Men helvete, Han platsar inte ens i Stoke... Tycker det är rätt skamligt att den här tråden fortsatt har namnet "Vår nya storstjärna!". Jag har haft tålamod med den här snubben men om han inte ens platsar att vara första inbytare i Stoke ja då är han banne mig ingen direkt storstjärna
Men helvete, Han platsar inte ens i Stoke... Tycker det är rätt skamligt att den här tråden fortsatt har namnet "Vår nya storstjärna!". Jag har haft tålamod med den här snubben men om han inte ens platsar att vara första inbytare i Stoke ja då är han banne mig ingen direkt storstjärna
Bara att halla med tyvarr.
Dags att byta tradnamnet till "Guidetti vår egen Bendtner!" eller "Vår nya Bojan Djordjic!"?
Är så bland annat i Champions och Europa League då du måste ha med minst 4 st. 'home grown' i en 25-mannatrupp. Har jag för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1
Har för mig att man måste ha en viss del "egna produkter" och det där är väl UEFA's definition vill jag minnas. Kan vara helt ute och cykla.
UEFA kriterier till homegrown = 3 år i klubben i åldern 15-21
Kraven (har vairt) är att du ska ha 3 club homegrown och 3 nation homegrown
Förtydligande
Nation Homegrown innebär att spelaren ska ha spelat 3 år i klubbens land allt som oftast innebär att godtycklig Italiensk spelare i exempelvis en ITaliensk klubb. Men det kan också¨innebära att exempelvis en av City's Spanjorer kan räknas som Nation homegrown för exempelvis Chelsea i Europa cupperna om denne har spenderat 3 år i England i den nämnde åldern (15-21)
Tanken har hela tiden varit att expandera med dessa så att dom i slutändan ska vara ett godtyckligt alternativ till FIFAs 6+5 Förslag
men det motverkas av ECA & FIFApro samt EPL....
Så det är en snårig väg...
Nu har han hursomhelst snackat om att införa lönestraff att expempelvis missar City Financial Fair Play med 3M€ (dvs att break even kanske är 155M€ men de ligger på 158M€) så måste de avsäga säg spelare med motsvarande bruttolöner för Europa registrering.
Det tillsammans med homegrown kraven kan göra att man ökas titta mer på akademin.....
Om John borde precis ha kvalifikationerna för att räknas som England/City Fostrad
Senast redigerad av L-illuminato 2014-02-26 kl. 10:33.
Italien, Holland, Belgien, Frankrike, ja till och med Allsvenskan skulle göra honom gott.
Verkar som han ser enorm prestige i att representera en klubb i Premier League, vilket i sig är förståeligt men det känns bara som att olycka kommer följa honom om han fortsätter på brittisk mark.
Odemwingie lämnade återbud före dagens match men inte heller då fick Guidetti starta, killen är slut.
Han måste vara lite strategisk nu och hitta en klubb där han får spela mot hyfsat motstånd. Fan, åren går och landslaget behöver ju påfyllning. Men det är möjligt att det är som du säger, att han är för dålig helt enkelt.
Kul att småsjuke Guidetti gnällde över lite speltid och indirekt att hans lagkamrater var sämre. Samma lagkamrater som nu på en månad spöat United och Arsenal.
Risken är väl att han hamnar i aik inom två år och där gör en hyffsad säsong.
Vilka grisar Stoke är.
Sitta på bänken kan han ju lika gärna göra i Man C.
Undrar hur kontraktet med mupparna ser ut?
Tror nog - som en del andra - att Italien kan vara ett bra alternativ.
Jävla pissig inställning dessa engelska klubbar ofta besitter.
Tycker snarare alla som gnäller över att Guidetti inte hanteras med silkesvantar besitter en pissig inställning.
Han är uppenbarligen inte tillräckligt bra, Hughes gör ju inte detta av illvilja eller något i den stilen. Stoke kämpar för att vara kvar i PL. Just nu verkar de ha hittat en vinnande elva. En elva där Guidetti inte får plats. Inget konstigt i det.
Nej, Guidetti måste lämna City permanent. Kanske även England överhuvudtaget. En omstart i den undre halvan av Serie A. Svensklaget Cagliari?