2011-12-21, 20:12
Medlem
ComHem kan var sveriges sämst kundtjänst.

Det blir fel när man beställer
De levererar inte rätt saker
De har enorma köer till kön för att påtala fel eller säga upp abonnemang
Påtalar man felen kan man med lite otur råka ut för en kundtjänstmedarbetare som helt sonika lägger på luren när man påtalar felen
Citera
2011-12-21, 20:29
Medlem
Svarta.Svansens avatar
Fel tråd.

EDIT 2: För mig är det inte från telefon- eller mejlsupport jag hämtar de sämsta upplevelserna, ty mina förväntningar och krav på dessa serviceinstanser är icke speciellt högt ställda. Däremot skyr jag trötta och sura butiksbiträden, sådana som på ett mer personligt plan, med sin fysiska närvaro, skall betjäna mig. När jag får ta emot en blick som säger "Vafan gör du här?" när jag kliver in en butik får jag spader.
Senast redigerad av Svarta.Svansen 2011-12-21 kl. 20:33.
Citera
2011-12-21, 20:46
Medlem
elopis avatar
Utan att tveka Tele2s supportchatt. Antalet skickade sms på fakturan stämde inte överens med mina uppgifter, så naturligtvis kontaktade jag dem. I ca 1.5h fick jag argumentera med, övertala, övertyga och försöka förklara för idioten att siffrorna inte alls stämde, innan han ger sig. Det han gör då, när han inser att jag kanske inte sitter och ljuger, är att fråga efter mitt pw till tele2-inlogget för att kunna kontrollera siffrorna själv Jag byter mitt pw och ger honom det varpå jag får vänta i 20 minuter innan jag får ett "Ah, det är nått fel... vi får återkomma."

Självklart återkom de aldrig. Istället fick jag ett telefonsamtal från Tele2 där de tackar mig för att jag har varit kund i ett år (prova fem ...) och frågar om allting har fungerat bra. Jag svarar att det inte har varit problemfritt och försäljaren kontrar med "Aha.. men hur mycket betalar du för ditt bredband då?" När jag svarar att det ingår i hyran så klickar arslet mig.

Bitterfitta. Skönt att avreagera sig, heh.
Citera
2011-12-22, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Utan att tveka Tele2s supportchatt. Antalet skickade sms på fakturan stämde inte överens med mina uppgifter, så naturligtvis kontaktade jag dem. I ca 1.5h fick jag argumentera med, övertala, övertyga och försöka förklara för idioten att siffrorna inte alls stämde, innan han ger sig. Det han gör då, när han inser att jag kanske inte sitter och ljuger, är att fråga efter mitt pw till tele2-inlogget för att kunna kontrollera siffrorna själv Jag byter mitt pw och ger honom det varpå jag får vänta i 20 minuter innan jag får ett "Ah, det är nått fel... vi får återkomma."

Självklart återkom de aldrig. Istället fick jag ett telefonsamtal från Tele2 där de tackar mig för att jag har varit kund i ett år (prova fem ...) och frågar om allting har fungerat bra. Jag svarar att det inte har varit problemfritt och försäljaren kontrar med "Aha.. men hur mycket betalar du för ditt bredband då?" När jag svarar att det ingår i hyran så klickar arslet mig.

Bitterfitta. Skönt att avreagera sig, heh.
Palla att räkna hur många sms man skickar....
Citera
2011-12-22, 09:32
Medlem
elopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Palla att räkna hur många sms man skickar....

Haha, vem sa något om räkna? Får du två siffror räcker det med att titta på dem för att se att de inte är likadana - men det borde jag inte behöva tala om för dig.
Citera
2012-04-05, 08:43
Medlem
Hahaha Rätt så rolig läsning när man själv jobbar på KS, Dock ska det sägas att dom som jobbar på KS hatar köer lika mkt som kunderna, Dessutom så är det många här som klagar på dålig service, Efter att ha jobbat på flera olika kundtjänster genom åren så kan jag säga att 80% av dom som inte får sina problem lösta är människor med noll självinsikt. Dom ringer in till supporten med tanken att det absolut är företagets fel att det är problem och vägrar kolla över sin egen utrustning, oftast är det kunden som gjort något fel och vägrar lyssna på vad personen i andra änden försöker förklara för kunden, då hjälper det inte mycket vad personen på supporten gör därifrån.
Citera
2012-04-05, 12:02
Medlem
Mohaves avatar
Idag försökte jag igen få kontakt med Tele2.

1. Det går inte att maila dem.
2. Telefonkö som ingen vettig människa orkar stå i. Finns det någon som har kommit fram där någonsin?
3. På chatten som de hänvisar till står det "För närvarande har vi inga lediga chattar. Vänligen vänta några minuter så kommer du att få en ledig kundserivcemedarbetare som hjälper dig."

Tro inte på det där gulliga fåret de har i reklamen!
Citera
2012-04-26, 15:29
Medlem
Mohaves avatar
Wohoo! Nu har jag fått svar från Tele2. På deras hemsida står det att man skall räkna med 5 arbetsdagar för att få ett svar. Jag fick mitt svar efter 21 dagar!

Som väntat var det dock ett helt obegripligt svar. Jag skrev att jag säger upp mitt abonnemang hos dem och inte vill ha något mer med dem att göra. De svarade:

Hej,

Ert telefonnummer: xxx xxxxxx tillhör inte det fasta nätet hos Tele1 längre så jag kan tyvärr inte avsluta det åt er.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice via
tele2.se/kontaktaoss eller på telefonnummer 0772-25 25 25. Du kan alltid läsa om våra
produkter och tjänster på tele2.se

Vänliga hälsningar
xxxxxx xxxxxxxx
Kundservice
Tele2 Sverige AB
Citera
2012-04-27, 16:21
Medlem
Hade tele2, men bytade till Telenor då dom erbjuder obegränsat med internet på mobilen (Dom enda som gör det). Men helvete! Jag trodde inte det var möjligt att få en sån suverän kundtjänst som Telenors 2012!

Tele2 = Vänta på mejlsvar i en vecka, alt sitta i kö runt 50 minuter, alt sitta i supportchattkö 5+ timmar.

Telenor = Ringa, efter tryckandet vad man vill SVARAR EN RIKTIG MÄNNISKA "HEJ VAD KAN JAG HJÄLPA TILL MED!!!!!!" Första gången jag ringde blev jag chockad, närmast bestört!! Efter varit i kontakt med dom ett flertal gånger har det alltid varit samma sak! Och dom löser problem direkt (Problem och problem, jag bytade runt på olika typer av abonnemang). Byter aldrig moboperatör!

Nu undrar jag om det finns ett lika kundorienterat företag inom banksektorn. Droppen var idag när jag ringde till Swettbanks kundservice för att boka ett möte:

Blev kopplad ganska omgående till tidsbokningen, varpå en bimbo svarade "ett ögonblick" och sedan lade ifrån sig luren. Efter 15 minuter tröttnade jag på att lyssna när hon tjattrade med kunder och kolleger. La på ringde igenom samma procedur igen, denna gången sa jag att jag vill boka tid innan hon hann säga nått. Fick reda på att nästa lediga tid var om tre veckor.

"Va! Tre veckor!! Hmm, nä då skiter jag nog i det.."
"Okej, gör så."
"Dra åt helvete."

Någon som har tips på bra bank?
Citera
2012-06-08, 22:47
Medlem
Bredbandsbolaget: För ca 6mån var det klart att vi skulle flytta till radhus så vi vände oss till Bredbandsbolaget för att meddela och se vad dom kunde erbjuda på vår nya adress. Av de alternativa trådlösa samt telebredband så kom vi fram till efter egna undersökningar att den hastighet dom lovat inte skulle levereras. Vi förtsökte då säga upp vårt abonemang, men det var 3 månaders uppsägningst + att man kunde inte säga upp och samtidigt som man gjorde en flyttanmälan. Vi fick vänta med att säga upp tills vi flyttat. De skulle skicka ett stick så vi kunde ha bredband under tiden. ingen utrustning kom på tre månader så vi ringde och inget hände, vi ringde igen och igen. Till slut fick vi ett låne stick på 3,6 gb så från 100 gb ner till 3,6 gb som skulle försörja datorer och en server det funkar ju inte!!! varje gång vi ringde så fick vi säga upp oss igen och fråga vart det nya modemet tagit vägen samt vi fick bara låna sticket i 90 dagar, innan det skulle skickas tillbaka. vi ringde för att få en retur sedel om och om igen . till slut ringde jag och sa att vi har ringt ett antal gånger ,4 för att vara korrect, då kom det en retursedel. Har fler samma problem med att säga upp få ett bra avslut med Bredbandsbolaget!!!?

Securitas: Vi flytta in i vårt radhus för tre månader sedan där vi fick höra av Mäklaren och dom säljande att det fanns ett Hemlarms utrustning som ingick i köpet . Vi fick snart samtal från en mycket dryg och otrevlig dam från Securitas som sa att om vi inte ville ha abonnemanget som de förra ägarna hade kvar så skulle dom komma och plocka ner sin utrustning. Vi fick ju höra att den ingick i köpet av huset så vi ringde Mäklaren och de vi köpte huset av dom visste helt plötsligt inte och skulle ta reda på vad dom hade köpt och inte köpt loss. så Securitas säger att allt är deras och säljarna säger nu att huvudcentralen ej är friköpt så vad ska jag med decorna sensorerna till utan huvudcentralen??? så ord från mäklaren på svenkfastighet och säljarna betyder inget!? heller inte Securitas....!?

Telenor: köpte en samsung av Telenor för ca 6 mån sedan, Fick problem med att den inte växla mellan näten " de analoga 2G till 3G och tillslut tappa simkortet helt.
Så jag åkte till butiken i Farsta lämnade in den. jag fick tillbaka den efter ca 2 veckor men den var inte lagad fast dom sa det var fixad. Så när ja fick tid så lämna jag in den igen för samma problem den skickades ner till Malmö någonstans, de gick 2-3 veckor de skickade ett sms " den skickas vidare" jag fick efter 4-5 veckor tillbaka det och de säger nu att den inte går att laga och är fuktskadad , men den har omöjligt vart i kontakt med fukt eller vatten då jag vart extremt rädd om den och på en gång köpt dubbelskal och skyddsplast för skärmen. ja ha så vad gör jag nu då !? de säger att den inte går att laga och saknar garanti för sånt . jag undrar vad ja ska med en trasig samsung galaxy s2 till !? kan ni laga den kostnad mm !? Nä det gör inte dom men för 300 till i månaden så kan ja få en galaxy s3 + mina 500 för den gammla. men ja måste ju kunna vända mig någonstans men nej då det gick inte sa dom! så när ja kom hemma så pröva jag ändå att stoppa in simkortet och dröm om min förvåning den funka ju!! Såg även att en massa olika nya kontakter låg inne i mobilen. Alltså min slutsats mobilen är nog inte min.
efter en vecka så ringde jag till den dumma säljaren i Farsta och berätade hela historien igen och att min mobil fungerade felfritt men nu har ja ingen garanti och ifrågasat hela grejen igen men det var redan inlagt i systemet felet och kunde inte ändras .
Så hur gör man nu då den funkar utan att dom vet det så har dom lagat den och jag saknar garanti tack för ingenting: Telenor och butiken i farsta och Telenors egna verkstad nere i Malöm... KÖP INTE AV TELENOR.

Så vad kan man säga om allt ? Har servic kundkänsla mm helt försvunit, kan man inte få den servic och respect som kund hos Telenor el blivandekund hos Securitas avslutandekund hos Bredbandsbolaget. Jag uppmanar andra att inte köpa av dessa med min erfarenhet vill jag uppmana till köp hos dessa...
Citera
2015-12-20, 15:26
Medlem
MartinStLouiss avatar
Flygbolag (minns inte vilket).
Jag ringer upp kundservice för att ändra datumet för hemresan och hamnar hos en kille med indisk brytning som bara kan engelska. Enligt hemsidan så skulle det kosta 0 kronor och ändra resedatumet men enligt honom kommer det kosta 500 kronor, så jag går med på att betala 500 kronor för ändringen. Men sedan visar det sig att han inte ens har ändrat datumet för min hemresa, och sen när jag ringer upp kundservicen igen och får prata med en annan kille som inte hade indisk brytning så säger han då att det inte alls kostar någonting och ändra hemresan.

Så killen med indisk brytning tog 500 kronor betalt, och sedan gjorde han inte ens det jag bad honom göra
Citera
2020-01-25, 11:16
Medlem
Djurmos avatar
Beklagar bumpen, men har lite guld att bjuda på
Köper böcker från CDON, men Adlibris är deras samarbetspartner. På hemsidan står att leveranstiden är 2-5 arbetsdagar, men böckerna tar mer än tio dagar på sig att lämna lagret. Kundservice på Adlibris ger då detta fantastiskt kreativa svar:
Efter hanteringstiden som står på sidan tillkommer frakttiden som även den kan variera lite. Därför är din beställning beräknad att vara framme senast den 28 Januari.

Återkom gärna om du har några frågor eller funderingar - så länge önskar jag dig en fortsatt trevlig fredag!

Med vänlig hälsning
Andreas, Adlibrisgruppens kundservice för CDON

Leveranstid byts plötsligt ut mot två nya begrepp, hanteringstid och frakttid =) Ja, knaspellen på Adlibris har dessutom bifogat en screenshot på hemsidan, lite som att förtydliga vad som verkligen står på hemsidan... men ja, så klart står där, precis som alltid, "Beräknad leveranstid 2-5 arbetsdagar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in