Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-16, 08:03
  #1
Medlem
Mogna-Meloners avatar
I natt/morse vaknade jag av att mobilen (använder den som väckarklocka) satt igång sin väckningssignal. Det var de första tonerna i väckningssignalen. Men ljudet kom från vänster sida (där det bara finns en tom halva av dubbelsängen) och inte från nattduksbordet där mobilen alltid ligger. Förstod därför direkt att det var en hallucination. Att mobilen inte ringt (den var avstängd men hade väckningsberedskap). Jag har varit med om det där förut - att jag hör väckaren trots att den inte ringer. Eller att jag hört telefonen ringa och ringa när jag sovit fastän den varit avstängd. Men det var länge sen sist. Förmodar att det har att göra med att jag visste innan jag lade mig att min natt skulle bli kort och att jag skulle iväg på 2 ärenden på morgonen innan jag åker till jobbet, dvs en stressig morgon. Så jag somnade lite stressad.

Någon annan som brukar få ljudhallucinationer i form av telefoner och väckarklockor?
Citera
2011-12-17, 19:19
  #2
Medlem
Nope, däremot så får jag för mig att jag hör sms-signalen
Citera
2011-12-17, 19:51
  #3
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evenflow-
Nope, däremot så får jag för mig att jag hör sms-signalen

Mmm, samma här. Jag har sovit med avstängd mobil men ändå hört ett sms komma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback