2011-12-15, 01:35
Medlem
Kan börja med att jag inte är vänster och inte höger och inte center så ni behöver inte hoppa på mig för det.

Många här frågar sig hela tiden varför SD kallas rasister? Nu ska jag förklara varför

"Rasism är inte när man säger; Alla från Somalia pratar skithögt på bussen och luktar illa, alla kineser är skitsmarta, alla zigenare snor allting och alla från Afghanistan är våldsbenägna"

MEN det är rasism att säga att de personerna är mindre värde pga en personlig fördom.

Och det är ju faktiskt precis det SD gör? Inte bokstavligt talat såklart, men hela grejen med "Mitt land och ditt land" är ju en tanke som enkelt skapar rasism, därav anser också många från vänstern att Nationalism är rasistiskt. Tyvärr, för jag är själv en glad patriot som vill kunna älska mitt land precis som ni.

Så att inte vilja ta in fler invandrare till "sitt" land är ju ganska rasistiskt, även om man vill sin nations bästa. Det är ju faktiskt en sorts av ned-värdering att säga "Du får inte tillgång till detta landet då du är av en annan ras, detta landet tillhör inte dig" och när en ned-värdering inkluderar ordet ras, ja det är då det är rasism. Sen gör det ju självklart inte bättre att SDU hade konferens tillsammans med det Italienska Lega Nords ungdomsparti som OFFENTLIGT på deras hemsida står öppet och heilar, men värre är väl att SDU beskriver att de hade mötet för att "Finna inspiration" från andra ungdomspartier i Europa. (Detta var förövrigt i somras)

Sen är självklart de länder som inte vill ha in oss Kaukasier i deras nationer också rasister om man utgår från samma tanke, och jag säger inte heller att jag är emot denna sorts av rasism, men många av er här ställer (Iallafall enligt mig) väldigt ofta frågan varför SD anklagas för rasism. Nu fick ni svaret.
2011-12-15, 01:39
Medlem
zuppja0s avatar
Okej. Tänk dig att du har en båt. Tio båtar runtom dig sjunker. Din båt tar 1000 pers och på de sjunkande skeppen 10,000. Vad hade du gjort?

Edit: Jag är sverigedemokrat men inte inte rasist. Javisst den inviduella invandraren har lite hårdare krav för att bli godkänd personligt men bor också i en "förort". Kom på att min signatur kanske inte klingade bäst i detta ämnet^^
Senast redigerad av zuppja0 2011-12-15 kl. 01:48.
2011-12-15, 01:44
Avslutad
Vad spelar det för roll om SD anses vara rasister eller inte? Det är media som gjort "rasist" till ett skällsord. Bevarandet av sunda värderingar och att förespråka en begränsad invandring för vår egen skull är inget annat än just detta, sen får media och populisterna i Sjusystrarna kalla det vad de känner för. Solen blir inte grön bara för att det står i Aftonbladet.
Senast redigerad av Saccard 2011-12-15 kl. 01:46.
2011-12-15, 01:54
Medlem
herrmut-kakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbergstrom
[b]

"Rasism är inte när man säger; Alla från Somalia pratar skithögt på bussen och luktar illa, alla kineser är skitsmarta, alla zigenare snor allting och alla från Afghanistan är våldsbenägna"

MEN det är rasism att säga att de personerna är mindre värde pga en personlig fördom.

öööh

på vilket sätt säger Sverigedemokraterna att folket är minde värda? dom menar bara på att om du fyller ett glas med vatten till bristningsgränsen, inte fan fortsätter du fylla glaset med vatten efter det? det är exakt så dom vill att Sveriges invandringspolitik ska drivas. är det verkligen rasistiskt att sätta ner foten och säga "NEJ!" för att nu räcker inte längre jobben och pengarna till?
2011-12-15, 02:53
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
text
Och om Somalia skulle få lite mer struktur och lag och ordning igen så skulle det förstås vara en bra idé att översvämma Somalia med svenskar?
2011-12-15, 03:00
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
Okej. Tänk dig att du har en båt. Tio båtar runtom dig sjunker. Din båt tar 1000 pers och på de sjunkande skeppen 10,000. Vad hade du gjort?

Edit: Jag är sverigedemokrat men inte inte rasist. Javisst den inviduella invandraren har lite hårdare krav för att bli godkänd personligt men bor också i en "förort". Kom på att min signatur kanske inte klingade bäst i detta ämnet^^
Okej tänk dig att du har en båt. Den rymmer 10 000 personer men just nu sitter det bara 300s. Runt dig har du några båtar med 4-5 personer som sjunker och på dom sitter människor med andra hudfärger. Vad hade du gjort? Enligt SD är lösningen att låta dom klara sig själva och det är enligt mig en av flera anledningar varför SD är rasistiska.
2011-12-15, 03:03
Medlem
inertia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0

Hänger inte med alls. Är Sverige den flytande båten och alla andra länder sjunkande båtar? Om jag har tolkat dig rätt så kan man isf. rättfärdiga att man begränsar svenskars rätt att föröka sig i större utsträckning eftersom Sverige bara kan flyta med en besättning mindre än 1000 personer.
2011-12-15, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Okej tänk dig att du har en båt. Den rymmer 10 000 personer men just nu sitter det bara 300s. Runt dig har du några båtar med 4-5 personer som sjunker och på dom sitter människor med andra hudfärger. Vad hade du gjort? Enligt SD är lösningen att låta dom klara sig själva och det är enligt mig en av flera anledningar varför SD är rasistiska.

Tänk dig att du kan hjälpa 200 000 utsatta människor på plats istället för 10 000 här hemma i Sverige. SD är det enda humana partiet i Sverige.

Du däremot är en ond person som inte kan blicka utanför Sveriges gränser.
Senast redigerad av TopSecret 2011-12-15 kl. 03:11.
2011-12-15, 03:24
Medlem
då skulle i princip alla andra länder i välden vara styrda av rassister, nej du har fel.
2011-12-15, 03:25
Medlem
Gabogibos avatar
Rasist är man när man värderar människor olika efter rastillhörighet.
2011-12-15, 03:30
Medlem
Citat:
Kan börja med att jag inte är vänster och inte höger och inte center så ni behöver inte hoppa på mig för det.

Många här frågar sig hela tiden varför SD kallas rasister? Nu ska jag förklara varför

Helt korrekt. Om du syftar på ras när du säger "personerna".

Citat:
Och det är ju faktiskt precis det SD gör? Inte bokstavligt talat såklart ( ), men hela grejen med "Mitt land och ditt land" är ju en tanke som enkelt skapar rasism, därav anser också många från vänstern att Nationalism är rasistiskt. Tyvärr, för jag är själv en glad patriot som vill kunna älska mitt land precis som ni.
Så du tycker att alla länder ska ha öppna gränser?

Citat:
Så att inte vilja ta in fler invandrare till "sitt" land är ju ganska rasistiskt, även om man vill sin nations bästa. Det är ju faktiskt en sorts av ned-värdering att säga "Du får inte tillgång till detta landet då du är av en annan ras, detta landet tillhör inte dig" och när en ned-värdering inkluderar ordet ras, ja det är då det är rasism.
För det första SD VILL ta in flyktingar bara i mindre skala så att vi kan integrera ordentligt och slippa den stora arbetslöshet som råder och bildande av spännande platser som Rosengård etc. För det andra så är det inte rasistiskt (se förklaring nedan).

För det tredje vill SD öka bidragen markant till drabbade områden så vi kan hjälpa dem på plats. Så att alla som växer upp i det landet i fortsättningen ska kunna leva ett bra liv där istället för att förlita sig på att andra länder skall ta emot dem. Låter inte det smart tycker du?

För det fjärde så har det inget med ras att göra. Vi tar in så mycket personer vi kan (de som verkligen behöver det) Men just nu växer befolkningsmängden snabbare än vad samhället klarar av och det skapar problem.

Citat:
Sen gör det ju självklart inte bättre att SDU hade konferens tillsammans med det Italienska Lega Nords ungdomsparti som OFFENTLIGT på deras hemsida står öppet och heilar, men värre är väl att SDU beskriver att de hade mötet för att "Finna inspiration" från andra ungdomspartier i Europa. (Detta var förövrigt i somras)
Har aldrig hört om detta. Källa tack.

Citat:
Sen är självklart de länder som inte vill ha in oss Kaukasier i deras nationer också rasister om man utgår från samma tanke, och jag säger inte heller att jag är emot denna sorts av rasism, men många av er här ställer (Iallafall enligt mig) väldigt ofta frågan varför SD anklagas för rasism. Nu fick ni svaret.
Nej de är inte rasister. För att vara rasist så tycker man att vissa raser är bättre än andra. Bara för att man vill ha en ansvarsfull immigrations politik så betyder det inte att man är rasist. Rasist används kors och tvärs i dagens samhälle vilket irriterar mig så oerhört.

Så där fick du svaret på varför du har fel antar jag
Senast redigerad av emo0 2011-12-15 kl. 03:38.
2011-12-15, 03:31
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:

Och det är ju faktiskt precis det SD gör? Inte bokstavligt talat såklart, men hela grejen med "Mitt land och ditt land" är ju en tanke som enkelt skapar rasism, därav anser också många från vänstern att Nationalism är rasistiskt. Tyvärr, för jag är själv en glad patriot som vill kunna älska mitt land precis som ni.

Så att inte vilja ta in fler invandrare till "sitt" land är ju ganska rasistiskt, även om man vill sin nations bästa. Det är ju faktiskt en sorts av ned-värdering att säga "Du får inte tillgång till detta landet då du är av en annan ras, detta landet tillhör inte dig" och när en ned-värdering inkluderar ordet ras, ja det är då det är rasism. Sen gör det ju självklart inte bättre att SDU hade konferens tillsammans med det Italienska Lega Nords ungdomsparti som OFFENTLIGT på deras hemsida står öppet och heilar, men värre är väl att SDU beskriver att de hade mötet för att "Finna inspiration" från andra ungdomspartier i Europa. (Detta var förövrigt i somras)

Jag är anti-rasist och tänker rösta på Sverigedemokraterna. Jag tycker att alla människor är lika värda, oavsett ras och färg.

Det betyder dock inte att jag vill slita häcken av mig för att försörja vuxna bidragstagare från hela världen, särskilt inte när jag dagligen läser om hur det sparas in på barn, gamla och sjuka i Sverige.

Dessutom vet jag att de stora kostnaderna för dessa asylsökande i stället hade kunnat användas för att hjälpa många, många fler människor på plats i t.ex. Somalia.

Jag stöder alltså hellre mina fadderbarn och Läkare utan gränser än jag göder flyktingsmugglare och sådana skitföretag som Sellpower (se Rävlanda-tråden).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in