2013-02-16, 15:55
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Sassersson vill intervjua Gesus

Vad tror ni, kan det bli något? Eller är Sasserssons intresse detsamma som "Terry Evans", att bara avslöja någon som kritiserar dom?

Att Sassersson intervjuar Terry är ju bara ett sätt att balansera upp all kritik som haglat på sistone. Någon som tror att han kommer att ställa Terry "mot väggen" på allvar?
Citera
2013-02-16, 16:01
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
....gesus lär ju inte våga. konspirationsteorierna lär kortsluta hjärnkontoret.

Öppet sinne.

Hur kan du kalla en uppsjö av videos, bandupptagningar och andra vittnesmål för konspirationsteorier?

Du verkar väldigt illa berörd av att din idol står med byxorna nere. Trist för dig eftersom det kommer att bli värre - historien har visat att ondska och bedrägeri i slutändan kommer till ytan.
Citera
2013-02-16, 16:26
Medlem
constants avatar
Citat:
....gesus lär ju inte våga. konspirationsteorierna lär kortsluta hjärnkontoret.

Öppet sinne.
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar.

Gesus har tydligt framställt vad han anser och varför han anser det han anser. Hur får du ihop något av vad han säger till konspiratipnsteorier? Vet du ens vad en konspirationsteori är?

Du får väldigt gärna förtydliga ditt inlägg så att andra än du själv förstår vad du menar.
Citera
2013-02-16, 20:59
Medlem
doublelifts avatar
amilof, som jag har läst har du endast gett ett exempel som är en gissning på hur ett medium kan svara. Än en gång något som du själv har sagt ska undvikas. Det är inget riktigt exempel och du verkar inte bry dig eller lägga tid på leta fram ett exempel utan vill alla andra ska leta fram ett till dig. Du har inget att göra i tråden och inget att prata om här till du ger ett relevant Terry Evans exempel som vi kan prata om eller ta någon av TS tusentals exempel med filmklipp och länkar att utgå ifrån.
Citera
2013-02-17, 14:53
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Vad får dig att tro att "döda" skulle kunna lösa, alla, brott? Jag tror döda möjligen kan hjälpa till till viss del. Jag tror exempelvis inte Palme skulle kunna namnge sin mördare. Han kunde inte namnet på CP innan det hände och kan det heller inte efteråt. Så, varför tror du plötsligt döda vet allt bara för att de dör?

Öppet sinne.

Du TROR att döda MÖJLIGEN kan hjälpa till, till en viss del!

Och ändå finns det inte ett enda fall där detta har hänt! (du behöver INTE ta upp en massa anekdoter mm här Det finns INGA fall där det skett)

Sen, jag provar enkelt...

Om ett olöst mord där dom inte hittat kroppen t.ex. VARFÖR skulle inte offrets ande tala om var kroppen finns så att alla anhöriga kunde få frid med mera och mordet kunde lösas och mördaren anklagas?

Varför händer det aldrig att t.ex en död mördare får ågren för vad dom gjort när dom levde och berättar t.ex att det var dom som är ansvariga för det och/eller det olösta mordet.

Särskilt eftersom ALLA spöken tydligen kan och vet allt, även sia framtiden, och mår bra i efterlivet/andevärlden och kastar t.ex glasögon, kryckor och hoppar ur rullstolar med mera...
Citera
2013-02-17, 15:14
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Vad får dig att tro att "döda" skulle kunna lösa, alla, brott? Jag tror döda möjligen kan hjälpa till till viss del. Jag tror exempelvis inte Palme skulle kunna namnge sin mördare. Han kunde inte namnet på CP innan det hände och kan det heller inte efteråt. Så, varför tror du plötsligt döda vet allt bara för att de dör?

Öppet sinne.

Men Olof Palme kan väl bara fråga Christer Pettersson, dom är ju på samma ställe nu. Eller menar du att spökena inte kan kommunicera med varandra, utan bara med vissa utvalda levande människor, som dessutom råkar ta betalt för det?

Jag har hört Terry säga att spöken säger saker till varandra...

Där är väl även ett par döda palmeutredare som kan ta tag i detta i efterlivet, Ebbe Carlsson t.ex. Och som Terrys spöken som alltid fortsätter med vad dom gjort och gillat när dom levde, som tex greja i trädgården, kröka och äta mat. Borde då inte jallafall vissa mordspanare fortsätta med sitt efter döden, eller?

Kan väl knappast finnas ett bättre ställe att utreda mord på. Bara att fråga offret och/eller mördaren om h*n också är där..!

Eller menar du kanske att andevärlden har någon sorts "begränsning", så att döingarna kan vara på olika platser där dom inte kan nå/kommunicera med varandra..? Utan igen, bara med vissa levande...

Visst blir det bara stolligare och stolligare ju mer man tänker på det :-]
Citera
2013-02-17, 15:19
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Terry passade på att lura 350 personer i en fullsatt aula i Växjö i går.

http://vaxjonytt.se/noje/nojesnytt/t...andar_i_vaxjo/

Hmm...

På sistone har Terry verkat extra noggrann med att poängtera hur neutral han egentligen är vid andekontakterna:

Under alla år som jag har arbetat som medium, har jag aldrig kunnat bestämma vem som kommer igenom och vad de har att säga, säger han.

Terry kan inte säga vem som kommer om dom kommer och isåfall vad dom säger!

Men ÄNDÅ, så har Terry och hans bedragargäng sålt en spöksnackarturne med ung en seans i veckan året runt, ALLTID i FÖRSKOTT. Det + fasta tider, och under seansen så lyckas alla spöken som "kommer igenom" förmedla vad dom vill under exakt samma tidsperido så att det passar det uppgjorda schemat för seansen.

Man tycker ju att kanske något spöke skulle ha lite mer att säga till sina efterlevande och inte exakt lika mycket alla, eller..?

Jag vet ingen annan bransch eller något som kan sälja biljetter i förskott, och ha ett så exakt schema varje gång till något som dom inte kan lova ens kommer att hända.

Och en annan underlig grej är ju att innan spökena börjar dyka upp, så säger Terry att dom kommer att skoja till det med publiken. Hmmm, att han vet det, han säger ju att han inte ens vet vem- och om dom kommer att komma "igenom" och vad dom vill "förmedla"...
Citera
2013-02-17, 15:23
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Jag har givit exempel i denna tråd. Själv kommer jag inte ihåg exakta formuleringar, och jag tänker inte gå igenom gamla program för att du inte orkar läsa inläggen. Nått måste du själv orka göra.

Öppet sinne.

Det ENDA exempel du "gett" är att du säger att Terry snackar om en översvämning i ett hus. DET är enligt dig bevis på det "paranormala"
Citera
2013-02-17, 16:05
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GesusPettersson
Terry kan inte säga vem som kommer om dom kommer och isåfall vad dom säger!

Men ÄNDÅ, så har Terry och hans bedragargäng sålt en spöksnackarturne med ung en seans i veckan året runt, ALLTID i FÖRSKOTT. Det + fasta tider, och under seansen så lyckas alla spöken som "kommer igenom" förmedla vad dom vill under exakt samma tidsperido så att det passar det uppgjorda schemat för seansen.

Man tycker ju att kanske något spöke skulle ha lite mer att säga till sina efterlevande och inte exakt lika mycket alla, eller..?

Jag vet ingen annan bransch eller något som kan sälja biljetter i förskott, och ha ett så exakt schema varje gång till något som dom inte kan lova ens kommer att hända.

Och en annan underlig grej är ju att innan spökena börjar dyka upp, så säger Terry att dom kommer att skoja till det med publiken. Hmmm, att han vet det, han säger ju att han inte ens vet vem- och om dom kommer att komma "igenom" och vad dom vill "förmedla"...

..jag har funderat på vad som fattas dig. Det är mycket märkligt att du inte vågar träffa T. Varför? Du är rädd för att bli överbevisad om det paranormala. Du är rädd.

Öppet sinne.
Citera
2013-02-17, 17:02
Medlem
constants avatar
Citat:
..jag har funderat på vad som fattas dig. Det är mycket märkligt att du inte vågar träffa T. Varför? Du är rädd för att bli överbevisad om det paranormala. Du är rädd.

Öppet sinne.
Oavsett vad du tror om att träffa Terry Evans, så kvarstår frågorna.

Du säger dig varit skeptiker, när du istället började tro att vissa kan tala med lik, försvann ditt kritiska tänkande då? Skedde det över en natt, plötsligt såg du framför dig att det var dumt att vara kritisk, eller vad hände?
Citera
2013-02-17, 18:35
Medlem
nosferatuzens avatar
Det finns två saker i livet jag hatar.. Det ena är blodpudding och det andra är Terry Ävvans.
Citera
2013-02-17, 20:13
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Oavsett vad du tror om att träffa Terry Evans, så kvarstår frågorna.

Du säger dig varit skeptiker, när du istället började tro att vissa kan tala med lik, försvann ditt kritiska tänkande då? Skedde det över en natt, plötsligt såg du framför dig att det var dumt att vara kritisk, eller vad hände?
undrar samma sak som dig och ovan 2-3 pers, vad hände med frågan. Typisk undanflygt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in