Nu börjar jag tro du driver med oss, men kan ju svara iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Men hur kunde fångarna drabbas av tyfus?
Tyfus från susning.nu:
"
En svår, smittsam infektionssjukdom orsakad av en rickettsiaart, som överförs till människan av löss.
[...]
Historiskt har fläcktyfus haft stor betydelse och var förr mycket vanlig under krig och i samband med hungersnöd. Detta beror på att spridningen av infektionen förutsätter dålig allmänhygien."
Jag tror det svarar på frågan. Notera att inte engelsmännen heller klarade av epidemin mycket bättre än tyskarna.
Citat:
Och varför blandar du in Viesenthal,han finns inte ens omnämnd i min dokumentation?
Nehe, men jag använde det som källa. Din dokumentation (?) ger jag snart inte fem öre för.
Citat:
Men även om Dr.Klein inte fälldes för sina experiment,så fanns det anledning att ge honom dödsstraff för den vanvård av fångar han tillät ske.Bryter man läkareden på ett så flagrant sätt är dödsstraff nästan för lindrigt.
Varför har du hakat upp dig på Dr Klein? Han är en ganska ointressant figur, som inte ens verkar intressant för förespråkarna av förintelsen.
Då din bok är utgiven 1945, alltså före Nürnbergrättegången, så vore det intressant att veta vilka källor författaren använd sig av? Jag får känslan att han har blandat ihop Dr Klein med Dr Mengele.
Jag har inte hittat någonstans där det står att Dr Klein utfört några experiment. I Belsenrättegången och bland vittnena så sades det inget om att han var ansvarig för något experiment, eller varit av sadistisk natur och brutal mot fångarna. Han blev dömd till döden för att han var delaktig i att särskilja fångarna vid deras ankomst.