• 1
  • 2
2011-12-15, 09:36
Medlem
Mohaves avatar
Plus på SVT hade i veckan ett inslag om kundservicen på tele/bredbands-företagen. De provade att ringa Telia, Tele2, Bredbandsbolaget, ComHem och Glocalnet. Inget av företagen svarade direkt. Alla som ringde hamnade i telefonköer. I många fall på¨runt 20 minuter.

Jag känner igen detta. Just nu försöker jag få kontakt med Tele2 där jag är kund. När jag ringer hamnar jag i en lång telefonkö som jag inte tänker stå i. De hänvisar till en "chat". Jag skrev där och bad om deras mejladress. Fick svaret att de inte kommunicerar med sina kunder via mail. Då försökte jag med chatten igen och fick svaret "Chatten är tillfälligt ur funktion"

Citera
2011-12-15, 10:01
Medlem
Herrtrosas avatar
Jag tyckte att Bredbandbolaget var katastrofalt enda till jag bytte till Telia pga. flytt. Numera har det gått upp för mig att jag var jävligt bortskämd under min tid hos BBB.

Vid sidan om Telia så är den värsta kontakten med Swedbanks kundtjänst riktigt illa.
Citera
2011-12-15, 10:17
Medlem
Mohaves avatar
Så sjukt. Jag läste just din tråd, Herrtrosa. Hade missat den. Borde förstås postat i den. Mod får gärna slå samman trådarna.

De här företagen och myndigheterna är enormt bra på att skicka fakturor. Men usla på att ta emot sina kunder.

Varför? Brist på konkurrens? Folk finner sig i vad som helst?
Citera
2011-12-15, 10:20
Medlem
Moffins avatar
Jag säger Fortums kundservice då jag själv jobbar i kundservice på ett bolag som tidigare tillhörde Fortum. De är helt jävla inkompetenta och det är nästan DAGLIGEN de kopplar kunder till mig som tillhör ett annat företag, eller ännu vanligare, EGENTLIGEN ÄR DERAS EGNA..
Citera
2011-12-15, 23:30
Medlem
tryffs avatar
Tja, jag har försökt säga upp mitt abbonemang hos one.com i 2 år...svårslaget
Citera
2011-12-16, 03:09
Medlem
Kompiiitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Tja, jag har försökt säga upp mitt abbonemang hos one.com i 2 år...svårslaget

Tydligen har du inte försökt nog mycket. Att bara försöka utan att ringa/maila är inte så smart.
Citera
2011-12-16, 08:25
Bannlyst
Telias telefonsupport är hemsk

bara att få den är bruden att fatta vad man vill är svårt
att sen bli kopplad till någon som vet vad det gäller (efter en kvart i telefonkö) men där det inte är hennes bord utan hänvisar till någon annan avdelning (nästa telefonkö 10 min) kan göra en förbannad
Citera
2011-12-16, 19:34
Medlem
Bredbandsbolaget är helt klart de värsta jag har råkat ut för. Ljuger.
Citera
2011-12-21, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenfighter
Telias telefonsupport är hemsk

bara att få den är bruden att fatta vad man vill är svårt
att sen bli kopplad till någon som vet vad det gäller (efter en kvart i telefonkö) men där det inte är hennes bord utan hänvisar till någon annan avdelning (nästa telefonkö 10 min) kan göra en förbannad

eller är det kanske du själv som borde tänka till innan du ringer, se till att knappa dig fram till rätt support och förklara ordentligt vad ditt ärende gäller? blir så trött på allt gnäll om okunniga supporter, vilket företag det nu än må vara. det är så många människor som är totalt klappvärdelösa på att förklara vad de egentligen vill och jag ger mig fan på att det ofta är där som saker och ting skiter sig, snarare än pga inkompetens i andra änden
Citera
2011-12-21, 16:05
Medlem
Frejssons avatar
Jag ringer alltid 90400 (företagssupport) istället för 90200.
Man får nästan alltid support direkt och dom har aldrig brytt sig om att jag ringer i privat ärende.
Citera
2011-12-21, 16:13
Hellre 25 minuter i telefonkö än vänta på mailsvar i 4 dagar!
Telia...
Citera
2011-12-21, 18:00
Medlem
Tre må ha sveriges sämsta kundtjänst och mest outbildade personal, undvik!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in