2005-03-16, 13:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George W Bush
Du utelämnar att Rudolf med Mulen nämner BÅDAE Leuchter och Institute of Crakow. Det är att vilseleda folk och utelämna FAKTA
LÄS vad Rudolf skriver. Han säger i sitt försvar av att BARA ha undersökt crema II, detta gjorde han för att Leuchter och Institute of Crakow redan hade undersökt detta. Hur vet Rudolf med Mulen helt plötsligt att Institute of Crakow´s metoder dög till detta då??????

Då försöker jag uttrycka det ännu tydligare, så att du ska kunna förstå:

Germar Rudolf diskuterar i sin rapport all tidigare forensisk dokumentation av Auschwitz-Birkenaus falskeligen utpekade "gaskammare", samt den enastående uppseendeväckande avsaknaden av forensiska undersökningar, exempelvis i den stora skåderättegången mot Auschwitzvakter på 60-talet:

http://www.vho.org/GB/Books/trr/4.html

Citat:
"---Several expert reports were prepared during the Frankfurt Auschwitz trial, the best known being those of the Munich Institut für Zeitgeschichte (Institute for Contemporary History).[79] However, none of these reports was forensic in nature. They addressed legal, historical, or psychological topics. Throughout this mammoth trial, the court, the prosecution,[80] and the defense[81] never suggested that material traces of the alleged crime be secured and investigated. The prosecution had at its disposal numerous statements by eyewitnesses and confessions by perpetrators, and it considered this material entirely sufficient to establish beyond reasonable doubt the existence of a program to exterminate Jews in Auschwitz and elsewhere during the Third Reich.[82] The abundance of such evidence has since been used to argue that the lack of documentary and material evidence was irrelevant.[83] That no material evidence was presented during the Frankfurt Auschwitz Trial was freely conceded by the court in its ruling:[83]

"The court lacked almost all possibilities of discovery available in a normal murder trial to create a true picture of the actual event at the time of the murder. It lacked the bodies of the victims, autopsy records, expert reports on the cause of death and the time of death; it lacked any trace of the murderers, murder weapons, etc. An examination of the eyewitness testimony was only possible in rare cases. Where the slightest doubt existed or the possibility of a confusion could not be excluded with certainty, the court did not evaluate the testimony of witnesses [...]"---"

Följaktligen beaktar Rudolf också givetvis, i god vetenskaplig anda, Krakowinstitutets (enligt hans mening vetenskapligt defekta) analyser. Eftersom Leuchters provresultat, tagna i samtliga bårhuslokaler, analyserades på ett mer vetenskapligt sätt, som även detekterar berlinerblått, fann Rudolf ingen anledning att upprepa Leuchters provtagning i varje utrymme utan nöjde sig med det från Krema II. Leuchters analysresultat (rättare sagt det högt ansedda laboratorium som utan att veta vad det var för prover analyserade dem på uppdrag av Leuchter) visar alltså tydligt att inga spår av någon industriell massgasning förekommit. Att Rudolf nämner Leuchter och Krakowlallarna i samma mening innebär inte att han likställer deras analysmetod. Att jag inte nämnde Krakowlallarna i just den mening du nu hakat upp dig på och tjatar om innebär inte att jag förnekar att Rudolf grundligt sysselsatt sig med dessa Holocaustindustrins lakejers löjeväckande vetenskapligt impotenta analysresultat (som inte detekterar järncyanid! )
Citera
2005-03-16, 13:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ok. Nu har jag rensat lite.

Kan ni sluta KRÄVA svar - leder bevisligen ingen vart.
Och om någon skrivit fel och medgett det - så finns det inget skäl att fortsätta gnaga på det benet.

Nu orkar jag inte hålla på med tillsägelser - men om inte tonen skärps i tråden så kommer sånt att delas ut.

/Mod

Äger en användare rätt att upprepa frågor som någon vägrar svara på?
Det är om inte annat en bra illustration för läsare av tråden om vem det är som vägrar föra en ärlig dialog. Jag behöver därmed inte förkunna att jag kräver svar - men äger jag rätt att vänligt be om svar på frågor som konsekvent ignoreras, och att upprepa dessa frågor s.a.s. ackumulativt?

Är det inte en seriös diskussion, en offentlig dialog där uppriktiga frågor och svar är en naturlig del av inläggen, som vi ska föra här? Ska vi hålla monologer hermetiskt slutna för all ny information och alla ifrågasättanden och göra allt för att spjärna emot och sabotera varje möjlighet till en sakorienterad debatt? Jag är medveten om att det ännu inte finns några regler som förbjuder dodging - men att dodging är ett problem för en seriös diskussion åskådliggörs mycket tydligt i denna Auschwitztråd. Och det är inte jag som vägrar svara på frågor.
Citera
2005-03-16, 13:28
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Äger en användare rätt att upprepa frågor som någon vägrar svara på?
Det är om inte annat en bra illustration för läsare av tråden om vem det är som vägrar föra en ärlig dialog. Jag behöver därmed inte förkunna att jag kräver svar - men äger jag rätt att vänligt be om svar på frågor som konsekvent ignoreras, och att upprepa dessa frågor s.a.s. ackumulativt?

Är det inte en seriös diskussion, en offentlig dialog där uppriktiga frågor och svar är en naturlig del av inläggen, som vi ska föra här? Ska vi hålla monologer hermetiskt slutna för all ny information och alla ifrågasättanden och göra allt för att spjärna emot och sabotera varje möjlighet till en sakorienterad debatt? Jag är medveten om att det ännu inte finns några regler som förbjuder dodging - men att dodging är ett problem för en seriös diskussion åskådliggörs mycket tydligt i denna Auschwitztråd. Och det är inte jag som vägrar svara på frågor.

Nu pekade jag medvetet inte ut någon enskild person.

Men ett inlägg som enbart innehåller krav på att någon skall svara - och sedan ett svar där den andra skriver att "jag har visst svarat, du skall svara "... det leder väl ingenstans?

Vill nån svara - bra. Annars - släpp det och gå vidare.
Citera
2005-03-16, 13:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nu pekade jag medvetet inte ut någon enskild person.

Men ett inlägg som enbart innehåller krav på att någon skall svara - och sedan ett svar där den andra skriver att "jag har visst svarat, du skall svara "... det leder väl ingenstans?

Vill nån svara - bra. Annars - släpp det och gå vidare.

Nej, jag anser att en sådan slapp tolerans leder till fullständig rundgång och på ett helt förödande sätt undergräver varje möjlighet till seriös diskussion.
Vi vill väl att detta ska vara det bästa och friaste av diskussionsforum, och givetvis kan ingen tvingas att svara: men då förstår jag uppriktigt sagt inte vad man gör i debatten överhuvudtaget? Vill man tramsa kan man ju söka sig någon annanstans, varför ska dialogen medvetet saboteras? Jag har ju inte samlat ihop en massa kuggfrågor för att tracka GWB, om nu någon till äventyrs trodde det, utan hela denna frågeomgång började med att han för ett antal dagar sedan ställde ett knippe frågor till mig, som jag vänligt och i strävan efter utökad dialogisk kunskap genast besvarade. Sedan vägrar han konsekvent att försöka svara på mina högst relevanta frågor, eller åtminstone säga uppriktigt att han är svarslös. Jag måste väl rimligen äga rätt att be om svar på mina frågor och säga att jag inte accepterar hans helt felaktiga påstående om att han redan svarat? Som var och en kan se genom att läsa tråden har han ju inte svarat, eller hur? Jag är en mycket resonlig människa, men de som saboterar angelägna debatter med alla upptänkliga medel tycker jag inte ska undslippa kritik. Vill man diskutera Auschwitz ska man se till att sätta sig in i ämnet och föra en ärlig dialog där frågor som under samtalets gång naturligt dyker upp på ett hederligt sätt besvaras. Klarar man inte av att föra en dialog, vill man inte vara öppen för olika tolkningar eller tänka högt, kan man ju alltid lämna tråden.

Jag tänker inte kräva svar - men jag kan inte förstå varför jag ska förbjudas att vänligt be om svar på relevanta frågor, när jag själv svarar på alla faktarelaterade frågor som ställs till mig? En dialog förutsätter ömsesidighet, om någon inte är vuxen en seriös diskussion får han väl stå inför sina obesvarade frågor, det är inte mer än rätt.
Citera
2005-03-16, 13:54
Medlem
Ruskigbusss avatar
Och så återvänder vi till ämnet.
Tack.
/Mod
Citera
2005-03-16, 14:03
Medlem
quarks avatar
Citat:
Jag tänker inte kräva svar - men jag kan inte förstå varför jag ska förbjudas att vänligt be om svar på relevanta frågor, när jag själv svarar på alla faktarelaterade frågor som ställs till mig? En dialog förutsätter ömsesidighet, om någon inte är vuxen en seriös diskussion får han väl stå inför sina obesvarade frågor, det är inte mer än rätt.
Du lämnar många frågor därhän.

Du upprepar dina egna frågor i fetstil nu, rader och rader med frågor.
Det är mer drammande än vänligt, så känner jag det.

Jag hittade förresten en bra beskrivning av gasendet, av någon som tittat genom titthålet i den gastäta dörren:
Citat:
Ursprungligen postat av Rudolf Höss
The door would be screwed shut and the waiting disinfection squads would immediately pour the gas [crystals] into the vents in the ceiling of the gas chamber down an air shaft which went to the floor. This ensured the rapid distribution of the gas. The process could be observed through the peep hole in the door.

Those who were standing next to the air shaft were killed immediately. I can state that about one-third died immediately. The remainder staggered about and began to scream and struggle for air. The screaming, however, soon changed to gasping and in a few moments everyone lay still. After twenty minutes at the most no movement could be detected.

The time required for the gas to take effect varied according to weather conditions and depended on whether it was damp or dry, cold or warm. It also depended on on the quality of the gas, which was never exactly the same, and on the composition of the transports, which might contain a high proportion of healthy Jews, or the old and sick, or children.

The victims became unconscious after a few minutes, according to the distance from the air shaft. Those who screamed and those who were old, sick, or weak, or the small children died quicker than those who were healthy or young.
Citera
2005-03-16, 14:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Ja, vad ska man säga om dessa få och förvirrat ljugande judiska "ögonvittnen" till gaskammare? Är de inte enastående buskisaktörer som olyckligt nog hamnade på en världshistorisk scen? Arnold Friedman, killen som själv överlevt genom att "andas vid nyckelhålet" i en gaskammare blev ju lite tillplattad i Zündelrättegången 1985 (en rättegång för att om möjligt inskränka yttrandefriheten och få Zündel dömd för spridande av "farliga" historiska verk):

http://www.ihr.org/jhr/v08/v08p417_Faurisson.html

Citat:
"---The prosecution counted on the testimony of "survivors." These "survivors" were chosen with care. They were supposed to testify that they had seen, with their own eyes, preparations for and the carrying out of homicidal gassings. Since the war, in a series of trials like those at Nuremberg (194546), Jerusalem (1961), or Frankfurt (1963-65), such witnesses have never been lacking. However, as I have often noted, no lawyer for the defense had ever had the courage or the competence necessary to cross-examine these witnesses on the gassings themselves.

For the first time, in Toronto in 1985, one lawyer, Douglas Christie, dared to ask for explanations. He did it with the help of topographical maps and building plans as well as scholarly documentation on both the properties of the gases supposedly used and also on the capacities for cremation, whether carried out in crematory ovens or on pyres. Not one of these witnesses stood the test, and especially not Arnold Friedman. Despairing of his case, he ended by confessing that he had indeed been at Auschwitz-Birkenau (where he never had to work except once, unloading potatoes), but that, as regards gassings, he had relied on what others had told him.---"
Citera
2005-03-16, 14:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Vad är det egentligen Höss säger? Uppenbart är förstås att han aldrig bevittnat någon "industriell massgasning" i Birkenaus bårhuslokaler, men om man tittar på en del enskildheter, vilka slutsatser kan dras? Felaktiga datum (han misstar sig på vilka år läger upprättades), felaktiga beskrivningar av lägerjurisdiktion, och naturligtvis de mest absurda siffror på antalet fångar som ska ha mist livet (eller överhuvudtaget vistats i) Auschwitz (omkring 400.000 finns registrerade som fångar, minst hälften av dessa överlevde):

http://vho.org/D/atuadh/II7.html

Citat:
"---1) Dem Geständnis zufolge war der Führerentscheid zur Ausrottung der Juden bereits im Juni 1941 gefallen. Dies widerspricht der herkömmlichen These, dass diese Entscheidung anlässlich der Wannsee-Konferenz vom 20. Januar 1942 gefallen sei. Allerdings rücken auch orthodox-exterministische Historiker heute mehr und mehr von der Wannsee-Theorie ab (3).

2) Das Lager Belzec («Belzecx» dürfte ein simpler Schreibfehler sein) wurde im März 1942 in Betrieb genommen, kann also im Juni 1941 ganz unmöglich schon existiert haben (4).

3) Auch Treblinka kann Höss schwerlich im Juni 1941 besucht haben, da es erst am 23. Juli 1942 eröffnet wurde (5).

4) Auffallenderweise nennt Höss den Namen des Kommandanten von Treblinka, mit dem er sich über die effizienteste Methode der Massenausrottung unterhalten haben will, in seinem Geständnis nicht.

5) Nach Höss war die Liquidierung der Juden des Warschauer Ghettos im Juni 1941 bereits im Gang. Eine Liquidierung setzt eine vorherige Deportation voraus, da niemand behauptet, die Bewohner des Ghettos seien an Ort und Stelle getötet worden. In Wirklichkeit setzte die Evakuierung des Ghettos erst am 22. Juli 1942 ein (6).

6) Höss behauptet, die Lager Belzec und Treblinka hätten dem Kommando der Sicherheitspolizei und des SD unterstanden. In Wirklichkeit unterstanden sie Odilo Globocnik, dem SS- und Polizeichef von Lublin (7).

8) Zur Behauptung, arbeitsunfähige Kinder seien unterschiedslos vernichtet worden, vergleiche man die in der Kritik zur Zeugenaussage 6 (Anmerkung 1) zitierte Aussage der polnischen Hebamme Stanislawa Lesezezynska. Man bedenke auch, dass später berühmt gewordene Kinder wie Anne Frank (sie starb im März 1945 in Bergen-Belsen, Typhus) und Elie Wiesel einige Zeit in Auschwitz gelebt haben, ohne je Gefahr zu laufen, vergast zu werden. Als Wiesel an einem Fussleiden erkrankte, erhielt er medizinische Betreuung (8).

9) Die von Höss genannten Opferzahlen sind auch nach Ansicht der orthodoxen Geschichtsschreibung masslos übertrieben. Kein führender exterministischer Autor setzt die Zahl der in Auschwitz Vergasten heute höher als bei etwas über einer Million an. Auch die von Höss genannte Zahl von 500'000 an Krankheit und Hunger zugrunde Gegangenen kann unter keinen Umständen stimmen, denn die Zahl der insgesamt in Auschwitz Registrierten (und der orthodoxen Literatur nach wurden alle nicht sofort Vergasten registriert) liegt zwischen nicht wesentlich über 400'000, und von diesen haben mehr als die Hälfte überlebt (9).

10) Höss setzt den Beginn der Massenhinrichtungen durch Gas in Auschwitz im Sommer 1941 an. Der gesamten Standardliteratur zufolge gab es aber vor Herbst 1941 keine Vergasungen. Während die Gaskammer des Stammlagers - an welche die meisten exterministischen Autoren nur halbherzig zu glauben scheinen - im Herbst 1941 in Betrieb genommen worden sein soll, fanden in den Birkenauer Bauernhäusern vor 1942 keine Vergasungen statt (10).

11) Dem Geständnis nach erfolgte die Räumung der Gaskammern gewöhnlich eine halbe Stunde nach dem Exitus der Opfer. Wie bereits erwähnt, ist diese Zeit unglaubwürdig kurz, weil die Zyklongranulate nach einer halben Stunde noch grosse Mengen an Gas absondern. Man hätte wenigstens solange mit der Öffnung der Kammern und der Entfernung der Leichen gewartet, bis das Zyklon den Träger verlassen hatte.

12) Weniger krass als die bisher angeführten Ungereimtheiten, aber doch auffallend ist der fünfte Abschnitt des Geständnisses. Die Episode über den Bericht betreffend Mauthausen ist im Vergleich zu den im Rest der Aussage geschilderten Ungeheuerlichkeiten banal und scheint nicht hierherzupassen.---"

Och för den som är intresserad av verklig historia, och skarpsinnig historievetenskaplig kritik av Höss ytterst suspekta och i många avseenden absurda "memoarer", som påstås ha författats i polsk fångenskap, finns detta stycke ur Grafs bok om "vittnen" från Auschwitz att studera:

http://vho.org/D/atuadh/II8.html
Citera
2005-03-16, 14:46
Medlem
quarks avatar
Citat:
Vad är det egentligen Höss säger? Uppenbart är förstås att han aldrig bevittnat någon "industriell massgasning" i Birkenaus bårhuslokaler, men om man tittar på en del enskildheter, vilka slutsatser kan dras? Felaktiga datum (han misstar sig på vilka år läger upprättades), felaktiga beskrivningar av lägerjurisdiktion, och naturligtvis de mest absurda siffror på antalet fångar som ska ha mist livet (eller överhuvudtaget vistats i) Auschwitz (omkring 400.000 finns registrerade som fångar, minst hälften av dessa överlevde).
Då räknar du anatgligen också Anne Frank som någon som överlevde Auschwitz...

Höss hade någon gång fel på ett år. Än sen?

Påstår du att inte mer än 400 000 ankom till Auschwitz?
Citera
2005-03-16, 15:01
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Ärlig?
Var Leuchters sätt att i smyg börja hacka i muren ärlig?
Leuchter har förstås ingen som helst forensisk kompetens.
Dessutom kan han inte läsa enkla tabeller, så att han inte ens vet hur vilka koncentrationer som krävs för att bli av med löss.
Han kan inte räkna enheter heller, och när hans miniräknare ger svaret "120 till 150" gram per 2 kubik fot, så tror han på det.

Leuchter är ett skämt, och Rudolf använder honom som källa, hellre än att använda review-artiklar som rapporten om cyanider av World Health Organisation.
Rudolf reproducerar i facsimile tidningsartiklar och pressmeddelanden. Är det toxikologi?
Det är toxikologi i allra högsta grad! Och påstå inte att du är kunnigare än Rudolf i toxikologi för det avslöjar dina poster på ett dräpande sätt!
Citera
2005-03-16, 15:04
Bannlyst
Citat:
Då försöker jag uttrycka det ännu tydligare, så att du ska kunna förstå:

Germar Rudolf diskuterar i sin rapport all tidigare forensisk dokumentation av Auschwitz-Birkenaus falskeligen utpekade "gaskammare", samt den enastående uppseendeväckande avsaknaden av forensiska undersökningar, exempelvis i den stora skåderättegången mot Auschwitzvakter på 60-talet:

http://www.vho.org/GB/Books/trr/4.html

Följaktligen beaktar Rudolf också givetvis, i god vetenskaplig anda, Krakowinstitutets (enligt hans mening vetenskapligt defekta) analyser. Eftersom Leuchters provresultat, tagna i samtliga bårhuslokaler, analyserades på ett mer vetenskapligt sätt, som även detekterar berlinerblått, fann Rudolf ingen anledning att upprepa Leuchters provtagning i varje utrymme utan nöjde sig med det från Krema II. Leuchters analysresultat (rättare sagt det högt ansedda laboratorium som utan att veta vad det var för prover analyserade dem på uppdrag av Leuchter) visar alltså tydligt att inga spår av någon industriell massgasning förekommit. Att Rudolf nämner Leuchter och Krakowlallarna i samma mening innebär inte att han likställer deras analysmetod. Att jag inte nämnde Krakowlallarna i just den mening du nu hakat upp dig på och tjatar om innebär inte att jag förnekar att Rudolf grundligt sysselsatt sig med dessa Holocaustindustrins lakejers löjeväckande vetenskapligt impotenta analysresultat (som inte detekterar järncyanid! )

Mulen använder Leuchter OCH Instutute of Crakow som referens för att INTE undersöka mer än Crema II.
Läs vad MULEN själv skriver.

"Many samples have already been taken from the alleged 'gas chambers' by the Cracow team and Leuchter, all with at least nearly negative results."
Citera
2005-03-16, 15:07
Medlem
Ezzelinos avatar
"Ögonvittnet" Szlama Dragon är förstås ett stort vaudevilleskämt även han. Under Ertl/Dejacorättegången 1972 (Ertl och Dejaco var de arkitekter som ritat bårhuslokalerna, de frikändes från alla anklagelser, och rättegångshandlingarna förblir hemligstämplade ) förväxlade Szlama konsekvent olika lokaler, tills han fick någorlunda ordning på sina falska påståenden tack vare en hebreisk tolk; och när inget annat hjälpte svimmade den gamle skurken, som höll fast vid fyramiljonerssiffran med en galnings envishet, helt enkelt, och återkom inte till rättegången. Inte heller han blev alltså utsatt för ett normalt korsförhör i all vänskplighet, något som annars brukar vara kutym i västliga rättsprocesser som ska göra anspråk på någon sorts juridisk trovärdighet. Dragons chassidiska fantasier är späckade av naturvetenskapliga och logiska orimligheter:

http://vho.org/D/atuadh/II14.html

Citat:
"---Nun zu Dragons - dankenswert ausführlicher - Schilderung des Ausrottungs- und Vergasungsprozesses in Birkenau. Vorausgeschickt sei, dass uns Dipl. Ing. Arnulf Neumeier, Riederau, hier mit seinem technischen Wissen zur Seite gestanden ist.

1) Der Unsinn von den - naturwissenschaftlich und technisch unmöglichen - Verbrennungsgruben wird hier besonders ausführlich ausgeschmückt.

2) Vollkommen absurd ist die Schilderung des Brandstapels in der Grube. Ihr zufolge lagen die grossen Scheite zuunterst, die kleinen Holzstücke in der Mitte und die trockenen Äste zuoberst. Wenn schon, hätte man den Stapel umgekehrt aufbauen müssen. Jeder Pfadfinder weiss, dass die Entfachung des Feuers von unten her mit leicht entzündlichen Materialien wie kleinen Spänen, Feueranzündern und dergleichen bewirkt wird. Szlama Dragons Holzstapel geht nie in Flammen auf, weil nach Abbrennen der oberen, leicht brennbaren Teile das Feuer schon verlöscht.

3) Unerfindlich bleibt, weswegen zum Entfachen des Feuers ausgerechnet ein brennender Gummikamm verwendet wurde. Gummi brennt nicht sehr gut. Ausserdem hätte bei einer Entfernung von 30 in von einer Grubenecke zur anderen mindestens zweimal eine Feuerentfachung erfolgen müssen.

4) Weshalb wurde das strohgedeckte Haus denn in vier Teile gegliedert? Dadurch wurde der Vergasungsprozess doch nur kompliziert und die Nutzfläche unnütz verringert!

5) Die behauptete Anzahl von Opfern hätte in der Hütte nicht Platz.

6) Das Zyklon wurde, so Zeuge Dragon, durch ein Fensterchen in die Hütte geworfen. Da letztere mit Menschen vollgestopft war, hätte sich das Zyklon nicht oder erst nach einer bis zwei Stunden (je nach Temperatur) wirksam auf die etwa 14 in entfernt liegenden Ecken verteilt.

7) Eine Verbrennung der Knochen unter den geschilderten Umständen ist unmöglich. Da die Knochen in die Sola geschüttet wurden, hätten sie sich absetzen müssen, sie sind nämlich schwerer als Wasser. Folglich hätte man nach der Befreiung des Lagers einen Sachbeweis für die Massenmorde vorgefunden, und wir wären nicht auf die Erzählungen des Herrn Szlama Dragon angewiesen.

8) Falls Dragon wirklich einen süsslich angenehmen Geschmack im Munde verspürt hätte, wäre es für ihn zu spät gewesen, und er hätte uns nicht mehr mit seinen Aussagen beglücken können. Der Geruch hätte nämlich von dem Reizstoff hergerührt, den man dem Zyklon beigab, um dem Maskenträger einen Filterwechsel zu signalisieren (vgl. Puntigam/Breymesser/Bernfus).

9) Die Leichen konnten angesichts der Überfüllung der Gaskammer nicht in dieser liegen, sondern wären aneinandergelehnt gestanden.

10) Zum Krematorium V und dessen Gaskammern: Auch hier wurde das Gift durch ein Fensterlein in die Todeskammer eingeworfen. Es hätte wieder lange Zeit gebraucht, bis es sich in die hintersten Winkel verbreitet hätte, doch nein, schon nach einigen Augenblicken waren alle Opfer tot. Unmöglich!

11) Man stelle sich den Ablauf der Massenvernichtung einmal bildlich vor: 1500 Leichen müssen durch einen kleinen Gang via einen weiteren Raum zu den Öfen geschleift werden! Ist das die «technische Genialität» der Deutschen, von der Léon Poliakov so schwärmt? Man kann sich des Eindrucks nicht erwehren, dass die Nazis unbedingt den kompliziertesten Weg wählen wollten, um ihre Opfer zu massakrieren. Merkwürdigerweise gelang ihnen der Massenmord aber doch in Rekordzeit, ohne dass die Welt etwas davon merkte (laut den unverdächtigen jüdischen Autoren Martin Gilbert und Walter Laqueur erfuhr sie ja erst im Juni 1944 von dem, was sich in Auschwitz abspielte!), und ohne dass sie irgendwelche Spuren ihrer Untaten hinterliessen.---"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in