2011-12-15, 11:48
Medlem
Folk är SD:are av olika anledningar, själv är jag det för att jag anser att den mysiga mångkulturen inte infinner sig utan vi får mest utsatta förorter som är en belastning för samhället och jag vill inte ha fler sådana, är det rasistiskt?

Iofs kan jag hålla med om att det är rasistiskt att tro att vissa folkgrupper har en benägenhet att skapa utsatta förorter men om det är verkligheten är så är verkligheten rasistisk, det finns ingen naturlag som säger att alla människor har samma förutsättningar, det är bara naivt önsketänkande.

Ta en titt på naturen så ser du att naturen inte har någon rättvisa när den skapar saker och ting och det gäller även människor.
2011-12-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inertia.
Hänger inte med alls. Är Sverige den flytande båten och alla andra länder sjunkande båtar? Om jag har tolkat dig rätt så kan man isf. rättfärdiga att man begränsar svenskars rätt att föröka sig i större utsträckning eftersom Sverige bara kan flyta med en besättning mindre än 1000 personer.

Du är en riktigt dålig människa om du tycker det är bättre att hjälpa ett fåtal flyktingar och ta dom till Sverige än att rädda livet på många fler i deras egna länder.
2011-12-15, 11:51
Medlem
Urbanfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Okej tänk dig att du har en båt. Den rymmer 10 000 personer men just nu sitter det bara 300s. Runt dig har du några båtar med 4-5 personer som sjunker och på dom sitter människor med andra hudfärger. Vad hade du gjort? Enligt SD är lösningen att låta dom klara sig själva och det är enligt mig en av flera anledningar varför SD är rasistiska.

Okej, tänk dig att du har en båt. Den rymmer 10 000 personer men just nu sitter bara 8 0000 i den. Runt dig har du massor av båtar med 10 000 personer i varje båt som sjunker, att de råkar vara svarta har ingen betydelse men tyvärr är de inte simkunniga.Runt dig finns även andra människor som ligger i vattnet men är simkunniga och lyckas simma till land av sig själva.

De icke simkunniga försöker ta sig an båten men de är alldeles för många, därför väljer SD att kasta ut massor av flytvästar och bojar så att människorna kan hålla sig flytande istället för att även Sveriges båt ska kollapsa. Med hjälp av flytvästar och andra insatser kan nu även de egna båtarna flyta och slippa kollaps.
2011-12-15, 11:53
Medlem
"Så att inte vilja ta in fler invandrare till "sitt" land är ju ganska rasistiskt, även om man vill sin nations bästa."

Du tycker det är helt okej att alla som vill kan bo hemma hos dej och äta ur ditt kylskåp? Är det kul att fylla på det varje dag?
2011-12-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanfest
Okej, tänk dig att du har en båt. Den rymmer 10 000 personer men just nu sitter bara 8 0000 i den. Runt dig har du massor av båtar med 10 000 personer i varje båt som sjunker, att de råkar vara svarta har ingen betydelse men tyvärr är de inte simkunniga.Runt dig finns även andra människor som ligger i vattnet men är simkunniga och lyckas simma till land av sig själva.

De icke simkunniga försöker ta sig an båten men de är alldeles för många, därför väljer SD att kasta ut massor av flytvästar och bojar så att människorna kan hålla sig flytande istället för att även Sveriges båt ska kollapsa. Med hjälp av flytvästar och andra insatser kan nu även de egna båtarna flyta och slippa kollaps.

För att inte tala om alla för tillfället fullt fungerande båtar där folk sitter och borrar sönder skrovet pga sin egen dumhet. Man skulle ju kunna tycka att det vore bra att försöka få dom att fatta att det är bättre om man gör si och så men tydligen ska alla in i den Svenska båten.
2011-12-15, 12:31
Medlem
jenna20s avatar
Det är ju också fråga om att ge och ta. Hur länge ska vi fortsätta ge och hjälpa utan att få någonting tillbaka? Förutom otacksamhet på många håll i form av kriminalitet och utsugning av systemet. Håller med övriga om att man måste ta reda på orsaken till problemet och försöka lösa det på plats. För om problemet aldrig löser sig så kommer det aldrig bli något stopp på behovet av hjälp. Det bästa vore såklart om de själva hade kunnat bygga upp en bra samhällsstruktur, precis som våra förfäder en gång gjorde med detta land och som vi nu håller flytande. Vad är det som gör att dessa människor inte är kapabla till detta? Vad är det som säger att alla utomstående MÅSTE hjälpa dem? Jag tycker vi stjälper dem på många sätt genom att ta deras yngre generation ifrån dem. De som är hoppet för framtiden. De som lyckas ta sig hit är ofta de mest handlingskraftiga, på gott och ont.

Så...ser man ned på dem? Tycker att andra raser är mindre värda bara för att man inte tycker att det är en bra lösning att hjälpa några få av alla nödställda människor här på plats? Problemet tar ju aldrig slut om vi fortsätter med den politiken.
Det handlar inte om att andra raser är lägre stående, men man ska samtidigt inte blunda för våra rasers olikheter och vad det kan innebära när vi lever inpå varandra.
2011-12-15, 12:36
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Eller så är SD inte rasister just för att de vill begränsa invandringen. De anser att svenskar är lika mycket värda som andra människor från andra länder. Det tycker uppenbarligen inte de andra partierna och därför är det andra partier som är rasister eller som det nu heter svenskhatare. Hatet kommer från de andra partierna.

Ja tyvärr är det ju så...Hur bra man än kan tycka att den afroafrikanska medborgarrättsgörelsen i Usa var eller avskaffandet av apartheid i sydafrika...så ska man inte glömma bort hur vita människor har påverkats av detta, vilka konsekvenser det har fått för vår egen ras. Man vill gärna inte se den biten men tyvärr så är det dagens sanning att det blivit mer kriminalitet inom alla områden, eleverna har sämre betyg, skolan är otryggare och stökigare, folk är otrygga i de områden de bor, befolkningen genomsnittliga iq har sjunkit, ekonomin försämras, narkotikan ökar osv osv osv.
2011-12-15, 12:37
Medlem
Du har helt jävla totalt missat poängen med SD-politiken. Rasism är det absolut inte, det är medmänsklighet på hög nivå. Det är ingen hemlighet att invandrare är en kostnad för Sverige. Hur löser SD detta? Jo, helt enkelt med att skippa invandringen till Sverige, och slippa kostnaderna, och istället skicka pengar och andra hjälpmedel direkt till de länder som behöver dem.

Du är helt bakom flötet, eftersom du säger att du varken är höger eller vänster, så har du uppenbarligen inte heller något vettig ställning i invandrarfrågan.
2011-12-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmut-kaka
öööh

på vilket sätt säger Sverigedemokraterna att folket är minde värda? dom menar bara på att om du fyller ett glas med vatten till bristningsgränsen, inte fan fortsätter du fylla glaset med vatten efter det? det är exakt så dom vill att Sveriges invandringspolitik ska drivas. är det verkligen rasistiskt att sätta ner foten och säga "NEJ!" för att nu räcker inte längre jobben och pengarna till?

Alltså jag förstår precis vad du och alla andra menar, håller ju med er så sett och säger inte att SD gör fel heller, men jag är ganska säker att SD vill i framtiden bli mer som det gamla homogena Sverige, mer som finland där gränsen för invandrare är ungefär 16 per år. Men jag tycker självklart att SD ska få mer makt i nuläget för tycker också det har gott för långt, men jag vill inte se SD som ledande parti i 50 år för då kommer vi inte ha några invandrare alls, är 100% säker på det. Så det jag menar är att det är en rasistisk tanke att säga "Nej ni får inte bo i detta landet" varesig det finns för många av den rasen sen innan, finns det inte för många svenskar då också? Då bygger ju problemet inte bara på att det finns många invandrare, jag menar det finns ju fler svenskar. Är det för många i detta landet borde det ju vara vi isåfall. Skämtar lite nu, men ni kanske förstår.. Sen säger jag inte att det är något fel att vara rasist heller
2011-12-15, 12:59
Medlem
Jag är varken rasist eller främlingsfientlig, men lutar åt att rösta på SD.

Invaderingen kan medföra många fördelar för ett land, men vi har kommit till en gräns där problemen är övervägande. Det enklaste, mest realistiska och hållbara lösningen på det växande problemet är att stoppa massinvandringen.

Att döma av en person utifrån religion, kultur, eller ras är vansinnigt. Den personen kan vara vettigare än de flesta du känner. Däremot så hatar jag det okänsliga våldet, och kvinnosynen som nu ökat med invandringen. Det känns som att i vissa länder värderar man ett människoliv lägre en vi ser på en hund här i Sverige. Felet med rasism och främlingsfientligheten är att man drar alla över en kam och skapar hat mot folkgrupper. Läs historieböcker för att förstå hur idiotiskt det är med rasism.

Jag känner mig misstänksam mot SD. De menar att vi ska ha en assimilationspolitik där då folkgrupper tvingas till att överge sin ursprungliga kultur. De har inte förtydligat vad de menar med detta. Jag är för fri vilja, även för mig själv. Ska vi tvinga de invandrare som redan bor i Sverige att dansa smågrodorna runt midsommarstången? Sen har vi Kent Ekeroth som står och gormar sitt islamhat ala´Breivik. Jimmy Åkesson borde ta tag i sitt ledarskap och kraftigt ta avstånd från rasism och främlingsfientlighet.
2011-12-15, 13:00
Medlem
Vireks avatar
SD ser inte till ras utan till kultur och värderingar. Du kan väl inte mena att en vidskeplig afghanistansk getherde är lika mycket värd som en holländsk ingenjör och det därför är rasistiskt att säga nej till getherden ?
2011-12-15, 13:05
Medlem
tarafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Och om Somalia skulle få lite mer struktur och lag och ordning igen så skulle det förstås vara en bra idé att översvämma Somalia med svenskar?

Om nu de svenskarna skulle ha väldigt starka skäl till att fly Sverige: extrem fattigdom; förtryck; förföljelse; svält och så vidare, samt att Somalia har en så pass fast struktur, välfärd och utrymme att det är möjligt att härbärgera de svenska flyktingarna så ja! Varför inte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in