2011-12-16, 01:58
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny-Klimp
Nej... jag läst igenom SDs hemsida bland annat och det enda jag hittade är att vi ska gå tillbaka till den assimilationspolitiken som drevs i Sverige på 70-talet, vilket inte säger mycket. Lagar har vi redan ett rättsväsende till. Seder och normer är brett begrep som kan omfatta det mesta, dessutom framgår det inte vilka påtryckningar som ska användas. Länka gärna till en bättre beskrivning.
"Sverigedemokraterna vill avskaffa det totalhavererade mångkulturalistiska
samhällsexperimentet. Vi vill istället se en återgång till en assimileringspolitik liknande
den som fördes i Sverige fram till mitten av 1970-talet. Den självklara målsättningen
skall vara att de invandrare som har för avsikt att stanna i landet skall anpassa sig till
det svenska levnadssättet och på sikt uppgå i den svenska nationen.
Svenska traditioner, värderingar, regler och lagar skall vara normgivande i hela det
svenska samhället. Svenskan skall vara det samhällsbärande språket inom samtliga
samhällsområden. Alla former av etnisk kvotering eller positiv särbehandling av
invandrare skall avskaffas. Undervisningen i svensk historia skall utökas i skolorna. Den
svenska historien och kulturarvet skall lyftas fram och levandegöras i offentliga
sammanhang på ett tydligare sätt än idag.

Det offentliga stödet till invandrarföreningar och alla andra verksamheter som syftar till
att befrämja främmande kulturer och identiteter i Sverige skall dras in. Lovdagar i
anslutning till religiösa högtider skall endast omfatta traditionella svenska och kristna
högtider. Den skattefinansierade modersmålsundervisningen skall avskaffas. De
invandrare som vill ge sina barn hemspråksundervisning får istället arrangera och
bekosta detta själva. Invandrare som, trots att de genomgått eller haft möjlighet att
genomgå, SFI-undervisning, anser sig behöva, eller av myndigheterna anses behöva,
tolk i kontakten med svenska myndigheter skall själva stå för denna kostnad.
Svenska Kyrkan och dess aktiviteter är en omistlig del av den svenska traditionen.
Svenska Kyrkan ska därför ges möjlighet att verka i samarbete med skolorna, på det sätt
den alltid har gjort i vårt land. De barn, vars föräldrar känner sig störda av Svenska
Kyrkans medverkan i skolan, beviljas ledighet vid sådana tillfällen. Övriga religiösa
samfund hänvisas till att bedriva sin verksamhet utanför det svenska skolsystemets
ramar.

Då det finns en överhängande risk för att religiösa friskolor, med en religiös inriktning
utan koppling till den svenska historien och kulturen, ökar segregationen och motverkar
assimilering, skall statligt och kommunalt stöd endast utgå till religiösa friskolor som vilar
på judeo-kristen grund och som följer angivna regler. Inga religiösa byggnader, med en
för svensk byggnadstradition, främmande arkitektur, skall få byggas. Iögonfallande
religiösa eller politiska symboler, som till exempel slöja eller turban, skall inte vara
tillåtna att bäras i yrkesutövningen av offentliganställd personal, då det riskerar att skada
medborgarnas tilltro till den offentliga verksamhetens objektivitet. Heltäckande slöjor
skall inte få bäras i skolan av omyndiga elever. Ritualslakt skall vara förbjuden, liksom
import av produkter som framställts genom sådan slakt eller genom andra former av
djurplågeri.

Religiöst betingad omskärelse av omyndiga pojkar skall vara förbjuden i Sverige.
Kvinnlig könsstympning och hedersrelaterat våld, skall motverkas och bestraffas hårdare
än idag. Månggifte skall inte vara tillåtet.

I Sverige finns sedan urminnes tid en samisk och en tornedalsfinsk minoritet med
hemortsrätt i de områden där de traditionellt varit bosatta. Dessa grupper skall inte
omfattas av assimileringspolitiken utan istället erbjudas statligt stöd för att kunna bevara
sitt språk och sina traditioner. Den nuvarande rennäringslagen skall dock ses över, så att
de olika grupperna av samer samt de svenska norrlänningarna får samma rättigheter och
blir lika inför lagen. "
http://sverigedemokraterna.se/files/2011/06/Sverigedemokraterna-Invandringspolitiskt-program-2007.pdf
2011-12-16, 02:36
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dQJQb
Och att stå och hiva vatten ur båten är exakt den liknelsen jag skulle använda när man försöker hjälpa genom att ta hit människor istället för att leta upp problemet, jag tycker att mitt stöd för detta är ganska uppenbart genom att tänka att om vi tar X många människor till Sverige från en konflikt zon, kommer ändå X^Y människor födas i konfliktzonen.
För att ta ett exempel på vad Y värdet kan vi ta konfliktzonen Somalia, där är fertiliteten på 6,44 barn per kvinna.
Vi kan då visa på att om vi t.ex skulle ta och hjälpa 100 000 människor så kommer det ändå att födas 322 000 människor i konfliktzonen genom 100 000^3,22.
På det sättet ser vi att vi altså inte kommer ha försökt att bygga en stabil lösning för så många människor som möjligt utan enligt mig nästintill ignorerat de faktum att de fortfarande är hemskt i konflikt zonen och att vi hade kunnat använda våra resurser på ett helt annat sätt.

Jag vet att lösa problem i en konfliktzon är en mycket komplicerad fråga och därför förklarade jag ganska tydligt vad jag ansåg att man skulle göra med pengarna, jag sa aldrig att man bara skulle skänka pengar och tro att det löser några problem.
Det är mycket svårt att bevisa, men genom att använda en blandning utav empiri och rationalism anser jag ändå att det ter sig nästintill uppenbart att om vi skulle lägga våra resurser för att hålla tillbaka våldsamma krafter bl.a genom rättsväsende men även fredsbevarande stykor och dylikt så skulle vi under denna tid försöka ge så många människor som möjligt en utbildning.
Utbildning vet vi ger kunskap och väldigt ofta en sysselsättning, detta i sin tur ökar chansen markant att man släpper tanken på att ansluta sig till våldsamma grupper.
Självklart ska detta kombineras med det mest basala som förnödigheter, livsviktig medicin och även diplomatiska åtgärder för att styra statsregimen i en human riktning.
Detta är enligt min mening det som absolut mest människor skulle få hjälp utav och enligt mig är alternativet att ta in människor till tryggare områden ett slag i ansiktet på de som får stanna kvar, och NEJ vi kommer ALDRIG kunna ta och flytta alla från våldsamma krafter det ter sig oerhört uppenbart.
Om vi dessutom i teorin skulle göra det skulle nog vissa utav de gamla problemen tyvärr kunna uppstå igen på den nya platsen pga att de har levt runt våldsamma omständigheter och även fått annan moral och värderingar, detta i kombination med en stor population med låg utbildning är inget som bådar gott.
Lägg nu inte fokus på detta stycket då detta var en överdriven generalisering om vi i teorin flyttar en hel population från ett konfliktområde till ett område utan konflikt.

Nu tycker jag faktiskt att det är lite din tur att bevisa varför i hela friden det är bäst för flest människor att inte sänka invandringen och istället använda samma resurser som invandringen kostar för att istället använda de i krisområden på de vis jag har föreslagit.
(Och om du anser att vi skulle tjäna på att ta in invandra till Sverige, dvs att vi inte förlorar några pengar på det så ber jag dig läsa mitt förra inlägg och främst källorna och om du anser att de är fel får du lägga fram lite konkret bevisning på att de inte skulle stämma)
Inga undanflykter heller utan försök att vara rationalistisk.

Du vet vad jag tycker och jag har försökt att lägga fram en hel del konkret material som stödjer mitt resonemang, med det sagt är det ju självklart inte det är den absolut 100 % bästa vägen att gå, dock tycker jag att om man ser på det hela rationalistiskt och till viss mån även empiriskt ser man att detta verkar vara det överlägset bättre alternativet.

// Adam
Situationen är inte antingen eller. Just nu har vi ett system där man både ger bistånd och tar emot flyktingar. Det tycker jag är fungerande för att man inte bara kan förvänta sig att biståndet skall lösa konflikter och det är ett faktum att det i dagsläget är folk som är i akut behov av hjälp som man direkt och effektivt kan rädda genom att ge dom uppehållstillstånd. Biståndet gör sin del och hjälper många på plats men det finns saker som bistånd inte kan stoppa och det löses genom att man tar emot flyktingar som är en mer direkt lösning. Invandring skapar också mer arbetsföra medborgare (Sen vet jag att många inte tycker att det stämmer men det är en annan diskussion). Det mest humana är att försöka rädda några direkt och samtidigt ge bistånd nu när faktiskt krig och konflikter pågår. Bistånd har en större effekt över en längre period och detta problem är just nu akut. Då kommer en akut lösning samt en lösning som försöker gå till roten av problemet och förebygga att det händer igen.

Skall jag vara ärlig så tycker jag faktiskt inte du direkt bevisat att din och SDs lösning att fokusera det mesta på bistånd är den bästa lösningen utan du har deklarerat att det är så du tycker och vad det innebär.

Saken är den att ens gå ner 40% i invandringen är knappt genomförbart. Vi kan inte sluta ta in arbetskraftsinvandring, studenter och folk som reser i EU. Dom fyller upp runt 60% av invandringen så om man bara skulle minska 40% skulle man få helt ta stoppa alla flyktingar och anhörig invandrare.
Vilka delar av invandringen skall det då skäras ner på? Skall all flykting- och anhöriginvandring stoppas? Som så fall inte, vilka invandringsgrupper är det som man skall skära ner på?
2011-12-16, 02:44
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Situationen är inte antingen eller. Just nu har vi ett system där man både ger bistånd och tar emot flyktingar. Det tycker jag är fungerande för att man inte bara kan förvänta sig att biståndet skall lösa konflikter och det är ett faktum att det i dagsläget är folk som är i akut behov av hjälp som man direkt och effektivt kan rädda genom att ge dom uppehållstillstånd. Biståndet gör sin del och hjälper många på plats men det finns saker som bistånd inte kan stoppa och det löses genom att man tar emot flyktingar som är en mer direkt lösning. Invandring skapar också mer arbetsföra medborgare (Sen vet jag att många inte tycker att det stämmer men det är en annan diskussion). Det mest humana är att försöka rädda några direkt och samtidigt ge bistånd nu när faktiskt krig och konflikter pågår. Bistånd har en större effekt över en längre period och detta problem är just nu akut. Då kommer en akut lösning samt en lösning som försöker gå till roten av problemet och förebygga att det händer igen.

Skall jag vara ärlig så tycker jag faktiskt inte du direkt bevisat att din och SDs lösning att fokusera det mesta på bistånd är den bästa lösningen utan du har deklarerat att det är så du tycker och vad det innebär.

Saken är den att ens gå ner 40% i invandringen är knappt genomförbart. Vi kan inte sluta ta in arbetskraftsinvandring, studenter och folk som reser i EU. Dom fyller upp runt 60% av invandringen så om man bara skulle minska 40% skulle man få helt ta stoppa alla flyktingar och anhörig invandrare.
Vilka delar av invandringen skall det då skäras ner på? Skall all flykting- och anhöriginvandring stoppas? Som så fall inte, vilka invandringsgrupper är det som man skall skära ner på?
Först och främst, SD har aldrig pratat om att minska all invandring med 90%. Bara anhörig- och flyktinginvandringen. Det är fullt genomförbart för då kommer man ner i Danmarks nivåer per capita.

Att påstå att man kan hjälpa alla är ohederligt flum. Resurserna är inte oändliga. Även om Sverige använde alla tillgängliga resurser skulle man inte kunna hjälpa alla fattiga i u-länderna. Så man får använda dess där de ger mest nytta. Och det är inte att spendera mer en 1 miljon kronor per år för varje "ensamkommande flyktingbarn" som råd med både flyktingsmugglare för att kringgå visumtvånget och att resa till Sverige. Sedan är asylfusket omfattande vilket SD vill korrigera med de hårdare kraven.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/varna-asylratten_4416503.svd
https://www.flashback.org/sp34508943
Senast redigerad av Torontor 2011-12-16 kl. 03:00.
2011-12-16, 06:57
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Okej tänk dig att du har en båt. Den rymmer 10 000 personer men just nu sitter det bara 300s. Runt dig har du några båtar med 4-5 personer som sjunker och på dom sitter människor med andra hudfärger. Vad hade du gjort? Enligt SD är lösningen att låta dom klara sig själva och det är enligt mig en av flera anledningar varför SD är rasistiska.

och enligt den retoriken så kan vi väl tänka oss att de hade skjutvapen och ville råna dig innan de drunknar, skulle du rädda dem även fast de vill råna dig, eller sticka kniven i dig?

enligt vänsterpartisaner så ska man rädda dem, oavsett om de knivhugger dig så SKA MAN RÄDDA DEM.

"det är mera synd om gärningsmannen än offret" vänsterns mantra
2011-12-16, 07:18
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:

http://www.arguments.n.nu/

flyktingbarnen är en bluff, vi tar enbart in barn i arbetsför ålder, om vi av humanitära skäl skall ta hand om barn, var är alla afrikanska barn som man matas med på tv ? inte här i alla fall.

om vi har ökat invandringen med 40% så går det inte att sänka den med 40%, hur tänker du

vore kul med en källa på ditt befängda påstående och procentuträkning angående, arbetskraftsinvandring, studenter, och resande, det är taget ur luften.

http://www.youtube.com/watch?v=1WlvGxYNckI

http://www.youtube.com/watch?v=vt-pJLp32pM

http://www.youtube.com/watch?v=HK96-4h2NvI

norska tjejer ska man våldta
http://www.youtube.com/watch?v=6d9rW2lMz6w

flyktingBARN
http://www.youtube.com/watch?v=0i_FrIPQu9A&feature=related
2011-12-16, 07:22
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
Okej. Tänk dig att du har en båt. Tio båtar runtom dig sjunker. Din båt tar 1000 pers och på de sjunkande skeppen 10,000. Vad hade du gjort?

Edit: Jag är sverigedemokrat men inte inte rasist. Javisst den inviduella invandraren har lite hårdare krav för att bli godkänd personligt men bor också i en "förort". Kom på att min signatur kanske inte klingade bäst i detta ämnet^^

Eller vad hade TS gjort i denna situation? Tänk dig ni är 4 personer, som ska dela på 4 äpplen. Det är 1 äpple /person.
Det kommer 2 st till, ni tycker det finns tillräckligt med äpple dela med sig, lite mindre men det går bra. Det kommer 2 st till gruppen. Nu är ni 8 st4 äpplen, det är ½ äpple/person. Ni känner ni inte kommer bli mätta på ½ äpple, men ni känner ni är solidariska.

Nu kommer 8 st till in i gruppen på 4 äpplen. Men ni får inte mer än 4 st äpplen ändå, så ni måste ransonera mer på dessa 4 st. Så ni är 16 st 4 äpplen, det blir 1/4 dels äpple. Ni känner nu hungern dra sig i magen, ni blir knappt mäta, men stolta för ni har varit solidariska. För man måste dela med sig ju!!
utanför står det fler som vill komma in, och dela på det lilla som är kvar. De andra säger, du måste dra in på din ranson, för vi måste vara solidariska. Hur hade du tänkt???

1) Absolut jag kan dela med mig min lilla bit, jag är solidarisk. Jag är hungrig, men det gör inget!!
Men tänker på den tiden, när du kunde bli mätt på 1 st äpple.

2) Nej det håller inte! Att vi blir fler o fler som delar på 4 st äpplen. Vi kan inte släppa in fler, låt oss först ta hand om oss själva, tills vi får 1 st hel äpple igen. Sedan kanske vi kan släppa in fler.

1) så tycker 94 % av sverige
2) så tycker 6 %(SD) av sverige

Jag inser detta, därför jag röstar på SD. SD är inte rasister, bara för de vill stoppa invandringen.
Man måste se till de sina egna först innan man delar med sig. DE drar in på pensionärer,vården,skolan med en ursäkt att det inte finns pengar. Men det finns pengar till fler asylsökande? hmmmm de går inte ihop...
Senast redigerad av Herkulesbig 2011-12-16 kl. 07:37. Anledning: uppdatering av info.
2011-12-16, 08:25
Medlem
JoliQuZs avatar
Rasism är när man rangordnar raser i ett hirarkiskt ordning, oftast med sin egen ras högst upp. Bara för man inte vill ha in fler människor i sitt land så är man inte rasist? Likadant att du inte vill ha in fler människor på din hemma fest, sen spelar det ingen roll vilken ras man är.

Kan även säga att min far är invandrare om det skulle spela någon roll.
2011-12-16, 08:56
Medlem
Cimmerians avatar
Jag undrar detsamma. SD-folket, flera av dem, verkar ju vara ganska insatta och har varit så under en lång tid. Mattias Karlsson är en sådan person, exempelvis. Hur kan de INTE vara rasister? Hur kan de vara så korkade att de, efter allt de har läst och tagit del av, inte väljer rätt väg? Den ENDA vägen som kan bota de problem som vårt land har utsatts för?

Förbluffande.

Förhoppningsvis är de rasister i det dolda, men även detta är skrämmande, för då är de människor som inte säger rakt ut vad de vill, vilket dels lurar flera väljare, dels gör dem misstänkt lika de vänsterliberala veklingarna.

De kan aldrig spela med i liberalernas spel, för det är riggade regler. De är inte ens inbjudna till spelbordet. En grundläggande sanning är att liberaler har en regel för sig själva, och en annan regel för alla andra.
2011-12-16, 23:15
Medlem
inertia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Majoriteten av de utrikes födda inte här av asylskäl utan som anhöriga. Beträffande de som får asyl kan man misstänka mycket omfattande fusk:

SD bedömer att om sådan falsk asylinvandring förhindras kan man minska asyl- och anhöriginvandringen med 90%.

Om man vill vara humanitär är det bättre att hjälpa på plats.

Ett "ensamkommande flyktingbarn" som haft råd att betala flyktingsmugglare och resan till Sverige kostar samhället långt mer än en miljon kronor per år...
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/varna-asylratten_4416503.svd

Hur många riktiga fattiga kan man hjälpa på plats för denna summa? Se vad UNICEF kan göra med mindre summor:
http://unicef.se/gavoshop

Nej, det går inte att hjälpa alla. Resurserna är begränsade.

Sverigedemokraterna baserar denna siffra (90%) på att de tror att ~90% av alla flyktingar kommer hit antingen genom att ljuga om sina omständigheter och inte behöver asyl utan kan gott klara sig i sitt hemland eller genom anhöriginvandring och då genom att vara anhörig med en person som åter har ljugit om sina omständigheter och inte behöver asyl i Sverige.

Denna siffra baserar dom på att ca. 95% av alla asylsökande har tappat bort sina ID-handlingar. Att basera sin fakta på en sådan lös koppling är fel av den enkla anledningen att man inte bara kan förmoda att samtliga som har tappat bort sina ID-handlingar har avsiktligt gjort det eftersom de inte har riktiga anledningar att få asyl. Asylsökarna kan ha avsiktligt förstört sina ID-handlingar eftersom de har blivit rekommenderade av personer som tror sig ha insyn i svensk flyktingpolitik - utan vetskapen att flyktingens omständigheter är skäl nog att ge asyl - att slänga sina ID-handlingar för att det skulle öka chansen att få asyl.

Ovanstående är dock en bisak utan framförallt är SD tankesätt inkorrekt eftersom vi strävar att vara en stat med rättssäkerhet och då kan man inte anta så som SD gör eftersom det går stick i stäv med vad rättssäkerhet innebär.

Dock var det inte riktigt detta som jag ville poängtera i diskussionen jag hade med Deliberately utan jag påvisade att inte alla problem går att lösa genom att slänga runt pengar i något utsatt land. Vissa personer behöver även hjälp med att fly från landet i fråga.
2011-12-17, 00:34
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inertia.
Sverigedemokraterna baserar denna siffra (90%) på att de tror att ~90% av alla flyktingar kommer hit antingen genom att ljuga om sina omständigheter och inte behöver asyl utan kan gott klara sig i sitt hemland eller genom anhöriginvandring och då genom att vara anhörig med en person som åter har ljugit om sina omständigheter och inte behöver asyl i Sverige.

Denna siffra baserar dom på att ca. 95% av alla asylsökande har tappat bort sina ID-handlingar. Att basera sin fakta på en sådan lös koppling är fel av den enkla anledningen att man inte bara kan förmoda att samtliga som har tappat bort sina ID-handlingar har avsiktligt gjort det eftersom de inte har riktiga anledningar att få asyl. Asylsökarna kan ha avsiktligt förstört sina ID-handlingar eftersom de har blivit rekommenderade av personer som tror sig ha insyn i svensk flyktingpolitik - utan vetskapen att flyktingens omständigheter är skäl nog att ge asyl - att slänga sina ID-handlingar för att det skulle öka chansen att få asyl.

Ovanstående är dock en bisak utan framförallt är SD tankesätt inkorrekt eftersom vi strävar att vara en stat med rättssäkerhet och då kan man inte anta så som SD gör eftersom det går stick i stäv med vad rättssäkerhet innebär.

Dock var det inte riktigt detta som jag ville poängtera i diskussionen jag hade med Deliberately utan jag påvisade att inte alla problem går att lösa genom att slänga runt pengar i något utsatt land. Vissa personer behöver även hjälp med att fly från landet i fråga.
Siffran är inte bara baserat på ytterst få har ID-handlingar. I Norge har man funnit att när man kontrollerade åldern på "ensammkommande barn" så ljög mer än 90% om sin ålder:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=552786

Se även övriga källor:

Beträffade anhöriginvandringen, som per definition inte är av människor som behöver asyl, finns också omfattande fusk. Ett exempel:
"Inom EU har Sverige störst belastning av bedrägerier i familjefall, s k skenförhållanden.
Anledningarna är fem:
1) prövotiden för nya förhållanden är 2 år. I resten av EU är den 5 år.
2) det finns inga försörjningskrav under prövotiden. I resten av EU finns försörjningskrav.
3) den som varit gift även om det är skengift med en svensk kan få svenskt medborgarskap redan efter 3 år. Motsvarande regel finns inte i resten av EU.
4) kontrollerna är nästan obefintliga i Sverige. I den del EU-stater sker åtminstone hembesök om det misstänks något fuffens.
5) sanktionen är i princip noll. Som lagen är utformad klassas inte skenförhållanden som människosmuggling och inte heller som vanligt bedrägeri. Det är istället bötesbrott, ungefär som att köra bil utan körkort, och preskriberas efter 2 år."
http://meritwager.wordpress.com/2009/09/29/inom-eu-har-sverige-storst-belastning-av-bedragerier-i-familjefall-s-k-skenforhallanden/

Politiken är inte orealistisk. SD vill ha ett liknande flyktingmottagande som Danmark har per capita. Med riktiga flyktingar som uppfyller FNs definitioner.

Det är fortfarande så att lilla Sverige inte kan hjälpa alla i u-världen. Så resurserna måste användas kostnadseffektivt. Det gör man på plats i landet. Inte genom att ödsla pengar på de som har råd att resa till Sverige.
2011-12-17, 01:42
Medlem
Unisertits avatar
Ok, med ditt resonemang så är alla partier rasistiska eftersom vi har en selektiv invandring. Så fort man säger nej till en invandrare så är man rasist. Förstår du hur jävla dumma människor som du är?
2011-12-17, 09:56
Medlem
DIdes avatar
Ett av de tydligaste problemen anser jag vara att vi idag får in en hög andel rasister till Sverige. Jag tycker att det framgår med all önskvärd tydlighet att en stor andel av de som kommer hit föraktar och ser ner på de som inte har samma hudfärg, religion eller inställning till jämställdhet. I Sverige har vi under flera årtionden arbetat med att acceptera alla som lika värda. Allt det arbeta som vi lagt ner på detta skjuts plötsligt åt sidan för att en grupp av rasister och religiösa elitister kommer hit och anser att de inte behöver anpassa sig, justera eller ens ta hänsyn till den svenska liberala synen på människor. Religiösa, ateister, kvinnor, homosexuella, män och framför allt barn har samma rätt och värde. Detta är det tydligen ingen som alls verkar ha på sin agenda utan man särbehandlar dessa rasister och bigotta revolutionsivrare helt utan att ifrågasätta eller att ens beröra frågan. Släng tillbaka rasisterna och bered istället plats för de som vill komma hit och delta aktivt i mångkultur utan hot, utnyttjande, våld, elitism. Våga välja bort idioter. sen kan man ibland fundera på om man inte skulle erbjuda vänsterfascistmedlöparna till brunskjortor att följa dem med enkel biljett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in