många år sedan så gick vi in på en rikemans-gård och stal en stor staty och ställde den mitt i vägen, det var riktigt kul tills de kom ut och började skrika åt oss så vi kutade ju utav bara helvete.
Citera
2011-12-19, 16:39
Medlem
LifeIsBrilliants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaans
*Stal 3 råttor inne på djurmagasinet i stan när jag var 16.
*Stal 2 sexpack i mina baggyjeans när jag var 13
*Har stulit en liten tv på elgiganten
*Stal en tång när jag var hos tandläkaren
*Har vaknat med två helt okända handväskor bredvid mig i sängen efter en krogrunda
*Stal en "platta till marken maskin", har ingen aning vad dem heter, som används vid byggarbeten. Den står i mitt garage nu

Är Kleptoman av rang..
Menar du att det är udda att sno sexpack?
Citera
2011-12-19, 16:56
Medlem
mustaine.s avatar
Gjorde en lite udda stöld idag.

Var och handlade mat innan, så gick jag och plockade varor, gick sedan tillbaks till min vagn och scannade varorna och lade ner i kundvagnen. Vid ett av dessa tillfällen lyckas jag med att ta någon annans vagn, som också hade scannern i den lilla hållaren. Detta var ingen jag tänkte nämnvärt mycket på då varuinnehållet matchade någorlunda.
Några minuter senare när det är dags att lägga ner nya saker i vagnen märker jag, vad fan, detta är inte mina saker. Så jag ställde såklart ifrån mig vagnen och gick och letade upp min egen och köpte samma varor igen, fast till mig själv.

Inte stöld, per se, men je je.

Såg lite senare en dam som gick runt och verkade leta efter sin vagn med en påse morötter i handen. Jag vågade inte säga något
Citera
2011-12-19, 17:06
Medlem
-Rebus-s avatar
Jag har snattat skokräm när jag var 12 eller 13. Åkte dessutom dit för det, då kändes det ganska onödigt!
Citera
2011-12-19, 17:10
Medlem
Yegazans avatar
Jag och en kamrat brukade slita av dockhuvuden i leksaksaffärer när vi var 14-15 år gamla och stoppa på oss. Vi hade en fin samling på en hylla i min garderob.
Citera
2011-12-19, 17:17
Medlem
hellb0unds avatar
På tal om märkliga stölder så hade någon eller några gjort inbrott i en container på jobbet i helgen och snot avspärrningstejp och spännband. Men vinkelsliparna och dyr mätutrustning och dunkar med diesel stod kvar. Låset på containern är ju inte dåligt de heller så det måste ju tagit en stund att ta sig in.
Citera
2011-12-19, 17:18
Medlem
Skohornets avatar
Ett ihopfällbart playwoodbord från ett dagis, behövde LAN-bord för många år sedan. Står kvar i förrådet och användes aldrig tyvärr.. Står många krogspritflaskor med droppkork och dammar på skrivbordet dessutom.

Nån trevlig efterfest kom en polare in i vardagsrummet med en rullstol, kände att jag inte ens ville fråga hur han fick tag på den..
Citera
2011-12-19, 17:21
Medlem
När jag bode på landet haha så blev min grannes flaggstång snodd, den stod uppe hos nästa granne veckan efter hahaha inte fan hade han köpt den :P

Dom hade bärt den ca 2,5km hur man nu pallar det haha =)
Citera
2011-12-19, 17:31
Medlem
CaskRatlinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manniskan
Som lågstadieelev har jag från skolan snott med mig jättemycket låtsaspengar, helt groteska mängder faktiskt. Vi var en liten skara barn som stannade kvar på rasterna och nallade mynt och sedlar för att sedan dela upp det hemma hos någon av oss. (i mellanstadiet var sudd, pennor, linjaler och pappersknivar offer för mina fingrar)

Än idag har jag kvar dessa leksakspengar som faktiskt används till mina pokerkvällar!!

Haha det gjorde vi i vår klass i mellanstadiet, vi snodde från lågstadie-elevernas klassrum. Sen använde vi dem efter skolan i lokala Icas tuggummiautomat
Citera
2011-12-19, 18:32
Medlem
Shepard25s avatar
Varit med på fester där vi stulit saker som t.ex. bastustenar, tv-dosa, GB-gubbar, vägskyltar, dörrhandtag, dekorationsattiraljer som krukor, statyetter, flaggor osv.
Citera
2011-12-19, 18:56
Medlem
Lathests avatar
Jag var på en hemmafest och satt runt ett bord med 4-5 människor. Då kommer värden full och glad och häller ut en påse chips på bordet, trevligt tänker jag. Då tar en av tjejerna som satt runt bordet och sopade ner chipsen i handväskan och gick iväg ...
Samma kväll så var det även någon som hade låst in sig i badrummet plockat på sig en schampoflaska och hoppat ut genom det lilla fönstret som fanns där.
Citera
2011-12-19, 19:10
Medlem
Satanclauss avatar
Efter en blöt kväll så sneddar jag över en uteservering tillhörande en thaikrog, i mitt druckna tillstånd tycker jag att vaxduken som sitter på ett av borden ser mycket trevlig ut, sagt och gjort så plockade jag med mig den hem, slänger upp den på köksbordet, sätter fast den med "klämmor" som jag också hade fått med mig. X antal timmar senare när jag vaknar och kliver in i köket undrade jag vad fan jag hade tänkt... mörkblå bakgrund med annanaser på .....

No.2 Ett st 20l betongkruka med ngn buske i.. Var i skottland hos en god vän och kånkade det här aset upp för 3 trappor och mycket nöjd med min insats så dumpar jag den rätt innanför dörren. Alcohol var inblandat. Min vän var inte speciellt förtjust i min "present"..
Senast redigerad av Satanclaus 2011-12-19 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in