2011-12-15, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Okej tänk dig att du har en båt. Den rymmer 10 000 personer men just nu sitter det bara 300s. Runt dig har du några båtar med 4-5 personer som sjunker och på dom sitter människor med andra hudfärger. Vad hade du gjort? Enligt SD är lösningen att låta dom klara sig själva och det är enligt mig en av flera anledningar varför SD är rasistiska.

Salford !!! Kan du inte svara på till vilket pris invandringen ska ske på istället ... det är juh det han menar!! Alltså hur mycket sämre ska skolan tex bli innan vi fattar. Invandrare fyller skolor till bredden och drar ner betyg och kunskaper för alla, detta händer juh redan och det blir fan inte bättre.

Dom går rakt in i vår välfärdskarusell som våra föräldrar och deras föräldrar jobbat ihop.
Visst vi behöver arbetskraft kanske men vad kostar det att fylla vårt land med parasiter..... det måste finnas gränser !

kram på dig
2011-12-15, 10:21
Medlem
Karmans avatar
Sverige har världens mest generösa, liberala och kostsamma invandringspolitik. Andra länder är tuffare, betydligt tuffare när det gäller invandring och bidrag till invandrare. Enligt TS resonemang så skulle i så falla alla andra länder vara "rasistländer".

Men är de det? Självklart inte. Invandringspolitik har inget med rasism att göra. Rasism är när man har uppfattningen att människor, av andra raser (om det nu finns några raser) är sämre och ska behandlas annorlunda. Det anser inte SD.

Däremot anser SD att Sverige bör införa en mer ansvarstagande invandringspolitik, som gynnar så väl Sverige, svenskarna och de invandrare som fortfarande tillåts invandra.
2011-12-15, 10:36
Medlem
Comeatmebro6s avatar
När ska människor förstå att det är inte rasistiskt att tycka att vi ska minska invandringen?
Om man tänker så , är det inte rasistiskt att köra in en massa flyktingar i sverige, och sen skita i dom ? Så som jag ser det så är det inte direkt en god gärning att ta in människor i sverige, sen bara sätta dom någonstans utan att tänka på att dom kan få problem med jobb och med utbildning osv. Om vi hade tagit in lite mindre så hade vi kanske kuynnat placera dom lite mer utspritt och hjälpt dom med att fixa skola och jobb. Och om vi hade spritt ut människorna som kommer , så hade vi inte haft problem med angered, rosengård etc.

Det vi i sverige behöver tänka på är att ta in mindre flyktingar , och ta han om dom som redan bor här!
2011-12-15, 10:40
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Okej tänk dig att du har en båt. Den rymmer 10 000 personer men just nu sitter det bara 300s. Runt dig har du några båtar med 4-5 personer som sjunker och på dom sitter människor med andra hudfärger. Vad hade du gjort? Enligt SD är lösningen att låta dom klara sig själva och det är enligt mig en av flera anledningar varför SD är rasistiska.

Tänk så här i stället. Du har ett gäng båtar; rika båtar, fattiga båtar, små båtar och stora båtar.

Några fattiga båtar, både stora och små, håller på att sjunka, men endast en ganska liten båt som kallas Sverige tar emot jättemånga av de som flyr de sjunkande båtarna.

De andra båtarna som inte sjunker, även många av de stora och rika, tar inte emot alls många av de som flyr från de sjunkande båtarna.

Konsekvensen av detta blir att alla från de sjunkande båtarna söker sig till den lilla båten Sverige, som tyvärr på grund av detta också börjar sjunka och även myteri uppstår pga det stora antalet flyktingar till just den lilla båten Sverige.

På så sätt sjunker även båten Sverige och alla ombord omkommer. Tycker du det är en bra lösning?
Senast redigerad av Karman 2011-12-15 kl. 10:43.
2011-12-15, 10:44
Medlem
MedelLagoms avatar
Eller så är SD inte rasister just för att de vill begränsa invandringen. De anser att svenskar är lika mycket värda som andra människor från andra länder. Det tycker uppenbarligen inte de andra partierna och därför är det andra partier som är rasister eller som det nu heter svenskhatare. Hatet kommer från de andra partierna.
2011-12-15, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbergstrom
Kan börja med att jag inte är vänster och inte höger och inte center så ni behöver inte hoppa på mig för det.

Många här frågar sig hela tiden varför SD kallas rasister? Nu ska jag förklara varför

"Rasism är inte när man säger; Alla från Somalia pratar skithögt på bussen och luktar illa, alla kineser är skitsmarta, alla zigenare snor allting och alla från Afghanistan är våldsbenägna"

MEN det är rasism att säga att de personerna är mindre värde pga en personlig fördom.

Och det är ju faktiskt precis det SD gör? Inte bokstavligt talat såklart, men hela grejen med "Mitt land och ditt land" är ju en tanke som enkelt skapar rasism, därav anser också många från vänstern att Nationalism är rasistiskt. Tyvärr, för jag är själv en glad patriot som vill kunna älska mitt land precis som ni.

Så att inte vilja ta in fler invandrare till "sitt" land är ju ganska rasistiskt, även om man vill sin nations bästa. Det är ju faktiskt en sorts av ned-värdering att säga "Du får inte tillgång till detta landet då du är av en annan ras, detta landet tillhör inte dig" och när en ned-värdering inkluderar ordet ras, ja det är då det är rasism. Sen gör det ju självklart inte bättre att SDU hade konferens tillsammans med det Italienska Lega Nords ungdomsparti som OFFENTLIGT på deras hemsida står öppet och heilar, men värre är väl att SDU beskriver att de hade mötet för att "Finna inspiration" från andra ungdomspartier i Europa. (Detta var förövrigt i somras)

Sen är självklart de länder som inte vill ha in oss Kaukasier i deras nationer också rasister om man utgår från samma tanke, och jag säger inte heller att jag är emot denna sorts av rasism, men många av er här ställer (Iallafall enligt mig) väldigt ofta frågan varför SD anklagas för rasism. Nu fick ni svaret.

Tänk mycket i pojkrummet i ditt blattehem? En korrekt definitionen av rasism finns och gäller. Märkligt nog i dina ögon säkert. Men ditt tyckande om vad som är rasism eller inte är egalt. Vad vänstern tycker eller tror likaså. Alla människor har rätt till SITT land även svenskar, vettu. Och det är faktiskt människor som gör landet inte tvärtom. Så, om nu svenskarna har ett bra land beror det på, tatata, att SVENSKARNA gjort ett bra jobb. Och varför skulle vi per automatik vara tvungna att ta in annat folk som inte kan eller vill göra samma jobb. Höjer det vår standard eller sänker det den? Om random neger, blatte som kommer från ett skithål, som alltid varit ett skithål och alltid kommer vara ett skithål, så beror det på;tatatarata, att folket är skit. Skit in skit ut.
Var rädd om det vi har, det tog 300 år att bygga och det tar MAX 30 år att riva.
2011-12-15, 11:14
Medlem
Facebooks avatar
Citat:

Haha, det är rasistiskt att låta folk klara sig själva? Tycker det är mer "rasistiskt" att hela tiden anta att vissa människor inte kan klara sig själva och därför bestämma att dessa behöver hjälp.

Ett bra exempel på vad som händer när man pga. av en upplevd skuld mot ett annat folkslag överöser dem med hjälp är Afrika. Men det gillar väl såna som du, det känns ju bra att ge och du slipper se allt elände och misär dina pengar har skapat.

Vi har ju försökt din taktik nu i 50-60 år. Resultatet, hmm ja vi har en hel kontinent som svälter och lever i misär och dessutom en annan kontinent som står på ruinens brant både ekonomiskt och socialt i form av kraftiga ökningar av våldtäkter, misshandel och mord.

Mission accomplished?
2011-12-15, 11:20
Medlem
zizacons avatar
Du menar att det är rasistiskt att det överhuvudtaget finns nationsgränser eller någon typ av civiliserat system överhuvudtaget? Varför inte bara ta hit hela Afrika då, så kan hela välfärdssystemet som vi har byggt upp under lång tid, rasa samman totalt.

Det är ungefär samma logik som om jag skulle säga: Varför har du själv inte ett gäng svarta flyktingar inneboende hos dig? Du kanske inte vill? Och då är ändå lite väl rasistisk och osolidarisk. Varför ger du inte bort din lön till svältande människor i Eritrea? Är du rasist kanske? Varför flyttar du inte själv till ett mer utsatt, mångkulturellt ghetto - där du får ta större del av andra kulturer? Du kanske är rasist rent av och inte vill ha med dem att göra?
2011-12-15, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
Okej. Tänk dig att du har en båt. Tio båtar runtom dig sjunker. Din båt tar 1000 pers och på de sjunkande skeppen 10,000. Vad hade du gjort?

Edit: Jag är sverigedemokrat men inte inte rasist. Javisst den inviduella invandraren har lite hårdare krav för att bli godkänd personligt men bor också i en "förort". Kom på att min signatur kanske inte klingade bäst i detta ämnet^^
Båten Sverige tar utan problem 100.000.000 sittande med gott om utrymme för benen.
2011-12-15, 11:41
Medlem
Deliberatelys avatar
Om rasism är att anse att svenskarna skall ha ett eget land i världen, liksom alla andra folkslag, där man kan få leva på sina villkor, i harmoni med sin kultur, sina traditioner, högtider, kunna få bevara kulturarv, bara helt enkelt få bevara och utveckla sin kultur ifred, och att folket ska få leva i enlighet med sin levnadsstil, sina seder och normer, få kunna leva självständigt och i frihet, ha självstyre, vara en suverän nation, ha makt över sitt eget öde och få forma sin egen framtid...

... Om detta är vad rasism innebär, ja, då är jag gladeligen rasist, för då innebär att vara rasist någonting gott och fint och sunt i denna värld.
2011-12-15, 11:44
Medlem
tarafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Vad spelar det för roll om SD anses vara rasister eller inte? Det är media som gjort "rasist" till ett skällsord. Bevarandet av sunda värderingar och att förespråka en begränsad invandring för vår egen skull är inget annat än just detta, sen får media och populisterna i Sjusystrarna kalla det vad de känner för. Solen blir inte grön bara för att det står i Aftonbladet.

Gaah! Jag är så less på att kategorier blandas ihop friskt hela tiden. Rasist är ett skällsord för de som tycker att det är puckat att tänka rasistiskt. Jag tycker att rasism är helt vrickat och skulle därför ta illa vid om jag blev kallad för rasist. Andra kanske tycker att det är en sund världsuppfattning och kanske tar det som en komplimang. Skit samma,, det handlar om perspektiv och inget annat. Sen kan ni ju försöka övertyga varandra hela dagarna om ni vill. Att stänga ute invandrare oavsett ras är väl knappast rasistiskt. Men om invandring tillåts men begränsas efter ras är det i högsta grad rasistiskt.
2011-12-15, 11:47
Medlem
negerbarns avatar
Med TS logik är det fel att heja på det egna landslaget; då menar man ju på att det egna landet ska på något sätt vara bättre än de andra. Eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in