2005-03-16, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag känner till skillnaden mellan mätenheterna milli och mikro. Men med tanke på att du stavar fel, begår grova språkliga fel, missuppfattar och svamlar i stort sett varje mening du skriver så bör du nog bemöda dig om att noggrant skriva ut vad det är du syftar på även vad gäller kemiska facktermer. Att uppsåtligt vilseleda är förstås bara ännu ett sätt för dig att försöka sabotera debatten.

Beviserligen så har DU INGEN ANING om skillnaden mellan milli o mikro, eftersom DU INTE ragearde över att siffran blev 1000 GÅNGER så stor.

Citat:
Och det är ju fint att du fortsätter vägra föra en dialog: vad gör du överhuvud på ett diskussionsforum? Ska ditt eftermäle bli: Ej svara, blott trilskas kunde han? Och tänk ett ögonblick längre än vad näsan räcker: hur tror du din "trovärdighet" uppfattas, när du bevisligen vägrar svara på relevanta frågor om "den industriella massgasning" du är så tvärsäker på ägde rum? Hur menar du att en dialog ska kunna föras här om ena parten konsekvent vägrar svara på frågor och bara försöker förgifta diskussionsklimatet genom allehanda otrevligheter och undanglidningar? Det är ju precis det du ägnat dig åt på senaste tiden i denna tråd.

Motivera ditt påstående att Germar Rudolf är en "skämtkemist". Vad har du för kompetens att uttala dig om det? Borde du inte ha lärt dig skriva en korrekt mening innan du sätter dig på så höga hästar? (något man förstås inte bör göra även om man kan skriva och förmår reflektera, enligt min mening; huvudlöst skryt om den egna inbillade förträffligheten stinker alltid...som en septitank).

Rudlof med Mulen skall stå på Norrabrunn och kräkas ut sina teser där dom passar bäst.

Att bara undersöka Crema II med motivationen att Leuchter och Institute of Crakow redan hade varit där och NÄSTA inte hittat något.
Vet man då samtidigt att han INTE godkänner deras testmetoder, så blir skämtet till "kemist" ännu större. Logik?? NOPE.
Citera
2005-03-16, 11:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George W Bush
Beviserligen så har DU INGEN ANING om skillnaden mellan milli o mikro, eftersom DU INTE ragearde över att siffran blev 1000 GÅNGER så stor.

Om du skrivit ut milli och mikro och inte uppsåtligt fösökt vilseleda och sabotera debatten hade det varit att föredra. Alldeles särskilt med tanke på att vart och ett av dina inlägg är mer eller mindre späckat med misstag och svammel - man kan inte reagera på alla de missförstånd som hittat vägen in i din hjärna genom att fråga upp i tråden, då blir ämnet "GWB:s misstag och missförstånd" snarare än Auschwitz eller vad det nu är man har föresatt sig att dryfta. Låt oss enas om att vara tydliga och ärliga, så slipper vi sånt, okej?

Citat:
Rudlof med Mulen skall stå på Norrabrunn och kräkas ut sina teser där dom passar bäst.

Citat:
Att bara undersöka Crema II med motivationen att Leuchter och Institute of Crakow redan hade varit där och NÄSTA inte hittat något.
Vet man då samtidigt att han INTE godkänner deras testmetoder, så blir skämtet till "kemist" ännu större. Logik?? NOPE.

Germar Rudolf är till skillnad från dig logisk, ja. Han har inget att invända mot de analysmetoder det oberoende Alphalaboratoriet tillämpade på Leuchters prover, och det som intresserade Rudolf mest var att få en utförlig undersökning av desinfektionskammarna till stånd, som jämförelsematerial.
Nu kan nämligen var och en tydligt se vad det regelbundna bruket av cyanvätegas under vissa omständigheter (som i högsta grad var rådande i bårhuslokalerna) leder till för spår i form av massiva halter av järncyanidavlagringar - något Krakowinstitutet inte dokumenterade, därför att de inte ville spåra alla former av cyanid i desinfektionskammarna.

Ännu en fråga, allt för dialogens skull, eller hur, Bush?

Hur stora mängder Zyklon B anser du användes vid "gasningarna" i Auschwitz-Birkenau? Har du studerat några "vittnesmål" från de få mytomaniska och svårt omtöcknade judar som svamlar om "gasningar" som kan kasta ljus över den frågan?
Citera
2005-03-16, 11:17
Medlem
quarks avatar
Citat:
Stämmer inte. Hans källor är egna forensiska undersökningar, tidigare forensiska undersökningar av Auschwitz (mycket lite gjordes förstås av segrarmakterna eftersom inga bevis behövdes för att döma tyskar till vad man nu ville hitta på), samt en stor mängd facklitteratur och artiklar ur facktidskrifter.
Räknas skriverierna av skämtet till cyanidexpert Leuchter som toxikologisk facklitteratur?
Citat:
Lägg fram citatet, så får vi titta på det. Redovisa sedan det du anser vara det faktum som är korrekt.
Det gjorde jag i inlägg #367, som jag ska upprepa här.

Då tar vi Dr. Germar Rudolf, som skrev följande här:
Citat:
F. Flury and F. Zernik indicate that 200 ppm can be fatal within five to ten minutes, while 270 ppm are immediately fatal. These are not, of course, the results of experiments on human beings, but rather extrapolations, in which lower risk thresholds have been determined on the grounds of safety. This will be demonstrated in the following. To kill an average person with a body weight of 100 kg, the victim must therefore ingest approximately 100 mg hydrogen cyanide (1 mg per kilo body weight). The respiration of a human being at rest amounts to approximately 15 liters of air per minute.

With a hydrogen cyanide content of 0.02% (approximately 0.24 mg per liter) the victim must inhale approximately 416 liters of air before ingesting the fatal quantity of hydrogen cyanide. At 15 liters per minute, this will take about half an hour. A very strong person can survive even this period of time. By contrast, a sensitive person weighing 50 kg breathing at an accelerated rate as a result of physical effort or excitement will inhale 40 liters per minute, ingesting a fatal dose of 208 liters of air in five minutes. It is obvious from these calculations, that the data in safety instructions are always intended to protect smaller, weaker people from accidents under the most unfavorable circumstances. The data given in the literature as "immediately" or "rapidly fatal" doses are furthermore so indefinite as to be unable to satisfy our purposes. In addition, they only refer to the time when a victim has ingested a fatal dose, but not when death occurs, which can sometimes take a very long time.

Rudolfs metod är fel, för att man kan dö innan koncentrationen i kroppen är så hög som 1 mg/kilo. Höga koncentrationer är oproportionerligt snabbare dödliga. Vid 4000 ppm är möss döda i 10 sekunder, vid 500 ppm tar det 5 minuter (se sida 18 i WHO-rapporten).

Dr. Rudolf kan nog en del fastatillståndsfysik och en del oorganisk kemi, men toxikologi förstår han inte (eller så låtsas han vara dummare än vad han är).

Citat:
Ditt tigande i fråga om Holocausthistoriker som bevisligen förfalskat material sänker också din trovärdighet i det avseendet - man bör vara objektiv, och de misstag en forskare gör ska alltid erkännas, helt oavsett vad man tycker om personen i fråga eller hans forskning.
Debattreglarna (som du röstade för) tillåter väl inte att du tillskriver mig uppfattningar pga vad jag inte säger?
Citera
2005-03-16, 11:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Räknas skriverierna av skämtet till cyanidexpert Leuchter som toxikologisk facklitteratur?

Jag räknar in Leuchterrapporten bland forensiska undersökningar inklusive provanalyser, givetvis, och det är den överlägset viktigaste och ärligaste forensiska undersökning som gjorts i Auschwitz-Birkenau före Rudoilfs egen, som du kan försäkra dig om genom att jämföra vad segrarmakterna misslyckats med så uppseendeväckande på den fronten.
Den toxikologiska facklitteraturen beaktar Rudolf på ett vetenskapligt föredömligt sätt - patetiskt att du polemiskt billigt försöker få det till att han "litar till pressmeddelanden och ägnar sig åt pseudovetenskap". Så länge du inte styrker ditt påstående är det inget annat än ett irriterat utrop helt utan substans. Vad är pseudo-vetenskapligt i Rudolfrapporten?

Citat:
Debattreglarna (som du röstade för) tillåter väl inte att du tillskriver mig uppfattningar pga vad jag inte säger?

Nej, men nu är det inte det jag gör heller, jag uppmärksammar ditt tigande - och det bryter inte mot några regler, lika lite som att påpeka att någon slingrar sig, uttrycker sig dumt, vägrar svara på frågor osv. Att du har en personlig aversion mot Germar Rudolf är ju övertydligt, liksom att du har det gentemot mig.
Citera
2005-03-16, 11:42
Bannlyst
Citat:
Om du skrivit ut milli och mikro och inte uppsåtligt fösökt vilseleda och sabotera debatten hade det varit att föredra. Alldeles särskilt med tanke på att vart och ett av dina inlägg är mer eller mindre späckat med misstag och svammel - man kan inte reagera på alla de missförstånd som hittat vägen in i din hjärna genom att fråga upp i tråden, då blir ämnet "GWB:s misstag och missförstånd" snarare än Auschwitz eller vad det nu är man har föresatt sig att dryfta. Låt oss enas om att vara tydliga och ärliga, så slipper vi sånt, okej?

Jag tog siffrorna från Rudolf med Mulen´s rapport, har bara kopierat dom RAKT AV INGET ANNAT. Så där hade du inget att komma med.

Citat:
Germar Rudolf är till skillnad från dig logisk, ja. Han har inget att invända mot de analysmetoder det oberoende Alphalaboratoriet tillämpade på Leuchters prover, och det som intresserade Rudolf mest var att få en utförlig undersökning av desinfektionskammarna till stånd, som jämförelsematerial.
Nu kan nämligen var och en tydligt se vad det regelbundna bruket av cyanvätegas under vissa omständigheter (som i högsta grad var rådande i bårhuslokalerna) leder till för spår i form av massiva halter av järncyanidavlagringar - något Krakowinstitutet inte dokumenterade, därför att de inte ville spåra alla former av cyanid i desinfektionskammarna.

Nu uterlämnar DU FAKTA Rudolf med Mulen säger:

"Many samples have already been taken from the alleged 'gas chambers' by the Cracow team and Leuchter, all with at least nearly negative results."

Så han refererar till BÅDA rapporterna INTE som DU PÅSTÅR bara Leuchters.

Snacka om att vilseleda folk
Citera
2005-03-16, 11:44
Medlem
quarks avatar
Citat:
Jag räknar in Leuchterrapporten bland forensiska undersökningar inklusive provanalyser, givetvis, och det är den överlägset viktigaste och ärligaste forensiska undersökning som gjorts i Auschwitz-Birkenau före Rudoilfs egen, som du kan försäkra dig om genom att jämföra vad segrarmakterna misslyckats med så uppseendeväckande på den fronten.
Ärlig?
Var Leuchters sätt att i smyg börja hacka i muren ärlig?
Leuchter har förstås ingen som helst forensisk kompetens.
Dessutom kan han inte läsa enkla tabeller, så att han inte ens vet hur vilka koncentrationer som krävs för att bli av med löss.
Han kan inte räkna enheter heller, och när hans miniräknare ger svaret "120 till 150" gram per 2 kubik fot, så tror han på det.

Leuchter är ett skämt, och Rudolf använder honom som källa, hellre än att använda review-artiklar som rapporten om cyanider av World Health Organisation.
Citat:
Den toxikologiska facklitteraturen beaktar Rudolf på ett vetenskapligt föredömligt sätt - patetiskt att du polemiskt billigt försöker få det till att han "litar till pressmeddelanden och ägnar sig åt pseudovetenskap". Så länge du inte styrker ditt påstående är det inget annat än ett irriterat utrop helt utan substans. Vad är pseudo-vetenskapligt i Rudolfrapporten?
Rudolf reproducerar i facsimile tidningsartiklar och pressmeddelanden. Är det toxikologi?
Citera
2005-03-16, 12:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Ärlig?
Var Leuchters sätt att i smyg börja hacka i muren ärlig?
Leuchter har förstås ingen som helst forensisk kompetens.

Människor med forensisk kompetens vågade tydligen inte undersöka de påstådda mordredskapen i Auschwitz efter kemiska spår av den påstådda "gasningen". Alltså fixade teamet Zündel-Leuchter, den ene en kämpe för yttrandefrihet, den andre en avrättningsexpert, de prover som behövdes och överlämnade dem till ett oberoende laboratorium för analys.
Naturligtvis är det ärligt, givetvis är det berömvärt. De som ljuger och döljer och förhalar och vägrar undersöka är de som inte är ärliga (jag syftar här på den lukrativa Holocaustindustrin, som invigde ännu ett gigantiskt "Förintelsetempel" i går i Israel, där vår förvuxne griskulting till statsminister förstås var närvarande och betygade krigsförbrytaren Sharon sin och därmed Sveriges vördnad och undergivenhet. )

Citat:
Rudolf reproducerar i facsimile tidningsartiklar och pressmeddelanden. Är det vetenskap?

Inte om han lutade sig mot "pressmeddelanden" som ersättning för toxikologisk facklitteratur - men varför det skulle vara fel att reproducera relevanta artiklar i facsimile i en omfattande och historiskt viktig rapport, som vänder sig även till andra än de mest förskruvade fackidioter (jag menar förstås inte dig ), får du gärna förklara? Men framför allt vill jag att du tydligt uttrycker vad i Rudolfrapportens provtagningar, analysresultat, disposition osv. som är "pseudovetenskap". Är hans redovisade kemiska fakta felaktiga? Är hans slutsatser felaktiga? Varför i så fall? Och har du något som visar att de förvirrade "vittnesutsagorna" om "industriell massgasning av judar" är annat än en urban legend som dessvärre kom att fastslås som "historisk sanning", därför att de som fastslog det inte ställde sig frågan om hur det rent naturvetenskapligt och logistiskt skulle ha kunnat genomföras, och inte heller krävde några bevis, förutom "gripande vittnesmål" av hämndlystna fångar?
Citera
2005-03-16, 12:04
Medlem
Ruskigbusss avatar
Nu vill jag att ni återvänder till sakfrågorna och slutar diskutera varandras kunskaper eller språkbruk.

Jag har raderat något inlägg och kommer att återvända för att se om inte fler behöver raderas.

/Moderator
Citera
2005-03-16, 12:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George W Bush
Jag tog siffrorna från Rudolf med Mulen´s rapport, har bara kopierat dom RAKT AV INGET ANNAT. Så där hade du inget att komma med.

Nu uterlämnar DU FAKTA Rudolf med Mulen säger:

"Many samples have already been taken from the alleged 'gas chambers' by the Cracow team and Leuchter, all with at least nearly negative results."

Så han refererar till BÅDA rapporterna INTE som DU PÅSTÅR bara Leuchters.

Snacka om att vilseleda folk

Nej, varken jag eller Rudolf vilseleder någon. Men vi kräver att fri forskning ska kunna bedrivas och en fri historievetenskaplig diskussion även om judeförföljelserna föras. Rudolf refererar till Krakowinstitutets rapport, det har jag ju aldrig förnekat, eller hur, min unge vän? Däremot är han starkt kritisk till deras (sannolikt politiskt motiverade) brist på vetenskaplig kompetens, i och med att de valde den analysmetod de gjorde, som inte registrerar halterna av järncyanidavlagringar. Han är alltså medveten om, och skriver förstås också det, att Leuchters provresultat är mer seriösa och heltäckande - men i fråga om "gaskammarna" kommer ju alla undersökningar till väldigt likartade resultat, dvs. minimala spår av cyanid, inget som tyder på att någon "industriell massgasning" ägt rum i dessa för ändamålet ytterst illa lämpade bårhuslokaler nära krematorierna. Eller hur? Inga kemiska spår av "industriell massgasning", det håller du med om, inte sant?
Citera
2005-03-16, 12:45
Bannlyst
Citat:
Nej, varken jag eller Rudolf vilseleder någon. Men vi kräver att fri forskning ska kunna bedrivas och en fri historievetenskaplig diskussion även om judeförföljelserna föras. Rudolf refererar till Krakowinstitutets rapport, det har jag ju aldrig förnekat, eller hur, min unge vän? Däremot är han starkt kritisk till deras (sannolikt politiskt motiverade) brist på vetenskaplig kompetens, i och med att de valde den analysmetod de gjorde, som inte registrerar halterna av järncyanidavlagringar. Han är alltså medveten om, och skriver förstås också det, att Leuchters provresultat är mer seriösa och heltäckande - men i fråga om "gaskammarna" kommer ju alla undersökningar till väldigt likartade resultat, dvs. minimala spår av cyanid, inget som tyder på att någon "industriell massgasning" ägt rum i dessa för ändamålet ytterst illa lämpade bårhuslokaler nära krematorierna. Eller hur? Inga kemiska spår av "industriell massgasning", det håller du med om, inte sant?

Du utelämnar att Rudolf med Mulen nämner BÅDAE Leuchter och Institute of Crakow. Det är att vilseleda folk och utelämna FAKTA
LÄS vad Rudolf skriver. Han säger i sitt försvar av att BARA ha undersökt crema II, detta gjorde han för att Leuchter och Institute of Crakow redan hade undersökt detta. Hur vet Rudolf med Mulen helt plötsligt att Institute of Crakow´s metoder dög till detta då??????
Citera
2005-03-16, 13:00
Medlem
quarks avatar
Citat:
Nej, varken jag eller Rudolf vilseleder någon. Men vi kräver att fri forskning ska kunna bedrivas och en fri historievetenskaplig diskussion även om judeförföljelserna föras. Rudolf refererar till Krakowinstitutets rapport, det har jag ju aldrig förnekat, eller hur, min unge vän? Däremot är han starkt kritisk till deras (sannolikt politiskt motiverade) brist på vetenskaplig kompetens, i och med att de valde den analysmetod de gjorde, som inte registrerar halterna av järncyanidavlagringar.
Men Krakow kan i så fall ju bara ge lägra värden?
Varför har revsionisterna problem med det?
Och (som jag redan skrev tidigare) använde rättskemisterna antagligen samma analysmetod som vid förgiftningar. Vid analys av ärtsoppa och avlidna ärtsoppaätare vill man ha cyanidjornerna som är giftiga, och inte de harmlösa som är bundna till järn. De följde nog bara protokollet.

Rudolf/Gauss är inte frisk när han vill se konspirationer där.

Citat:
Han är alltså medveten om, och skriver förstås också det, att Leuchters provresultat är mer seriösa och heltäckande - men i fråga om "gaskammarna" kommer ju alla undersökningar till väldigt likartade resultat, dvs. minimala spår av cyanid, inget som tyder på att någon "industriell massgasning" ägt rum i dessa för ändamålet ytterst illa lämpade bårhuslokaler nära krematorierna. Eller hur? Inga kemiska spår av "industriell massgasning", det håller du med om, inte sant?
Jådå, undersökningarna visar spår av cyanid i väggarna som är problematiska för revisionisterna (du har ju krystade idéer om avlusendet av lik...)
Citera
2005-03-16, 13:03
Medlem
Ruskigbusss avatar
Ok. Nu har jag rensat lite.

Kan ni sluta KRÄVA svar - leder bevisligen ingen vart.
Och om någon skrivit fel och medgett det - så finns det inget skäl att fortsätta gnaga på det benet.

Nu orkar jag inte hålla på med tillsägelser - men om inte tonen skärps i tråden så kommer sånt att delas ut.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in