2012-05-12, 01:42
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jättesmart felia, eller hur?

Glad att vi når fram till varandra. Kommunikation är grunden till att nå en förståelse och insikt. Kanske kan det uppnås innan din demens blir alltför allvarlig.

Om du inte ännu har förstått vad källan är till att ifrågasätta Scronns påstående kan vara, kanske vi inte kommer längre. Vad gäller RK's siffror och dokumentet kan du visa på var och när RK tagit tillbaka dessa och hur dokumentet är ett falsarium. Många svåra ord nu men jag tror du kanske kan reda upp det, ge inte upp nu!
Citera
2012-05-12, 01:43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Fortfarande ingen källa.

Jag kan ibland känna tacksamhet att en lätt utvecklingsstörd är en djupt förintelsetroende. När jag läser dina debila inlagor, med tillhörande särskrivning och dyslexi, slås jag av tanken att alla som läser det här måste inse hur lurade de är. Jag skulle därför vilja passa på att framföra mitt tack till dig och jag hoppas du har orken att fortsätta posta dina oläsbara påståenden som helt saknar grund, mening och logik.

Sen vill jag bara tala om för dig att "troligen" inte är fakta och om du behöver få en förklaring av ordets innebörd så föreslår jag att du PMar någon av dina handledare som är bekant med din bruna tunga. Lycka till!

Oja!! Men om du undra de konstiga frågorna angående " vittne" och rättegång. Så är det allt efter dina krav...

Som tex detta. om vittnen åberopas så skall dessa ha korsförhörts med understödjande av teknisk bevisning.
[/b] Remember?

https://www.flashback.org/sp31719120

Så om Alexander Scronn är ett sanningsenligt vittne!! Så var är hans vittnesmål, som har blivit korsförhörts. Givetvis med understödjande av tekniska bevis!!
Senast redigerad av Herkulesbig 2012-05-12 kl. 01:45.
Citera
2012-05-12, 01:55
Medlem
felias avatar
Citat:
Oja!! Men om du undra de konstiga frågorna angående " vittne" och rättegång. Så är det allt efter dina krav...

Som tex detta. om vittnen åberopas så skall dessa ha korsförhörts med understödjande av teknisk bevisning.
[/b] Remember?

https://www.flashback.org/sp31719120

Så om Alexander Scronn är ett sanningsenligt vittne!! Så var är hans vittnesmål, som har blivit korsförhörts. Givetvis med understödjande av tekniska bevis!!

Nu var det inte jag som påstod att Scronn var ett "sanningsvittne", det var plackers. Kul att du till sist kunde stava till sanningsenligt.
Citera
2012-05-12, 02:04
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nu var det inte jag som påstod att Scronn var ett "sanningsvittne", det var plackers. Kul att du till sist kunde stava till sanningsenligt.

Jaså? Plackers mening: Scronns påståenden har många gånger dementerats av Röda korset. Trots detta använder förnekarna fortfarande Alexander Scronn som ett sanningsvittne.

Var påstår Plackers, att Scronns är ett sanningsvittne?

Din mening: Alexander Scronn är ett "sanningsvittne" tills du bevisar motsatsen.

Vem är det som påstår??
Senast redigerad av Herkulesbig 2012-05-12 kl. 02:06.
Citera
2012-05-12, 02:07
Medlem
felias avatar
Citat:
Jaså? Plackers mening: Scronns påståenden har många gånger dementerats av Röda korset. Trots detta använder förnekarna fortfarande Alexander Scronn som ett sanningsvittne.

Var påstår Plackers han är ett sanningsvittne?

Din mening: Alexander Scronn är ett "sanningsvittne" tills du bevisar motsatsen.

Vem är det som påstår??

Jag har inte benämnt Scronn som ett "sanningsvittne", därav citattecknen.

Edit: Noterar återigen din fina läsförståelse.
Senast redigerad av felia 2012-05-12 kl. 02:31. Anledning: pwned
Citera
2012-05-12, 03:38
Medlem
Förintelsens offer var 6 miljoner, som det officiellt påstås, Auschwitz-Birkenau del blir därmed 4 miljoner. Om förintelsen pågick i 800 dagar blir det att 5000 personer anlände till Auschwitz varje dygn. De blev inte inregistrerade utan hamnade i gaskammaren där de på något sätt blev gasade till döds.
Enligt krematoriexpert fanns ingen möjlighet att kremera så många personer med 30 retorts som fanns vid Krema II och Krema III, vilket är logiskt.
Massgravar var en omöjlighet genom de markförhållande som är i området. Det fanns endast en möjlighet och det var bålbränning, med att kropparna samlas i bål och förbränns. För att bränna kroppar fordras brännvätska och lämpligast är diesel. Kalkylerar man med 20 L per kropp gick det åt 100.000 L varje dygn. Sedan blir det aska och rester att städa upp och dumpas någonstans efter varje förbränning.
Citera
2012-05-12, 06:10
Medlem
d00rkeys avatar
Är detta (nedan) ett typiskt exempel på hur så kallade "revisionister" (eg. Förintelseförnekare) argumenterar? (Svar: Ja. Man tjatar helt enkelt om samma saker gång på gång. Joseph Göbbels skulle bli stolt.)
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Förintelsens offer var 6 miljoner, som det officiellt påstås, Auschwitz-Birkenau del blir därmed 4 miljoner. Om förintelsen pågick i 800 dagar blir det att 5000 personer anlände till Auschwitz varje dygn. De blev inte inregistrerade utan hamnade i gaskammaren där de på något sätt blev gasade till döds.
Enligt krematoriexpert fanns ingen möjlighet att kremera så många personer med 30 retorts som fanns vid Krema II och Krema III, vilket är logiskt.
Massgravar var en omöjlighet genom de markförhållande som är i området. Det fanns endast en möjlighet och det var bålbränning, med att kropparna samlas i bål och förbränns. För att bränna kroppar fordras brännvätska och lämpligast är diesel. Kalkylerar man med 20 L per kropp gick det åt 100.000 L varje dygn. Sedan blir det aska och rester att städa upp och dumpas någonstans efter varje förbränning.
  • Vad får dig att tro att 4 miljoner (judar) dog i Auschwitz-Birkenau? Glömmer du inte Belzec, Sobibor, Majdanek, Treblinka, Chelmno och Einsatzkommandonas mordorgier bakom östfronten?
  • Var får du siffrorna 800 dagar och 5000 personer per dag ifrån?
  • Vilken är din så kallade "krematorieexpert"? Tillåt mig gissa på Fred Leuchter? Denne är i så fall inte expert på någonting vilket redan har bevisats. Krematoriernas kapacitet rapporterades, då det begav sig och av de direkt berörda, inte räcka till ens om det handlade om 80 000 lik per månad. (Källa här.)
  • Dina vilda och spekulativa teorier (om det ens kan kallas teorier) om kremeringar i det fria har visats inte hålla flera gånger tidigare, men sådana invändningar struntar den sanne "revisionisten" fullständigt i eftersom de inte stämmer med den förutfattade åsikten om att nazisterna inte mördade några judar! (Eftersom nazisterna inte mördade några judar så kan det inte ha förekommit några mord på judar, om jag har förstått saken rätt?)

PS: felia borde minsann skriva en wikipediaartikel om Alexander Scronn för att upplysa oss andra om vilken förträfflig "forskare" (?) denna person (?) är. I min värld skulle General Psychologus annars kunna vara skriven av Kalle Anka och då ha exakt samma trovärdighet.
Citera
2012-05-12, 07:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag har inte benämnt Scronn som ett "sanningsvittne", därav citattecknen.

Edit: Noterar återigen din fina läsförståelse.

Jaså? *gäsp*

Oj Hur missade jag du hade svarat?
Det är inte ännu sent här!
Vilken ursäkt du kom med igen !! jisses... Men som vanligt var blide dina bevis av, med korsförhörda vittnen av? Så jag får väl uppreppa mig igen. Men jag vet, att jag ej kommer få ett svar. Men det hade jag inte väntat mig heller. Lagro, gör tappra försök i alla fall.
Men det är ett påstående, som du inte kan bevisa. lol.. Konstigt , eller hur??
Men kanske för personen inte finns!! Så hur kan han varit ett "sanningsenlig vittne" ?? Inte ens det, kan du svara på ..

Inte en enda fråga, som jag ställde kunde du besvara, eller motbevisa "världens historia" påstående.

Så var har du personuppgifter på "Alexander Scronn" ? Att han är en verklig person, om inte så finns han inte. Om han är en pseudonym, hur kan han vara en sanningsenlig vittne?? Vilken rättegång har han varit på?

Om det är en pseudonym, så borde det bekräftas av en annan forskare, men det har det inte gjort ! eller? I så fall, vilken forskare kan bekräfta hans story??

Röda korset förneka det har hänt!! Konstigt, eller hur? Av vilket intresse har röda korset med att räkna "jude offer" ??

Lite väl många motsägande uppgifter, eller hur?? Alltså är det ett skämt, från en amatör forskare.

Det säger bara, hur ni förnekare har svårt bevisa er teori. Eftersom det faller sönder, då kommer man sådant påstående som du gör. Eftersom du har inga svar!! Jättesmart felia, eller hur?
Senast redigerad av Herkulesbig 2012-05-12 kl. 07:26.
Citera
2012-05-12, 10:21
Medlem
felias avatar
Citat:
Jaså? *gäsp*

Jag förstår att du är trött efter allt tänkande din demyeliserade hjärna tvingats genomgå under natten. Dina tappra försök att vältra över RK's dokumentautenticitet och dess återkallande på mig, blir en rätt bisarr tankevurpa men du är ju van vid att krysta fram dessa i forumet. Om du är osäker på vad RK gör i krig så borde du fråga dem om deras verksamhet så hjälper de dig säkert till insikt och förståelse, även om du behöver lite stöd att ta in så självklara begrepp.
Citera
2012-05-12, 10:41
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
PS: felia borde minsann skriva en wikipediaartikel om Alexander Scronn för att upplysa oss andra om vilken förträfflig "forskare" (?) denna person (?) är. I min värld skulle General Psychologus annars kunna vara skriven av Kalle Anka och då ha exakt samma trovärdighet.

Jag är smickrad över din beundran men jag avstår nog en artikel som jag vet att du kommer feltolka. Kul att du läser Kalle Anka men knappast förvånande då din värld tycks innehålla en del fantasier och bisarra önskningar.

Om vi återgår till Alexander Scronn så skulle jag vilja veta var jag utnämnt denne till "forskare"? Först blev han "sanningsvittne" och nu detta. Att ni troende sitter och fabulerar ihop epitet för klistra dem på meningsmotståndare är gängse metodik men det vore det intressant om ni någon gång kunde lägga fram ett påstående som är korrekt.

Eftersom du och en del andra här tycks ha svåra problem med att undergräva Scronns dokument från RK så tycker jag att du åtminstone kunde visa upp en trovärdig källa, dvs inte en gammal kommunistisk batikhäxa på en judeblaska, som visar hur dokumentet är falskt.

Som du ser har jag medvetet utelämnat frågetecken i min frågeställning då jag av erfarenhet vet att det är lönlöst att fråga dig om något.
Citera
2012-05-12, 10:44
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Jag förstår att du är trött efter allt tänkande din demyeliserade hjärna tvingats genomgå under natten. Dina tappra försök att vältra över RK's dokumentautenticitet och dess återkallande på mig, blir en rätt bisarr tankevurpa men du är ju van vid att krysta fram dessa i forumet. Om du är osäker på vad RK gör i krig så borde du fråga dem om deras verksamhet så hjälper de dig säkert till insikt och förståelse, även om du behöver lite stöd att ta in så självklara begrepp.

Dokumentet sägs härstamma från Röda Korset, närmare bestämt den här del en av Röda Korset i Bad Arolsen

http://www.its-arolsen.org/en/homepage/index.html

The International Tracing Service (ITS) in Bad Arolsen serves victims of Nazi persecutions and their families by documenting their fate through the archives it manages.

De har dementerat att de skrivit dokumentet som används för att bevisa att endast 200.000 judar dog.

Den som besöker hemsidan finner att det går bra att läsa den på många språk:

Willkommen Welcome ברוכים הבאים Bienvenue Witajcie| добро пожаловать Лacкaвo пpocимo |
Capдэчнa запрашаем

Den som tvivlar på vetenskapen, vilken revisionist som helst har möjlighet att höra av sig dit.

Kontaktinformation

Contact
Postal address:
International Tracing Service (ITS)

Große Allee 5 - 9
34454 Bad Arolsen
Germany
Opening hours:

Monday to Thursday: 8:00 a.m. – 5:00 p.m.
Friday: 8:00 a.m. – 1:00 p.m.
Phone and fax numbers:

phone: +49 (0)5691 629-0
fax: +49 (0)5691 629-501
Email addresses:

General: email[at]its-arolsen.org
Press Office: communications[at]its-arolsen.org
Citera
2012-05-12, 11:11
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Dokumentet sägs härstamma från Röda Korset, närmare bestämt den här del en av Röda Korset i Bad Arolsen

http://www.its-arolsen.org/en/homepage/index.html

The International Tracing Service (ITS) in Bad Arolsen serves victims of Nazi persecutions and their families by documenting their fate through the archives it manages.

De har dementerat att de skrivit dokumentet som används för att bevisa att endast 200.000 judar dog.

Den som besöker hemsidan finner att det går bra att läsa den på många språk:

Willkommen Welcome ברוכים הבאים Bienvenue Witajcie| добро пожаловать Лacкaвo пpocимo |
Capдэчнa запрашаем

Den som tvivlar på vetenskapen, vilken revisionist som helst har möjlighet att höra av sig dit.

Kontaktinformation

Contact
Postal address:
International Tracing Service (ITS)

Große Allee 5 - 9
34454 Bad Arolsen
Germany
Opening hours:

Monday to Thursday: 8:00 a.m. – 5:00 p.m.
Friday: 8:00 a.m. – 1:00 p.m.
Phone and fax numbers:

phone: +49 (0)5691 629-0
fax: +49 (0)5691 629-501
Email addresses:

General: email[at]its-arolsen.org
Press Office: communications[at]its-arolsen.org

Och vad hindrar dig ifrån att kontakta dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in