2013-03-24, 17:17
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det finns en mängd övernaturliga fenomen som vi inte kan förklara. Jag har själv varit med om massor av sådana, rent fysiska fenomen, i mitt eget hem. Vi människor vill gärna ha rationella förklaringar på allting, men verkligheten är allt annat rationell.

Nej det finna inga "övernaturliga" fenomen som inte är förklararde

Möjligtvis finns det personliga upplevelser som dom som upplevt dom inte kan förklarar - men det finns förklaringar till det!

Igen - visa något som inte är förklarat!
Citera
2013-03-24, 17:19
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Jag har sett samtliga avsnitt av "Det Okända". Jag vill påstå att Terry Evans tillhör den skickligare av medierna. Kan någon länka till någon av de andra sittningarna?

Jag kan visa dig hur många klipp som helst där du ser hur han gör när han "fuskar"

Välj och vraka, där är en hel del andra bedragare också som du kan se hur dom fuskar

http://www.youtube.com/user/GesusYT

Du kan ju också - som alltid visa var och vad Terry eller någon annan gör som skulle visa att det INTE är bara bluff!
Citera
2013-03-24, 17:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Lustigt att du säger så när det finns inspelat material som bevisar motsatsen.
Men snälla, snälla. Visa då det och berätta samtidigt på vilket sätt du anser att det bevisar spöken eller andar (vilket för övrigt enligt amilofs inte kan bevisas...).
Citera
2013-03-24, 17:25
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Lustigt att du säger så när det finns inspelat material som bevisar motsatsen.

Ja men då är det ju hur enkelt som helst för dig att visa det

Gör det - så är det inget mer att snacka om ju - VARFÖR kan "ni" aldrig visa vad ni påstår!
Citera
2013-03-24, 17:26
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Men snälla, snälla. Visa då det och berätta samtidigt på vilket sätt du anser att det bevisar spöken eller andar (vilket för övrigt enligt amilofs inte kan bevisas...).
Om du ska diskutera Terry Evans får du väl studera det han har gjort! Det finns tillgängligt för alla på TV4Play, sedan får man bilda sig en alldeles egen uppfattning.
Citera
2013-03-24, 17:31
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GesusPettersson
Ja men då är det ju hur enkelt som helst för dig att visa det

Gör det - så är det inget mer att snacka om ju - VARFÖR kan "ni" aldrig visa vad ni påstår!
En del fattar lite långsammare än andra. Jag har sagt att det finns väldigt få klipp med "Det Okända" på YouTube. Därför har jag föreslagit att den som vill kan gå in och kolla på TV4Play. Nu är det tredje gången och förhoppningsvis den sista jag säger det. Om du har ett klipp som bevisar vilken fejk han är, varför inte lägga upp det då?
Citera
2013-03-24, 17:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Om du ska diskutera Terry Evans får du väl studera det han har gjort! Det finns tillgängligt för alla på TV4Play, sedan får man bilda sig en alldeles egen uppfattning.
Det är redan klart, jag finner absolut inget paranormalt, vilket tydligen du gör. Jag tycker du istället ska peka ut VAD som du anser är paranormalt i något program, så kan vi därefter diskutera just det.
Det är du som påstår något och du hävdar att det finns evidens, då är det DU som ska påvisa det.
Citera
2013-03-24, 17:39
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
En del fattar lite långsammare än andra. Jag har sagt att det finns väldigt få klipp med "Det Okända" på YouTube. Därför har jag föreslagit att den som vill kan gå in och kolla på TV4Play. Nu är det tredje gången och förhoppningsvis den sista jag säger det. Om du har ett klipp som bevisar vilken fejk han är, varför inte lägga upp det då?

Det är ju helt meningslöst att försöka diskutera - du påstår och påstår saker som du inte kan visa belägg för, vad är det för mening med det. Det är ju bara fånigt och samma trams som vanligt från dom som inte kan visa något utan bara snackar...

Jag däremot HAR belägg för mina påståenden - och du har fått länkar! (finns massor i tråden också)

Jag trodde du var intresserad av att diskutera, men du är ju bara woo! (alternativt att du bara trollar)
Citera
2013-03-24, 17:45
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GesusPettersson
Det är ju helt meningslöst att försöka diskutera - du påstår och påstår saker som du inte kan visa belägg för, vad är det för mening med det. Det är ju bara fånigt och samma trams som vanligt från dom som inte kan visa något utan bara snackar...

Jag däremot HAR belägg för mina påståenden - och du har fått länkar! (finns massor i tråden också)

Jag trodde du var intresserad av att diskutera, men du är ju bara woo! (alternativt att du bara trollar)
Det finns såvitt jag vet bara en länk på "Det Okända" i tråden. Det ger ju en ensidig bild av Terrys arbete då han har gjort ett otal program.
Citera
2013-03-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag såg detta.

Kommentarerna som läggs upp i bilden är nog ett krav för att de troende ska kunna se igenom det han håller på med.

http://www.youtube.com/watch?v=3InByO6qKsA

Fruktansvärt att detta kan tillåtas egentligen! Kvinnan har ju varit med om något av det mest traumatiska man kan råka ut för och Terrys hälsningar känns så jävla makabra.....

Intressant klipp! Jag har aldrig sett det förut..
Men att man ens kan hålla på sådära....
Citera
2013-03-24, 17:50
Medlem
amilofss avatar
Citat:

Problemet är att de inte ser objektivt på det. Har han fel så är han en bluff. Han har rätt då har han gissat alt, coldreading.

Öppet sinne.
Citera
2013-03-24, 17:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Problemet är att de inte ser objektivt på det. Har han fel så är han en bluff. Han har rätt då har han gissat alt, coldreading.

Öppet sinne.
Du kanske kan visa ett klipp och berätta vad i klippet som är paranormalt?

Förstår du inte att vi skeptiker kan ändra oss om vi får övertygande "bevis", och vi tigger och ber om det att få se det ni påstår finns, men det händer aldrig att någon visar något. Du kan väl ändra på det nu.

Hur det sedan går ihop med ditt påstående om att man aldrig kan "bevisa" det paranormala kan vi ta senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in