2012-08-04, 07:38
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reed-Paul
Ifrågasatt? Du har inte fattat att du inte kan detta utan påstår bevisligen att 300ppm kan döda en människa men det krävs mer för att döda 1000 personer. Detta är direkt felaktig och det fattar du inte. Du har haft fel sen 2005 och du har fortfarande fel. Måste vara rekord.

Jag skäms inte ett dugg, jag har kunskapen om detta du inte har och tillrättalägger dina felaktigheter.
Om du sen blir sur över detta så är det ditt problem.
Vill du lägga fram sakkunskaper så kanske det är klädsamt för dig att dom är riktiga.
Att fabulera ihop felaktigheter lär ju knappast hjälpa din sak.

Om du nu stör dig på att någon påvisar dina felaktigheter vilket du verkar ha haft svårt för tidigare också, varför bara inte svälja stoltheten och gå vidare. Du hade/har fel och det är nu bevisat.
Är det något med dessa siffror som gör att hela judefrågan vänds uppochner?

Helt underbart se.. Du lär dig snart, de kommer aldrig erkänna att de har fel. Quark provade för några år sedan förklara för dessa herrar. Om jag inte minns fel, så är quark en kemist, men han måste ha också fel..

Om du får tillfälle läs German Rudolf's skrifter... Så lär du höja på ögonbrynen. Det var det som fick mig tveka att dessa revisionister är seriösa. Med hjälp att förvränga siffror med dylikt, hänvisar de dessa "skrifter". Vilket jag tro du börja förstå...
Citera
2012-08-04, 08:48
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Hur stort utrymme kräver 1000 människor? Kan vi räkna med tysk teknik?
Bara du inte använder vanlig revisionistteknik.
Hur många personer var det Kues trodde per m2?

/VV
Citera
2012-08-04, 10:57
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ifrågasatt? Du har inte fattat att du inte kan detta utan påstår bevisligen att 300ppm kan döda en människa men det krävs mer för att döda 1000 personer. Detta är direkt felaktig och det fattar du inte. Du har haft fel sen 2005 och du har fortfarande fel. Måste vara rekord.

Jag skäms inte ett dugg, jag har kunskapen om detta du inte har och tillrättalägger dina felaktigheter.
Om du sen blir sur över detta så är det ditt problem.
Vill du lägga fram sakkunskaper så kanske det är klädsamt för dig att dom är riktiga.
Att fabulera ihop felaktigheter lär ju knappast hjälpa din sak.

Om du nu stör dig på att någon påvisar dina felaktigheter vilket du verkar ha haft svårt för tidigare också, varför bara inte svälja stoltheten och gå vidare. Du hade/har fel och det är nu bevisat.
Är det något med dessa siffror som gör att hela judefrågan vänds uppochner?
Du vet inte ett skit om mina kunskaper. Du bara hoppar in i en diskussion du inte vet innehållet i och nu, i efterdyningarna av druvornas vrede, inser du det och försöker hålla näsan ovanför vattenytan. Vem som blev arg märktes tydligt igår:Dit totala fanerande… samt något du inte lever upp till: Jag skiter högaktningsfullt i vilka frågor du vill driva. Men kasta skit och substanslös ävja det skiter du inte i. Du är patetisk!

Är du intresserad svarar du på frågorna, använder Nizkor dubbla måttstockar och gäller WHOs och HPAs gränsvärden lika för en person eller ett oändligt antal?

Det är frågan som du inte vågat ta i ens med tång. Kasta skit på motdebattören ärt du bra på och jag tycker synd om de elever som får utstå din intolerans. Du borde sopa hangarer på Kolahalvön istället för att sitta här och skapa bråk och dålig stämning. Skärp dig och visa att du är vuxen nog att klara av en vanlig debatt utan påhopp.
Citera
2012-08-04, 10:58
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Helt underbart se.. Du lär dig snart, de kommer aldrig erkänna att de har fel. Quark provade för några år sedan förklara för dessa herrar. Om jag inte minns fel, så är quark en kemist, men han måste ha också fel..

Om du får tillfälle läs German Rudolf's skrifter... Så lär du höja på ögonbrynen. Det var det som fick mig tveka att dessa revisionister är seriösa. Med hjälp att förvränga siffror med dylikt, hänvisar de dessa "skrifter". Vilket jag tro du börja förstå...
Kan du svara på den väsentliga frågan Herkulesbig?

Använder Nizkor dubbla måttstockar och gäller WHOs och HPAs gränsvärden lika för en person eller ett oändligt antal?
Citera
2012-08-04, 11:00
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Bara du inte använder vanlig revisionistteknik.
Hur många personer var det Kues trodde per m2?

/VV
Du får använda vilken teknik du vill utom den dodgingteknik ni gjort er kända för under årens lopp.

Använder Nizkor dubbla måttstockar och gäller WHOs och HPAs gränsvärden lika för en person eller ett oändligt antal?
Citera
2012-08-05, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Du vet inte ett skit om mina kunskaper.

Jag vet att du inte kan skilja på mängd och koncentration. Det har jag bevisat för alla här i tråden.

Jag kunde inte vara mer ointresserad av vad du tycker skall diskuteras här i tråden, du har inte startat tråden, du är inte moderat i tråden och alltså har du absolut ingen rätt att kräva saker av folk hur dom skall diskutera saker bara för det skall passa dig.

Jag gjorde ett inlägg för att påvisa dina fatala felaktigheter du la in i tråden.

Att du sedan inte kan erkänna dina fakta fel och gå vidare är inte mitt problem.

Dina inlägg genomlyses av faktafel då du påstår att man behöver mer ppm för att döda 1000 personer mot en person.
Detta är felaktigt och har påvisats för dig sedan 2005. Men du hävdar fortfarande att du inte gjort något fel alls. Detta är mycket graverande att du inte är mogen nog att erkänna ett fel och gå vidare.

Man kan ju undra vilken agenda du har och vad som faller i din världsbild om du skulle erkänna detta fatala misstag du gjort.
Citera
2012-08-05, 10:41
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag vet att du inte kan skilja på mängd och koncentration. Det har jag bevisat för alla här i tråden.

Jag kunde inte vara mer ointresserad av vad du tycker skall diskuteras här i tråden, du har inte startat tråden, du är inte moderat i tråden och alltså har du absolut ingen rätt att kräva saker av folk hur dom skall diskutera saker bara för det skall passa dig.

Jag gjorde ett inlägg för att påvisa dina fatala felaktigheter du la in i tråden.

Att du sedan inte kan erkänna dina fakta fel och gå vidare är inte mitt problem.

Dina inlägg genomlyses av faktafel då du påstår att man behöver mer ppm för att döda 1000 personer mot en person.
Detta är felaktigt och har påvisats för dig sedan 2005. Men du hävdar fortfarande att du inte gjort något fel alls. Detta är mycket graverande att du inte är mogen nog att erkänna ett fel och gå vidare.

Man kan ju undra vilken agenda du har och vad som faller i din världsbild om du skulle erkänna detta fatala misstag du gjort.
Du vet inte ett skit, vilket du ju faktiskt erkänner också; ” Jag kunde inte vara mer ointresserad av vad du tycker skall diskuteras här i tråden”, men det tänkte du kanske inte på? En diskussion fungerar inte på det viset att man kan hoppa in var som helst och hur som helst med vilken smörja som helst utan att ha tagit del av föregående poster. Det är ett gravt intellektuellt klavertramp.

Jag har aldrig påstått något av det du hävdar, vilket du kanske hade förstått om du läst hela konversationen, vilket du bevisligen inte gjort. Hade du läst alla mina inlägg hade du möjligen, säger möjligen, begripit vad det handlar om. Lider du av vuxen-damp kanske? Söker du en bekräftelse för din mognad? Något dina ”elever” inte kan ge dig?

Citera
2012-08-05, 11:44
Medlem
Citat:
Du vet inte ett skit,

Jo jag vet att du inte vet skillnaden mellan mängd och koncentration. Vilket jag citerat direkt från dina egna inlägg.

Citat:
Exemplet handlade inte om ppm, utan om 300mg/m3. Så du tror på fullaste allvar att alla tusen personer kommer att dö omedelbart om dessa tvingas andas in denna mängd?

Detta har du skrivit, du kan raljera om allt annat du vill, detta förföljer dig och ingen annan.
DU försöker göra analysen av det du tror 2 olika sätt att mäta dödligheten av ett ämne. Du fattar inte att det du beskriver är samma sak.

PPM och mg/m3 är 2 sätt att mäta samma sak. Lika som att (US) Gallon och liter mäter samma sak.

Citat:
Jag har aldrig påstått något av det du hävdar, vilket du kanske hade förstått om du läst hela konversationen, vilket du bevisligen inte gjort. Hade du läst alla mina inlägg hade du möjligen, säger möjligen, begripit vad det handlar om.
Jo jag börjar förstå vad det handlar om, du vägrar erkänna dina fatala misstag och att erkänna dessa verkar vara så traumatiskt att du istället skriver om massa andra saker.

Men jag kan dra dom igen.

Citat:
Det är bara det att du har fel, vilket jag försökte påvisa med mitt inlägg som också länkar till de fakta som kemisten Rudolf lägger fram. 300 ppm räcker för att döda EN (1) människa men tusen skulle nog bara bli svårt plågade. Naturligtvis krävs mer Zyklon (du vet att det fanns flera former av Zyklon va?) för att ta död på tusen personer än bara en stackare.

300 ppm kan döda alla människor på jorden. Att du inte inser detta är väldigt graverande för dig i detta ämne.

Citat:
Svar nej. Återigen så är dosen 300 ppm ett mått på vad som krävs för att avliva en människa, sannolikt också en människa med högre sensibilitet för HCN än genomsnittet.
Nej, dosen/koncentrationen 300 PPM är ett mått som beskriver hur många delar av en miljon det krävs för att blandningen skall bli dödlig.
1% är en del av 100. 1‰ är en del av 1000.
Det kommer aldrig att spela någon roll hur många personer som andas in koncentrationen 300ppm, alla kommer att dö. Om det sen är 1 person eller 243 321 st som andas in den koncentrationen har absolut ingen betydelse.

Citat:
Återigen, det framgår klart och tydligt av Rudolfs rapport att koncentrationshalten 300 ppm är vad som krävs för att avliva en människa som är särskilt känslig för ämnet.

Antalet personer är totalt ointressant om man sätter ut enheten ppm.
Hade du eller någon annan skrivit tex. att det krävs 2000gram för att döda en människa så hade påståendet varit mer riktigt.

Man får absolut inte blanda ihop enheter om man skal beskriva vad som skall hända i olika situationer.
Ex.
Att beskriva hastigheten för en bil i km. Är lika fel som dina påståenden om ppm.
Hastigheten beskrivs i tex km/h.

För att använda ditt felaktiga påstående om:
Citat:
Exemplet handlade inte om ppm, utan om 300mg/m3.
Citera
2012-08-05, 12:16
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jo jag vet att du inte vet skillnaden mellan mängd och koncentration. Vilket jag citerat direkt från dina egna inlägg.

Detta har du skrivit, du kan raljera om allt annat du vill, detta förföljer dig och ingen annan.
DU försöker göra analysen av det du tror 2 olika sätt att mäta dödligheten av ett ämne. Du fattar inte att det du beskriver är samma sak.

PPM och mg/m3 är 2 sätt att mäta samma sak. Lika som att (US) Gallon och liter mäter samma sak.

Jo jag börjar förstå vad det handlar om, du vägrar erkänna dina fatala misstag och att erkänna dessa verkar vara så traumatiskt att du istället skriver om massa andra saker.

Men jag kan dra dom igen.

300 ppm kan döda alla människor på jorden. Att du inte inser detta är väldigt graverande för dig i detta ämne.

Nej, dosen/koncentrationen 300 PPM är ett mått som beskriver hur många delar av en miljon det krävs för att blandningen skall bli dödlig.
1% är en del av 100. 1‰ är en del av 1000.
Det kommer aldrig att spela någon roll hur många personer som andas in koncentrationen 300ppm, alla kommer att dö. Om det sen är 1 person eller 243 321 st som andas in den koncentrationen har absolut ingen betydelse.

Antalet personer är totalt ointressant om man sätter ut enheten ppm.
Hade du eller någon annan skrivit tex. att det krävs 2000gram för att döda en människa så hade påståendet varit mer riktigt.

Man får absolut inte blanda ihop enheter om man skal beskriva vad som skall hända i olika situationer.
Ex.
Att beskriva hastigheten för en bil i km. Är lika fel som dina påståenden om ppm.
Hastigheten beskrivs i tex km/h.

För att använda ditt felaktiga påstående om:
Jag ifrågasätter inte det du skriver, vilket jag heller aldrig gjort, och det hade du fattat om du följt debatten men du envisas med att attackera min person och pådyvla mig kunskaper jag aldrig yppat. Istället för att välja poster från mig selektivt skulle du naturligtvis ha läst alla innan du huvudlöst kastade dig in i debatten. Du är förmodligen en liten tonåring som söker uppmärksamhet annars hade du förstås lagt ner dina tirader vid det här laget. Men du måste förmodligen ha rätt till varje oris, även om det kostar dig äran. Ett sjukligt beteende om du frågar mig.

Citera
2012-08-05, 12:43
Medlem
Citat:
Jag ifrågasätter inte det du skriver, vilket jag heller aldrig gjort, och det hade du fattat om du följt debatten men du envisas med att attackera min person och pådyvla mig kunskaper jag aldrig yppat. Istället för att välja poster från mig selektivt skulle du naturligtvis ha läst alla innan du huvudlöst kastade dig in i debatten. Du är förmodligen en liten tonåring som söker uppmärksamhet annars hade du förstås lagt ner dina tirader vid det här laget. Men du måste förmodligen ha rätt till varje oris, även om det kostar dig äran. Ett sjukligt beteende om du frågar mig.

Men ditt erbarmliga nöt...

Han citerar ju gång på gång dina egna inlägg där du i klartext just ifrågasätter, och kommer med totalt felaktiga påståenden om detta med PPM och mg/m3. Det kan inte bil mer tydligt och graverande än så för din del.
Citera
2012-08-05, 13:30
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men ditt erbarmliga nöt...

Han citerar ju gång på gång dina egna inlägg där du i klartext just ifrågasätter, och kommer med totalt felaktiga påståenden om detta med PPM och mg/m3. Det kan inte bil mer tydligt och graverande än så för din del.
Är du också så pass svarslös att du hellre debatterar budbäraren än sakfrågan? Fast det är förstås ditt signum.

Citera
2012-08-05, 15:24
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jag ifrågasätter inte det du skriver,

Det får vi verkligen hoppas nu när du är totalt bortgjord och ägd av Reed-Paul.
Att du inte kan medge att ditt svammlande var totalt felaktigt och patetiskt, är rent löjeväckande.

Skriv nu 50 ggr att du hade helt fel så att vi andra vet att du är på banan när det gäller sakfrågan.
Innan dess är det hopplöst att debattera med dig.

Angående din fråga så vet jag inte vad för måttstock eller vilket gränsvärde du menar.
Kan du förtydliga din fråga en smula?

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in