Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-16, 11:32
  #1
Medlem
sydhs avatar
Med tanke på att SW:TOR har ett sådant stort fokus på story, och att det är en väldigt stor del av spelet, så tänkte jag att vi kan utöka Star Wars: The Old Republic tråden med denna, så att man lättare kan diskutera story/lore samt spekulera om kommande content som hör till ämnet.

För att hålla spoilers så minimala som möjligt i tråden så skall alla använda spoiler-taggar när man inte pratar om allmän story/lore/spekulation, samt ge så mycket info som möjligt utan att spoila något, som vilken class/chapter/planet/quest det handlar om, och om det är en class quest eller world quest.

Exempel:

Trooper/Chapter1/Coruscant/*Questnamn* - Class Quest

Bounty Hunter/Chapter 3/Corellia/*Questnamn* - World Quest


Förhoppningsvis så kommer denna tråden att slippa undan kaoset i den andra tråden som har ökat mer och mer ända sedan beta-test helgerna, men samtidigt så hoppas jag att folk känner för att diskutera det som denna tråden har att erbjuda även efter att stormen har lagt sig!



Länkar till diverse story/lore:


Allmänt:

The Setting
Timeline
The Sith Empire
The Galactic Republic
The Sacking of Coruscant
The Treaty of Coruscant

Viktiga Karaktärer:

Darth Malgus
The Sith Emperor
Satele Shan
Janarus
Jace Malcom
Darth Angral
Adraas
Rycus Kilran
Naga Sadow
Exar Kun
Revan


Tack till moderator MondoBizzaro för godkännandet!



May the force be with you.
Citera
2011-12-16, 11:33
  #2
Medlem
sydhs avatar
...och för att sätta igång en diskussion så undrar jag hur ni tror att BW kommer att lägga upp story-progression och story-content i allmänhet i patcher. Tror ni att de kommer att ha ett "tema" på varje större content patch, där allt innehåll är anpassat för "temats" story? Det vill säga att både en Warzone och en Flashpoint som läggs till håller sig till samma "tema" istället för att lägga till en ny Warzone för sig och en ny Flashpoint för sig, oberoende av varandra.

Personligen tror jag att de kommer att försöka fläta samman content i patcher relativt väl och binda allt till en story.
__________________
Senast redigerad av sydh 2011-12-16 kl. 11:38.
Citera
2011-12-16, 16:44
  #3
Medlem
leathur_ls avatar
Måste säga att jag tycker att storyn är fantastisk än så länge. Dock störde jag mig något fruktansvärt på...

Coruscant/random quest & companions

Vad gäller din fråga känner jag mig ganska grön på området. Har ingen direkt erfarenhet av MMOs och hur patch-content brukar hanteras. Ska helt klart bli spännande att se, tror och hoppas att de löser det på ett snyggt sätt.
Citera
2011-12-16, 17:06
  #4
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
Måste säga att jag tycker att storyn är fantastisk än så länge. Dock störde jag mig något fruktansvärt på...

Coruscant/random quest & companions

Vad gäller din fråga känner jag mig ganska grön på området. Har ingen direkt erfarenhet av MMOs och hur patch-content brukar hanteras. Ska helt klart bli spännande att se, tror och hoppas att de löser det på ett snyggt sätt.

Aha, vilken tur att det var en av de få quests jag skippade på Coruscant då.
På tal om det så tycker jag att det är lite roligt att i princip alla protocol-droids ser exakt likadana ut, lite variation förutom färg kunde de haft i alla fall.

För övrigt så var det en del i storyn på Taris som jag tyckte var riktigt grym:

Taris/Endar Spire world quest (musikspoiler, inget stort)
Citera
2011-12-16, 18:24
  #5
Medlem
Golachabs avatar
Coruscant/Gree quests


Angående framtida pacher tror jag det blir "tema" som som föreslogs. Säkerligen blir det nån gång per år någon ny planet också.
Citera
2011-12-21, 13:11
  #6
Medlem
sydhs avatar
Ser vekligen fram emot den första patchen! Ska bli intressant att se vad de lägger in för nya funktioner osv.

Det jag helst vill se är guild bank och dual spec, samt en tredje bottom quickslot, den behövs verkligen känner jag. Frågan är om de kommer att lägga in en ny flashpoint samt en ny warzone, ska bli intressant att se!
Citera
2011-12-21, 13:15
  #7
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Ser vekligen fram emot den första patchen! Ska bli intressant att se vad de lägger in för nya funktioner osv.

Det jag helst vill se är guild bank och dual spec, samt en tredje bottom quickslot, den behövs verkligen känner jag. Frågan är om de kommer att lägga in en ny flashpoint samt en ny warzone, ska bli intressant att se!
Det blir nog en hel del bug bashing i första patchen, framförallt performance fixar. Någon morot kommer de säkert med också så FP eller WZ ligger bra till.

Tredje quickslot är ett måste, ja hela UI-sistemet måste nog fixas om. Men det tror jag inte vid får se vid första stora patchen. Dual spec, kanske.
Citera
2011-12-21, 13:17
  #8
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Det blir nog en hel del bug bashing i första patchen, framförallt performance fixar. Någon morot kommer de säkert med också så FP eller WZ ligger bra till.

Tredje quickslot är ett måste, ja hela UI-sistemet måste nog fixas om. Men det tror jag inte vid får se vid första stora patchen. Dual spec, kanske.

Nej, UI't generellt känns som om det måste fixas så fort som möjligt. Detta kommer de kanske göra i samband med att tillåta mods som de har pratat lite om, men inget är ju dock satt i sten förstås, vi kanske inte får mods överhuvudtaget.

Angående Alderaan-story generellt
__________________
Senast redigerad av sydh 2011-12-21 kl. 13:21.
Citera
2011-12-22, 11:56
  #9
Medlem
Golachabs avatar
Glömde helt bort Legacy. Det kommer nog en del av det vid första patchen. Lite mer guildfunktioner vill jag se snarast också. Nu är guilds bara en annan chatkanal i princip vilket känns fattigt i ett modernt mmo.
Citera
2012-01-10, 19:48
  #10
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Glömde helt bort Legacy. Det kommer nog en del av det vid första patchen. Lite mer guildfunktioner vill jag se snarast också. Nu är guilds bara en annan chatkanal i princip vilket känns fattigt i ett modernt mmo.

Tro det eller ej så har jag jag tagit ännu en liten paus från spelandet.
Jo, jag håller med, legacy-systemet införs nog väldigt snart. Antagligen inte 1.1 eftersom att det inte står något om det i patch notes men vi för hoppas på nästa content patch som säkerligen kommer att vara lite större än 1.1, jag skulle gissa på att vi får en sådan runt Mars kanske. Självklart hoppas jag att det införs tidigare då jag väntar på att göra min första alt tills dess ("new character creation options", får hoppas att det är något bra så det är värt väntan).

Angående The Jedi Prisoner (Maelstrom Prison, The Foundry)
__________________
Senast redigerad av sydh 2012-01-10 kl. 20:07.
Citera
2012-01-11, 10:55
  #11
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Tro det eller ej så har jag jag tagit ännu en liten paus från spelandet.
Jo, jag håller med, legacy-systemet införs nog väldigt snart. Antagligen inte 1.1 eftersom att det inte står något om det i patch notes men vi för hoppas på nästa content patch som säkerligen kommer att vara lite större än 1.1, jag skulle gissa på att vi får en sådan runt Mars kanske. Självklart hoppas jag att det införs tidigare då jag väntar på att göra min första alt tills dess ("new character creation options", får hoppas att det är något bra så det är värt väntan).

Angående The Jedi Prisoner (Maelstrom Prison, The Foundry)
Ja, jag är en altoholic så jag har alltid ett gäng alts. Mars låter som en bra gissning.

Citera
2012-01-13, 13:03
  #12
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Mars låter som en bra gissning.

Vilket det var.
Legacy, guild content och PvP content, underbart!

Citat:
Ursprungligen postat av James Ohlen
We've added [Kaon Under Siege], which is actually part one of a two-part epic story that takes place in the galaxy. The second part's going to come out with our release in March. Those are the two content releases that we're giving. We're doing a few small tweaks to the system. We've added anti-aliasing with this first game update, and a few tweaks to PVP, but we've got a lot more game system changes and additions in the second update which comes in March. And then every single update after that will have in addition to new content, new game systems.

http://www.gamespot.com/features/fla...houls-6348435/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback