Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Fred Leuchter som anses expert på krematorieugnar, gjorde bedömningen att det gick att kremera 7 kroppar per dygn som maximum i varje ugn. Normalt var 3 kremeringar per dygn vanlig, enligt honom, med de ugnar som fanns vid Krema II och Krema III, 15 st vid varje , alltså 30 ugnar totalt.
Sedan finns det uppgifter om att 2.600 kroppar kunde kremeras per dygn.
En annan uppgift säger i Krema II och Krema III kunde kremeras 4.416 kroppar per dygn, vilket gör 6 kroppar i timmen " non stop ".
Mycket varierande uppgifter vad gäller kremeringskapaciteten.
Ja för för vem är han expert för? Jo moderna ugnar kanske. Han är expert på gaskammare också, men amerikanska moderna ...
På 1940 talet var det Topf & Sons, som var experterna. De fick ett uppdrag, som de skulle lösa. Den uppgiften göra effektiva ugnar, som kunde bränna så många som möjligt. Det var ingen "kyrko" ugnar de skulle göra. Fred leutcher har inte den kunskapen, han vet kanske väl hur en modern funkar.
Jag bruka ställa den frågan, om inte tyska ingenjörer kunde rita ?? Det var ett 30 tal som ritade dessa ugnar och utvecklade dem från NOLL. Ja, riktigt noll var det inte, för de gjorde krem ugnar till kyrkan.
Så jag tro de hade bättre kunskaper i hur krem ugnarna funkade, än freddie . Dessa beräkningar finns på ritningarna och på papper, som vi har länkat till dig tidigare.
Så vad freddie påstår är, att de inte kunde rita konstruktioner?? De var som utbildade ingenjörer. Freddie var inte ens ingenjör.

Säger inte det dig någonting, att icke utbildad ingenjör, säga emot 30 tal ingenjörer.
Men jag tro du vet, att rita konstruktion är en sak och i verkligheten är en annan sak. Att de höll hela tiden 4 416 hela tiden.är ju fakta att det gjordes det inte. Stora brister uppkom, de fick problem. Mest att teglet inte höll de stora påfrestningar av värme, under lång tid. Det är vad jag har läst. Men det finns papper också, hur lång tid de var i gång, och vilka av ugnarna som var i gång.
Men ingen rita perfekt bil i starten, det utvecklas. Men de blide effektivare, mycket effektivare. Det är konstaterat...
Här om den nya monster brännaren, där de putade in liken på löpande band.
http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=120&l=1
Här har du ett förslag från chef ingenjören, om leda värme från ugnarna till gaskammaren
http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=105&l=1
osv.. du kan titta på sidan och läsa. Ger en bra bild, att de var inga amatörer som ritade, utan 30 tal ingenjörer, som utvecklade dessa ugnar till bli monsterbrännare.
Så vill du man ska tro på en icke utbildad ingenjör, som inte har kunskaper, att de bara kunde bränna så få?

Låter inte väl logiskt?