Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Du vet inte ett skit,
Jo jag vet att du inte vet skillnaden mellan mängd och koncentration. Vilket jag citerat direkt från dina egna inlägg.
Citat:
Exemplet handlade inte om ppm, utan om 300mg/m3. Så du tror på fullaste allvar att alla tusen personer kommer att dö omedelbart om dessa tvingas andas in denna mängd?
Detta har du skrivit, du kan raljera om allt annat du vill, detta förföljer dig och ingen annan.
DU försöker göra analysen av det du tror 2 olika sätt att mäta dödligheten av ett ämne. Du fattar inte att det du beskriver är samma sak.
PPM och mg/m3 är 2 sätt att mäta samma sak. Lika som att (US) Gallon och liter mäter samma sak.
Citat:
Jag har aldrig påstått något av det du hävdar, vilket du kanske hade förstått om du läst hela konversationen, vilket du bevisligen inte gjort. Hade du läst alla mina inlägg hade du möjligen, säger möjligen, begripit vad det handlar om.
Jo jag börjar förstå vad det handlar om, du vägrar erkänna dina fatala misstag och att erkänna dessa verkar vara så traumatiskt att du istället skriver om massa andra saker.
Men jag kan dra dom igen.
Citat:
Det är bara det att du har fel, vilket jag försökte påvisa med mitt inlägg som också länkar till de fakta som kemisten Rudolf lägger fram. 300 ppm räcker för att döda EN (1) människa men tusen skulle nog bara bli svårt plågade. Naturligtvis krävs mer Zyklon (du vet att det fanns flera former av Zyklon va?) för att ta död på tusen personer än bara en stackare.
300 ppm kan döda alla människor på jorden. Att du inte inser detta är väldigt graverande för dig i detta ämne.
Citat:
Svar nej. Återigen så är dosen 300 ppm ett mått på vad som krävs för att avliva en människa, sannolikt också en människa med högre sensibilitet för HCN än genomsnittet.
Nej, dosen/koncentrationen 300 PPM är ett mått som beskriver hur många delar av en miljon det krävs för att blandningen skall bli dödlig.
1% är en del av 100. 1‰ är en del av 1000.
Det kommer aldrig att spela någon roll hur många personer som andas in koncentrationen 300ppm, alla kommer att dö. Om det sen är 1 person eller 243 321 st som andas in den koncentrationen har absolut ingen betydelse.
Citat:
Återigen, det framgår klart och tydligt av Rudolfs rapport att koncentrationshalten 300 ppm är vad som krävs för att avliva en människa som är särskilt känslig för ämnet.
Antalet personer är totalt ointressant om man sätter ut enheten ppm.
Hade du eller någon annan skrivit tex. att det krävs 2000gram för att döda en människa så hade påståendet varit mer riktigt.
Man får absolut inte blanda ihop enheter om man skal beskriva vad som skall hända i olika situationer.
Ex.
Att beskriva hastigheten för en bil i km. Är lika fel som dina påståenden om ppm.
Hastigheten beskrivs i tex km/h.
För att använda ditt felaktiga påstående om:
Citat:
Exemplet handlade inte om ppm, utan om 300mg/m3.