2012-05-15, 17:32
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du experten... Kan du upplysa oss om vilka av dessa utrymmen/lokaler som är våtutrymmen?

Garage
Verkstad
Storkök
Källare

Alla dessa kan ofta vara utrustade med golvbrunnar och avlopp, utan att folk egentligen tänker på dem som just våtutrymme.

Säger man däremot tvättstuga badrum bastu duschrum och liknande så tänker de flesta våtrum.

Hur som helst, oavsett vilket, så kan man installera avlopp i vilka utrymmen man behagar om man anser att de kan fylla en funktion.

Du påstår att det fanns fyra avlopp i någon av dina gaskammare, kan man kalla det för ett våtutrymme?
Citera
2012-05-15, 18:04
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Du påstår att det fanns fyra avlopp i någon av dina gaskammare, kan man kalla det för ett våtutrymme?
Då är, precis som Dr Tinnitus påtalar, mitt garage i själva verket ett våtutrymme!

Inget garage längre trots att det är gjort och avsett för att hysa en automobil (och nej, det är ingen biltvätt) utan just ett våtutrymme... Varför? Jo, för att enligt dig, felia, så är det ett våtutrymme då lokalen har en golvbrunn och ett avlopp.
Citera
2012-05-15, 18:26
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Vet inte vad du dillar om och jag orkar inte bry mig längre.

Det var ju inte oväntat. Men du brydde dig inte om det heller innan. Därför ute blide de svaren.
Men om går på fakta, då

Du såg med egna ögon att han nämnde "gaskammare" med samband spillvärme från krem.
http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=105&l=1

Det betyder, det måste funnits en gaskammare nära krem. Annars hade han inte nämnt det, utan nämnt lik källare.

Men var finns den i så fall ? Eftersom ni hävdar att lik källare var lik källare. Den kunde inte användas till gaskammare. I så fall borde den finnas en ritning med lik källare och en gaskammare.
Men var finns den? Nej trodde det, det finns ingen. Inte vad jag vet!?! Därför har du inte svarat, eller orka bry dig! För du hittar ingen.

Då stämmer det vi bruka säga , "lik källaren" = Kunde användas till gaskammare. Så löser sig allting helt plötsligt, konstigt. Alla bitar trillar på plats igen.

Helt plötsligen förvandlas ändå lik källaren till gas kammare. För vilken lokal menade han annars??
det var enda lokalen, som var lämplig som gaskammare, som var nära krem.
Citera
2012-05-15, 18:33
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det var ju inte oväntat. Men du brydde dig inte om det heller innan. Därför ute blide de svaren.
Men om går på fakta, då

Du såg med egna ögon att han nämnde "gaskammare" med samband spillvärme från krem.
http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=105&l=1

Det betyder, det måste funnits en gaskammare nära krem. Annars hade han inte nämnt det, utan nämnt lik källare.
[...]
Jag tror nog tyvärr att en länk till Topf und Söhne för felia är ungefär lika illa (för honom alltså) som att länka till Yad Vashem i Jerusalem?

Edit: Jag var nog lite snabb på tangenterna där. Det är i själva verket ingen officiell hemsida för företaget Topf & Söhne. Sidan är gjord av Landeshauptstadt Erfurt.
Senast redigerad av d00rkey 2012-05-15 kl. 18:39.
Citera
2012-05-15, 18:39
Medlem
Citat:

Fel....

Jag skrev att det fanns uppgifter på, dokumentation t ex, att det fanns golvbrunnar/avlopp i gaskamrarna, och gav länkar till detta.

Sen får du kalla det vad du behagar, för oavsett vad du kallar det så fanns det tydligen avlopp och då kan dessa vara till nytta om man t ex sölar ner golvet.

Förresten så finns det ju bilder på gaskammare där avloppen i golvet kan ses....
Citera
2012-05-15, 20:33
Medlem
felias avatar
Citat:
Fel....

Jag skrev att det fanns uppgifter på, dokumentation t ex, att det fanns golvbrunnar/avlopp i gaskamrarna, och gav länkar till detta.

Sen får du kalla det vad du behagar, för oavsett vad du kallar det så fanns det tydligen avlopp och då kan dessa vara till nytta om man t ex sölar ner golvet.

Förresten så finns det ju bilder på gaskammare där avloppen i golvet kan ses....

Det fanns alltså avlopp men inget vatten att skölja golven med. Hur lyckades man manipulera judarna att tro att de gick in i en dusch när det inte var ett våtutrymme och inget vatten?
Citera
2012-05-15, 20:57
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Det fanns alltså avlopp men inget vatten att skölja golven med. Hur lyckades man manipulera judarna att tro att de gick in i en dusch när det inte var ett våtutrymme och inget vatten?

Felia famlar desperat.

Man kan ju tänka sig att de hämtade vatten i branddammen.. Eller nåt.

Hur som helst skönt att du ändå har kommit till ståndpunkten att det kan finnas golvbrunnar i andra lokaler än våtrum

Känns det bra?
Citera
2012-05-15, 21:05
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Felia famlar desperat.

Hur som helst skönt att du ändå har kommit till ståndpunkten att det kan finnas golvbrunnar i andra lokaler än våtrum

Känns det bra?
Vilken brand damm ?? Var det ingen simbassäng?? Judarna måste hålla sin kropp frisk, annars kunde de ju inte arbeta. Fast jag vet inte hur de skulle orka göra det, med så lite näringsrikt mat som de fick.
Citera
2012-05-15, 21:11
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Felia famlar desperat.

Känns det bra?

Det låter ju logiskt att installera golvbrunnar men inget vatten, du har väl en i ditt vardagsrum förmodar jag.
Citera
2012-05-15, 21:36
Medlem
Citat:

Citat:
Det låter ju logiskt att installera golvbrunnar men inget vatten, du har väl en i ditt vardagsrum förmodar jag.

Hur vet DU att det inte fanns nåt vatten? Och vad menar du egentligen med det?

Menar du att det inte fanns nåt vatten i byggnaden, eller inte nåt uttag för vatten i aktuell gaskammare?

Är du klar över att det i ett flertal gaskammare monterades falska duschmunstycken i taket? Dessa ger ju då intryck av att det är ett duschrum, men ingen kan ju se om det är rör kopplade tillvatten eller bara fake, innan det är för sent så att säga. Och då det finns beställningar och/eller inventarielistor på sådana duschmunstycken för dessa gaskammare så är det väl inte mycket nytta med ditt pinsamma slingrande och dodgande?

När så sonderkommando behövde vatten för att t ex spola gaskammaren så är jag ganska säker på att vattenslangen var uppfunnen för tiden för dessa händelser....

Jag kan inte annat än hålla med andra användare när de säger att du verkar väldigt desperat och på alla vis undviker att ta till dig de benhårda fakta jag lagt fram de senaste dagarna (och jag har mycket mer i bagaget...) och gör allt för att tramsa med irrelevanta tramssaker och hårklyverier.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2012-05-15 kl. 21:39.
Citera
2012-05-15, 21:51
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Hur vet DU att det inte fanns nåt vatten? Och vad menar du egentligen med det?

.......

Jag kan inte annat än hålla med andra användare när de säger att du verkar väldigt desperat och på alla vis undviker att ta till dig de benhårda fakta jag lagt fram de senaste dagarna (och jag har mycket mer i bagaget...) och gör allt för att tramsa med irrelevanta tramssaker och hårklyverier.

Asch Dr Tinnitus, han bara famlar efter små ledtrådar, som kan störta hela teorin. Han kommer säkert med att det inte fanns vatten, eller inga möjligheter varma vatten med mera...

Man skulle tro enligt felia, att inte tyskarna kunde tänka.. Jag vet inte hur många som var med planera denna "stad" som det var tänkt från början. Men tro du verkligen felia, de inte tänkte på infrastrukturen??

En arbetsplats utan vatten!! Ho Ho .. säg den arbetsplats som inte har vatten!!??
Citera
2012-05-15, 22:22
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Swedens_first_fire-engine.jpg

Här en bild på Sveriges äldsta brandbil.
Observera vattenslangarna på bilen.
Om det fanns vattenslangar i Sverige runt förra sekelskiftet och förmodligen långt tidigare än så, så fanns det kanske vattenslangar i Tyskland på 40-talet?
Eller vad tror du, felia?

molly62@ Du som vet så mkt om Auschwitz, hur fyllde man bassängen?
Hur förde man dit vattnet?

/VV (som inte har några golvbrunnar i vardagsrummet, men som kan föra dit vatten ändå)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in