Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Vad får dig att tro att "döda" skulle kunna lösa, alla, brott? Jag tror döda möjligen kan hjälpa till till viss del. Jag tror exempelvis inte Palme skulle kunna namnge sin mördare. Han kunde inte namnet på CP innan det hände och kan det heller inte efteråt. Så, varför tror du plötsligt döda vet allt bara för att de dör?
Öppet sinne.
Men Olof Palme kan väl bara fråga Christer Pettersson, dom är ju på samma ställe nu. Eller menar du att spökena inte kan kommunicera med varandra, utan bara med vissa utvalda levande människor, som dessutom råkar ta betalt för det?
Jag har hört Terry säga att spöken säger saker till varandra...
Där är väl även ett par döda palmeutredare som kan ta tag i detta i efterlivet, Ebbe Carlsson t.ex. Och som Terrys spöken som alltid fortsätter med vad dom gjort och gillat när dom levde, som tex greja i trädgården, kröka och äta mat. Borde då inte jallafall vissa mordspanare fortsätta med sitt efter döden, eller?
Kan väl knappast finnas ett bättre ställe att utreda mord på. Bara att fråga offret och/eller mördaren om h*n också är där..!
Eller menar du kanske att andevärlden har någon sorts "begränsning", så att döingarna kan vara på olika platser där dom inte kan nå/kommunicera med varandra..? Utan igen, bara med vissa levande...
Visst blir det bara stolligare och stolligare ju mer man tänker på det :-]