2012-05-12, 11:37
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Och vad hindrar dig ifrån att kontakta dem?

De har dementerat att de skrivit dokumentet som används för att bevisa att endast 200.000 judar dog.

Den som besöker hemsidan finner att det går bra att läsa den på många språk:

Willkommen Welcome ברוכים הבאים Bienvenue Witajcie| добро пожаловать Лacкaвo пpocимo |
Capдэчнa запрашаем

Den som tvivlar på vetenskapen, vilken revisionist som helst har möjlighet att höra av sig dit.

Kontaktinformation

Contact
Postal address:
International Tracing Service (ITS)

Große Allee 5 - 9
34454 Bad Arolsen
Germany
Opening hours:

Monday to Thursday: 8:00 a.m. – 5:00 p.m.
Friday: 8:00 a.m. – 1:00 p.m.
Phone and fax numbers:

phone: +49 (0)5691 629-0
fax: +49 (0)5691 629-501
Email addresses:

General: email[at]its-arolsen.org
Press Office: communications[at]its-arolsen.org

Det revisionistiska dokumentet är ett falsarium. Antar att det är därför ingen revisionist har lust att få det bekräftat ytterligare en gång. Vilket du håller på att bevisa i handling.
Citera
2012-05-12, 11:44
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Det revisionistiska dokumentet är ett falsarium. Antar att det är därför ingen revisionist har lust att få det bekräftat ytterligare en gång. Vilket du håller på att bevisa i handling.

Jag ska alltså bevisa att det du påstår är sant. Vilken planet kommer du ifrån?
Citera
2012-05-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ha ha Har inte Doorkey , någon koll ?? Du har inte läst mycket här, eller hur ?

Du får reda ut, hur man kan vara oberoende forskare först

Ingen aning. Tycker mest han verkar vara en pajas?

En oberoende forskare tar sig an ämnet utan förutfattade meningar eller personlig inblandning.

Verkar lite mystiskt att det inte finns några fakta eller modern forskning kring det här området?
Påminner en del om religion.

Citat:
Skojar du eller trolla du?? hur kan man vara oberoende?
Finns bara två läger väl??

Jag är oberoende, jag bryr mig bara om sanningen.
Senast redigerad av UrbanWarfare 2012-05-12 kl. 16:41.
Citera
2012-05-12, 16:56
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Jag ska alltså bevisa att det du påstår är sant. Vilken planet kommer du ifrån?

Röda korset bestrider att de skulle ha framställt det dokument som används av förintelsens förnekare.

http://varldenshistoria.se/krig/2a-varldskriget/pastaende-naturliga-orsaker-bakom-dodssiffrorna

Forskarna uppskattar att mellan 5,5 och 6 miljoner judar mördades under Förintelsen. Myten om att ”bara” 200000 dog är hämtad ur studien ”General Psychologus” skriven av en okänd författare, Alexander Scronn. Namnet är troligen en pseudonym, och boken gavs ut 1965 i Brasilien – ett land där många tyska nazister bodde efter kriget. Scronn säger sig basera siffrorna på fakta från internationella Röda korset.

Scronns påståenden har många gånger dementerats av Röda korset. Trots detta använder förnekarna fortfarande Alexander Scronn som ett sanningsvittne

Vill du ifrågasätta den vetenskapliga sanningen, så får du faktiskt anstränga dig själv. Annars får du snällt acceptera att 6 miljoner judar förintades.
Senast redigerad av plackers 2012-05-12 kl. 16:59.
Citera
2012-05-12, 17:07
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare

En oberoende forskare tar sig an ämnet utan förutfattade meningar eller personlig inblandning.

Verkar lite mystiskt att det inte finns några fakta eller modern forskning kring det här området?

Det finns massor av fakta och modern forskning.

Här är ett exempel, där man ner på personnivå arbetar med att finna ödet för var och en av tyska judarna:

http://www.bundesarchiv.de/imperia/md/content/abteilungen/abtr/internet_zu_residentenliste_1_.pdf

Men jag tror att du skulle finna forskning på i stor sett alla universitet med en historisk fakultet.
Citera
2012-05-12, 17:31
Medlem
Citat:
Det finns massor av fakta och modern forskning.

Här är ett exempel, där man ner på personnivå arbetar med att finna ödet för var och en av tyska judarna:

http://www.bundesarchiv.de/imperia/md/content/abteilungen/abtr/internet_zu_residentenliste_1_.pdf

Men jag tror att du skulle finna forskning på i stor sett alla universitet med en historisk fakultet.

Vet inte riktigt vad du vill säga med den länken?
Den handlar om folkräkning och säger (vad jag förstår) att det i början på andra världskriget fanns ca 200 000 judar i Tyskland. Många flyttade sedan därifrån.

Det kanske fanns 100 000 judar i Tyskland under andra världskriget?

Så vi kan anta att väldigt få "tyska" judar dödades i nån förintelse?

Några tyska judar sköts väl dock i littauen som hämnd för att judarna där hade dödat massa litauer?

Så du länkade just ett dokument som säger att knappt några tyska judar drabbades av nån "förintelse".

Citat:

Du tror alla universitet har en avdelning som forskar om förintelsen? Jag är skeptisk
Får prova att ringa svenska universitet på måndag och be att få bli kopplade till deras avdelning för förintelseforskning.....
Senast redigerad av UrbanWarfare 2012-05-12 kl. 17:35.
Citera
2012-05-12, 17:33
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Men det finns massa seriösa forskning om detta. Det går inte gå ifrån det, men det bero på vilken ställning, vederbörande som läser det har.

Vad är sanningen för dig?

Du har några exempel som har tagit's nyligen här i denna tråd.
Robert Jan van Pelt, som anser en av dem, med den största kunskapen om Auschwitz i världen.
Och den personen som bruka anlitas vid eventuella ifrågasättning av "revisionister" som Germar Rudol, Fred leutcher och David Irving. Som tyvärr är bristfälliga forskare, som jag inte litar på ett dugg. David Irving kan jag inte utala mig om personligen, eftersom jag inte har läst av hans böcker ännu.

Jag började som neutral, men svängt om till troende på grund av Germar Rudolf och fred Leutcher , grova misstag. Som med Auschwitz. För de har gjort grova misstag, vilket jag lyfte på ögonbrynen. Som med fred leutcher,kan du se filmen "Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr." Där man märker dessa stora grova missar han gör. Därför blir det inte konstigt man misstror förnekarna mer o mer. Det märks ju tydligt i denna tråd också.

Jag själv läser jag en bok "Dr Goebbels Ministerium" av stig jonasson, Han kan man anses som neutral.
Har precis nästan läst nyligen en annan bok av han "Nazismen i dokument" . Den var skitbra... Den skrevs 1965, alltså långt innan diskussionen om förintelsen kom igång på 80 talet. Och det finns fler...

Nyligen hade forskar team besökt "Reinhard lägrerna" med geologiska undersökningar. Den forskar teamet anses som neutral, de ville undersöka om det fanns spår av gravar. De fann en hel del av dessa massgravar. Men de kan ej gräva upp dem enligt lag. Så det går inte undersöka om de hade blivit gasade , eller vad de dog av. Men de tippar, de ska ligga 800 000 i dessa 3 läger.

Då är det lite svårt, att då tro att RK bilden på endast 271 000 skulle ha dött. Som vi har snackat om sista 20 inläggen.

Som sagt en pussel bit där och en annan pusselbit. Så får man en bild, förintelsen är för stort för den skulle vara en "judisk komplott" för suga ut västlandet.

Men frågan jag undrar fortfarande är om detta med 6 ooo ooo stämmer. Men helt klart det
rör sig om x anatal miljoner, frågan hur många det är. Men det är en annan fråga.
Senast redigerad av Herkulesbig 2012-05-12 kl. 17:35.
Citera
2012-05-12, 17:50
Medlem
Citat:
Men det finns massa seriösa forskning om detta. Det går inte gå ifrån det, men det bero på vilken ställning, vederbörande som läser det har.

Vad är sanningen för dig?

Du har några exempel som har tagit's nyligen här i denna tråd.
Robert Jan van Pelt, som anser en av dem, med den största kunskapen om Auschwitz i världen.
Och den personen som bruka anlitas vid eventuella ifrågasättning av "revisionister" som Germar Rudol, Fred leutcher och David Irving. Som tyvärr är bristfälliga forskare, som jag inte litar på ett dugg. David Irving kan jag inte utala mig om personligen, eftersom jag inte har läst av hans böcker ännu.

Jag började som neutral, men svängt om till troende på grund av Germar Rudolf och fred Leutcher , grova misstag. Som med Auschwitz. För de har gjort grova misstag, vilket jag lyfte på ögonbrynen. Som med fred leutcher,kan du se filmen "Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr." Där man märker dessa stora grova missar han gör. Därför blir det inte konstigt man misstror förnekarna mer o mer. Det märks ju tydligt i denna tråd också.

Jag själv läser jag en bok "Dr Goebbels Ministerium" av stig jonasson, Han kan man anses som neutral.
Har precis nästan läst nyligen en annan bok av han "Nazismen i dokument" . Den var skitbra... Den skrevs 1965, alltså långt innan diskussionen om förintelsen kom igång på 80 talet. Och det finns fler...

Då är det lite svårt, att då tro att RK bilden på endast 271 000 skulle ha dött. Som vi har snackat om sista 20 inläggen.

Som sagt en pussel bit där och en annan pusselbit. Så får man en bild, förintelsen är för stort för den skulle vara en "judisk komplott" för suga ut västlandet.

Men frågan jag undrar fortfarande är om detta med 6 ooo ooo stämmer. Men helt klart det
rör sig om x anatal miljoner, frågan hur många det är. Men det är en annan fråga.

Tack för intressant information. Tycker dock du vänder lite på det när du säger att du inte tror på "förnekarna" och därför måste tro.

Jag vill se bevis för det, inte bevis emot det.

Som du säger är ju Robert Jan van Pelt en riktigt tomte som man inte verkar kunna fästa nån större vikt vid.

Citat:
Nyligen hade forskar team besökt "Reinhard lägrerna" med geologiska undersökningar. Den forskar teamet anses som neutral, de ville undersöka om det fanns spår av gravar. De fann en hel del av dessa massgravar. Men de kan ej gräva upp dem enligt lag. Så det går inte undersöka om de hade blivit gasade , eller vad de dog av. Men de tippar, de ska ligga 800 000 i dessa 3 läger.

Du undrar inte varför forskning är förbjuden? Det är ju precis det jag säger. Det verkar förbjudet att ta reda på sanningen.
Bara det är ju väldigt konstigt.

Ungefär 500 000 judar skulle ju ha dött under samma tidsperiod som andra världskriget i fredstid av naturliga skäl. Kanske ca 750 000 - 1 000 000 dött i krigstid med sjukdom och av umbäraden.

Så ca 500 000 - 1 000 000 judar bör ha dött av naturliga skäl under andra världskriget vilket knappast kan kallas för några offer.

Och vi vet ju sen tidigare att i princip inga tyska judar har dödats utöver det.

Min gissning är att dom flesta som dog, dog av naturliga skäl.
Senast redigerad av UrbanWarfare 2012-05-12 kl. 17:59.
Citera
2012-05-12, 18:08
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad du vill säga med den länken?
Den handlar om folkräkning och säger (vad jag förstår) att det i början på andra världskriget fanns ca 200 000 judar i Tyskland. Många flyttade sedan därifrån.

Det kanske fanns 100 000 judar i Tyskland under andra världskriget?

Så vi kan anta att väldigt få "tyska" judar dödades i nån förintelse?

Några tyska judar sköts väl dock i littauen som hämnd för att judarna där hade dödat massa litauer?

Så du länkade just ett dokument som säger att knappt några tyska judar drabbades av nån "förintelse".

Du tror alla universitet har en avdelning som forskar om förintelsen? Jag är skeptisk
Får prova att ringa svenska universitet på måndag och be att få bli kopplade till deras avdelning för förintelseforskning.....

Just den där länken säger att man genom noggrann och modern forskning inte bara konstaterat att det fanns 600.000 tyska judar. Och man håller som bäst på att kartlägger var och ens individuella öde. Ja, de flesta förintades om du undrar.

http://www.bundesarchiv.de/imperia/m...enliste_1_.pdf

Det finns mycket mer i förbudsarkivet om du orkar besvära dig med att söka sanningen.
Citera
2012-05-12, 18:25
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Tack för intressant information. Tycker dock du vänder lite på det när du säger att du inte tror på "förnekarna" och därför måste tro.

Jag vill se bevis för det, inte bevis emot det.

Som du säger är ju Robert Jan van Pelt en riktigt tomte som man inte verkar kunna fästa nån större vikt vid.

Du undrar inte varför forskning är förbjuden? Det är ju precis det jag säger. Det verkar förbjudet att ta reda på sanningen.
Bara det är ju väldigt konstigt.

Ungefär 500 000 judar skulle ju ha dött under samma tidsperiod som andra världskriget i fredstid av naturliga skäl. Kanske ca 750 000 - 1 000 000 dött i krigstid med sjukdom och av umbäraden.

Så ca 500 000 - 1 000 000 judar bör ha dött av naturliga skäl under andra världskriget vilket knappast kan kallas för några offer.

Och vi vet ju sen tidigare att i princip inga tyska judar har dödats utöver det.

Min gissning är att dom flesta som dog, dog av naturliga skäl.

Nej! lite svårt tro på en person har inte den kunskapen somkrävs, och som inte är en seriös forskare. En seriös forskare undersöker noggrant vilket ingen av vederbörande har gjort som jag har nämnt.. När man upptäcker misstag, efter misstag. Hur ska man gå kunna lita på resten?
Vilken uppenbarat sig tydligen i dessa trådar i denna forumdel.

Jag fick en gång tips på en bra bok, med Germar Rudolf! Men när man läste , så hajade jag till på ett par ställe. Tills jag kom till en grej, som lät väldigt underligt, så jag undersökte det. Det visade sig tydligt att det inte stämde alls. Sedan har man läst mer i om han här. Och förstått han är person ändrar siffror efter behag , för passa han. Vilken seriös forskare gör sådant? Tro han inte det finns andra som har kunskap i denna värld?

Sedan jag läste om Fred leutcher , stora pajas trick, då kunde jag inte hålla mig för grin. Visst kan vara duktig i sitt område som gaskammare expert i USA. Men någon seriös forskare var han inte.

Att Robert Jan van Pelt har jag inte uppfattat det som, på vilket vis. Han om någon seriös forskare. Han jobbar på univesitet, mer man säga om de andra 2. Men har du något om de , så är du välkommen ta fram det. Än så länge har jag inte sett någon konstigt med han har sagt. Han är oberoende forskare också. Men anlitas vid evetuella speciella fall som Irving o lipstad var han med ..
http://www.holocaust-history.org/irving-david/vanpelt/

Forskning förbjuden?? Vad dillar du om, jag berättade precis om ett forsknings projekt som gjordes i reinhardlägren förra året!
Lite svårt dö av naturliga skäl, när det så många som anlände. Vilket ha tas upp innan hur många gånger som helst. En så länge finns det inga bevis på det du påstår. Finns dokument på folk son anlände, men inga dokument på de åker vidare.

Det betyder lägren skulle ha fyllts igen på nolltid. Lite svårt få plats med alla 11 ooo ooo judar, plus alla romer,kommunister,bögar med flera.
Senast redigerad av Herkulesbig 2012-05-12 kl. 18:28.
Citera
2012-05-12, 18:33
Medlem
Citat:
vid/vanpelt/[/url]
Forskning förbjuden?? Vad dillar du om, jag berättade precis om ett forsknings projekt som gjordes i reinhardlägren förra året!
Lite svårt dö av naturliga skäl, när det så många som anlände. Vilket ha tas upp innan hur många gånger som helst. En så länge finns det inga bevis på det du påstår. Finns dokument på folk son anlände, men inga dokument på de åker vidare.

Det betyder lägren skulle ha fyllts igen på nolltid. Lite svårt få plats med alla 11 ooo ooo judar, plus alla romer,kommunister,bögar med flera.

Du skrev själv att forskarna blev förbjudna att undersöka kroppar för att ta reda på hur folk dog. Det var tydligen viktigt att hålla hemligt hur dom dog?

Jag påstår ingenting och hänvisar inte till några "förintelseförnekare"?
Det enda jag påstår är att det inte existerar någon modern forskning eller oberoende fakta på området.
Senast redigerad av UrbanWarfare 2012-05-12 kl. 18:37.
Citera
2012-05-12, 19:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du skrev själv att forskarna blev förbjudna att undersöka kroppar för att ta reda på hur folk dog. Det var tydligen viktigt att hålla hemligt hur dom dog?

Jag påstår ingenting och hänvisar inte till några "förintelseförnekare"?
Det enda jag påstår är att det inte existerar någon modern forskning eller oberoende fakta på området.

Nej jag skrev aldrig de blide förbjudna att göra det. Jag skrev det är förbjudet enligt lag , att göra det.
Som det är i Sverige, det brukas kallas för gravfrid, med fint ord.
Det behövs knappast gräva upp dem, de konstaterandes de dog X antal personer. Lite väl många för vara en naturlig död.

Av vilken nytta har du av gräva upp dem, nej det är ingen hemlighet hur de dog. Det finns hur mycket information som helst, om hur de dog, det behövs knappast gräva upp det för konstatera det.

De finns till med order på det hur det skulle gå till. Vilket vi har tagit upp innan.

Oberoende fakta kan du aldrig få fram , oavsett vilket ämne du pratar om. Det bero på helt på vederbörande som läser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in